Oon tässä ruennu alottelee ohjelmointii C -kielellä, mutta mulla on ongelma. Mä en tiedä mistä johtuu, mutta en saa käännettyä seuraavaa:
#include
void main()
{
cout
Auttakaa mua..
10
968
Vastaukset
Yleensä nuo kääntäjät kertovat ainakin suunnilleen, mistä kiikastaa. Tutkipa sitä huolella ja kysy sitten uudelleen, jos ei aukea. (Ja laita se virheilmoitus mukaan, niin ei tarvitse arvailla. :)
- Alottelija
Tätä siis yritin kääntää(compile):
#include
void main()
{
cout - cout
Alottelija kirjoitti:
Tätä siis yritin kääntää(compile):
#include
void main()
{
couteli nykyään pitää kirjoittaa:
#include
using namespace std;
Kääntäjä kitisee tuon vanhentuneen iostream.h käytöstä.
main funktio tulisi olla muotoa:
int main(int argc, char *argv[])
{
return 0;
}
- Kääntäjä
Kääntäjä kyllä kertoo mikä on vialla! Jos käytät Dev-C :aa niin silloin kääntäjä sanoo että virhe on siinä että main:n pitää palauttaa int arvo. Kun muutat sanan ’int’ sanaksi ’void’ niin tämän jälkeen Dev-C suostuu kääntämään tuon ohjelman. Jos haluat ettei kääntäjä anna edes varotuksia ohjelman käännöksen aikana (mikä on suositeltavaa), niin muutat ohjelman seuraavaksi:
--- ALKU ---
#include
using namespace std;
{
cout- Alottelija
Niin, tuossa yläpuolella on siitä kääntäjästä.. En tiiä mitä kääntäjää käytän? (siis oon oikeesti vasta alottanu ohjelmoinin, vaikkakin ymmärrän sen periaatteita vähän). Mitä tuo int tarkottaa?(en oo kerenny kattoo sitä käskyy vielä..
- Alottelija
Niin, sitten kun muutin sen VOID sanan INT sanaks, ni se toimii.. Mutta sitten ku ajan sen, se vaan välähtää?
- Kääntäjä
Alottelija kirjoitti:
Niin, sitten kun muutin sen VOID sanan INT sanaks, ni se toimii.. Mutta sitten ku ajan sen, se vaan välähtää?
Se välähtää koska ohjelmasi ei pysähdy mihinkään kohtaan. Lisää sinne loppuu pause toiminto (katso alta). Se int main:n edessä kertoo sen että main funktio palauttaa int tyyppisen arvon (eli jonkun luvun väliltä -32000 - 32000) kun taas se void siinä main:n edessä taas tarkoitti sitä ettei main palauta minkään tyyppistä arvoa. Samaa kääntäjää näköjään käytät (Dev-Cpp).
--- ALKU --
#include
#include
using namespace std;
{
cout - jtr
kokeile seuraavaa:
#include
int main()
{
cout - gech();
Alottelija kirjoitti:
Teepä seuraavat lisäykset koodiisi niin se ei vain välähdä:
#include
#include //kirjasto, josta saat getch()- funktion käyttöön
int main()
{
cout
- ...................
#include
using namespace std;
{
cout
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1173257Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2512054Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois631984- 1361879
Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641382- 961285
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻931247- 611205
- 591177
- 701073