Huopakaton sammal

Jukkis

Onko kokemuksia sammalen hävittämisestä huopakatolta? Aikaa myöten sammal kuulemma kasvattaa juurensa huovan läpi ja siten pilaa sinänsä hyvän katemateriaalin. Onko Roundup tai jokin vastaava myrkky ainoa mahdollisuus, vai kävisikö voimakkaasti emäksinen pesuaine tai mahdollisesti hapan etikka kasvin tuhoamiseen? Painepesuri tai kova harjaus eivät liene kovin suositeltavia huovan vahingoittumisen vuoksi.

6

7399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jocu_

Nurmikkosulfaatti on ainakin voimakkaasti hapan, joten etikka varmaankin tepsii.

Kalkilla kertoi toisella palstalla joku hävittäneensä sammaleen tiilikatolta.

• JyrkiK

Taisi olla Meidän Mökki -lehti jossa annettiin vinkiksi käyttää tuhkaa johon kaadetaan vettä ja kun seos on laskenut niin kastellaan ao. vedellä. Itse oikaisin kaatamalla myös kiinteän aineen katolle ja toimii kyllä kun ei ihan sadepäivänä sinne kaada jolloin valuu liian nopeasti pois.

• ihan hyvin

Painepesurilla. ei vaan pistä liikaa painetta.

• käsin

itse olen poistanut useinkin ihan katu- tai juuriharjalla varovasti, aikaa varattava, jos myrkytät ei se kasvimassa kuitenkaan haihdu mihinkään

• Jukkis
        käsin kirjoitti:

itse olen poistanut useinkin ihan katu- tai juuriharjalla varovasti, aikaa varattava, jos myrkytät ei se kasvimassa kuitenkaan haihdu mihinkään

Niin juuristo, joka varmasti on jo tunkeutunut huopaan, todennäköisesti jää henkiin ja varmaankin aiheuttaa pian uuden kasvuston.

• Heikki

Onko kokemuksia sammalen hävittämisestä huopakatolta? Aikaa myöten sammal kuulemma kasvattaa juurensa huovan läpi ja siten pilaa sinänsä hyvän katemateriaalin. Onko Roundup tai jokin vastaava myrkky ainoa mahdollisuus, vai kävisikö voimakkaasti emäksinen pesuaine tai mahdollisesti hapan etikka kasvin tuhoamiseen? Painepesuri tai kova harjaus eivät liene kovin suositeltavia huovan vahingoittumisen vuoksi.

Kokeile Fairyä tai mäntysuopaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3754
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1468
    Aihe