Corolla 1.8 TS vs. CIVIC TYPE-R

Rule

Corolla 1.8 T-sport on nyt ainakin Saksassa
hinnoiteltu ja on muutaman tonnin kalliimpi kuin
Civic TYPE-R.
Civic voittaa ulkonäössa 6-0 Corollan samoin
tehoissa ja kiihtyvyydessä 0-100 km/h. Civic on
tällähetkellä ylivoimaisesti paras hinta-teho-
laatu suhteeltaa ja uudesta Corollasta ei ole
vastusta. Hondalle täydet pisteet onnistuneesta
tuotteesta (TYPE-R).

19

2308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • typer

      entäs sitten

    • Celica T-sport

      Laitatko pikkuisen faktaa molemmista autoista -
      niinku semmosta numerotietoa, niin on helpompi
      vertailla - kummallakaan en kuitenkaan ajaisi!

      • Keinänen

        Toyota Corolla TS

        1.8 VVTL-i
        192hp/7800rpm
        132Nm/6800rpm
        225km/h
        0-100km/h 8.4s
        Bensa 98 oct

        Honda Civic Type-R

        2.0 VTEC
        200hp/7400rpm
        196Nm/5900rpm
        235km/h
        0-100km/h 6.5s
        Bensa 95 oct


      • Kyselijä
        Keinänen kirjoitti:

        Toyota Corolla TS

        1.8 VVTL-i
        192hp/7800rpm
        132Nm/6800rpm
        225km/h
        0-100km/h 8.4s
        Bensa 98 oct

        Honda Civic Type-R

        2.0 VTEC
        200hp/7400rpm
        196Nm/5900rpm
        235km/h
        0-100km/h 6.5s
        Bensa 95 oct

        uskomattoman pieni noinkin tehokkaalle 1.8
        koneelle....


      • Kuitunen
        Kyselijä kirjoitti:

        uskomattoman pieni noinkin tehokkaalle 1.8
        koneelle....

        Tässä vai nähdään jälleen todisteita siitä, että
        Hondan poikien moottorituntemus on kohdallaan.
        Jotkut tietämättömäthän ovat väittäneet, että nuo
        Hondan koneet vain kiertää ja tuotaa polleja
        mutta ei vääntöä. Minusta lähes kaikissa kierros
        eli VTEC koneissa on myös sitä vääntöä ja jo
        alhaalta lähtien. Tuo Type-R:n kone antaa 3000rpm
        kohdalla jo 90% väännöstä joten aika tasainen on
        tuo vääntö :) Saa Ecotekki miehet purrä
        vääntöineen pölyä :)

        Eihän nuo kinaajat koskaan katsele niitä
        mittauskäppyröitä vaan tuijottavat vain huippu
        tehoon/vääntöön ja millä kierroksilla ne tulee.
        Ei kiinnitetä huomiota siihen paljonko sitä
        vääntöä jo on siellä alemmillakin kierroksilla.
        Muistini mukaan noissa Hondan koneissa alkaa
        vääntö olemaan kohdallaan aika alhaisillakin
        kierroksilla. Noissa Vteceissä sitten lisätään
        tehoa siellä ylemmillä kiekoilla :)


      • Mitsu
        Kuitunen kirjoitti:

        Tässä vai nähdään jälleen todisteita siitä, että
        Hondan poikien moottorituntemus on kohdallaan.
        Jotkut tietämättömäthän ovat väittäneet, että nuo
        Hondan koneet vain kiertää ja tuotaa polleja
        mutta ei vääntöä. Minusta lähes kaikissa kierros
        eli VTEC koneissa on myös sitä vääntöä ja jo
        alhaalta lähtien. Tuo Type-R:n kone antaa 3000rpm
        kohdalla jo 90% väännöstä joten aika tasainen on
        tuo vääntö :) Saa Ecotekki miehet purrä
        vääntöineen pölyä :)

        Eihän nuo kinaajat koskaan katsele niitä
        mittauskäppyröitä vaan tuijottavat vain huippu
        tehoon/vääntöön ja millä kierroksilla ne tulee.
        Ei kiinnitetä huomiota siihen paljonko sitä
        vääntöä jo on siellä alemmillakin kierroksilla.
        Muistini mukaan noissa Hondan koneissa alkaa
        vääntö olemaan kohdallaan aika alhaisillakin
        kierroksilla. Noissa Vteceissä sitten lisätään
        tehoa siellä ylemmillä kiekoilla :)

        Corollassa oli maksimivääntömomenttia
        muistaakseni 180 Newtonmetriä, ei 130 Nm. Arvo on
        tietysti pienempi kuin Civicillä, mutta kun
        kerran vertaillaan, niin vertaillaan oikeilla
        arvoilla.
        Ja onko sillä nyt loppupeleissa niin väliä,
        molemmat autot lienevät ihan soivia pelejä.


      • Kyselijä
        Mitsu kirjoitti:

        Corollassa oli maksimivääntömomenttia
        muistaakseni 180 Newtonmetriä, ei 130 Nm. Arvo on
        tietysti pienempi kuin Civicillä, mutta kun
        kerran vertaillaan, niin vertaillaan oikeilla
        arvoilla.
        Ja onko sillä nyt loppupeleissa niin väliä,
        molemmat autot lienevät ihan soivia pelejä.

        Olisi muuten varmasti väliä loppupelissä jos
        tojossa olisi vain 130 Nm...;)


      • Kuitunen
        Mitsu kirjoitti:

        Corollassa oli maksimivääntömomenttia
        muistaakseni 180 Newtonmetriä, ei 130 Nm. Arvo on
        tietysti pienempi kuin Civicillä, mutta kun
        kerran vertaillaan, niin vertaillaan oikeilla
        arvoilla.
        Ja onko sillä nyt loppupeleissa niin väliä,
        molemmat autot lienevät ihan soivia pelejä.

        Ensimmäisestä paikasta ei tuota vääntö arvoa
        löynyt, joten nappasin sen Toyota UK:n
        sivuilta... Hah ja yllättäen siellä tuo arvo on
        tietenkin ilmoitetti lb.ft. arvona :) Sori,
        itsekkin tosiaan ihmettelin, että mihin
        hemmettiin Toyotan insinöörit on hukannu väännön
        vaikka tehoa tuntuu olevan :) No nyt näyttää
        todellakin paremmalta.

        Onkos sulla tietoa sitten käyristä, eli miten
        vääntö/teho käyrät menee. Type-R:ssä tosiaan
        3000rpm kohdalla on jo 90% väännöstä käytössä
        joten tuntuisi olevan ripeä jo alakierroksilla.


      • Celica T-sport
        Keinänen kirjoitti:

        Toyota Corolla TS

        1.8 VVTL-i
        192hp/7800rpm
        132Nm/6800rpm
        225km/h
        0-100km/h 8.4s
        Bensa 98 oct

        Honda Civic Type-R

        2.0 VTEC
        200hp/7400rpm
        196Nm/5900rpm
        235km/h
        0-100km/h 6.5s
        Bensa 95 oct

        Mutta Celicassani on 180Nm.

        Pikkuisen ihmetyttää myös tuo 6.5s - onko se
        tehtaan ilmoittama, jonkun luotettavan
        instituutin mittaama, vai mikkihiirikellolla itse
        mitattu.


      • Scheisse
        Celica T-sport kirjoitti:

        Mutta Celicassani on 180Nm.

        Pikkuisen ihmetyttää myös tuo 6.5s - onko se
        tehtaan ilmoittama, jonkun luotettavan
        instituutin mittaama, vai mikkihiirikellolla itse
        mitattu.

        On tehtaan ilmoittamia. Clarkson tosin epäili
        tuon 6.5s paikkaansa pitävyydestä kun tuntui
        kiihtyvän huomattavasti nopeammin :) Ja kehui
        tuota jopa Impreä paremmaksi ajaa radalla.
        Englantilaiset lehdet tuntuvat olevan hyvinkin
        innostuneita tuosta Civicistä. Saa nähdä mitä tuo
        Corolla saa. Suomessa TM/TL testeissä tuo Corolla
        saa taatusti parhaimmat arvostelut :)

        Noh tiedä häntä sitten, mutta näyttäisi ensi
        keväästä tulevan mielenkiintoista aikaa näin
        uuden auton hankkijalle. Civic Type-R, Clio
        Sport, Corolla TS, Stilo Abarth. Tosin noista
        tällä hetkellä vain Type-R ja Clio tuntuvat
        lupaavilta. Clion hinta vain harmittaa...


      • Celica T-sport
        Scheisse kirjoitti:

        On tehtaan ilmoittamia. Clarkson tosin epäili
        tuon 6.5s paikkaansa pitävyydestä kun tuntui
        kiihtyvän huomattavasti nopeammin :) Ja kehui
        tuota jopa Impreä paremmaksi ajaa radalla.
        Englantilaiset lehdet tuntuvat olevan hyvinkin
        innostuneita tuosta Civicistä. Saa nähdä mitä tuo
        Corolla saa. Suomessa TM/TL testeissä tuo Corolla
        saa taatusti parhaimmat arvostelut :)

        Noh tiedä häntä sitten, mutta näyttäisi ensi
        keväästä tulevan mielenkiintoista aikaa näin
        uuden auton hankkijalle. Civic Type-R, Clio
        Sport, Corolla TS, Stilo Abarth. Tosin noista
        tällä hetkellä vain Type-R ja Clio tuntuvat
        lupaavilta. Clion hinta vain harmittaa...

        Mitä se type-R painaa - ei kai nyt nyt sentään
        alle 1000kg.
        Acura RSX-S on varustettu samalla koneella ja
        sillä on suunnilleen samat mitatut(Road&Track ym.
        puolueettomat lehdet) kiihtyvyysarvot kuin Celica
        GT-S(T-sport)
        Eli jotain 6.7s(0-60mph)
        Miten kummassa toi Civic nyt yht'äkkiä "lentää"


      • berner
        Celica T-sport kirjoitti:

        Mitä se type-R painaa - ei kai nyt nyt sentään
        alle 1000kg.
        Acura RSX-S on varustettu samalla koneella ja
        sillä on suunnilleen samat mitatut(Road&Track ym.
        puolueettomat lehdet) kiihtyvyysarvot kuin Celica
        GT-S(T-sport)
        Eli jotain 6.7s(0-60mph)
        Miten kummassa toi Civic nyt yht'äkkiä "lentää"

        Se vessa-Kelisa T-sportti kiihtyy kylläkin 7,2s
        sataseen, mikä sekin on varmasti aivan liian
        pieni arvo sille. Tuskin sellanen paska pysyy
        käsissä yli sen satasen vauhdissa.

        Ja noi saatanan wokkipannut on niin turhia
        pelejä. Koneitten äänet noissa nelipyttysissä on
        jotain aivan kauheaa!


      • Amerikan piiras
        berner kirjoitti:

        Se vessa-Kelisa T-sportti kiihtyy kylläkin 7,2s
        sataseen, mikä sekin on varmasti aivan liian
        pieni arvo sille. Tuskin sellanen paska pysyy
        käsissä yli sen satasen vauhdissa.

        Ja noi saatanan wokkipannut on niin turhia
        pelejä. Koneitten äänet noissa nelipyttysissä on
        jotain aivan kauheaa!

        Toi uusi koppanen celica on todellakin karmivan
        ruma,mutta kyllähän se massasta ufomaisella
        muotoilulla erottuu,ja voihan sellaisen läjän
        omistaja kuvitella ajavansa OIKEALLA
        urheiluautolla. GT4 hakkaa tän nykysen koslan 100-
        0 sekä tehoissa,suorituskyvyssä sekä ulkonäössä.


      • Mitsu
        Kuitunen kirjoitti:

        Ensimmäisestä paikasta ei tuota vääntö arvoa
        löynyt, joten nappasin sen Toyota UK:n
        sivuilta... Hah ja yllättäen siellä tuo arvo on
        tietenkin ilmoitetti lb.ft. arvona :) Sori,
        itsekkin tosiaan ihmettelin, että mihin
        hemmettiin Toyotan insinöörit on hukannu väännön
        vaikka tehoa tuntuu olevan :) No nyt näyttää
        todellakin paremmalta.

        Onkos sulla tietoa sitten käyristä, eli miten
        vääntö/teho käyrät menee. Type-R:ssä tosiaan
        3000rpm kohdalla on jo 90% väännöstä käytössä
        joten tuntuisi olevan ripeä jo alakierroksilla.

        ...tietoa vääntökäyristä, enkä arvailemaankaan
        viitsi alkaa. Ehkä Toyotan kotisivuilta löytys
        enemmänkin tietoa...?


      • jooo
        Amerikan piiras kirjoitti:

        Toi uusi koppanen celica on todellakin karmivan
        ruma,mutta kyllähän se massasta ufomaisella
        muotoilulla erottuu,ja voihan sellaisen läjän
        omistaja kuvitella ajavansa OIKEALLA
        urheiluautolla. GT4 hakkaa tän nykysen koslan 100-
        0 sekä tehoissa,suorituskyvyssä sekä ulkonäössä.

        Niinpä niin, gt4 on vaan 2 litranen 4-veto
        turbo... ja 1.8 celica on 1.8 litranen vapaasti
        hengittävä etuveto...


    • tv

      uusista saman hintaluokan autoista ei ole millään
      vastusta uudelle type-r:lle. honda hakee sille
      n-ryhmän luokitusta. mikäli tämä onnistuu, niin
      siinä olisi valmis kilpa-auto suoraan veholta ;)
      siihen saa kuulemma jonkun virikitin (220hp)
      eikä takuu muutu. näitä civikkejä tulee varmasti
      näkymään sport2000:ssa ja ralleissa. vehkeessä on
      muuten kuusi vaihdetta. se ei muuten kulje
      kakkosella ihan satasta (56mph) joten joutuu
      vaihtamaan kolmoselle 0-100 kiihdytyksessä.
      www.civictype-r.com

      • Kikotin

        Niin siis tuo 220ps versio on se OIKEA type-R
        jota myydään Japanissa ja se vaatii sitä
        korkeampi oktaanista menovettä jota ei juuri
        muualla myydä. Tuo 200hepan Type-R jota
        euroopassa myydään käy ja kukkuu 95:lla. Aika
        moni muu pikkusportti käyttää 98:a saavuttaakseen
        nuo tehot :)

        Niin ja tuon 220 konversion tosiaan saa tilattua
        mutta sitten joutuu käyttään kisabensaa :(


      • oktaani
        Kikotin kirjoitti:

        Niin siis tuo 220ps versio on se OIKEA type-R
        jota myydään Japanissa ja se vaatii sitä
        korkeampi oktaanista menovettä jota ei juuri
        muualla myydä. Tuo 200hepan Type-R jota
        euroopassa myydään käy ja kukkuu 95:lla. Aika
        moni muu pikkusportti käyttää 98:a saavuttaakseen
        nuo tehot :)

        Niin ja tuon 220 konversion tosiaan saa tilattua
        mutta sitten joutuu käyttään kisabensaa :(

        Samaa arveli joku muukin, eiköhän tuolle 220hv
        versiolle sitten 98 riitä? Tuntuu vaan hiukan
        yllättävältä kun 200hv irtoaa 95:llä. Joku toinen
        kertoili, että 220hv versiolla olisi ollut liian
        korkea ohiajomelu tyyppikatsastusta ajatellen,
        tiedä sitten. Tosin onhan uudessa Integassa tuo
        sama kone 220hv versiona eikä sitä tultane
        myymään Japanin ulkopuolella. No, tuntuuhan
        tuolla olevan kulkupuoli kunnossa vaikka tuo 10%
        tehossa Japseista jäädäänkin.


      • kikotin
        oktaani kirjoitti:

        Samaa arveli joku muukin, eiköhän tuolle 220hv
        versiolle sitten 98 riitä? Tuntuu vaan hiukan
        yllättävältä kun 200hv irtoaa 95:llä. Joku toinen
        kertoili, että 220hv versiolla olisi ollut liian
        korkea ohiajomelu tyyppikatsastusta ajatellen,
        tiedä sitten. Tosin onhan uudessa Integassa tuo
        sama kone 220hv versiona eikä sitä tultane
        myymään Japanin ulkopuolella. No, tuntuuhan
        tuolla olevan kulkupuoli kunnossa vaikka tuo 10%
        tehossa Japseista jäädäänkin.

        Niin se ongelma oli siinä, että kun se 98:kaan ei
        riitä. Japanissa on myynnissä jotain ihme bensaa
        ihan asemalta saatuna, ei kuitenkaan tätä meidän
        joiltain asemilta saatavaa kisabensaa. Ja tuo
        98:kin olis vielä aiheuttanut nakutusta ja sen
        säätäminen kohdilleen olis laskenut tehot
        kuitenkin alas joten tekivät eri nokat jne jne.
        Sama ongelma on ollut japanista rahdatuissa
        300ZX:ssä ja Englannissa etenkin Skylineissa :)
        On pitänyt sitten boforia muuten muutella kun on
        turbot ja kaikki :)

        Mutta tietoni ei ole 100% faktaa joten en tiedä
        kuinka tuo 220hv versio toimisi 98 oktaanisella.
        Mutta jokin järkevä syy tuolla oktaanilla täytyy
        olla, muutenahan tuota myytäisiin tuona versiona.
        Ohiajo melulla ei minusta ollut asiassa mitään
        syytä vaan nimenomaan tuolla bensiinillä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

      Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      1397
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

      Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1375
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      306
      1137
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

      Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1067
    5. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

      Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      884
    6. Aika pieni se on

      Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      30
      879
    7. vinkki miehille

      Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

      Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      825
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

      Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

      Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      794
    Aihe