Vuosia sitten olen kärsinyt synnytksen jälkeisestä masennusesta jolloin söin Cipramilia melkein 2 vuotta. Samaan aikaan kävin myös psykologin juttusilla josta oli varmaan enemmän apua kuin lääkkeistä. Lääkkeet veivät seksihalut ja muutakin ja avioliitto alkoi mennä alamäkeä kun persoonallisuuteni tuntui muuttuvan.
Nyt olen eronnut, pienen lapsen äiti ja unettomuus ja itkuisuus on alkanut taas vaivata. En pysty rentoutumaan ollenkaan, en nauttimaan lapsesta. En ole kohta kolmeen viikkoon nukkunut. Ystäville, työpaikalla ja lähisuvulle kaunistelen tilannetta ja näytän pärjääväni. Itse laittaisin tämän olotilan ehkä eniten väsymyksen piikkiin. Tulin äsken lääkäristä (apua sentään tajuan hakea) ja sain nukahtamislääkkeet ja cipramilia 10mg annostuksella. Sain myös psykologin numeron jolle pitäisi kohta soittaa. Tähän samaan syssyyn olen tavannut aivan upean miehen ja meillä on todella kivaa yhdessä joka tavalla. Nyt mietinkin että kuinka kauan on kivaa jos lääkkeet tekee musta taas haluttoman ällötyksen. Okei, tiedän että oma terveys on tärkeämpää kuin mies mutta uskon vahvasti että myös tämä mies ja tasapainoinen suhde hänen kanssaan voisi parantaa oloani pikku hiljaa.. Itsehän sen päätän mitä teen mutta vinkkejä otetaan vastaan...
Nyt olen eronnut, pienen lapsen äiti ja unettomuus ja itkuisuus on alkanut taas vaivata. En pysty rentoutumaan ollenkaan, en nauttimaan lapsesta. En ole kohta kolmeen viikkoon nukkunut. Ystäville, työpaikalla ja lähisuvulle kaunistelen tilannetta ja näytän pärjääväni. Itse laittaisin tämän olotilan ehkä eniten väsymyksen piikkiin. Tulin äsken lääkäristä (apua sentään tajuan hakea) ja sain nukahtamislääkkeet ja cipramilia 10mg annostuksella. Sain myös psykologin numeron jolle pitäisi kohta soittaa. Tähän samaan syssyyn olen tavannut aivan upean miehen ja meillä on todella kivaa yhdessä joka tavalla. Nyt mietinkin että kuinka kauan on kivaa jos lääkkeet tekee musta taas haluttoman ällötyksen. Okei, tiedän että oma terveys on tärkeämpää kuin mies mutta uskon vahvasti että myös tämä mies ja tasapainoinen suhde hänen kanssaan voisi parantaa oloani pikku hiljaa.. Itsehän sen päätän mitä teen mutta vinkkejä otetaan vastaan...
Vastaukset 7
Vanhimmat
Ymmärrät kai, että olet sairas. Masentuneella on serotoniiniaineenvaihdunnassa häiriöitä, jotka saa lääkkeellä toimimaan. Ota siis lääkkeesi ja mene psykologille.
omaan vaistoon. Jos luulet että väsymys on se syy niin älä aloita vielä niitä masennuslääkkeitä, ehdit ne aloittaa myöhemminkin.
Kokeile ensin unilääkkeillä ja sitten jos olo ei parannu niin "ammut" kovilla. :)
Kuka muu tuntisi oman kehonsa paremmin kuin sinä itse.
Hyvää jatkoa ja parantumisia.
t: Del
Olon Täysin samaa mieltä tästä vinkistä!!!
Haluttomuuden ei tarvitse naisen kohdalla merkitä seksittömyyttä. Vaselliinia tms. käyttöön, niin yhdyntä onnistuu vaikket itse saisikaan orgasmia.
Kyllähän mä vaseliinin käytön tiedän mutta jos en halua toista ihmistä seksuaalisesti yhtään niin on kamalan hankala aloittaa. Ja sitä paitsi esim exäni ei edes suostunut rakastelemaan kanssani jos huomasi että en ole täysillä mukana...
Nimimerkkisi tarkoittaa suomeksi "kipua", ei masennusta tai unettomutta.
En edes tiennyt nimimerkin tarkoittavan kipua... Nimimerkki on lapsuudesta olevan kaverin ns. lempinimi enkä edes tiedä mistä se on aikoinaan tullut. Ei siis mitään tekemistä itseni kanssa...