Musta vyö kaikille 3 vuodessa (heh!)

budoka

näin hehkutti korealainen hmd opettaja lajin näytöksessä, noh, vetoaa varmaankin tollaisiin kaksikymppisiin pojannuljakkeisiin jotka voivat sitten niitä vöitänsä kehuskella tribaalibaareissa !

15

4253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghfk

      Miten niin KAIKILLE, luuletko muka, että kaikki jotka harrastavat sen kolme vuotta saavat automaattisesti mustan vyön? Pitää siihen mustan vyön kokeeseen jo jotakin osatakkin..

      • läheltä seurannut

        No ei ainakaan minun kokemukseni mukaan...


    • seppo999

      NO jaa enpä tunne ketään joka olisi ensinnä saanu vyötä kolmessa vuodessa ja toisekseen ihmettelen taas näitä jotka puhuvat ajattelematta... (niinkuin useat tällä foorumilla). Tai sitten kirjoittaja itse ei ole ollut pelissä mukana näytöksen aikana..

      • asdf

        ...tämänkin aiheen tarkoitus oli vissiin aloittaa hmd:n dissaaminen.


      • llo
        asdf kirjoitti:

        ...tämänkin aiheen tarkoitus oli vissiin aloittaa hmd:n dissaaminen.

        eiköhän mustan vyön voi saada kolmessa vuodessa muissakin lajeissa. Mitä väliä?


      • Fenris
        llo kirjoitti:

        eiköhän mustan vyön voi saada kolmessa vuodessa muissakin lajeissa. Mitä väliä?

        Mustan vyön voi saada alle viidessätoista minuutissa, sen kun vaan marssit kauppaan ja ostat.
        Toinen juttu sitten on se onko sillä vyöllä mitään käytännön merkitystä.


      • creaper01
        Fenris kirjoitti:

        Mustan vyön voi saada alle viidessätoista minuutissa, sen kun vaan marssit kauppaan ja ostat.
        Toinen juttu sitten on se onko sillä vyöllä mitään käytännön merkitystä.

        tämä on todellinen vastaus.


      • koreassa
        creaper01 kirjoitti:

        tämä on todellinen vastaus.

        heh. Koreassa mustan vyön voi saada vuodessa niin taekwondon kuin myös muiden korealaisten lajien alla. Eikä taida tuolla japanissakaan karaten mustanvyön ajat olla ihan yhtä pitkät kun suomessa, puhumattakaan judosta.


      • HolyCow
        koreassa kirjoitti:

        heh. Koreassa mustan vyön voi saada vuodessa niin taekwondon kuin myös muiden korealaisten lajien alla. Eikä taida tuolla japanissakaan karaten mustanvyön ajat olla ihan yhtä pitkät kun suomessa, puhumattakaan judosta.

        Japanin ja korean suunnalla oman käsitykseni mukaan mustaa vyötä voi saada melko nopeastikin. Kannattaa muistaa, että suomessa mustaan vyöhön yleensä vaaditaan enemmän. Joissakin lajeissa Suomessakin on yritetty nopeuttaa jonkin verran mustan vyön, jotta se vastaisi enemmän japani/korea systeemiä. Mikä on oikein ja mikä väärin? Minun mielestäni lajissa lajin tavalla, seurassa seuran tavalla.

        Ei se 1.danin musta vyö edes ole (monessakaan lajissa) mikään nyt olen guru osaan kaikki mahtava. Jostain syystä joillakin vain on se käsitys että näin pitäisi olla. Joissakin lajeissa sillä voikin olla enemmän arvoa, joissakin taas ei.


      • 1.dan
        HolyCow kirjoitti:

        Japanin ja korean suunnalla oman käsitykseni mukaan mustaa vyötä voi saada melko nopeastikin. Kannattaa muistaa, että suomessa mustaan vyöhön yleensä vaaditaan enemmän. Joissakin lajeissa Suomessakin on yritetty nopeuttaa jonkin verran mustan vyön, jotta se vastaisi enemmän japani/korea systeemiä. Mikä on oikein ja mikä väärin? Minun mielestäni lajissa lajin tavalla, seurassa seuran tavalla.

        Ei se 1.danin musta vyö edes ole (monessakaan lajissa) mikään nyt olen guru osaan kaikki mahtava. Jostain syystä joillakin vain on se käsitys että näin pitäisi olla. Joissakin lajeissa sillä voikin olla enemmän arvoa, joissakin taas ei.

        Jep, koreassa/japanissa mustan vyön saa jokainen kouluopetuksen ohella tai armeijassa parissa vuodessa, jos haluaa. Mustaa vyötä pidetään sellaisena, että perusteet on suunnilleen hanskassa, innokkaimmat sitten jaksavat jatkaa ja saavat sitten niitä daneja enemmänkin. Vasta yli viiden danin omaavaa voi periaatteessa arvostaa korkeammallekin, jos vyöarvoista nyt puhutaan. Toisin meillä suomessa/länsimaissa perinteisissä lajeissa on ollut paljon haastavampaa saada se musta vyö ja liekkö siitä käsitys, että musta olisi jotain gurua globaalistikin? Nyt kun jossain lajeissa täälläkin saadaan mustia vöitä 3 vuodessa, niin ei se mielestäni tee lajista huonoa, vaan on vain ymmärrettävä että kulttuuri on erilainen ja ei vastaa välttämättä lähellekkään perinteisemmän lajin mustaa vyötä. Mielestäni kannattaa kokonaan unohtaa noi vyöarvot ja lajien vertailu, kaikkea kannattaa kokeilla ja kyllä se omakin laji sieltä löytyy ja harjoitukset saattavat erota paljonkin seurasta riippuen. No nyt juttu alkaa rönsyileen, mutta pointti kuten edellisessäkin: lajissa lajin tavalla ja seurassa seuran tavalla :)


      • Taru
        1.dan kirjoitti:

        Jep, koreassa/japanissa mustan vyön saa jokainen kouluopetuksen ohella tai armeijassa parissa vuodessa, jos haluaa. Mustaa vyötä pidetään sellaisena, että perusteet on suunnilleen hanskassa, innokkaimmat sitten jaksavat jatkaa ja saavat sitten niitä daneja enemmänkin. Vasta yli viiden danin omaavaa voi periaatteessa arvostaa korkeammallekin, jos vyöarvoista nyt puhutaan. Toisin meillä suomessa/länsimaissa perinteisissä lajeissa on ollut paljon haastavampaa saada se musta vyö ja liekkö siitä käsitys, että musta olisi jotain gurua globaalistikin? Nyt kun jossain lajeissa täälläkin saadaan mustia vöitä 3 vuodessa, niin ei se mielestäni tee lajista huonoa, vaan on vain ymmärrettävä että kulttuuri on erilainen ja ei vastaa välttämättä lähellekkään perinteisemmän lajin mustaa vyötä. Mielestäni kannattaa kokonaan unohtaa noi vyöarvot ja lajien vertailu, kaikkea kannattaa kokeilla ja kyllä se omakin laji sieltä löytyy ja harjoitukset saattavat erota paljonkin seurasta riippuen. No nyt juttu alkaa rönsyileen, mutta pointti kuten edellisessäkin: lajissa lajin tavalla ja seurassa seuran tavalla :)

        Mustan vyön voi saada kolmessa vuodessa, jos on todella aktiivinen ja taitava. Itselläni menee 4½ vuotta. Eikä sitä ihan pelkällä pelleilyllä saa. Jo kuntokokeessa teimme kaikki lihaskuntoliikkeet(määrät oli annettu), juoksimme 10 kilometriä, teimme itsepuolustuksia neljällä eri systeemillä(sisältää siis kaikkien vöiden itsepuolustukset kummallekkin puolelle) ja lisäksi itsepuolustusnäytöksen. Viimeisenä teimme kyykkyjä, joissa vähimmäismäärä oli 1000. Sen jälkeen tuli juosta 400 m täysillä.
        Ei minusta tunnu ainakaan, että helposti vyötä tulen saamaan. Kuntokoe oli raskas, ja siihen on kyllä tullut harjoiteltu paljon. Vielä on jäljellä tekniikka osio, joka todennäköisesti edellistä vielä rankempi.


      • hoh
        Taru kirjoitti:

        Mustan vyön voi saada kolmessa vuodessa, jos on todella aktiivinen ja taitava. Itselläni menee 4½ vuotta. Eikä sitä ihan pelkällä pelleilyllä saa. Jo kuntokokeessa teimme kaikki lihaskuntoliikkeet(määrät oli annettu), juoksimme 10 kilometriä, teimme itsepuolustuksia neljällä eri systeemillä(sisältää siis kaikkien vöiden itsepuolustukset kummallekkin puolelle) ja lisäksi itsepuolustusnäytöksen. Viimeisenä teimme kyykkyjä, joissa vähimmäismäärä oli 1000. Sen jälkeen tuli juosta 400 m täysillä.
        Ei minusta tunnu ainakaan, että helposti vyötä tulen saamaan. Kuntokoe oli raskas, ja siihen on kyllä tullut harjoiteltu paljon. Vielä on jäljellä tekniikka osio, joka todennäköisesti edellistä vielä rankempi.

        melekoset testit. mitä harrastat?
        Ainoa joka oli hyödylinen tuossa testissä oli tuo
        "itsepuolustuksia neljällä eri systeemillä"
        vaikka juoksis 200km ja tekis 20333 kyykkyä nii ei se mun mielipiteen mukaa mitään todista osaako lajia. Mut se on mun mielipide.


      • nuorempien laji
        hoh kirjoitti:

        melekoset testit. mitä harrastat?
        Ainoa joka oli hyödylinen tuossa testissä oli tuo
        "itsepuolustuksia neljällä eri systeemillä"
        vaikka juoksis 200km ja tekis 20333 kyykkyä nii ei se mun mielipiteen mukaa mitään todista osaako lajia. Mut se on mun mielipide.

        Oliskohan kyseessä HMD?
        Ko kuntosuoritukset on kyllä kunnioitettavat, mutta onko lajissanne vanhempia harrastajia 40v ihmisiä.
        Olen olen tämmöinen iäkkkämpi harrastaja, kyllä ikäni harrastanut kamppailulajeja, mutta tuollaiset kuntokokeet,, EI KIITOS. Miksi sellaisia kokeita tehdään???


      • harrastaja.
        nuorempien laji kirjoitti:

        Oliskohan kyseessä HMD?
        Ko kuntosuoritukset on kyllä kunnioitettavat, mutta onko lajissanne vanhempia harrastajia 40v ihmisiä.
        Olen olen tämmöinen iäkkkämpi harrastaja, kyllä ikäni harrastanut kamppailulajeja, mutta tuollaiset kuntokokeet,, EI KIITOS. Miksi sellaisia kokeita tehdään???

        HMD:ssa on myös 40v harrastajia. Ei paljoa, mutta on kuitenkin (näin on varmaan monessa muussakin kamppailulajissa).

        Kuntokokeita ei ole kuin vasta mustan vyön kokeessa.


      • taru
        harrastaja. kirjoitti:

        HMD:ssa on myös 40v harrastajia. Ei paljoa, mutta on kuitenkin (näin on varmaan monessa muussakin kamppailulajissa).

        Kuntokokeita ei ole kuin vasta mustan vyön kokeessa.

        han moo dosta tosiaan on kyse. kyllä vanhempia harrastajia löytyy ja tälläkin kertaa mukana mustan vyön kokeessa oli yli 40-vuotias nainen. Ja hyvin hän pärjäsi!
        Tekniikka koe on tosiaan vasta tulossa, eli ei me pelkästään lihaskuntoa harjoituksissa tehdä. Kuntotestejä on jo alemmilla vöillä, mutta ei siis vyökokeen yhteydessä.
        Lihaskuntoa täytyy toki harjoitella ihan jo pelkästään siihen, että saa hyvän ryhdin:) Ja kyllähän sitä tarvitsee jokaisissa liikkeissä. Kestävyyskuntoa samoin.Lajimme on aikalailla ottelupainotteinen, joten kestävyyskuntoa tarvitsee olla, esim. mattoväännöissä jne. Lihasvoimaa tarvitsee esim. lyönteihin, johon oikeanlaiset punnerrukset auttavat. Kun potkuja tulee kylkeen, on hyvä, että kyljessä olisi vähän lihasta ottamassa sitä potkua vastaan. Ja enimmäkseen tämä kuntokoe oli ainakin minulle enemmän henkisesti raskaampi kuin fyysisesti. Ja eikö tätä kärsivällisyyttä juuri kamppailulajeissa tarvita? Siksi siis kuntokoe meillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe