Antaisiko joku vähän vinkkiä, että mistä päin kannattaisi lähteä mustikoita etsimään! Autolla ajellen marjapaikkojen etsiminen ei tunnu onnistuvan, koska ilmeisesti täällä päin metsät ovat enimmäkseen lehtomaisia ja hyvät mustikkakankaat harvassa. Kauppia/Niihamaa ei kannata enää tarjota. Nähty on, saaliina surkea litra mustikoita eli eipä niitä siellä juuri ollut. Jään innolla odottelemaan parempia vinkkejä!
Mustikkaan Tampereen seudulla!
4
7407
Vastaukset
- Mus
Nää hämäläiset on niin katellisia ettei ne mitää paikkoja kerro. Täälä Lahessa jos kysyy niin kaikki tietää vaan jossakin yli 50 kilsan päässä hyviä paikkoja.
Mitä sitä tietoa pihtaamaan mettään niitä mätänee miljoonia kiloja joka vuosi.- Liisi
Minulle kyllä kelpaisivat ne 50 kilsan päässä olevat paikatkin...Jos joku nyt vain kertoisi :-/
- Poimuri
Liisi kirjoitti:
Minulle kyllä kelpaisivat ne 50 kilsan päässä olevat paikatkin...Jos joku nyt vain kertoisi :-/
Kyselit mustikkapaikkoja heti kuun alussa, silloin oli kuivan jakson jälkeen viewlä vähän aikaista. Nyt on mustikkaa metsät väärällään. Ellei 50-70 km matka Tampereelta pelota, ajele vaikka Kuruun. Hakeudu metsäautoteille, ne on merkitty parempiin tiekarttoihin, ja katsele sopiva, mustikkatyyppinen maasto. Ihmettelen syvästi ellet tänä kesänä löydä hyvää mustikkapaikkaa, niitä on nyt niin ettei huonoon edes kannata jäädä!
- Matti
Mene Oriveden suuntaan, noin 10 km Ruutanan ja Havisevan seutuville. Kokeile jotakin vasempaan kääntyvää metsätietä. Aina paree mitä kauemmaksi menet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 553654
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066