Tervehdys!
Olen aikeissa ostaa syksyn päälle auton. Olen katsellut mersua hintaluokassa 6000-10000 e. Mitä mieltä ootte otsikossa mainitusta mallista? Kaikki kokemukset otetaan mielenkiinnolla vastaan!
-Ajo-ominaisuudet
-Tyypillisimmän viat
-Varaosien saatavuus
-Polttoaineen kulutus
...Eli ihan kaikkee mitä tulee mieleen...
Kiitos vastauksistanne jo näin etukäteen!
MERCEDES-BENZ 230 CE KOKEMUKSIA?
4
1721
Vastaukset
- omana
-todella hyvät,itse autossa.Mutta renkaisiin kannattaa panostaa.
-vikoja ei oe ollut muuta kuin listojen alta ruostumien.On kuulemma joissakin autoissa tehdasvika,joku vetänyt ruuvimeisselillä listat kiinni?...
-hyvät ja edulliset.Voi hakea myös motonetistä,bilteemasta ja veholta.Toki alkuperäiset kannattaa laittaa moottoriin.
nyt ajoin välillä hki-tampere-oulu ja takas.Nopeus rajoitusten mukaan söi noin 6 litraa 100,omani on automaatti joten syö enemmän.Talvella automaatti huono.Jos jääkeli suttaa,mutta taitolajilla saa ja vaihteistolla kyllä pysähtymään mutta muuten vaatii enemmän talvikelillä tarkkuutta ja huolelisuutta liikenteessä.
terv.Naiskuski ja 100% tyytyväinen- tuc
Tässä 230 CE:n kulutuslukemat:
Vanhempi 87-89vm
-ved 90 km/t
manuelt: 0,65 liter; uten kat.: 0,62 liter
automat: 0,78 liter; uten kat.: 0,71 liter
-ved 120 km/t
manuelt: 0,82 liter; uten kat.: 0,77 liter
automat: 0,93 liter; uten kat.: 0,87 liter
-ved bykjøring
manuelt: 1,14 liter; uten kat.: 1,11 liter
automat: 1,14 liter; uten kat.: 1,09 liter
Uudemmat:
-ved 90 km/t
manuelt: 0,69 liter
automat: 0,78 liter
-ved 120 km/t
manuelt: 0,86 liter
automat: 0,93 liter
-ved bykjøring
manuelt: 1,21 liter
automat: 1,14 liter
... Hki-Tampere on moottoritieajoa, 120km/h.
Miten ihmeessä pääset noin paljon alle tehtaan ilmoittamien kulutuslukemien?
Lähde noille on www.mercefreaken.com ja ainakin 1995 C 220:lle vastaavat luvut pitävät aivan tarkasti paikkansa.
Muuten puhut täyttä asiaa, C124 on hyvä ja kestävä auto; näkeehän sen pyyntihinnoistakin vaikka kyseessä on jo vanha auto. Moisen minäkin ajattelin hankkia. Moottoriksi valitsisin 220:n, koska se on niin paljon uudempaa tekniikkaa ja tehokkaampi kuin 230. Kulutuskin on pienempi.
PS. Varaosia ei kyllä Veholta sitten juuri kannata hankkia. Merteililtä ja KL-varaosista saa samat kamat kolmasosahintaan (samalta tehtaalta ja sama valmistusnumero mutta Mersun hologrammitarra puuttuu) - mese
tuc kirjoitti:
Tässä 230 CE:n kulutuslukemat:
Vanhempi 87-89vm
-ved 90 km/t
manuelt: 0,65 liter; uten kat.: 0,62 liter
automat: 0,78 liter; uten kat.: 0,71 liter
-ved 120 km/t
manuelt: 0,82 liter; uten kat.: 0,77 liter
automat: 0,93 liter; uten kat.: 0,87 liter
-ved bykjøring
manuelt: 1,14 liter; uten kat.: 1,11 liter
automat: 1,14 liter; uten kat.: 1,09 liter
Uudemmat:
-ved 90 km/t
manuelt: 0,69 liter
automat: 0,78 liter
-ved 120 km/t
manuelt: 0,86 liter
automat: 0,93 liter
-ved bykjøring
manuelt: 1,21 liter
automat: 1,14 liter
... Hki-Tampere on moottoritieajoa, 120km/h.
Miten ihmeessä pääset noin paljon alle tehtaan ilmoittamien kulutuslukemien?
Lähde noille on www.mercefreaken.com ja ainakin 1995 C 220:lle vastaavat luvut pitävät aivan tarkasti paikkansa.
Muuten puhut täyttä asiaa, C124 on hyvä ja kestävä auto; näkeehän sen pyyntihinnoistakin vaikka kyseessä on jo vanha auto. Moisen minäkin ajattelin hankkia. Moottoriksi valitsisin 220:n, koska se on niin paljon uudempaa tekniikkaa ja tehokkaampi kuin 230. Kulutuskin on pienempi.
PS. Varaosia ei kyllä Veholta sitten juuri kannata hankkia. Merteililtä ja KL-varaosista saa samat kamat kolmasosahintaan (samalta tehtaalta ja sama valmistusnumero mutta Mersun hologrammitarra puuttuu)No en ole tehnyt muuta kuin huolettu.Ajoin siis 100km/h ja 90/h,toki kiihytyksissä moottoritiellä joka 130km/h.Mutta kun tasaisesti menee eikä hanat auki.OLen saanut kyllä menemään 8 l/130km h kokoajan... mutta silloin ajoin kyllä sillätavalla että naftaa paloi.Riippuu ajotyylistä.
Ajan paljon Hki-seinäjoki ja välillä menee enemmän ja vähemmän naftaa joten ajotyylillä on litrakulutukseen selvä ero. Mutta muutoin kyllä kannatan Mersua,on hyvä ja vakaa ajatetava.
- Hese
Minulla on saksantuonti 230CE 91 automaatti. Olen todella tyytyväinen siihen. Pienellä rahalla saa paljon autoa.
Hyvää: halvat varaosat, kohtuu kulutus pätkäajossa(n.10L/100km), kaunis muotoilu, tuontiauton hyvät varusteet
Huonoa: maantiekulutus=> ei pääse alle 9L/100km(syynä lyhyet välitykset), suojaamattomana ruostealtis johtuen auton iästä
Jos ostat, niin hanki räpeltämätön ja tuunamaton yksilö. Näin varmistut kunnosta ja saat tehtyä siitä mieleisesi. Ja tietysti automaattina ja ilmastoituna. Jos ei muuten niin naapurin takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata962683Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2051705- 1171618
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411481Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641242Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761025- 56989
- 81954
- 45877
- 62849