Sellanen kysely että miten moni tietää jonkun käyttävän tai mahdollisesti itse käyttää lääkkeitä ja viinaa sekaisin? Särkylääkkeitä siis... Onko se miten yleistä.
alkoholi+lääkkeet?
10
1346
Vastaukset
- muutta
imo viina bueno
- renttu
Yleensä juopot sekakäyttäjät käyttävät psyykelääkkeitä..Opamoxia jne.
- Litrahuuli.
Opamox rauhoittavana lääkkeenä toimii viinan kanssa toisin, se moninkertaistaa viinan vaikutuksen ja saa takuuvarmasti lantun niin sekaisin, että putkareissu on lähellä. Pyydän Teitä kaikkia, älkää alkako sekakäyttäjiksi, silloin se rotko on vielä jyrkempi kuin viinan kanssa.
- sAAmari
asetyylisalisyylihappoa sisältävillä (esim. Disperin) saat takuuvarmasti ennen pitkää vatsasi "puhki", ibuprofeiinituotteet (Burana ym) puolestaan tekevät tihutöitä maksassa. Mitään kicksejä ei tuota kumpikaan.
Alkoholin ja rauhoittavien lääkkeiden (Diapam, Oxepam, Xanor ym) cocktaililla taas saa itsensä takuuvarmasti suhteellisen nopeasti hengiltä, hullujenhuoneelle tai vankilaan. Niiden vaikutuksen alaisena on valmis tekemään asioita, joita ei pelkässä alkoholihumalassa osaisi kuvitellakaan...
Nimim. Kokemusta on - entinen käyttäjä
viinaa ja lääkkeitä sekasin.
- ..................
Yleisempää kuin uskotaan.
Vaarallisempaa kuin uskotaan.
Useimmiten ne "narkkarit" joita kadulla näkee ovat itseasiasas viina pillerilinjalla. Nimittäin tietyt lääkkeet viina vetää ihmisen pään pahemmin sekaisin kuin yksikään laiton aine. - Pete
Olen itsekin vetänyt lääkieitä viinan kanssa, joskus ihan huumaustarkoituksessa. En suosittele. Itselleni ei ole käynyt mitään, mutta se on yksilöllistä. Mulla on yksi kaveri joka on syönyt monia erilaisia lääkkeitä reilusti jo viiden vuoden ajan ja dokannut joka päivä. Ja hänen tilansa ei todellakaan ole kadehdittava.
- Pills
Tästä aiheesta yleisesti, moniko muuten tosiaan tietää, että mitä esim. särkylääkkeet ja viina yhdessä tekevät. Krappepäivinä otetaan panadolit tai buranat - tai jo baarin jälkeen aamuyöstä - ja veressä on varmasti vielä alkoholia silloin. Ja tätä tehdään myös tahattomasti, ilman väärinkäyttö ajatusta. Mitähän se aiheuttaa?
- sAAmari
Pills kirjoitti:
Tästä aiheesta yleisesti, moniko muuten tosiaan tietää, että mitä esim. särkylääkkeet ja viina yhdessä tekevät. Krappepäivinä otetaan panadolit tai buranat - tai jo baarin jälkeen aamuyöstä - ja veressä on varmasti vielä alkoholia silloin. Ja tätä tehdään myös tahattomasti, ilman väärinkäyttö ajatusta. Mitähän se aiheuttaa?
(Burana, Ibusal, Ibumetin ym) rasittaa maksaa, joten sitä ei kannattaisi käyttää krapulasärkyihin. JOku on väittänyt että kapselimuodossa haitta olisi vähäisempi, mutta tiedä häntä...
- Särkee
Reseptivapaat särkylääkket ei aiheuta viinan kanssa oireita (jopa lääkärit neuvoo ottaan illalla nukkumaan mennessä päänsärkyyn paljon vettä, jos ei halua hirveää kohmeloa). Paitsi mahaa saattaa ärsyttää.
Kolmiolääkkeet reseptillä on eri asia, niistä osa vahvistaa alkoholin vaikutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791