Vuosimallia en tiedä. Toimiva peli, kesällä viimeksi ajettu. Mitähän tuo suunnilleen painaa ja kertokaahan käyttökokemuksia. Kai jollain tuollainen on joskus ollut? Menisi jokiveneeseen lohensoutuun. (Eli noustaan vain vastavirtaan ja soutuajan painona perässä). Netistä en löytänyt tietoa ko. vehkeestä. Onko jollain neuvoa linkkiä mistä jotain tietoa löytyisi?
Kiitän avusta jo etukäteen.
Tarjolla Terhi 9.9, otanko?
34
3670
Vastaukset
- Evinrude-69
Älä osta!! Terhin koneet on tosi huonoja ja pitää aivan mieletöntä meteliä, Toki voi Terhillä olla muutama valmistus-viallinen kone jotka toimii hyvin. Yleensä noi 10 hv koneet painaa n. 35kg
- Vili
Suomenlahden pohjat on täynnä Terhiä.Äkkipikainen mies nimittäin ruuvaa sen irti ja upottaa.Terhissä on se vika että kylmänä saa vedettyä käymään hyvin,mutta istu ongella tunti pari niin varmaan ei lähde.Jäähdytyskanavaa pitkin pääsee kosteutta sylinteriin,ja ei sytytä.Yksipyttysessä on se konsti että sammuttamisen jälkeen vetää männän puristusasentoon,niin on pieniä toiveita päästä kotiin.
- Kyselevä
Vili kirjoitti:
Suomenlahden pohjat on täynnä Terhiä.Äkkipikainen mies nimittäin ruuvaa sen irti ja upottaa.Terhissä on se vika että kylmänä saa vedettyä käymään hyvin,mutta istu ongella tunti pari niin varmaan ei lähde.Jäähdytyskanavaa pitkin pääsee kosteutta sylinteriin,ja ei sytytä.Yksipyttysessä on se konsti että sammuttamisen jälkeen vetää männän puristusasentoon,niin on pieniä toiveita päästä kotiin.
Täytyy painaa mieleen. (Tosin kosken yllä koneen pitää lähteä laakista, muuten tuleepi iso Hätä). Eipä tuota isommin näköjään kehuta. Kai sitä pitää kuitenkin kokeilla ku se muuten olisi jouten ruostumassa.
- Elohopea
Kyselevä kirjoitti:
Täytyy painaa mieleen. (Tosin kosken yllä koneen pitää lähteä laakista, muuten tuleepi iso Hätä). Eipä tuota isommin näköjään kehuta. Kai sitä pitää kuitenkin kokeilla ku se muuten olisi jouten ruostumassa.
Terhi vesille vie , airot takaisin tuo!
- Peräprutku
Elohopea kirjoitti:
Terhi vesille vie , airot takaisin tuo!
On hyvä muistaa että uusimmatkin Terhit ovat 70 luvun lopulta joten ongelmia voi olla tiedossa.En tiedä mikä noissa muissa Terheissä on vikana mutta kyllä minun Terhi on yhtä poikkeusta lukuunottamatta aina tuonut takaisin jos on vienytkin ja silloinkin syynä oli bensan loppuminen.Paremminhan tuo lähtee käyntiin kuin 2001 mallinen evari tai 2004 mallinen Yamaha ja mitä tulee meluun niin taitaa tuo 9.9 Terhi olla sieltä meluttomimmasta päästä kun tarkastellaan 70 luvun koneita.Terhi vaatii toimiakseen kärkien säädöt kerran kaudessa niin lähtee käyntiin niin kylmänä kuin kuumanakin ainakin järviolosuhteissa.( tämä nyt koskee tuota 9.9:ä kun muusta ei ole kokemusta). Olisi varmaan parasta tsekata mitä esim Tenon lohiveneissä on perässä....siellä varmaan on huonosti kännistyvät koneet karsiutuneet pois.Lähdenpä muuten taas ylihuomenna uistelemaan ...pitää lähteä Terhillä jos en satu saamaan evaria käyntiin
- Valkokoppanen
Elohopea kirjoitti:
Terhi vesille vie , airot takaisin tuo!
Minulla oli muutama vuosi sitten valkokoppanen
5 hp terhi.Aika paljon tuli tehtyä työtä sen eteen,et kone kävis.Pidettiin verkkoa tuohon aikaan aika paljon.Rannasta lähtiessä lähti hyvin,viimeistään kolmannella.Verkoille saakka päästiin.Jos oli hyvin kalaa,ehti kone jäähtyä
sen verran,ettei lähtenyt käymään.Joskus koettiin verkot "koneen" käydessä.Joskus onnistui,joskus ei.Jos ei kone sammunut,niin sitten oli verkko potkurissa.Tässä versiossa ei ollut siis vaihteita.
Lisäksi ,mikäli kone kävi oli muutakin ongelmaa.Kone tärisi mielestäni aika paljon.Tästä seurasi pulttien ja muttereiden irtoilua.Monesti irtosi kaasuvaijeri ja taas tultiin soutamalla rantaan...Oliskohan 2 reisua 10:stä onnistunut.
- kyseisen
Löytyi varaston perältä kyseinen 9,9, mikä on toistaiseksi ehtinyt olla ajossa vasta reilun viikon. Kone ollut reilu 20 vuotta käymättä, eikä muuta huoltoa tarvinnut kuin uudet tulpat sekä neulaventtiilin herkistämisen.
Toiminut toistaiseksi moitteetta ja käyntiin yleensä laakista.
Toistaiseksi pelkästään hyviä kokemuksia!!- Koneinsinööri
Kyllä Terhi on malliesimerkki huonosta ja epäpätevästä suunnittelusta, olisi pitänyt 60-luvun tiedoilla pystyä parempaan...
vähän semmoisen ruokatunninaikanasuunnitellun tuntuntuin vehje.
- oikein
rohkaisevalta vaikuta kommentit. No, onneksi on pari poikkeustakin. Tutkitaan, josko tuurilla sattuisi tuo olemaan sellainen poikkeus...?
- Terska
Minulla on Terhi 23E vuosimallia jotakin. Eikö kukaan ottaisi ko. konetta. Annan sen ilmaiseksi. Siis sähkökäynnisteinen hieno Terhi. Kone on Keski-Suomessa.
Terska kirjoitti:
Minulla on Terhi 23E vuosimallia jotakin. Eikö kukaan ottaisi ko. konetta. Annan sen ilmaiseksi. Siis sähkökäynnisteinen hieno Terhi. Kone on Keski-Suomessa.
-Jep !
-varmaankin liian myhöhään luettuilmoits kohdaltani,
- olis kylläkin käyttöä, kait vielä muistais huoltokurssin ohjeet
- olin opissa vuonna 1962- silloin ei kylläkään ollut vihiriä koppaisia .
email. [email protected]
- jk
Terve mulla on kanssa terhin vihreä 9,9. Mutta kysymys kuuluu että 12 ja 14 mallissa on sama iskutilavuus,Joten voiko tuosta koneesta jotenkin kaivaa muutaman lisä hevosen? Kone on myös kokenut täys remontin edellisen omistajan toimesta oikein korjaamolla.Mutta jotenkin tuntuu että ottaa heikosti kierroksia.
- hyvin toimii terhi
pakoputki varmaan tukossa ja tuon rikiputken vaihtamalla saa siitä vähän enemmän tehoja irti, kun ei ole kuristettu putki
- mercury___45
Älä osta 5hp terhillä tullut ajeltua muutama vuosi ja on se kyllä niin huono moottori ettei toista ole eikä niihin saa mistään varaosiakaan.
- Terhillä ajellut
Huomasitko että vastasit KUUSI vuotta vanhaan kysymykseen.
Noissa vanhoissa vastauksissakin oli joukko ihan puutaheinää.
Terhi 9,9 tehtiin samaan 260 kuutioiseen lohkoon kuin 15 mallikin. Kakskymppinen painoi 33 kiloa ja siihen ei nykysuunnittelija pysty. Pikkulohkoinen painoi saman verran.
Vitosterhin suurin vika oli se että alapää pakoaukkoon asti oli vesijäähdytteinen mutta veden sisäänmenoreikä oli jäänyt tehtaalla poraamatta ja pakoaukon seutu kuumeni niin paljon ettei moottori jaksanut käydä. Kääntölaakeri oikein kärysi pitemmässä ajossa.
Isommat, kakspyttyiset vesijäähdytteiset toimivat ihan hyvin jos osasi käyttää ryyppyvipua. Useimmat eivät osanneet ja silloin käynnistysvaikeuksia oli.
Minulla oli sekä viitoen, 15 ja 20 mallit. Vitosen kanssa oppi kyllä noitumaan mutta suuremmat olivat samanveroisia kuin muutkin sen aikakauden koneet.
Kakskymppisen jälkeen ostettu Mercury oli voimakkaampi mutta paljon huonompi käynnistyumään ja muutenkin susi (Tohatsun tekemä) - jk
Terhillä ajellut kirjoitti:
Huomasitko että vastasit KUUSI vuotta vanhaan kysymykseen.
Noissa vanhoissa vastauksissakin oli joukko ihan puutaheinää.
Terhi 9,9 tehtiin samaan 260 kuutioiseen lohkoon kuin 15 mallikin. Kakskymppinen painoi 33 kiloa ja siihen ei nykysuunnittelija pysty. Pikkulohkoinen painoi saman verran.
Vitosterhin suurin vika oli se että alapää pakoaukkoon asti oli vesijäähdytteinen mutta veden sisäänmenoreikä oli jäänyt tehtaalla poraamatta ja pakoaukon seutu kuumeni niin paljon ettei moottori jaksanut käydä. Kääntölaakeri oikein kärysi pitemmässä ajossa.
Isommat, kakspyttyiset vesijäähdytteiset toimivat ihan hyvin jos osasi käyttää ryyppyvipua. Useimmat eivät osanneet ja silloin käynnistysvaikeuksia oli.
Minulla oli sekä viitoen, 15 ja 20 mallit. Vitosen kanssa oppi kyllä noitumaan mutta suuremmat olivat samanveroisia kuin muutkin sen aikakauden koneet.
Kakskymppisen jälkeen ostettu Mercury oli voimakkaampi mutta paljon huonompi käynnistyumään ja muutenkin susi (Tohatsun tekemä)oliko noissa 9,9 ja 15 muuta eroa kuin tuo pakoputki?
esim oliko 15 isompi kaasutin ym? - Hyvin toimii terhi
jk kirjoitti:
oliko noissa 9,9 ja 15 muuta eroa kuin tuo pakoputki?
esim oliko 15 isompi kaasutin ym?vanha valkoinen 15hp on ollut kuutioiltaankin sama, mutta viimeisimmät valkoisetkin ovat jo kuutioiltaan samoja, kuin 20hp koneet. Tyhjäkäynti suutin on ollut ainut ero, mutta taas 343kuutioisissa on kaasutinkin kurkultaan isompi ja myös kaasuttimen ja imulläppien välinen laippa on aukoltaan isompi..
tuolle kommentille, joka huomauttelee vanhaan kysymykseen vastaamisella niin kyllä vastasi uuteen kysymykseen vain aloitus on vanha:) - Terhin x soutukaveri
Hyvin toimii terhi kirjoitti:
vanha valkoinen 15hp on ollut kuutioiltaankin sama, mutta viimeisimmät valkoisetkin ovat jo kuutioiltaan samoja, kuin 20hp koneet. Tyhjäkäynti suutin on ollut ainut ero, mutta taas 343kuutioisissa on kaasutinkin kurkultaan isompi ja myös kaasuttimen ja imulläppien välinen laippa on aukoltaan isompi..
tuolle kommentille, joka huomauttelee vanhaan kysymykseen vastaamisella niin kyllä vastasi uuteen kysymykseen vain aloitus on vanha:)Kumma kun jotkut viitsii yhä tapella wanhojen Terhien kanssa vimeiset valmis-
tettu 1979 itsellä pelkästään huonoja kokemuksia vihreäkoppasesta 5 hepan
Terhistä esim lämpenevä puola, jaksoi käydä 30min ja sitten soutaen rantaan.
Nyt 2000 luvula löytyy tosi luotettavia 4T perämoottoreita niin käytettyjä kun uusia
eikä ole hinnalla pilattu joku 2-5hv, kyllä sellaisella kelpaa uistella tuntitolkulla. - Jummii
Terhin x soutukaveri kirjoitti:
Kumma kun jotkut viitsii yhä tapella wanhojen Terhien kanssa vimeiset valmis-
tettu 1979 itsellä pelkästään huonoja kokemuksia vihreäkoppasesta 5 hepan
Terhistä esim lämpenevä puola, jaksoi käydä 30min ja sitten soutaen rantaan.
Nyt 2000 luvula löytyy tosi luotettavia 4T perämoottoreita niin käytettyjä kun uusia
eikä ole hinnalla pilattu joku 2-5hv, kyllä sellaisella kelpaa uistella tuntitolkulla.Totuus 4t koneista kummin sellainen, ettei niitä tulisi käyttää pitkiä aikoja tyhjäkäynnillä, koska kone ei saa silloin kunnollista voitelua ja seurauksena ennenaikasta kulumista ja pahimmoilleen voi vaikka leikata kiinni, jos tuntitolkulla annetaan käydä tyhjäkäynnillä. eikä välillä käytä sitä kierroksilla, että öljy lentäisi siellä kunnolla ja paine nostaisi sen öljyn kunnolla myös nokka-akselin laakereille..
2kpl tuollaisi kiinnileikanneita koneita tiedän tuttavapiiristä tältäkesältä - KUUSI vuotta vanha
Hyvin toimii terhi kirjoitti:
vanha valkoinen 15hp on ollut kuutioiltaankin sama, mutta viimeisimmät valkoisetkin ovat jo kuutioiltaan samoja, kuin 20hp koneet. Tyhjäkäynti suutin on ollut ainut ero, mutta taas 343kuutioisissa on kaasutinkin kurkultaan isompi ja myös kaasuttimen ja imulläppien välinen laippa on aukoltaan isompi..
tuolle kommentille, joka huomauttelee vanhaan kysymykseen vastaamisella niin kyllä vastasi uuteen kysymykseen vain aloitus on vanha:)Ai jaa, anteeksi.
Luulin että tuo pieni sininen nuoli tarkoittaa että vastaa edelliseen kysymykseen ja mikäli nuolta ei ole niin vastaus on aloituskysymykseen. - mäkärämies
Terhillä ajellut kirjoitti:
Huomasitko että vastasit KUUSI vuotta vanhaan kysymykseen.
Noissa vanhoissa vastauksissakin oli joukko ihan puutaheinää.
Terhi 9,9 tehtiin samaan 260 kuutioiseen lohkoon kuin 15 mallikin. Kakskymppinen painoi 33 kiloa ja siihen ei nykysuunnittelija pysty. Pikkulohkoinen painoi saman verran.
Vitosterhin suurin vika oli se että alapää pakoaukkoon asti oli vesijäähdytteinen mutta veden sisäänmenoreikä oli jäänyt tehtaalla poraamatta ja pakoaukon seutu kuumeni niin paljon ettei moottori jaksanut käydä. Kääntölaakeri oikein kärysi pitemmässä ajossa.
Isommat, kakspyttyiset vesijäähdytteiset toimivat ihan hyvin jos osasi käyttää ryyppyvipua. Useimmat eivät osanneet ja silloin käynnistysvaikeuksia oli.
Minulla oli sekä viitoen, 15 ja 20 mallit. Vitosen kanssa oppi kyllä noitumaan mutta suuremmat olivat samanveroisia kuin muutkin sen aikakauden koneet.
Kakskymppisen jälkeen ostettu Mercury oli voimakkaampi mutta paljon huonompi käynnistyumään ja muutenkin susi (Tohatsun tekemä)Rakennettiin 1967 mäkärä naapurin kaverin kanssa.Olin silloin -15v hän muutaman vuoden vanhempi.Moottoriksi ostettiin toiselta naapurilta Terhi 12!Ja voi sitä riemua,motti pelas aina kuin unelma laakista aina käymään,oli sit kuuma tai kylmä kone aina pelitti!Ja mikä ihmeellisintä,kun bensa oli silloinkin kallista niin hokattiin,moottoripetroli oli paljon halvempaa!Toiseen tankkiin petrolia ja toiseen bensaa!Bensalla kone lämpimäx ja vauhdissa vaihto petrolille!!!Ja taaskin Terhi suorastaan lensi eteenpäin mukisematta!!Täytyy sanoa näin jälkeenpäin,et ihme mosa on Suomalainen Terhi!Kaikki ne tyypit jotka Terhiä näillä palstoilla haukkuvat,joukossa jopa joitakin insinööreiksi tunnustautuvia puhuvat täyttä p...tä!Suurimmaksi osaksi ongelmat syntyivat huollon puutteesta ja taitamattomasta käytöstä!Joku Terhi 5 saattoi olla se murheenkryyni mut vesijäähdytteiset pelas hyvin!!!Siksipä tänään 16.02.2013 pitkäaikainen haaveeni toteutui!Ostin nimittäin Terhi 15...vihreäkoppaisen niitä viimmeisimpiä ja aion vielä rakentaa sen mäkärän alkuperäisillä piirustuksilla!!!Terv.Teppo
- Juu,
ainahan sitä on joku asia otettava josta sitten riidellä.
Jonkun verran olen Terhi-perämoottoreihin itsekin tutustunut, ja minun ymmärtääkseni ne oli koottu ihan yhtä hyvistä osista kuin muutkin sen aikaiset vehkeet. Valitettavasti SYTYTYSPUOLA oli se heikoin lenkki joka varmasti hajosi ennemmin tai myöhemmin - yleensä ennemmin- ja toi mukanaan erilaisia ongelmia! Niin kuin ymmärrettävää on, ilman sytytyskipinää ei polttomoottori toimi, oli se muuten koottu vaikka kuinka hyvistä tarvikkeista. Muuten ei noissa sen enemmän vikoja ollut kuin missään muissakaan moottoreissa, mutta maailmaanhan mahtuu monenlaista tarinaa ja vähänkään järkevä ihminen osaa niihin sen mukaan sitten suhtautua. - jk
mitenkä tuo rikiputki irtoaa 9,9 koneesta? neuvokaa tyhmää kun ei ole tullut pelattua perätuupparien kanssa.
- jummii
ne on ne mustat mutterit. joissa "tähtikuvio auki ja sitten lohkon alapuolelta mutterit myös auki, mut sitä ennen täytyy purkaa alakerta, vaihdemekanismi vapauttaa sieltä kaasuttimen alta/ takaa ja moottoorin alasuojakuori myös aukaista..
Jos meinaat sen kuristuksen poistaa,.. niin kerron jo etukäteen, ettei onnistu muuta, kuin vaihtamalla se rikiputki 15/20hp koneesta. se kuristus on laitettu valuun ja sitä ei saa ehjänä pois, vaikka siinä on yksi niitti yläpäässä, joka on myös hitsatti toiseltapuolen..
Mulla on noihin muovimutterihin avain, jos sattuisit asumaan lähellä jkl:ää niin voin käydä ne sulle aukaisemassa, kun ne oikein muuten lähde ehjänä - terhi9.9
jummii kirjoitti:
ne on ne mustat mutterit. joissa "tähtikuvio auki ja sitten lohkon alapuolelta mutterit myös auki, mut sitä ennen täytyy purkaa alakerta, vaihdemekanismi vapauttaa sieltä kaasuttimen alta/ takaa ja moottoorin alasuojakuori myös aukaista..
Jos meinaat sen kuristuksen poistaa,.. niin kerron jo etukäteen, ettei onnistu muuta, kuin vaihtamalla se rikiputki 15/20hp koneesta. se kuristus on laitettu valuun ja sitä ei saa ehjänä pois, vaikka siinä on yksi niitti yläpäässä, joka on myös hitsatti toiseltapuolen..
Mulla on noihin muovimutterihin avain, jos sattuisit asumaan lähellä jkl:ää niin voin käydä ne sulle aukaisemassa, kun ne oikein muuten lähde ehjänänoniin nyt viestiä 2012vuodelta eli, löydettiin kaverin kanssa mökiltä 9.9 terhi jotai ei oltu käynnistetty varmaan 20v pistettiin bensaa ja vedettiin, lähti ekalla käyntiin! sitten ajelimme ja hyvinhän se kulki(veneenä terhi440) sitten sammutimme ja kävimme jossain ja yritettiin käyntiin uudestaan mutta ei lähtenyt?! noin1h jälkeen yritettin uudestaan ja lähti taas ekalla sitten pohdiskelin vähän asioita.. eli jos kone lähtee kylmänä mutta ei kuumana on vikana liiallinen polttoaineseos eli saa liikaa bensaa mutta liian vähän ilmaa sitten huomasin että seosruuvvi oli jo pyöritetty kiinni..?! nyt olisi edessä uusien tulppien osto vielä jos auttaisi jotain... mutta ilmeisesti jos nyt on 9.9 kunnostamassa niin kannattaa huoltaa ilmanputsari (tekemällä lisää reikiä että saa paremmin ilmaa ja toiseksi . jos käsistä löytyy taitoa niin kannattaa tehdä uus putki! ite tein semmoitteen millasia traktoreissa on eli tein siihen koppaan reiän ja siitä torvi ylös! tulee vitun kovat äänet:) mutta muutenkin menee korvat paskaks mutta tehonlisäys oli mahtava. teoriassa siitä tuli 15heppanen. jos joku luki tämän niin voin kertoa että terhit ovat parhaita moottoreita! mutta kaikissa terheissä on paska kaasutin ja SYTYTYS!
- When all else fails
terhi9.9 kirjoitti:
noniin nyt viestiä 2012vuodelta eli, löydettiin kaverin kanssa mökiltä 9.9 terhi jotai ei oltu käynnistetty varmaan 20v pistettiin bensaa ja vedettiin, lähti ekalla käyntiin! sitten ajelimme ja hyvinhän se kulki(veneenä terhi440) sitten sammutimme ja kävimme jossain ja yritettiin käyntiin uudestaan mutta ei lähtenyt?! noin1h jälkeen yritettin uudestaan ja lähti taas ekalla sitten pohdiskelin vähän asioita.. eli jos kone lähtee kylmänä mutta ei kuumana on vikana liiallinen polttoaineseos eli saa liikaa bensaa mutta liian vähän ilmaa sitten huomasin että seosruuvvi oli jo pyöritetty kiinni..?! nyt olisi edessä uusien tulppien osto vielä jos auttaisi jotain... mutta ilmeisesti jos nyt on 9.9 kunnostamassa niin kannattaa huoltaa ilmanputsari (tekemällä lisää reikiä että saa paremmin ilmaa ja toiseksi . jos käsistä löytyy taitoa niin kannattaa tehdä uus putki! ite tein semmoitteen millasia traktoreissa on eli tein siihen koppaan reiän ja siitä torvi ylös! tulee vitun kovat äänet:) mutta muutenkin menee korvat paskaks mutta tehonlisäys oli mahtava. teoriassa siitä tuli 15heppanen. jos joku luki tämän niin voin kertoa että terhit ovat parhaita moottoreita! mutta kaikissa terheissä on paska kaasutin ja SYTYTYS!
Terhi 15 ja 20 hv käsikirjassa kuumakäynnistys: vedä ryyppynappi puoleksi ulos, sitten vetäisy.
- 23e
Ne kaasari ja sytytyshän niissä on tainnut ne paskimmat olla... Eihän se Bingin kaasari missään muussakaan vehkeessä ole tainnut toimia. Mahtaakohan se kaasari lämmetä kun sen lämpimänä sammuttaa vai mikä taika siinä mahtaa olla? Kaveri teki joskus 15 heppaiseen jonkun virityksen että sai sytytysennakkoa säädettyä helposti niin sai lämpimänäkin helpommin käymään?!
- Ei Terhin kaveri
On se kumma kun aina vaan jaksetaan puuhastella wanhojen Terhi prutkujen
kanssa vaikka viimeiset valmistui yli 30 vuotta sitten, ja olivat susia jo uutena.
Tuli tapeltua 80 luvulla riittävästi 5,5hv Terhin kanssa, ongelmat loppui kun
seinään kun hankittiin käyntivarma Yamaha-Malta joka toimii yhä. - 23e
Eikös se sanonta mene että toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä... Nimim. Yamahastani syöpyi termostaattikotelon pohja puhki...
- Anonyymi
toisethan tykkä bemareista ja toiset mersuista molemmat juppi porukkaa
- 5435654353553
Terhin "hevoset" olivat aikansa vitsi. 15hp vastasi saman ajan 5hp laatumerkeiltä, että ei tainnut tehot olla ihan kotona terheissä edes uutena. Mitenhän näin 30vuoden jälkeen.. Terhin 15hp on tehoiltaan sama kuin halpahallista saatava 2000w sähkökone? :D
- 23e
Tuo on kyllä valetta... Terhi pärjäsi hyvin moottoritesteissä tehonsa ja bensankulutuksensa puolesta. Vihreä 340cm3 15hv oli teholtaan melkeimpä 20hv:ta vastaava. On tainnut olla käyttäjässä vika...
- orkki
23e kirjoitti:
Tuo on kyllä valetta... Terhi pärjäsi hyvin moottoritesteissä tehonsa ja bensankulutuksensa puolesta. Vihreä 340cm3 15hv oli teholtaan melkeimpä 20hv:ta vastaava. On tainnut olla käyttäjässä vika...
No joo, ostin, 5hp vihreän terhin ja laitoin kuntoon kun ei vesikiertäy nii erinomainen moottorihan siitä tuli. Äänieristemattoa kopan sisäpintaan vaikka muutenkin oli hiljainen. Kuljettaa savolaismallista soutivenettä yksin 18km/GPS:llä mitattuna.
Laitoin kylläkin noin 20x50cm alumiini siiven kavitaatiolevyyn kiinni jotta ei perä uppoa ja pihdeillä väänsin topparin joka estää kaasuläpän kokonaan aukeamisen.
Käynnistymisen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia sekä kylmämä tai kuumana.
Kylmänä lähtee ryypynkanssa ja kuumana vain vetämällä kun laittaa kaasun oikeaan asentoon. Jäi vanha käytössä ollut 4.5 Merccu varastoon koska tämä on kuitenkin tehokkaampi, hiljaisempi ja kevyempi. Hyvä Suomi.
- 23e
Se vihreä 5hv taisi olla niistä pienistä terheistä paras. Tai ainakin luotettavin kun siinä ei ole niitä ilmajäähdytteisen käynnistysongelmia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742472Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721792Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2591446- 851272
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3901245Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3581197- 1281185