ilman kortsua? Oon nainen enkä haluaisi olla ikuisesti tuomittu siihen että kumppanin oisi aina käytettävä kortsua. tartuttaisimmeko toisemme aína uudelleen niin ettei virus ikinä paranisi?
Ikinä en olisi uskonut sukupuolitautia saavani mutta näköjään niin paskamaisesti kävi..:(
Jos kondylooma voiko harrastaa seksiä..
15
8225
Vastaukset
- ape_
KOndomia kannattaa käyttää kun on ollut puoli vuotta "terve" eli ei ole puoleen vuoteen todettu kondyloomamuutoksia. Sen jälkeen tartuttamisriski on pieni.
- ape_
SIIS: KOndomia kannattaa käyttää KUNNES on ollut puoli vuotta "terve" eli ei ole puoleen vuoteen todettu kondyloomamuutoksia. Sen jälkeen tartuttamisriski on pieni.
- mr herppuli
Jos molemmilla on jo ollu virus, ei se sama enää "tartu". Jos virus on kerran tarttunu, ni ei se enää uudestaan tartu! Koska jos virus on kerran voitettu, on elimistöllä sille puollustuskeino, eli imuniteetti...
Eli kortsua ei tartte käyttää lainkaan, jos molemmilla se jo on!! Piste! - molla
sain kondylooman entisestä suhteestani ja nykyiseen kumppaniini en halua sitä tartuttaa..tosi kiva käyttää kondoomia kun tahtos joskus niitä muksujakin pyöräyttää mut eihän se onnistu kun sit se kondy tarttuu kultaani ja vauvaan..ja jos siinä kondyn parantumisessa menee joku 5 vuotta niinku lääkärini mulle sanoi nii ei helvata..ja tahtosin muutenki vaihtaa pillereihin kun kondoomin kanssa on yhtä sähellystä mut haaveeks kai jää :(
- molla
siis lääkärini sanoi että voi mennä jopa 5 vuotta että elimistö tuhoaa sen viruksen..
- Mies 21v
kannattaa lääkärin kanssa jutella siitä vauvasta, ei se välttämättä tartu synnytyksessä.
itse en tiedä mistä sen sain (ehkä sormien kautta ennen kortsun laittoa?) koska oon aina kortsua käyttänyt paitsi vakisuhteissa. Alkuperää on vaikea selvittää eikä sillä mitään merkitystä tässä vaiheessa olisikaan.
oon seurustellut nyt yli vuoden ja ehkäisy on hoidettu e-pillereillä. Pari kuukautta sitten alkoi luomen/syylän näköisiä pieniä ja ihan siistejä näppyjä ilmaantua muutamia. Kondyloomahan on aika yleinen ja terveden kannalta harmiton virus. Eniten tässä vi*uttaa juuri se, että pitäisi kortsua käyttää vaikka kyseessä on avopuoliso, jonka kanssa ollaan jo ties monettako sataa kertaa oltu ilman. Tästä huolimatta kortsu päälle, sanoi lääkäri.
Sitten taas netin lääkäripalstoilla useat lääkärit (esim, YTHS:n Harri Polvi; TietoPulssin iho- ja sukupuolitautien erikoislääkäri Seppo Saari yms) kirjoittavat, että jos kondylooma on ilmennyt vakisuhteen aikana, ei kortsun käyttöä tarvitse sen takia aloittaa tms.
Tämä vaivaa erityisesti sen takia, että tyttöystävä ei juurikaan pysty seksistä nauttimaan jos kortsu on käytössä. Ilman kortsua taas toimii tosi hyvin. Aion ottaa asiasta selvää, että onko tämä nyt todella tarpeellista. Jos ei ole, kortsu saa jäädä pois. Jos on, jään mielenkiinnolla odottamaan miten suhteemme sujuu seuraavat 6-9 kuukautta ilman seksiä/todella huonoa seksiä harrastaen.
Kiitos kondylooma, joka voit vaikka mistä tarttua ja joka et edes testeissä näy (paitsi silmämääräisesti, jos on ulkoisia oireita).
Voihan vee. - molla
Mies 21v kirjoitti:
kannattaa lääkärin kanssa jutella siitä vauvasta, ei se välttämättä tartu synnytyksessä.
itse en tiedä mistä sen sain (ehkä sormien kautta ennen kortsun laittoa?) koska oon aina kortsua käyttänyt paitsi vakisuhteissa. Alkuperää on vaikea selvittää eikä sillä mitään merkitystä tässä vaiheessa olisikaan.
oon seurustellut nyt yli vuoden ja ehkäisy on hoidettu e-pillereillä. Pari kuukautta sitten alkoi luomen/syylän näköisiä pieniä ja ihan siistejä näppyjä ilmaantua muutamia. Kondyloomahan on aika yleinen ja terveden kannalta harmiton virus. Eniten tässä vi*uttaa juuri se, että pitäisi kortsua käyttää vaikka kyseessä on avopuoliso, jonka kanssa ollaan jo ties monettako sataa kertaa oltu ilman. Tästä huolimatta kortsu päälle, sanoi lääkäri.
Sitten taas netin lääkäripalstoilla useat lääkärit (esim, YTHS:n Harri Polvi; TietoPulssin iho- ja sukupuolitautien erikoislääkäri Seppo Saari yms) kirjoittavat, että jos kondylooma on ilmennyt vakisuhteen aikana, ei kortsun käyttöä tarvitse sen takia aloittaa tms.
Tämä vaivaa erityisesti sen takia, että tyttöystävä ei juurikaan pysty seksistä nauttimaan jos kortsu on käytössä. Ilman kortsua taas toimii tosi hyvin. Aion ottaa asiasta selvää, että onko tämä nyt todella tarpeellista. Jos ei ole, kortsu saa jäädä pois. Jos on, jään mielenkiinnolla odottamaan miten suhteemme sujuu seuraavat 6-9 kuukautta ilman seksiä/todella huonoa seksiä harrastaen.
Kiitos kondylooma, joka voit vaikka mistä tarttua ja joka et edes testeissä näy (paitsi silmämääräisesti, jos on ulkoisia oireita).
Voihan vee.vituttaa kyl..mä juttelin kultani kanssa ja se oli ainakin sitä mieltä ettei sitä pelota saada sitä tautia koska kumminki ollaan yhessä varmaankin koko elämämme ja ois ihan hyvä jos kärsisimme yhdesä tämän taudin..koska jos se loppu vaiheesssa vasta tarttuu kullalle ja minulta se paranee niin ei sekään oo sit kivaa..kondoomia on niin ärsyttävä käyttää ku se latistaa tunnelman ihan samantien ku rupee ettii et mihis piruun sen nyt tungin..ois nii helppoo ku vois käyttää vaa pillereitä..mut ei kannata painostaa tyttöystävääsi..ja todennäköisesti se on jo saanut tartunnan sulta jos ilman kondoomia ootte hommaillu..varmasti sun kullalle ilmestyy ihan lähiaikoina niitä näppyjä ja sitten ei teidän ainakaan tarvitse käyttää kondoomia..
- Nimetön
mulla on ollu kondylooma kohta 15 vuotta... oon nyt 32v ja kerran ollu laserhoidossa ja parikertaa jossain muussa, mitä en ees tiedä mitä ne teki, ja pari kertaa vain on ollu syyliä näkösällä. toiset penslasin toisenkerran terkkari nippas saksilla pois ku olin raskaana. äijällä siis oli kans kondy.
- marja
Nimetön kirjoitti:
mulla on ollu kondylooma kohta 15 vuotta... oon nyt 32v ja kerran ollu laserhoidossa ja parikertaa jossain muussa, mitä en ees tiedä mitä ne teki, ja pari kertaa vain on ollu syyliä näkösällä. toiset penslasin toisenkerran terkkari nippas saksilla pois ku olin raskaana. äijällä siis oli kans kondy.
eikös siis kondy voi tarttua lapseen??hirveä olisi vauva kuume mut mulla on kondylooma ja miehelläni ei sitä ole..kondoomia joudumme myös käyttämään niinkuin toi mollakin kirjoitti..
- mr herppuli
marja kirjoitti:
eikös siis kondy voi tarttua lapseen??hirveä olisi vauva kuume mut mulla on kondylooma ja miehelläni ei sitä ole..kondoomia joudumme myös käyttämään niinkuin toi mollakin kirjoitti..
Tietenkin taudit voi tarttua lapseen. Jos herpes on aktiivinen, jos kondy on aktiivinen... tarttuu!!
- tällä lailla
itse sain kondylooman aikaisemmasta suhteesta. olen aina kertonut vakituisille poikaystävilleni, että minulla on se. itse ovat sitten saaneet päättää ottavatko riskin tartunnasta vaiko ei. kondyloomahan on ihan älyttömäm isolla osalla suomen kansasta ja usein vielä täysin oireeton, joten mistä sitä periaatteessa tietää onko miehelläsi jo se vai ei. Ja on kondyloomatyyppejä jotka ovat loppuelämäsi elimistössäsi ja joskus puhkeaa oireita, joskus ei. Vaikka itselläni on ollut kondyloomanäppyjä, niin ei ole ainakaan puolisolleni niitä ilmaantunut. Tokihan hän voi olla oireeton kantaja...
- <_>
Jos tyttöystävällä on todettu kondylooma, voiko harrastaa suuseksiä? Kuinka olette tällaisessa tilanteessa toimineet (suojaus)? Kuinka todennäköisesti tarttuu suuhun?
- mr herppuli
Kumpi on se joka antaa suuseksiä?
- Maikki
mr herppuli kirjoitti:
Kumpi on se joka antaa suuseksiä?
ainakin mulla niin päin että mä annan miehelleni suuseksiä ja mulla on se kondylooma..
- nii-ih
Maikki kirjoitti:
ainakin mulla niin päin että mä annan miehelleni suuseksiä ja mulla on se kondylooma..
kondylooma viruksia on tosi paljon erilaisa, eli voi suhun tarttua joku muukin! ja mies 21 olet silti voinut vakikumppaniltasi saada taudin, virus voi olla vuosia ennen kun huomaakaan, jos koskaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2124692- 1882616
- 671542
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961220- 1261154
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa91142Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1071140- 711091
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1391072- 109999