"ruokalista"

sissi.3

Mitä syötät punakorvallesi? Listasin tähän mitä itse annan konnalle...
katkaravut,seiti,kärpäset,etanat,kissan kuivaruoka, kilpikonnille tarkoitettu purkkiruoka(pellettejä)
banaani.omena,persikka,mustikka,porkkana,mandariini
vuohenputken varret,kurkkuyrtin kukat,elämänlangan lehdet kukat,apilan kukat
Tässä nyt mitkä tuli päälimmäisenä mieleen. Eli konna saa monipuolisesti vaihtelevaa ruokaa. Listaa oman konnasi ruokatottumukset =)

13

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanna

      Miten annat konnillesi porkkanaa? Keitätkö vai raakana? Voisin kokeilla omillenikin.Pitävätkö konnasi kissan kuivamuonasta? Minä anna kissa purkkiruokia,jotka sisältävät,kanaa ja kalaa.

      • sissi.3

        Raakaa porkkanaa, raasteena. oon laittanu raasteen vedenpinnan yläpuolelle puun päälle, mistä konna käy ottamassa ne =)
        Kissan kuivamuoma on herkkua! Siitä se saa samalla tekemistä, kun "jahtaa" virran kuljettamia kelluvia raksuja. Oon antanu pentukissojen raksuja, ne on sopivan kokoisia konnan suuhun, joskus isompia raksuja oon puolittanu.


    • Roosa

      punakorvan ruokavalion tulee koostua pääosin lihasta ja kalasta. Eli esim. pakastettu/keitetty muikku sekä kuoreet, lohi (tosin rasvaista), vähärasvainen jauheliha/lihasuikaleet, sisäelimet, porkkana, kurkku, salaatti, kukkakaali, jotkut hedelmät ja marjat kuuluvat meidän neitien ruokavalioon. Herkkuina silloin tällöin annetaan katkarapuja (epäterveellisiä joten niitä annetaan harvoin) ja jauhomatoja. Ja hyvin maistuu :)Kilpikonnien ja kissojen kuivamuonaa voi antaa joskus ruuan lisäkkeenä, sitä ei missään nimessä saa pitää pääasiallisena ravinnon lähteenä. Noista kukista en osaa kommentoida, olen kuullut niitä syötettävän vain maakonnille, mutta siitä sopivatko ne punakorville saa joku viisaampi neuvoa :)Eli lisääpä konnien ruokavalioon enempi lihaa ja kalaa niin hyvä tulee! :)

      • Annie

        Meillä on täyskasvuinen neiti punakorva... mutta tämäpä ei suuhunsa kasviksia, vihanneksia ym. ota. Konnan ruokavalio siis koostuu pelkästään liharuoasta. Mikä hyvä kikka olisi saada konna syömään vihanneksia? Täysikasvuisinahan punakorvien tulisi syödä pääasiallisesti kasviperäistä ruokaa? Tomaatti menee joskus, kun reppana luulee sitä loheksi (jota annamme harvoin herkkupäivinä), mutta kun totuus paljastuu niin loput tomaatit jää syömättä. Sama juttu tapahtui banaanille. Ei ole sydäntä pitää konnaa niin kauaa nälässä että kasvisruoka alkaisi maistua...


      • Roosa
        Annie kirjoitti:

        Meillä on täyskasvuinen neiti punakorva... mutta tämäpä ei suuhunsa kasviksia, vihanneksia ym. ota. Konnan ruokavalio siis koostuu pelkästään liharuoasta. Mikä hyvä kikka olisi saada konna syömään vihanneksia? Täysikasvuisinahan punakorvien tulisi syödä pääasiallisesti kasviperäistä ruokaa? Tomaatti menee joskus, kun reppana luulee sitä loheksi (jota annamme harvoin herkkupäivinä), mutta kun totuus paljastuu niin loput tomaatit jää syömättä. Sama juttu tapahtui banaanille. Ei ole sydäntä pitää konnaa niin kauaa nälässä että kasvisruoka alkaisi maistua...

        Itse olen kanssa kuullut kontiksi vain sen, että antaa konnan olla syömättä niin pitkään että uudet sapuskat alkavat maistumaan. Konnathan voivat olla syömättä useita viikkoja, paastotessaan vapaaehtoisestikin. Juolahti kuitenkin mieleeni kikka mitä käytämme nirsojen siiliemme kanssa, eli voisiko esim. vähärasvaisen jauheliha"pallon" sisään laittaa esim. kurkkua tai salaattia ja tarjota konnalle? Jos näin saisi menemään molemmat sapuskat yhtä aikaa, eikä muutos uuteen ruokaan olisi niin radikaali :)


      • Annie
        Roosa kirjoitti:

        Itse olen kanssa kuullut kontiksi vain sen, että antaa konnan olla syömättä niin pitkään että uudet sapuskat alkavat maistumaan. Konnathan voivat olla syömättä useita viikkoja, paastotessaan vapaaehtoisestikin. Juolahti kuitenkin mieleeni kikka mitä käytämme nirsojen siiliemme kanssa, eli voisiko esim. vähärasvaisen jauheliha"pallon" sisään laittaa esim. kurkkua tai salaattia ja tarjota konnalle? Jos näin saisi menemään molemmat sapuskat yhtä aikaa, eikä muutos uuteen ruokaan olisi niin radikaali :)

        Juu tuo kuullostaa hyvältä kikalta. Täytyy varmaan ruveta muikkujen sisään jemmaamaan vihanneksia ja pitää konnilla "nälkäpäiviä" jos eivät suostu muuten syömään.. pikkuisen kerrallaan :)


      • minä
        Annie kirjoitti:

        Juu tuo kuullostaa hyvältä kikalta. Täytyy varmaan ruveta muikkujen sisään jemmaamaan vihanneksia ja pitää konnilla "nälkäpäiviä" jos eivät suostu muuten syömään.. pikkuisen kerrallaan :)

        Meillä konnat syövät pääsääntöisesti kalaa, muikkuja, silakoita, seitiä... mitä millonkin mutta pääsäänöisesti kokonaisia kaloja eli saavat samalla hiemana liikuntaa kun repivät silakoita palasiksi =). Joskus myös valmisruokia kuten pellettejä...
        silloin tällöin salaatin lehtiä, kurkkua tai muuta vastaavat mitä konnat tosin lähinnä vähän maistelevat ja jättävät suurimman osan syömättä..

        Ruokinta meillä on jotakuin kerran viikkoon, joskus hivenen useammin joskus hivenen harvemmin. Varsinkin talvella eivät saa ruokaa kuin pari kolme kertaa kuussa.

        Hyvin ovat pärjänneet =)


      • Annie
        minä kirjoitti:

        Meillä konnat syövät pääsääntöisesti kalaa, muikkuja, silakoita, seitiä... mitä millonkin mutta pääsäänöisesti kokonaisia kaloja eli saavat samalla hiemana liikuntaa kun repivät silakoita palasiksi =). Joskus myös valmisruokia kuten pellettejä...
        silloin tällöin salaatin lehtiä, kurkkua tai muuta vastaavat mitä konnat tosin lähinnä vähän maistelevat ja jättävät suurimman osan syömättä..

        Ruokinta meillä on jotakuin kerran viikkoon, joskus hivenen useammin joskus hivenen harvemmin. Varsinkin talvella eivät saa ruokaa kuin pari kolme kertaa kuussa.

        Hyvin ovat pärjänneet =)

        Toi kuullostaa aika vähäiseltä... Mulle on sanottu että konnilla tulisi olli 1-2 välipäivää / viikko. Mulla ei olisi kyllä sydäntä ruokkia konnia kerta viikkoon. Kyllä meilläkin kaikki kalat menevät kuin kuumille kiville, mutta kasvikset eivät mene..


      • sissi.3
        Annie kirjoitti:

        Toi kuullostaa aika vähäiseltä... Mulle on sanottu että konnilla tulisi olli 1-2 välipäivää / viikko. Mulla ei olisi kyllä sydäntä ruokkia konnia kerta viikkoon. Kyllä meilläkin kaikki kalat menevät kuin kuumille kiville, mutta kasvikset eivät mene..

        miun konna on iso aikuinen ja ruokin sitä muutaman kerran viikossa.Lihapäivä ja kasvipäivä erikseen.
        Oletteko kypsentänyt kalan ennen ruokintaa, vai annatteko pakastekalaa?


      • Annie
        sissi.3 kirjoitti:

        miun konna on iso aikuinen ja ruokin sitä muutaman kerran viikossa.Lihapäivä ja kasvipäivä erikseen.
        Oletteko kypsentänyt kalan ennen ruokintaa, vai annatteko pakastekalaa?

        Joo.. ensin kiehautan niitä n. 5 min ja sit pakastan.. en ole untuvikko konnien kanssa. Mietitytti vaan miten konnan saisi syömään kasviksia.


      • Minä
        Annie kirjoitti:

        Toi kuullostaa aika vähäiseltä... Mulle on sanottu että konnilla tulisi olli 1-2 välipäivää / viikko. Mulla ei olisi kyllä sydäntä ruokkia konnia kerta viikkoon. Kyllä meilläkin kaikki kalat menevät kuin kuumille kiville, mutta kasvikset eivät mene..

        Kerran viikkon ruokitaan ja hyvin ovat pärjänneet(ovat 8-vuotiaita). Vetreitä ja vilkkaita (mikäli konna nyt koskaan on vilkas=)) kavereita


    • Naudanlihapiffi

      Saimme juuri eilen punakorvan, että eilen annettiin pellettejä. Vissii näitte lisäks joku oikein vähärasvainen naudanliha... En ehkä uskalla antaa, jos annan väärää :O

    • 69

      Ei lihaa,vaan mieluimmin vähärasvaista kalaa,kuten muikkuja.
      Kannattaa opettaa konna syömään kädestä ,jotta kalkkijauheen=calsium karbonaatti ja Nutrobalin =vitamiinivalmiste anto olisi hieman helpompaa.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe