siilin poikanen

avuton

meidän pihalla on ollut paljon siilin poikasia joita olemme ruokkineet. tänään aamulla oli ilmestynyt yksi ilmeisesti joillakin lailla sairas poikanen. tämä ei syö ei juo ei suojaudu vaikka lähelle menee. oli varmaan melko kauan ollu yhessä kohti ku hirvee monttu oli tullu nurmikkoo. miten voitais tätä pientä auttaa?? ottaa se laatikkoon tai johonkin sellaiseen vai??? tämä muuten vaikutti pienemmältä ja kömpelömmältä kuin nämä muut poikaset!!!

6

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------

Voisit kysellä vaikka paikalliselta eläinsuojeluyhdistykseltä tai eläinlääkäriltä neuvoa. Laatikkoon laittaminen tuskin auttaa, stressaantuu vaan lisää ja kokee kivuliaamman lopun. Soittele edellämainituille ja kysy neuvoa, ei maksa kuin hieman vaivaa ja vähän rahaa... :)

• Minä vain.

Meidän pihalle ilmestyi eilen pikkusiili, ehkä 15 senttimetrinen. Löydettiin se autotallin edustalta nukkumassa.
      Laitettiin sille vettä ja leipää, mutta ei ole syönyt. Siirrettiin se vähän kauemmaksi pensaan juureen, ettei olisi tiellä. Mutta se selvästi haluaa koko ajan mennä takaisin siihen autotallin seinustalle. Ollaan jo kolmesti siirretty se takaisin pensaan juureen, mutta vähän ajan päästä se löytyy taas sieltä autotallin luota.
      Mitähän se oikein ajattelee? Onkohan se orpo? Aika pieneltä se kyllä näyttää, eikä okein näytä tajuavan mitään elämisestä. Nukkuu vain.
      Help me!

• siilit on pop

no näitähän näyttää olevan muitakin tapauksia!
        tulin tänne kyselemään mitä pitäisi tehdä kun omalta takapihalta tavoitin siilinpoikasen, seinän vierestä pehmosen mullan päällä tänään.
        siitä sitten lähti köpöttelemään poispäin ja huomasin että se oli väsännyt pesää siihen seinustalle. kaivanut maahan kuoppaa ja reunustanut ruoholla ja heinillä.
        rupesin siinä ajelemaan nurmikkoa eikä enää siiliä ollut missään. nyt muutama tunti myöhemmin menin tupakalle takapihalle ja sieelähän se siilinpoikanen on nukkumassa omassa "pesässään".
        pitäiskö ruokkia jollain kun on niin kovin pienikin vielä?

• herkistynyt
        siilit on pop kirjoitti:

no näitähän näyttää olevan muitakin tapauksia!
        tulin tänne kyselemään mitä pitäisi tehdä kun omalta takapihalta tavoitin siilinpoikasen, seinän vierestä pehmosen mullan päällä tänään.
        siitä sitten lähti köpöttelemään poispäin ja huomasin että se oli väsännyt pesää siihen seinustalle. kaivanut maahan kuoppaa ja reunustanut ruoholla ja heinillä.
        rupesin siinä ajelemaan nurmikkoa eikä enää siiliä ollut missään. nyt muutama tunti myöhemmin menin tupakalle takapihalle ja sieelähän se siilinpoikanen on nukkumassa omassa "pesässään".
        pitäiskö ruokkia jollain kun on niin kovin pienikin vielä?

ollaan annettu kissan purkkiruokaa näille pienokaisille. meillä käyny jo viikon ajan kolme pientä poikasta. yks eli neljäs yksilö oli jotenkin sairas ei syönyt eikä juonut, se kuoli eilen. mutta nämä kolme kasvaa hurjaa kyytiä. niiden täytyy olla n.600g painosia että selviävät eka talven yli. maitoahan eikä mitään maitotuotteita saa siilille antaa niillä menee vatsa kuralle. tosiaan nämä kolme käyvät monta kertaa päivässä syömässä. onnellisia hetkiä pikkukavereiden kanssa :))

• Minä vain.
        herkistynyt kirjoitti:

ollaan annettu kissan purkkiruokaa näille pienokaisille. meillä käyny jo viikon ajan kolme pientä poikasta. yks eli neljäs yksilö oli jotenkin sairas ei syönyt eikä juonut, se kuoli eilen. mutta nämä kolme kasvaa hurjaa kyytiä. niiden täytyy olla n.600g painosia että selviävät eka talven yli. maitoahan eikä mitään maitotuotteita saa siilille antaa niillä menee vatsa kuralle. tosiaan nämä kolme käyvät monta kertaa päivässä syömässä. onnellisia hetkiä pikkukavereiden kanssa :))

Tuo siili josta kerroin kuoli tänä aamuna. Se nukkui vaan kaksi päivää ja kuoli sitten palloksi käpertyneenä. Ei syönyt eikä juonut. Liekkö vaan niin heikko tai jotain...

• siilit on pop
        Minä vain. kirjoitti:

Tuo siili josta kerroin kuoli tänä aamuna. Se nukkui vaan kaksi päivää ja kuoli sitten palloksi käpertyneenä. Ei syönyt eikä juonut. Liekkö vaan niin heikko tai jotain...

sain sähköpostissa tietoa "suomen luonnosta" että jos pikkusiili on kovin väsynyt ja heikko niin voisi antaa coca colaa ensin että piristyisi ja sitten jaksaisi syödä.
        kalaa voi antaa kunhan ensin kiehauttaa ne, myös koiranmakkaraa, kananmunaa ja pähkinöitä. juomaksi vettä.
        omalla pihalla ollut siilinpoikanen on viime yön aikana kadonnut, toivottavasti kunnossa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      119
      5204
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2869
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2812
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      31
      2561
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1939
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      1687
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1425
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1388
    Aihe