Ruokaeläinten hinta?

*¨¨*

Olen tässä hommaamassa kuningaspytonia ekaksi käärmeeksi ja kiinnostaisi vähän tietää noiden ruokaeläinten hintoja. Onko täällä ketään kuningaspytonin omistajaa joka voisi kertoa paljonko rahaa menee esim. kuukaudessa käärmeen ruokintaan? Tarkoitus olisi ostaa ruoat eläinkaupasta... Paljonko tollaset isot hiiret siellä maksaa?
Kiitos sille joka auttaa!

8

1251

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maikki

      Eläinkaupassa osaavat kyllä nyhtää aika paljon hintaa noista ruokaeläimistä! Kunkkupython syö kasvuiässäänkin jo aikuista hiirtä/gerbiiliä ja hinta vaihtelee 2-4 euron välillä kappaleelta eläinkaupasta riippuen ja noita "yksityisiä" ruokaeläinten myyjiä (jotka yleensä myy vähän halvemmalla) on aika vaikee löytää. Ja vähän kustannuksia voi laskea, jos ajattelee ruokkivansa käärmeen vaikkapa kerran viikossa (tämäkin aina yksilökohtaista kuinka paljon ja usein syö). Kyllähän tuo käärmeen ruokkiminen aika kallista on varsinkin jos niitä omistaa monta kappaletta..

      p.s mulla on muuten vajaan 2-vuoden ikäinen koiras kunkkupyton myytävänä. Jos kiinnostaa ota yhteyttä: [email protected] !!!

    • Hellä82

      mielestäni käärmeen ruokinnan kalleus on aika suhteellista.. jos verrataan esim. kissaan tai koiraan, niin käärme tulee halvemmaksi. en ite ainakaan ole törmännyt tampereella vielä yhteenkään eläinkauppaan, joka myisi aikuisia hiiriä 2-4e/kpl, ostin itse kerran karvattoman rotanpoikasen hintaan 3,50e. Tätä nykyä ostelen rotat hämeenlinnan matelijatalosta, myyvät siellä kilohinnalla, viimeksi sain 6 aikuista urosrottaa hintaan 25e, kun tampereella olisi maksanut n. 65e. suosittelen lämpimästä hämeenlinnasta ostamaan, vaikka matkaa onkin, niin säästö on silti huima, kun ostaa isomman määrän kerrallaan.

      • Maikki

        Ai ja mä kun kuulin että just nimenomaan Tampereella joku eläinkauppa nyhtää yhdestä hiirestä 4 euroa! Siis aivan hirvee hinta! Ja tieto on peräisin juurikin tuolta matelijatalosta, kun siellä taasen kerran tuossa muutama viikko sitten vierailin..
        Ja jos käärme syö hiiren (tai sinun tapauksessasi ilmeisesti rotan) noin kerran viikossa, niin kyllähän tuo 25/65 euroa kuukaudessa mielestäni on aika paljon!!!
        Kyllä mun kahden koiran ruokkiminen halvemmaks kuukaudessa tulee!
        Mutta kaikki kun on niin suhteellista. Tosin jos eläimen hankkii, on oltava varaa ruokkia sitä/käyttää tarpeen vaatiessa eläinlääkärissä, joten on hyvä tietää kuluja jo vähän etukäteen.
        Mutta onhan käärme muuten hyvin helppo, harmiton ja mielenkiintoinen lemmikki tai lähinnä harraste eläin, että eikun käärme ostoksille! :)


      • Hellä82
        Maikki kirjoitti:

        Ai ja mä kun kuulin että just nimenomaan Tampereella joku eläinkauppa nyhtää yhdestä hiirestä 4 euroa! Siis aivan hirvee hinta! Ja tieto on peräisin juurikin tuolta matelijatalosta, kun siellä taasen kerran tuossa muutama viikko sitten vierailin..
        Ja jos käärme syö hiiren (tai sinun tapauksessasi ilmeisesti rotan) noin kerran viikossa, niin kyllähän tuo 25/65 euroa kuukaudessa mielestäni on aika paljon!!!
        Kyllä mun kahden koiran ruokkiminen halvemmaks kuukaudessa tulee!
        Mutta kaikki kun on niin suhteellista. Tosin jos eläimen hankkii, on oltava varaa ruokkia sitä/käyttää tarpeen vaatiessa eläinlääkärissä, joten on hyvä tietää kuluja jo vähän etukäteen.
        Mutta onhan käärme muuten hyvin helppo, harmiton ja mielenkiintoinen lemmikki tai lähinnä harraste eläin, että eikun käärme ostoksille! :)

        tarkoitin siis sitä, että en ole törmännyt tampereella yhteenkään eläinkauppaan joka myisi niin halvalla kuin 4e. en pidä sitä pahana hinta, kun todella oon maksanut karvattomasta rotanpoikasesta 3,50e.
        Meillä ainakin kissojen ruokinta/ylläpito tulee kuukaudessa maksaan huomattavasti enemmän kuin käärmeiden.


      • Hellä82
        Maikki kirjoitti:

        Ai ja mä kun kuulin että just nimenomaan Tampereella joku eläinkauppa nyhtää yhdestä hiirestä 4 euroa! Siis aivan hirvee hinta! Ja tieto on peräisin juurikin tuolta matelijatalosta, kun siellä taasen kerran tuossa muutama viikko sitten vierailin..
        Ja jos käärme syö hiiren (tai sinun tapauksessasi ilmeisesti rotan) noin kerran viikossa, niin kyllähän tuo 25/65 euroa kuukaudessa mielestäni on aika paljon!!!
        Kyllä mun kahden koiran ruokkiminen halvemmaks kuukaudessa tulee!
        Mutta kaikki kun on niin suhteellista. Tosin jos eläimen hankkii, on oltava varaa ruokkia sitä/käyttää tarpeen vaatiessa eläinlääkärissä, joten on hyvä tietää kuluja jo vähän etukäteen.
        Mutta onhan käärme muuten hyvin helppo, harmiton ja mielenkiintoinen lemmikki tai lähinnä harraste eläin, että eikun käärme ostoksille! :)

        Ja siihen vielä haluasin puuttua, että jos puhutaan aikuisesta jyrsijöitä syövästä käärmeestä, niin ei tarvitse/kannata/saa antaa ruokaa joka viikko. Meillä esim. tuo kunkkuboa syö kuukaudessa 2-4isoa rottaa, hinnaksi tulee matelijatalosta ostettuna n. 8-16e/kk. ja kun yleensä menee n. 2-3vko ennen kuin kyseinen käärme on sulattanut ja ulostanut, niin ei voi antaa ruokaa joka viikko.


      • epä
        Maikki kirjoitti:

        Ai ja mä kun kuulin että just nimenomaan Tampereella joku eläinkauppa nyhtää yhdestä hiirestä 4 euroa! Siis aivan hirvee hinta! Ja tieto on peräisin juurikin tuolta matelijatalosta, kun siellä taasen kerran tuossa muutama viikko sitten vierailin..
        Ja jos käärme syö hiiren (tai sinun tapauksessasi ilmeisesti rotan) noin kerran viikossa, niin kyllähän tuo 25/65 euroa kuukaudessa mielestäni on aika paljon!!!
        Kyllä mun kahden koiran ruokkiminen halvemmaks kuukaudessa tulee!
        Mutta kaikki kun on niin suhteellista. Tosin jos eläimen hankkii, on oltava varaa ruokkia sitä/käyttää tarpeen vaatiessa eläinlääkärissä, joten on hyvä tietää kuluja jo vähän etukäteen.
        Mutta onhan käärme muuten hyvin helppo, harmiton ja mielenkiintoinen lemmikki tai lähinnä harraste eläin, että eikun käärme ostoksille! :)

        Yksi aikuinen hiiri yksityiseltä ostettuna ja pakastettuna maksaa siinä luokkaa 1,50€ ja jopa nekin käärmeet, jotka hiiriä syövät koko ikänsä ruokitaan aikuisena harvemmin, kuin kerran viikossa, joten ei tämä nyt niin kallista todellakaan ole. Sillähän ei periaatteessa ole väliä, keneltä hiirensä ostaa, jos vaan saa kuivajäätä mukaan, koska pakastetut hiirut voidaan lähettää matkahuollon kautta minne vain ja ovat perillä saman päivän aikana. Kannattaa huhuilla hiiriä käärmeilleen itse kasvattavia harrastajia. www.herppi.net sivuilta löytyy. Löytyy myös rottien kasvattajia.


      • *¨¨¨¨*

        Kiitos kaikille vastanneille! Kuinka usein siis tuollaista kunkkupytonia olisi hyvä ruokkia? Netistä olen löytänyt vähän ristiriitasta tietoa... Kun vanhat on ulostettu pihalle, niin olisiko vasta silloin hyvä antaa uusi hiiri? Vai olisiko kerran viikossa tai joka toinen viikko hyvä ruoka väli?


    • RANDOMI turust :)

      Te ette välttämättä kaikki oikein ymmärrä tätä kokonaisuutta (opiskelen eläintenhoitajaksi) en nyt siis yleistä..

      Kun esimerkiksi ostaa ruokaeläimiä harrastajilta/jostain random kohteesta EI voi tietää varmasti onko ruokaeläimet ruokittu soveliaasti niin että NÄMÄ ruokaeläimet sisältävät oikeita pitoisuuksia ravinteita, eli lyhyesti suomeksi sanottuna :) onko näitä eläimiä ruokittu täysin terveellisesti "you can never know"!

      Sen takia yleisesti ottaen ihmiset ostavat ruokaeläimet eläinkaupoista tai isoista kasvattamo/ruokaeläinkasvattamo kaupasta jos sellallaista on olemassa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe