Ihmettelen suuresti

Hevosten ystävä

Miksi Hopean Tallin hevoset ovat vain hiekkakentällä kun raviradan keskellä olevat viherlaitumet ovat tyhjänä???

34

10638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chrystal

      Niin,sitä olen minäkin miettinyt,mutta vastaus on kaiketi aivan looginen.
      Jokaisella hevosella on "oma kesäloma",jolloin se sinne laitumelle pistetään.

      Olen ollut Hopean Tallilla 9-13 vuotiaana,ja jotakin on jäänyt sieltä korvan taakse. Esim. se,että hoitajat siellä ovat koppavaa ja idioottimaista kansaa,ainakin suurin osa. Eikä siellä saanut edes omaa ratsastustunnille menevää hevostaan pistää kuntoon,kun hoitajat olivat heti nyrpistämässä nenäänsä;"että ton sä teet kyllä IHAN VÄÄRIN."
      En tiedä minkälaista porukkaa siellä nykyään on,mutta huhujen mukaan semmoset 12v. ämmät luulee itsestään hieman liikoja,ja kattelee nenän vartta pitkin tällasia hieman kokeneempia.
      Vois jotkut hevosihmiset vähän katella välillä peiliin,ja miettiä itteensä,ja lopettaa sen oman navan ympärillä seilaamisen.piste!

      • Opiskelija

        Olisiko Porvoossa, tai lähialueella, jotain muuta tallia, jossa voisi käydä ratsastamassa?
        Kävin viime keväänä tuolla pari kertaa ja en oikein pitänyt siitä, että maksoin 21 euroo siitä, että saan suoraan edelliseltä tunnilta tulevan puolikuolleen hevosen alleni. Yhtään ei saanut harjailla ja laittaa itse kuntoon hevosta. Mielestäni tuo on tosi tärkeä homma jotta tutustuu hevoseen jo ennen tuntia jne... Ja ne pikkulikat argh...


      • Chrystal
        Opiskelija kirjoitti:

        Olisiko Porvoossa, tai lähialueella, jotain muuta tallia, jossa voisi käydä ratsastamassa?
        Kävin viime keväänä tuolla pari kertaa ja en oikein pitänyt siitä, että maksoin 21 euroo siitä, että saan suoraan edelliseltä tunnilta tulevan puolikuolleen hevosen alleni. Yhtään ei saanut harjailla ja laittaa itse kuntoon hevosta. Mielestäni tuo on tosi tärkeä homma jotta tutustuu hevoseen jo ennen tuntia jne... Ja ne pikkulikat argh...

        Kylmäkiven talli olisi yksi vaihtoehto,mutta en sitäkään suosittele. Joskus nuorempana olisin halunnut sinne,mutta tuttuni sanoi,ettei kannata. Omistaja on humalassa,hoitajat ovat idiootteja ja omistushaluisia hevosten suhteen,ja hevoset huonokuntoisia. En sitten totuutta tiedä,kun en ole siellä koskaan käynyt.

        Kaikista parastahan olisi käydä yksityisellä.

        Ajattelin tässä jos kävisin hieman verestämässä vanhoja taitoja hevosen selässä kun viimeksi varmaan ratsastin 15 vuotiaana,mutta taitaa jäädä väliin.
        En voi sietää niitä Hopean tallin pikku kersoja suurine "taitoineen",ja kaikenlisäksi tuota mainitsemaasi asiaa,että omalle tunnilleen saa juuri tunnilta tulleen "käytetyn" hevosen. Tuo on vain tuota rahastusta ja telaketjutoimintaa.
        Et todellakaan opi mitään,jos hevonen on aivan puhki ja vaahdossa edellisestä tunnista. Luulisi Hopealtakin löytyvän sen verran kaakkeja,että pystyisi joka tunnille ottaa tuoretta verta.

        Onko joku käynyt siellä nyt lähiaikoina? Onko vanhat herrat Jomppe,Polo,Nökö ja Dorky vielä jäljellä? Niin...tuskimpa vaan.


      • hepsu---
        Chrystal kirjoitti:

        Kylmäkiven talli olisi yksi vaihtoehto,mutta en sitäkään suosittele. Joskus nuorempana olisin halunnut sinne,mutta tuttuni sanoi,ettei kannata. Omistaja on humalassa,hoitajat ovat idiootteja ja omistushaluisia hevosten suhteen,ja hevoset huonokuntoisia. En sitten totuutta tiedä,kun en ole siellä koskaan käynyt.

        Kaikista parastahan olisi käydä yksityisellä.

        Ajattelin tässä jos kävisin hieman verestämässä vanhoja taitoja hevosen selässä kun viimeksi varmaan ratsastin 15 vuotiaana,mutta taitaa jäädä väliin.
        En voi sietää niitä Hopean tallin pikku kersoja suurine "taitoineen",ja kaikenlisäksi tuota mainitsemaasi asiaa,että omalle tunnilleen saa juuri tunnilta tulleen "käytetyn" hevosen. Tuo on vain tuota rahastusta ja telaketjutoimintaa.
        Et todellakaan opi mitään,jos hevonen on aivan puhki ja vaahdossa edellisestä tunnista. Luulisi Hopealtakin löytyvän sen verran kaakkeja,että pystyisi joka tunnille ottaa tuoretta verta.

        Onko joku käynyt siellä nyt lähiaikoina? Onko vanhat herrat Jomppe,Polo,Nökö ja Dorky vielä jäljellä? Niin...tuskimpa vaan.

        Omistaja ei todellakaan ole humalassa ja hänellä on pieni lapsi niin hän ei tietääkseni juo ollenkaan! Ja siellä ei juurikaan ole hoitajia tänä päivänä kun 1 tai 2 ja hekin ovat hyvin mukavia!!


      • huigh
        Chrystal kirjoitti:

        Kylmäkiven talli olisi yksi vaihtoehto,mutta en sitäkään suosittele. Joskus nuorempana olisin halunnut sinne,mutta tuttuni sanoi,ettei kannata. Omistaja on humalassa,hoitajat ovat idiootteja ja omistushaluisia hevosten suhteen,ja hevoset huonokuntoisia. En sitten totuutta tiedä,kun en ole siellä koskaan käynyt.

        Kaikista parastahan olisi käydä yksityisellä.

        Ajattelin tässä jos kävisin hieman verestämässä vanhoja taitoja hevosen selässä kun viimeksi varmaan ratsastin 15 vuotiaana,mutta taitaa jäädä väliin.
        En voi sietää niitä Hopean tallin pikku kersoja suurine "taitoineen",ja kaikenlisäksi tuota mainitsemaasi asiaa,että omalle tunnilleen saa juuri tunnilta tulleen "käytetyn" hevosen. Tuo on vain tuota rahastusta ja telaketjutoimintaa.
        Et todellakaan opi mitään,jos hevonen on aivan puhki ja vaahdossa edellisestä tunnista. Luulisi Hopealtakin löytyvän sen verran kaakkeja,että pystyisi joka tunnille ottaa tuoretta verta.

        Onko joku käynyt siellä nyt lähiaikoina? Onko vanhat herrat Jomppe,Polo,Nökö ja Dorky vielä jäljellä? Niin...tuskimpa vaan.

        Polo on jäljellä, mutta nykyään yksityinen (:


      • Kylmiksen kävijä
        Chrystal kirjoitti:

        Kylmäkiven talli olisi yksi vaihtoehto,mutta en sitäkään suosittele. Joskus nuorempana olisin halunnut sinne,mutta tuttuni sanoi,ettei kannata. Omistaja on humalassa,hoitajat ovat idiootteja ja omistushaluisia hevosten suhteen,ja hevoset huonokuntoisia. En sitten totuutta tiedä,kun en ole siellä koskaan käynyt.

        Kaikista parastahan olisi käydä yksityisellä.

        Ajattelin tässä jos kävisin hieman verestämässä vanhoja taitoja hevosen selässä kun viimeksi varmaan ratsastin 15 vuotiaana,mutta taitaa jäädä väliin.
        En voi sietää niitä Hopean tallin pikku kersoja suurine "taitoineen",ja kaikenlisäksi tuota mainitsemaasi asiaa,että omalle tunnilleen saa juuri tunnilta tulleen "käytetyn" hevosen. Tuo on vain tuota rahastusta ja telaketjutoimintaa.
        Et todellakaan opi mitään,jos hevonen on aivan puhki ja vaahdossa edellisestä tunnista. Luulisi Hopealtakin löytyvän sen verran kaakkeja,että pystyisi joka tunnille ottaa tuoretta verta.

        Onko joku käynyt siellä nyt lähiaikoina? Onko vanhat herrat Jomppe,Polo,Nökö ja Dorky vielä jäljellä? Niin...tuskimpa vaan.

        Kylmäkiven talli on paras :)
        Omistaja ei ole humalassa, hoitajat eivät ole idiootteja ym. mitä sanoit. Se on kiva talli, se tuttusi on urpo.


    • ...

      Muita talleja Porvoon kulmilla...Hagnäsin tila. Oikein kiva talli jossa kylläkin paljon poneja Mutta tunteja myös just aiemmin ratsastaneille ja uudelleen aloittaneille. Löytyy netistä googlettamalla.
      Porvoosta Sipooseen päin (sipoon ja porvoon rajalla) on talli kolmikulma jossa on 5 kopukkaa pien ryhmätunnit ja mielettömän hyvä opetus!! hintakin on kylä sit 22 eguu tunti mutta on sen arvoinen.
      Sit on siellä myrskyläntien varressa Finnen Titin talli oisko koivumäentila tai jotain sellasta. En tiedä mikä on meininki Titillä nykyään mutta ennen ainakin jonkun verran oli tunteja.
      Sen verran on pakko lisätä Kylmäkiven talliin että tais olla edellisen kommentti kateellisten panettelua...Voin laittaa melkein pääni pantiksi ettei opettaja siellä ole kännissä ellei ole sitten viimenäkemän pahasti alkoholisoitunut!! Aiemmin ainakaan siellä ei ollut kuin muutama hoitaja joilla ei ollut vakkari hoitsuja!!
      Hopeaa en aio kommentoida kun en ole koko mestaan 10 vuoteen jalallani astunut!
      Toki jos olet ratsastanut kauan mä tiedän montakin yksityistä hepoa jotka kaipaa ratsastajaa...

      • Tiiänomistajan

        Mun kamu omistaa kolmikulman :D


    • (::::::::::::::::

      HOPEAN TALLISTA; http://www.hevostallit.com/hopean-talli tuolta löytyy mielipiteitä

      HAGNÄSIN TILA;

      http://www.hevostallit.com/hagnasin-tila tuolta löytyy pikkasen

      KYLMÄKIVEN RATSUTALLI;

      Mielestäni paras porvoon tunti talleista. Opetus on parasta porvoossa. Monet tulevat pääkaupunkiseudulta asti monesti viikossa ratsastaa sinne koska opetus on hyvää ja hevoset mukavia ja sopivia hommaan. Hevoset ovat suokkeja,eestinhevosia, puoliverisii ja dolly joka on tilasto tamma.
      Maneesi ja 2 kenttää. Aina on vaan yksi tunti samaan aikaan niin tuntilaiset voivat valita/ toivoa missä haluavat ratsastaa. Tallin lähellä hyvät ja monipuoliset maasto mahdollisuudet. Tallilla hyvä ilmapiiri. Tunti ajat arkisin ovat aamu 10 ilta 17,18,19 ja viikonloppuisin enemmän tunteja. Tallilla on myös kisoja. Talli on koulu painoitteinen ja myös este tunneille pääsee. Omalla hevosella pääsee tunneille. Tallilla on myös yksityisille hevosille paikkoja, tosin nyt ei tietääkeni ole vapaita paikkoja :)

      • malza

        Onko Kylmäkiven ratsutallilla nettisivuja, kun ei googlettamalla löytynyt. Mikä on hintataso?


      • hevostyttö

        Mun äiti tuntee yhen tyypin sieltä Kylmänkiven talleilta. Se tyyppi omistaa siel jotain 5-10 hevosta ja taidan olla menos sinne ratsastaa nyt talven jälkeen tai aikasemmin. Joten taidan olla aika onnekas kun mä saatan saada sit alennusta. Ja muuten oon käyny Hopeantallil ja en kyl ihan tykänny. Viimeiseksi mistä voisi ostaa ponin niinkuin (en kerro ikääni. se on joku noista numeroista.) 8-10 vuotiaalle. Haluaisin ehkä joskus ostaa ponin joka ois musta suomenhevonen mieluiten.


      • Ja pah!
        hevostyttö kirjoitti:

        Mun äiti tuntee yhen tyypin sieltä Kylmänkiven talleilta. Se tyyppi omistaa siel jotain 5-10 hevosta ja taidan olla menos sinne ratsastaa nyt talven jälkeen tai aikasemmin. Joten taidan olla aika onnekas kun mä saatan saada sit alennusta. Ja muuten oon käyny Hopeantallil ja en kyl ihan tykänny. Viimeiseksi mistä voisi ostaa ponin niinkuin (en kerro ikääni. se on joku noista numeroista.) 8-10 vuotiaalle. Haluaisin ehkä joskus ostaa ponin joka ois musta suomenhevonen mieluiten.

        Mustaa suokkii ei oo olemas


      • anni5

    • Muu vai buu?

      Kylmäkivellä on kyllä todella hyvä opetus! Kävin aluksi 3 vuotta hagnäsissa, ja sanon suoraan, että sen kolmen vuoden aikana emme tehnyt muuta kuin harjoittelimme oikeaa ja väärää kevennystä. Vaihdoin tämän jälkeen kylmäkivelle, ja olen ratsastanut siellä n 3 vuotta. Siellä olen oppinut ihan hirmuisesti! Hevosia löytyy ihmiselle kuin ihmiselle! Hevoset ovat oaasia, ja rauhallisia. Tosin on siellä muutama "säpäkkä2 sellaisista pitäville. Tallilla on mahdollisuuus valmentautumiseen ka kilpailemiseen. Tallilla käy n. 2krt kuussa valmentamassa Hockus Whalman. Sinne saa osallistua myös tuntiratsastajat. Tuntien hita on siinä 21-24e hintaluokkaa. Mielestäni on hyvä talli! Omalla hevosellaa tunti oli muistaakseni 15e. Talli henki on hyvä!

    • Kylmäkiven hoitaja

      Malza : Kylmäkiven tallilla ei ole nettisivuja mutta numero löytyy kyllä googlettamalla "kylmäkiven ratsutalli porvoo". LISÄKSI CHRYSTA = Ensinnäkään kylmäkiven omistaja ei ole koskaan ollut humalassa tallilla ollessaan. Toiseksi = olen tallin ainoa hoitaja ja annan kaikkien tuntilaisten pistää omat hevosensa kuntoon itse elleivät he pyydä apua tai tule myöhässä. Pyrin olemaan myös positiivinen enkä omi hevosia. Kolmanneksi = tallin hevoset eivät ole todellakaan huonokuntoisia. Hevosten ei anneta lihoa yli lihaviksi mutta ne eivät ole mitään laihojakaan. LISÄYS MUU VAI BUU : n tekstiin. Tuntien hinta on yksittäis tuntina 23-24 (en ole ihan varma ? ) ja kortin kanssa 21 euroa. Omalla hevosella tunti maksaa mielestäni 10-15 euroa =)

      • kylmäkiven hoitaja

        LISÄYS = Enkä ole edes koskaan kuullut että tallin omistaja olisi ollut humalassa !


      • Hepostelija jo kauan
        kylmäkiven hoitaja kirjoitti:

        LISÄYS = Enkä ole edes koskaan kuullut että tallin omistaja olisi ollut humalassa !

        Heips hevostelijat! Juu, Hagnäs on kiva talli, jolla asiakaspalvelu kohdallaan. Eli 45 min tunnit, mukavilla hevosilla, sopii teille tätiratsastajille, hyvä fiilis. SielläKIN sama heppa voi kulkea 3h puktkeen, ja mukavaa kun on 10 ratsastajaa, jotka kaikki menevät shettiksen mukaan samalla tunnilla. Ratsastustalleilla kuitenkin harva hevonen saa tunnin lepoa juuri teitä varten. Te, jotka luulevat oikeasti aiheuttavanne enemmän hyötyä kuin tuhoa hevoselle: Tervetuloa Hopean tallille, siellä hevoset (toisin kuin monessa ratsastustallisssa) osaavat vaihtaa laukkaa, mennä puolikkaita askelia, myötää ilman että hepan ruumiinrakenne tulee vastaan ja saa kisata niin paljon kuin kantti kestää. Hopean tallista sen verran: ne pikkutytöt ovat ihan mukavia eikä niit oo niin paljon ja se vanhempi väki vielä mukavempi, siel on hyvä fiilis ja jokainen hepostelija otetaan mukaan "juttuun". Titin tallilla ei rats.tunteja ellei oma/vuokrahevonen käytössä ymmärrykseni mukaan. Jessus teitä.


      • ihan näin btw

        Oletteko saattaneet huomioda ensimmäisen viestin vuosiluvun? 2005 ensimmäinen viesti silloin asia on voinut olla niinkuin hän on maininnut?


      • ihan näin btw

        Oletteko saattaneet huomioda ensimmäisen viestin vuosiluvun? 2005 ensimmäinen viesti silloin asia on voinut olla niinkuin hän on maininnut?


    • Pah !

      Hepostelija jo kauan : Kuka on puhunu mistään hiton tätiratsastajista ? Sitäpaitsi hagnäsissä on paljon enemmän poneja ku hevosia joilla tädit voisi mennä. 10 hengen tunnit on syvältä kaivettuja ! Opettaja ei kerkeä katsoa kaikkien suorituksia ja opetus on muutenkin huonoa. Hopeasta taas sen verran että tiedän kyllä itse että pikkutytöt ovat siellä todella ärsyttäviä. Sotkevat satulahuonetta jos saavat siihen tilaisuuden, varastavat tavareaa muilta hoitajilta ja käyttäytyvät kuin omistaisivat hoitsunsa. TIEDÄN tuon koska todella moni kaverini hoitaa siellä ja ovat kertoneet nämä mulle ja olen itse käynyt siellä ja nähnyt nämä. Totta hemmetissä vähänki opetettu hevonen OSAA ottaa puolikkaita askelia ja tehdä laukanvaihtoja jos niillä on hyvä kuski :D:D:D:D:D:D:D Että Jeesus vaan suo. Sitäpaitsi Titin tallilla järjestetään tunteja jos vain pyydetään, mutta todella harvoin.

    • Duh

      Niin MIKÄ sit oli hyvä ratsastustalli, jos haluaa käydä 1-2 krt/vko eikä ole varaa Titin talliin mennä?? Hyvää kritiikkiä on ilmeisesti aina olemassa, muttei niitä ratkaisuja..

      • Sabbis

        Itse olen ratsastanut vain Kylmäkivellä, mutta suosittelen lämpimästi.:D Sanna (omistaja ja opettaja) on mahtava tyyppi, osaa hommansa eikä pelkää sanoa jos tekee väärin, mikä on omasta mielestäni hyvä asia.:)


    • Kylmäkivellä käyvä

      Kylmäkivi on mielestäni porvoon paras talli. Korkein ryhmätuntien henkilömäärä on siellä ollessani ollut 6 hevosta/ ratsastajaa. Sanna, opettaja ja omistaja, on eirittäin mukava ja hyvä opettamaan. Mukavia hevosia kaiken tasoisille. Muutama säpäkkäkin siellä on, joilla sitten kokeneemmat ratsastajat menevät. Elikkäs Kylmäkiveä kannatan. :)

    • Hopealla ratsastava

      Nyt loppuu noitten perättömien huhujen levittäminen! Tallin omistaja EI ole ollut humalassa talleilla! Polo on tallilla vielä ja Lempi. Tämä vanhempi tuntiponi. Itse hoidan kahta ponia, ja ratsastan vakituisesti. Toi on aika huono asia, että mennään levittämään, että tallin omistaja olisi ollut HUMALASSA tallilla! Kiitos.

    • Tämän palstan luotsi

      tai luotsit ei(vät) taida olla tehtäviensä tasalla kun tämänkaltaiset kirjoitukset sallitaan (on sallittu). Mitähän jos lukisitte omat sääntönne.

    • Kylmäkivi

      Mun mielestä Sanna on maailman paras opettaja.:) Käyn ite Sannan tunneli ja oon tyytyväinen. Oli Hägnesin tilalla kolme vuotta enkä oppinut siellä kun voltin ja pysäyttämään menemään ravia ja ihan vähän laukkaa. Sannan opetuksessa olen oppinut asetukset, pohkeenväisöt ja avotaivutukset ja muut. Olen käynyt Sannalla vasta kohta 2 vuotta ja oon oppinu niin paljon.:) Suosittelen Sannan tallia kaikille:))
      ps. sanna ei oo ikinä ollu humalassa tallilla ainakaan!!

      Kylmäkivi

    • KYLMÄKIVEN TALLI

      Itse käyn Kylmäkiventallilla 2krt vkossa, ja se on Porvoon paras talli itseni ja monen muunkin mielestä. Olen ratsastanut siellä 4 vuotta kohta ja kertaakaan ei omistaja Sanna ole ollut humalassa, päinvastoin hän on yksi mukavimmista opettajista jonka tunnen ottaa huomioon sun hevostoiveet mutta ei ana mitään vähän säpäkämpää hevosta jota ei pystyisi pienempi hallita(tai kokemattomampi). Kaikki opettajat ovat siellä kivoja, ja hevoset ihan mahtavia, jokaiselle joka siellä käy löytyy varmasti oma lemppari hevonen/poni. Ja hevoset ei ole huonokuntoisia koska uusiakin on nyt tullu paljon

    • tiiän.kaiken

      Mahtavaa lukea 15 vuotta vanhaa keskustelua, nykyään kaikki tallit varsin hyviä, kylmäkivestä oon pelkkää hyvää kuullut, hagnäs nykyään issikkatalli ja hopeaa ei oo enää vaan tilalla porvoon ratsutalli.

    • Anonyymi

      Haluaisin kuulla enemmän Kylmäkiven tallista? Millaisia hevosia (luonteet, osaamistaso, säkä jne), millainen talliympäristö, opettajat, ja mitä tunneilla tehdään? Kaikki tieto on tervetullutta, kiitos 😊

      • Anonyymi

        Vähän myöhässä vastaus mut Kylmäkiven talli on ihan älyttömän hyvä, tunteja sekä heppoja löytyy kaiken tasoisille, opetus on tosi laadukasta ja ilmapiiri mukava ja yhteisöllinen! Tuntiheppoja taitaa olla tällä hetkellä vähän vajaa kymmenen, löytyy ihan pikkuponista n. 160cm korkeisiin hevosiin. Löytyy rauhallisia ja luotettavia mut myös sähäkämpiä ja haastavampia hepoja.
        Tallilla on kaks opettajaa, tallin omistaja Sanna pitää suurimman osan tunneista mutta toinenkin opettaja pitää joitain tunteja. Itse oon ollut vain Sannan tunneilla, ja opetus on ollut tosi hyvää, tehtävät on suunniteltu jokaiselle taitotasolle sopivaksi ja opettaja antaa paljon palautetta ratsastuksesta ja ohjeistaa hyvin.
        Tallilla on kaks kenttää ja maneesi, ja tunnilla olevien heppojen määrä on max 6, joten opettaja pystyy kunnolla keskittymään jokaiseen ratsastajaan. Tallilla on hyvät ja tilavat karsinat, ja laidun- sekä tarhaustilaa on runsaasti. Kylmiksellä on myös paljon yksityisheppoja.
        Ilmapiiri on tosissaan hyvä, tallilla käy paljon aikuisia ja senioreita mutta myös nuorempia ja lapsiakin. Ihmiset on mukavia ja ystävällisiä sekä auttavaisia.
        Tunnit taitaa nykyään maksaa 28-30 euroa ja kortilla 27 euroa, omalla hepalla joku 15-20e. Suurin osa tunneista on koulua, mutta myös estetunteja järjestetään. Maastossakin on mahdollista käydä. Tallilla on myös useammat kisat vuodessa ja parin kuukauden välein käy erilaisia valmentajia. Viime vuonna alkoi myös talent-ryhmä, jossa eritasoset ratsastajat asettaa tavoitteita ja käy tunneilla ja erilaisissa valmennuksissa ja harjoituksissa. Kesällä nuorille järjestetään päiväleirejä, joissa opetellaan kaikenlaisia hevostaitoja sekä ratsastetaan.
        Ite oon käynyt pelkästään Kylmäkivellä, ja oon ratsastanut siellä reilu 2 vuotta. Alotin ihan nollasta ja oon kyllä kehittyny tosi paljon, nykyään tunneilla on mm. pohkeenväistöjä, avoja ja sulkuja, voltteja ja ympyrällä menoja sekä monenlaisia eri tehtäviä näiden yhdistelmistä. Suosittelen kyllä ehdottomasti Kylmäkiven tallia kaikille, parempaa tallia saa hakea!


    • Anonyymi

      Ihan tälleen vielä lisäyksenä! Porvoon ratsutalli, eli entinen hopean talli on OPETUKSEN tasolta paljon parempi, kuin esim hagnäs. Itse käyn välillä tunneilla Hagnäsissä, koska rakastan islanninhevosia. Tunnille mennessäni ei edes tasoani kysytty, sinne sekaan vain. Olin myös ilman satulaa ja hevonen vetää possupukkilaukkaa, silti opettaja pakottaa laukkaamaan. Alashan sieltä tultiin ja ei opettajalta mitään reaktiota. Kylmäkiven tallista ei ole kokemusta. Porvoon ratsutallilla on totta, että saa sen "käytetyn" hevosen, mutta jokaisella on useimmiten 2 tuntia päivässä ja ilmapiiri on parantunut paljon!

    • Anonyymi

      Porvoon ratsutallin hevoset tekevät aivan liikaa töitä. On aamuvalmennusta ja muuta, ja illalla monta tuntia putkeen. Tunneilla on välillä epäpuhtaita tai joskus jopa ontuvia ratsuja. En todellakaan suosittele paikkaa.

      • Anonyymi

        Eläinlääkäri tarkastamaan!


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe