Corolla 1.8 T-sport on nyt ainakin Saksassa
hinnoiteltu ja on muutaman tonnin kalliimpi kuin
Civic TYPE-R.
Civic voittaa ulkonäössa 6-0 Corollan samoin
tehoissa ja kiihtyvyydessä 0-100 km/h. Civic on
tällähetkellä ylivoimaisesti paras hinta-teho-
laatu suhteeltaa ja uudesta Corollasta ei ole
vastusta. Hondalle täydet pisteet onnistuneesta
tuotteesta (TYPE-R).
Corolla 1.8 TS vs. CIVIC TYPE-R
19
2308
Vastaukset
- typer
entäs sitten
- Celica T-sport
Laitatko pikkuisen faktaa molemmista autoista -
niinku semmosta numerotietoa, niin on helpompi
vertailla - kummallakaan en kuitenkaan ajaisi!- Keinänen
Toyota Corolla TS
1.8 VVTL-i
192hp/7800rpm
132Nm/6800rpm
225km/h
0-100km/h 8.4s
Bensa 98 oct
Honda Civic Type-R
2.0 VTEC
200hp/7400rpm
196Nm/5900rpm
235km/h
0-100km/h 6.5s
Bensa 95 oct - Kyselijä
Keinänen kirjoitti:
Toyota Corolla TS
1.8 VVTL-i
192hp/7800rpm
132Nm/6800rpm
225km/h
0-100km/h 8.4s
Bensa 98 oct
Honda Civic Type-R
2.0 VTEC
200hp/7400rpm
196Nm/5900rpm
235km/h
0-100km/h 6.5s
Bensa 95 octuskomattoman pieni noinkin tehokkaalle 1.8
koneelle.... - Kuitunen
Kyselijä kirjoitti:
uskomattoman pieni noinkin tehokkaalle 1.8
koneelle....Tässä vai nähdään jälleen todisteita siitä, että
Hondan poikien moottorituntemus on kohdallaan.
Jotkut tietämättömäthän ovat väittäneet, että nuo
Hondan koneet vain kiertää ja tuotaa polleja
mutta ei vääntöä. Minusta lähes kaikissa kierros
eli VTEC koneissa on myös sitä vääntöä ja jo
alhaalta lähtien. Tuo Type-R:n kone antaa 3000rpm
kohdalla jo 90% väännöstä joten aika tasainen on
tuo vääntö :) Saa Ecotekki miehet purrä
vääntöineen pölyä :)
Eihän nuo kinaajat koskaan katsele niitä
mittauskäppyröitä vaan tuijottavat vain huippu
tehoon/vääntöön ja millä kierroksilla ne tulee.
Ei kiinnitetä huomiota siihen paljonko sitä
vääntöä jo on siellä alemmillakin kierroksilla.
Muistini mukaan noissa Hondan koneissa alkaa
vääntö olemaan kohdallaan aika alhaisillakin
kierroksilla. Noissa Vteceissä sitten lisätään
tehoa siellä ylemmillä kiekoilla :) - Mitsu
Kuitunen kirjoitti:
Tässä vai nähdään jälleen todisteita siitä, että
Hondan poikien moottorituntemus on kohdallaan.
Jotkut tietämättömäthän ovat väittäneet, että nuo
Hondan koneet vain kiertää ja tuotaa polleja
mutta ei vääntöä. Minusta lähes kaikissa kierros
eli VTEC koneissa on myös sitä vääntöä ja jo
alhaalta lähtien. Tuo Type-R:n kone antaa 3000rpm
kohdalla jo 90% väännöstä joten aika tasainen on
tuo vääntö :) Saa Ecotekki miehet purrä
vääntöineen pölyä :)
Eihän nuo kinaajat koskaan katsele niitä
mittauskäppyröitä vaan tuijottavat vain huippu
tehoon/vääntöön ja millä kierroksilla ne tulee.
Ei kiinnitetä huomiota siihen paljonko sitä
vääntöä jo on siellä alemmillakin kierroksilla.
Muistini mukaan noissa Hondan koneissa alkaa
vääntö olemaan kohdallaan aika alhaisillakin
kierroksilla. Noissa Vteceissä sitten lisätään
tehoa siellä ylemmillä kiekoilla :)Corollassa oli maksimivääntömomenttia
muistaakseni 180 Newtonmetriä, ei 130 Nm. Arvo on
tietysti pienempi kuin Civicillä, mutta kun
kerran vertaillaan, niin vertaillaan oikeilla
arvoilla.
Ja onko sillä nyt loppupeleissa niin väliä,
molemmat autot lienevät ihan soivia pelejä. - Kyselijä
Mitsu kirjoitti:
Corollassa oli maksimivääntömomenttia
muistaakseni 180 Newtonmetriä, ei 130 Nm. Arvo on
tietysti pienempi kuin Civicillä, mutta kun
kerran vertaillaan, niin vertaillaan oikeilla
arvoilla.
Ja onko sillä nyt loppupeleissa niin väliä,
molemmat autot lienevät ihan soivia pelejä.Olisi muuten varmasti väliä loppupelissä jos
tojossa olisi vain 130 Nm...;) - Kuitunen
Mitsu kirjoitti:
Corollassa oli maksimivääntömomenttia
muistaakseni 180 Newtonmetriä, ei 130 Nm. Arvo on
tietysti pienempi kuin Civicillä, mutta kun
kerran vertaillaan, niin vertaillaan oikeilla
arvoilla.
Ja onko sillä nyt loppupeleissa niin väliä,
molemmat autot lienevät ihan soivia pelejä.Ensimmäisestä paikasta ei tuota vääntö arvoa
löynyt, joten nappasin sen Toyota UK:n
sivuilta... Hah ja yllättäen siellä tuo arvo on
tietenkin ilmoitetti lb.ft. arvona :) Sori,
itsekkin tosiaan ihmettelin, että mihin
hemmettiin Toyotan insinöörit on hukannu väännön
vaikka tehoa tuntuu olevan :) No nyt näyttää
todellakin paremmalta.
Onkos sulla tietoa sitten käyristä, eli miten
vääntö/teho käyrät menee. Type-R:ssä tosiaan
3000rpm kohdalla on jo 90% väännöstä käytössä
joten tuntuisi olevan ripeä jo alakierroksilla. - Celica T-sport
Keinänen kirjoitti:
Toyota Corolla TS
1.8 VVTL-i
192hp/7800rpm
132Nm/6800rpm
225km/h
0-100km/h 8.4s
Bensa 98 oct
Honda Civic Type-R
2.0 VTEC
200hp/7400rpm
196Nm/5900rpm
235km/h
0-100km/h 6.5s
Bensa 95 octMutta Celicassani on 180Nm.
Pikkuisen ihmetyttää myös tuo 6.5s - onko se
tehtaan ilmoittama, jonkun luotettavan
instituutin mittaama, vai mikkihiirikellolla itse
mitattu. - Scheisse
Celica T-sport kirjoitti:
Mutta Celicassani on 180Nm.
Pikkuisen ihmetyttää myös tuo 6.5s - onko se
tehtaan ilmoittama, jonkun luotettavan
instituutin mittaama, vai mikkihiirikellolla itse
mitattu.On tehtaan ilmoittamia. Clarkson tosin epäili
tuon 6.5s paikkaansa pitävyydestä kun tuntui
kiihtyvän huomattavasti nopeammin :) Ja kehui
tuota jopa Impreä paremmaksi ajaa radalla.
Englantilaiset lehdet tuntuvat olevan hyvinkin
innostuneita tuosta Civicistä. Saa nähdä mitä tuo
Corolla saa. Suomessa TM/TL testeissä tuo Corolla
saa taatusti parhaimmat arvostelut :)
Noh tiedä häntä sitten, mutta näyttäisi ensi
keväästä tulevan mielenkiintoista aikaa näin
uuden auton hankkijalle. Civic Type-R, Clio
Sport, Corolla TS, Stilo Abarth. Tosin noista
tällä hetkellä vain Type-R ja Clio tuntuvat
lupaavilta. Clion hinta vain harmittaa... - Celica T-sport
Scheisse kirjoitti:
On tehtaan ilmoittamia. Clarkson tosin epäili
tuon 6.5s paikkaansa pitävyydestä kun tuntui
kiihtyvän huomattavasti nopeammin :) Ja kehui
tuota jopa Impreä paremmaksi ajaa radalla.
Englantilaiset lehdet tuntuvat olevan hyvinkin
innostuneita tuosta Civicistä. Saa nähdä mitä tuo
Corolla saa. Suomessa TM/TL testeissä tuo Corolla
saa taatusti parhaimmat arvostelut :)
Noh tiedä häntä sitten, mutta näyttäisi ensi
keväästä tulevan mielenkiintoista aikaa näin
uuden auton hankkijalle. Civic Type-R, Clio
Sport, Corolla TS, Stilo Abarth. Tosin noista
tällä hetkellä vain Type-R ja Clio tuntuvat
lupaavilta. Clion hinta vain harmittaa...Mitä se type-R painaa - ei kai nyt nyt sentään
alle 1000kg.
Acura RSX-S on varustettu samalla koneella ja
sillä on suunnilleen samat mitatut(Road&Track ym.
puolueettomat lehdet) kiihtyvyysarvot kuin Celica
GT-S(T-sport)
Eli jotain 6.7s(0-60mph)
Miten kummassa toi Civic nyt yht'äkkiä "lentää" - berner
Celica T-sport kirjoitti:
Mitä se type-R painaa - ei kai nyt nyt sentään
alle 1000kg.
Acura RSX-S on varustettu samalla koneella ja
sillä on suunnilleen samat mitatut(Road&Track ym.
puolueettomat lehdet) kiihtyvyysarvot kuin Celica
GT-S(T-sport)
Eli jotain 6.7s(0-60mph)
Miten kummassa toi Civic nyt yht'äkkiä "lentää"Se vessa-Kelisa T-sportti kiihtyy kylläkin 7,2s
sataseen, mikä sekin on varmasti aivan liian
pieni arvo sille. Tuskin sellanen paska pysyy
käsissä yli sen satasen vauhdissa.
Ja noi saatanan wokkipannut on niin turhia
pelejä. Koneitten äänet noissa nelipyttysissä on
jotain aivan kauheaa! - Amerikan piiras
berner kirjoitti:
Se vessa-Kelisa T-sportti kiihtyy kylläkin 7,2s
sataseen, mikä sekin on varmasti aivan liian
pieni arvo sille. Tuskin sellanen paska pysyy
käsissä yli sen satasen vauhdissa.
Ja noi saatanan wokkipannut on niin turhia
pelejä. Koneitten äänet noissa nelipyttysissä on
jotain aivan kauheaa!Toi uusi koppanen celica on todellakin karmivan
ruma,mutta kyllähän se massasta ufomaisella
muotoilulla erottuu,ja voihan sellaisen läjän
omistaja kuvitella ajavansa OIKEALLA
urheiluautolla. GT4 hakkaa tän nykysen koslan 100-
0 sekä tehoissa,suorituskyvyssä sekä ulkonäössä. - Mitsu
Kuitunen kirjoitti:
Ensimmäisestä paikasta ei tuota vääntö arvoa
löynyt, joten nappasin sen Toyota UK:n
sivuilta... Hah ja yllättäen siellä tuo arvo on
tietenkin ilmoitetti lb.ft. arvona :) Sori,
itsekkin tosiaan ihmettelin, että mihin
hemmettiin Toyotan insinöörit on hukannu väännön
vaikka tehoa tuntuu olevan :) No nyt näyttää
todellakin paremmalta.
Onkos sulla tietoa sitten käyristä, eli miten
vääntö/teho käyrät menee. Type-R:ssä tosiaan
3000rpm kohdalla on jo 90% väännöstä käytössä
joten tuntuisi olevan ripeä jo alakierroksilla....tietoa vääntökäyristä, enkä arvailemaankaan
viitsi alkaa. Ehkä Toyotan kotisivuilta löytys
enemmänkin tietoa...? - jooo
Amerikan piiras kirjoitti:
Toi uusi koppanen celica on todellakin karmivan
ruma,mutta kyllähän se massasta ufomaisella
muotoilulla erottuu,ja voihan sellaisen läjän
omistaja kuvitella ajavansa OIKEALLA
urheiluautolla. GT4 hakkaa tän nykysen koslan 100-
0 sekä tehoissa,suorituskyvyssä sekä ulkonäössä.Niinpä niin, gt4 on vaan 2 litranen 4-veto
turbo... ja 1.8 celica on 1.8 litranen vapaasti
hengittävä etuveto...
- tv
uusista saman hintaluokan autoista ei ole millään
vastusta uudelle type-r:lle. honda hakee sille
n-ryhmän luokitusta. mikäli tämä onnistuu, niin
siinä olisi valmis kilpa-auto suoraan veholta ;)
siihen saa kuulemma jonkun virikitin (220hp)
eikä takuu muutu. näitä civikkejä tulee varmasti
näkymään sport2000:ssa ja ralleissa. vehkeessä on
muuten kuusi vaihdetta. se ei muuten kulje
kakkosella ihan satasta (56mph) joten joutuu
vaihtamaan kolmoselle 0-100 kiihdytyksessä.
www.civictype-r.com- Kikotin
Niin siis tuo 220ps versio on se OIKEA type-R
jota myydään Japanissa ja se vaatii sitä
korkeampi oktaanista menovettä jota ei juuri
muualla myydä. Tuo 200hepan Type-R jota
euroopassa myydään käy ja kukkuu 95:lla. Aika
moni muu pikkusportti käyttää 98:a saavuttaakseen
nuo tehot :)
Niin ja tuon 220 konversion tosiaan saa tilattua
mutta sitten joutuu käyttään kisabensaa :( - oktaani
Kikotin kirjoitti:
Niin siis tuo 220ps versio on se OIKEA type-R
jota myydään Japanissa ja se vaatii sitä
korkeampi oktaanista menovettä jota ei juuri
muualla myydä. Tuo 200hepan Type-R jota
euroopassa myydään käy ja kukkuu 95:lla. Aika
moni muu pikkusportti käyttää 98:a saavuttaakseen
nuo tehot :)
Niin ja tuon 220 konversion tosiaan saa tilattua
mutta sitten joutuu käyttään kisabensaa :(Samaa arveli joku muukin, eiköhän tuolle 220hv
versiolle sitten 98 riitä? Tuntuu vaan hiukan
yllättävältä kun 200hv irtoaa 95:llä. Joku toinen
kertoili, että 220hv versiolla olisi ollut liian
korkea ohiajomelu tyyppikatsastusta ajatellen,
tiedä sitten. Tosin onhan uudessa Integassa tuo
sama kone 220hv versiona eikä sitä tultane
myymään Japanin ulkopuolella. No, tuntuuhan
tuolla olevan kulkupuoli kunnossa vaikka tuo 10%
tehossa Japseista jäädäänkin. - kikotin
oktaani kirjoitti:
Samaa arveli joku muukin, eiköhän tuolle 220hv
versiolle sitten 98 riitä? Tuntuu vaan hiukan
yllättävältä kun 200hv irtoaa 95:llä. Joku toinen
kertoili, että 220hv versiolla olisi ollut liian
korkea ohiajomelu tyyppikatsastusta ajatellen,
tiedä sitten. Tosin onhan uudessa Integassa tuo
sama kone 220hv versiona eikä sitä tultane
myymään Japanin ulkopuolella. No, tuntuuhan
tuolla olevan kulkupuoli kunnossa vaikka tuo 10%
tehossa Japseista jäädäänkin.Niin se ongelma oli siinä, että kun se 98:kaan ei
riitä. Japanissa on myynnissä jotain ihme bensaa
ihan asemalta saatuna, ei kuitenkaan tätä meidän
joiltain asemilta saatavaa kisabensaa. Ja tuo
98:kin olis vielä aiheuttanut nakutusta ja sen
säätäminen kohdilleen olis laskenut tehot
kuitenkin alas joten tekivät eri nokat jne jne.
Sama ongelma on ollut japanista rahdatuissa
300ZX:ssä ja Englannissa etenkin Skylineissa :)
On pitänyt sitten boforia muuten muutella kun on
turbot ja kaikki :)
Mutta tietoni ei ole 100% faktaa joten en tiedä
kuinka tuo 220hv versio toimisi 98 oktaanisella.
Mutta jokin järkevä syy tuolla oktaanilla täytyy
olla, muutenahan tuota myytäisiin tuona versiona.
Ohiajo melulla ei minusta ollut asiassa mitään
syytä vaan nimenomaan tuolla bensiinillä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3521397- 741375
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3061137Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461067Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231884Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht30879vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40825Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42794