MB200CDI ei käynnisty

Missä vika kun MB 200 CDI vm 2001 (malli W203) ei lähde käyntiin. Virta-avaimella kaikki sähkölaitteet toimivat normaalisti, mutta startatessa ei tapahdu mitään. Piti lauantaina lähteä liikenteeseen, mutta nyt tuli mutkia matkaan. Kaikki Mersun huoltoliikkeet ovat kiinni joten sieltäkään ei apua löydy. Pikaisia neuvoja toivotaan!!!
Ilmoita


OTa akku irti vaikka puoleksi tunniksi ja kokeile sitten uusiksi, tarkista myös akun varaus.
2 VASTAUSTA:
Kuinka ajonestolaitteen saa pois päältä? Akku on nyt irti ja latauksessa. Toivotaan, että onnistuu!
mikkomb kirjoitti:
Kuinka ajonestolaitteen saa pois päältä? Akku on nyt irti ja latauksessa. Toivotaan, että onnistuu!
MB C200 CDI ei siis käynnisty vieläkään, vaikka akku on ollut irti ja ladattukin. Sulakkeetkin näyttäisivät olevan kunnossa. Missä vika?
+Lisää kommentti
Moi!

Minulla on ollut kaksi kertaa sama ongelma ja silloin on ollut sulake no:52 palanut joka on
15 sulake ja veho on sanonut että sen voisi vaihtaa 20 ja että muuta vikaa ei ole!
ekalla kerralla auto hinattiin veholle ja oli siellä pitkän päivän mutta ei veloitettu kuin olisiko ollu 100 €
ps, mä haen ruosteensuojaus liikettä täällä etelä suomessa eli uudellamaalla oletko sä suojauttanut ja löytänyt hyvän liikkeen ja mikä on työn hinta!

t,olli
2 VASTAUSTA:
Jos haluat, että tuo kysymyksesi menee perille, laita alullepanijan nimimerkki otsikoksi listan alkupäähän ja herätä hänet lukemaan tuo kommenttisi/kysymyksesi.

Näin kaus harva palaa katsomaan, onko kukaan kommentoinut, tai vastannut. Minäkin satuin tulemaan vain siksi, että eukko kysyi miten vanhaksi keskutelupalstojen aiheet viipyvät täällä!
Sulakkeet olen tarkastanut ja kaikki on ok. Kolme kertaa auto on jäänyt parkkiruutuun, viimeksi sunnuntaina 28.8. Auto ei starttaa vaikka kuinka yrittää. Kun annoin sen sunnuntaipäivän seistä ja koitin illalla niin taas lähti kuin palmun alta. Todella luotettavaa. Jouduin sukulaisreissun tekemään vuokra-autolla.
En ole ruosteen estoa vielä tehnyt ja voi olla etten enää kauan ko. autoa pidä jos ei vikaa löydy. Kaupunginportin autossa ei tietokoneella löytänyt mitään vikaa vaikka jälki pitäisi jäädä.
T:mikkomb
+Lisää kommentti
Samaa vikaa oli pomon mesessä. Vaihtoivat Veholla suuttimet ja ties mitä sekä ronkkivat ajonestoa. Joka kerta sanoivat, että nyt pelaa, saattoi pelata parikin viikkoa ja sitten jätti käynnistymättä. Viimeisimmällä kerralla pomo jätti mesen Veholle ja haki alle bemarin.
1 VASTAUS:
Neljäs kerta toden sanoi kun mersu jätti käynnistymättä. Hinattiin mersulle Kaupunginportin Autoon ja vaihdettiin uusi startti. Kuulemma vika oli siinä. Hintaa hommalle tuli muutaman euron vaille 800.
+Lisää kommentti
Heii, mulla sama vika, saitko omasi kuntoon, mulla oli tässä yks alan ammmattilainen, laitettiin tietokone kiinni ja parin tunnin kuluttua kone näytti että vika voisi olla tuossa vaihteensiirto konsolisssa semosesa katkasijassa mikä antaa käynnistin piirille luvan käynnistää.
ok, otin ja purin en löytänyt mitään vian näköistäkään. kaikki oli putsia ja kontakti pinnat ok.
latasin akun ja ei vaan starttaa.....
Ilmoita
Kirjotellaa jos joku vikoja katsoo..
eli ei starttaa, kaikki muuten toimii ok jne.. hinattiin meseä (w203. vm 01 ) RAKKORILLA että takarenkaat pyörähti ja höräähti kerran. sen jälkeen starttasi normaalisti moneen kertaan kun koitin. sitte auto seisoi parisen viikkoa ja sama. onkohan startti jumissa tai jotai muuta vastaavaa, kun auto seisoo.. nyt lämpimään talliin lämpenemään ja katotaa mitä sanoo
1 VASTAUS:
"Kirjotellaa jos joku vikoja katsoo..
eli ei starttaa, kaikki muuten toimii ok jne.. hinattiin meseä (w203. vm 01 ) RAKKORILLA että takarenkaat pyörähti ja höräähti kerran. sen jälkeen starttasi normaalisti moneen kertaan kun koitin. sitte auto seisoi parisen viikkoa ja sama. onkohan startti jumissa tai jotai muuta vastaavaa, kun auto seisoo.. nyt lämpimään talliin lämpenemään ja katotaa mitä sanoo"

näissä hajoaa startti usein niin että ei "sano" mitään
ja kun sitä vähän kopautta voi toimia pitkäänkin
lisää juuta tuolla mese.fi
+Lisää kommentti
Ei kai ne mersut ole menneet sutta tekemään taas ja 2000 luvun auto.

Ei tämä taas voi olla totta että hojoaa startti ilmoittamatta mitään?

Mitä ihmeen p,askoja ne on ruvenneet tekemään 2000 luvulla.

Edelleen vahvistuu citröeniin c 5 hdi vaihto,ajoin 2002 mallisella 540000km ja mitään startteja koskaan laitettu tai laturia,huoletonta ajoa kakki 540000km.Käsittämätöntä mersu laatua,sen pitää kestää yhden startin miljoonaan kilometriin.
Ilmoita
Minullakaan ei mersu startannut, kaikki valot ja muut sähkölaitteet toimivat. Vika oli yksinkertainen eli 15A sulake oli palanut.
Ilmoita
Imee polttoaineputkiston huonokuntoisten o-renkaiden ohi ilmaa startatessa jolloinka rail-pain ei nouse riittävästi. uudet o-renkaat tai kokonaan uudet putket joissa uudet liittimet o-renkaineen.
1 VASTAUS:
Vtu torvi. Kyllä kai se silti starttaa muuta ei vaan käynnnisty. Pikkaasen pitääs opetellla luetun ymmärtämistä eikä sekoottaa asioita.
+Lisää kommentti
Hankin vast ikään -04 vm. C 200 mersun, alle 300 t ajettu ja auto toimi moitteettomasti ennen huoltoon vientiä, huollosta tulessa alkoi tekemään sattumalta ettei käynnisty kunolla. Autosta vaihdettiin, raitisilmasuodatin, polttoainesuodatin, ilmasuodatin ja laitettiin uudet öljyt sisään. Auto kyllä starttaa muttei lähde käyntiin. Toisinaan, yleensä se sitten lähtee kuin palmun alta.... Missähän mahtaa olla vikaa?
1 VASTAUS:
Asentoanturi menossa (huolestunutmersumies). Samaa vikaa teki E-sarjalaisessa.
+Lisää kommentti
Sitä startin vikaa ei löydä kukaan. Olen nyt vuoden tapellut saman asian kanssa. 3 krt käyty autosähkärillä, mutta vikaa ei löydy. Välillä starttaa ja sitten ykskaks ei.
Siinä on sellainen jekku, että kun ajaa vähän raskaammalla jalalla niin silloin se tekee venkulat. Kun sitten odottaa että peli jäähtyy niin taas starttaa kuin ei mitään ois ollutkaan.On katsottava missä sen sammuttaa.
Ilmoita
Jos startissa on vikaa niin meilläpäin se yleensä vaihdetaan uuteen eikä vuotta ihmetellä miksi se ei pelaa.
Siinä startissa on pääkäämissä katkos. Kuumetessa se pakka laajenee ja katkos aukeaa. Jäähtyessä rako menee kiinni ja startti pyörii taas.
2 VASTAUSTA:
Joo, kiitos neuvosta. Mutta mita teillapain tehdaan kun meilla vaihdettiin startti ja mikaan ei muuttunut miksikaan.?? Autoa on raplannut useampi autosahkari liike, mutta ei vain apua ole tullut.
Ihmetelty ei ole minuuttiakaan. On vaihdettu akku, startti, rele,sulakkeita pussillinen, niin mitas teillapain silloin tehdaan.??? Peukaloitako rullaillaan..??
On unennakøa etta katkos aukeaa laajetessaan. Olisiko se toisinpain etta mahdollinen katkos aukeaisi jalkeen kuumenemisen.?? Metallit laajenee kuumetessaan niin miten voi mahd katkokset silloin aueta.?? Starttimoottorin toiminta ei muuttunut ollenkaan vaikka vaihdettiin uusi startti...
+Lisää kommentti
"Jos startissa on vikaa niin meilläpäin se yleensä vaihdetaan uuteen eikä vuotta ihmetellä miksi se ei pelaa."

No meiläpä päin vaihdettiin toiseen merkkiin samantien kun jätti kerran tielle,tätä nimittäin ei voi antaa anteeksi jos keulalla on tähti niin silloin se myös lähti.

Emme koskaan enään osta mersua cdi mersut on roskakasoja teiden tukkoja.
Ilmoita
sama vika ei lähteny käyntiin 52 sulake oli palanut ...
Ilmoita
Just tuo malli on mamujen kasaama vikaläjä.halpa ukko tekee ison vian mersuunkin. Osta saksassa läjätty .
Ilmoita
Siinä sitä on miettinen ja ihan niin paljon että vika ei tule ilmi edes mersukorjaan toimesta.

Nimittäin sama homma oli 2000 luvun c sarjasessa jossa siis on cdi kone.

Jumankauta kun pelasin viime syksyn sen kanssa,aloitti niin ettei lämpimänä lähtenyt käyntiin,ja sitten nyt kun tuli talvi niin ei kylmänä lohkosta mihinkään,starttia irti ja tarkastusta ja puhdistusta ja välillä uusittiin startit jne .....lopulta kun olin varmaan 5 kertaa purkanut startit pois ja käyttänyt testereissä mersuasentajalla niin eipä ollut muuta vaihtoehtoa kun hävittää se seuraavalle ja toivoa että käynistyy seuraavana aaumuna.

Tuo vika on mysteeri,voisi olla maadoituksessa mutta silti vaikka sitä tutkittiin puolen vuotta niin nyt vaan oli päädyttävä siihen ettei ongelmaa löydetä,ja kun kyseessä oli halpa auto niin ei voi hurjia summia laittaa heittämällä uutta ja uutta osaa.

Lavetilla mentiin kerran mersukorjaajan luo,ja loppusuoralla tässä jouluntienoolla se jätti pihaan ja siinä välissä ostin jo toisen auton,koska ei suostunut lähtemään,no sitten otin lämpöpuhaltimen ja lämmitin starttia niin lähti käyntiin kun aikansa oli auton alla.

Sitten taas halliin ajo ja startti irti jne,tätä tehtiin tänä talvena ,mutta vikaa ei löydetty.

Tämä auto oli suomessa alunperin taksina josta erittäin hyvä huoltokirja,kaikki oli tehty niin kuin piti,ei auttanut .
Ilmoita
S 210:ssa vaihdoin startin turhaan, kun oli virtakaapelissa hapettuma...ei se uudellakaan startilla sitten halunnut starttailla aina, kuului vaan naks...on joku sätös kaasupolkimen alla ja startin virtakaapelin läpivienti....ei kovin hyvää insinöörityötä, liekö chrysleriltä inssit..
Ilmoita
Kiitos vastauksista, iskällä C200 compressor 2001, just tämä rajalla ettei lue esim. delphillä kun ei ole standardi 2002:n obd. auto ajaettu sisällä talliin, jäi siihen, menin katsomaan, etsin ensin vikaa netistä että voisi olla tuo joku 15rele, mutta toiset puhuu "sulake 52?" kaikki katsottu.
Sulake rasia+relerasia=SAM (joku ihmeen lyhennys) oli irti, puhdistettu kaikki pinnat otettu auki, liittimissä vakavat hapettumat, ollut kontakti-spraytä ja hienoa hiekkapaperia, ei toimi, ainoa kakka juttu että _ennen_ vikaa kaikki konehuoneessa hiljaa, mitä nyt releet naksuu kun virrat laittaa päälle=paineistaa polttoaineet jne, NYT; flekti lähtee pyörimään sika täpöllä n.10-15s:n päästä, sam:n liittimiä liikuttaessa flekti sammuu, auto lähtee käyntiin, sitten ok. kunnes kun kosket samiin ja vähäsen liikautat=johtosarjat=liittimet liikahtaa niin auto sammuu.

Tultiin maalaisjärjellä johtopäätökseen että uusi, hapeton sam, saksasta 120e+rahti, suomesta n.120e posteineen tampereen futsilta, näillä mennään, sam:ssa on myöskin sisällä piirilevy jossa pintaliitoksia eli ei korjata kyllä :(

Katsotaan mitä käy, ja palatataan ketjuun kun osa tulee.
Ilmoita
missä siaitsee tämä sulake nro 52
1 VASTAUS:
Nyt hajosiko Mersu?
+Lisää kommentti
Ei kai se ny saa***na sulakkeen vika voi olla jos välillä starttaa ja välillä taas ei. Kyllä se on kerrasta poikki jos sulake palanut!

Jotain järjenjuoksua toivoisi näihin kirjoituksiin edes joskus. Ja ajatuksella lukemista ennen vastaamista.
2 VASTAUSTA:
Minulla välillä starttasi ja välillä ei. Kun ei startannut, poltti sulakkeen.

Ensiapuna oston 50 kpl sulakkeita. Viikkoa myöhemmin vaihdatin startin ja sen jälkeen ei ongelmia.
Vaihda hyvä miesmerkkiä jos pystyt.
+Lisää kommentti
Onko kyseessä automaattivaihteisto?
Jos on niin ohjainboxi tulossa tiensä päähän.
Ohjaa ajonestoa sekä automaattilootaa ja varmaan muutakin.
Volvo käynnistyy ainakin kun laittaa N asentoon vaihteen.
Boxin uusiminen maksaa Volvossa ainakin noin 2500e, Mersussa ehkä enemmän.
Ilmoita
MB 200cdi automaatti 2001 vm ja ajettu 255tkm...eilen illalla ajoin talliin ja aamulla startti ei reagoinut mitenkään,vaihdoin jo 52 sulakkeen ja startin releen,sama vika?Onko kellään ollut samanlaista vikaaja voiko esim startin maadoitus ym johto olla irronnut?Kiitos asiallisista vastauksista!Ps kaikki muut virrat toimii ja vaihteenvalitsin ym!
Ilmoita
Mulla polttoaineen lisälämmitin kärähti, ja teki tuon tempun. Alkoi syömään akkua niin, että virta loppui samana päivänä. Automaattilaitteistossa lisälämmittimen saa kytkettyä pois päältä vaihekepin vierestä.

Suomessa tuollaisella lisälämmittimellä ei ole virkaa, käyttävät saksalaisissa autoissa, kun niillä ei ole lämpötolppia.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

MB200CDI ei käynnisty

Missä vika kun MB 200 CDI vm 2001 (malli W203) ei lähde käyntiin. Virta-avaimella kaikki sähkölaitteet toimivat normaalisti, mutta startatessa ei tapahdu mitään. Piti lauantaina lähteä liikenteeseen, mutta nyt tuli mutkia matkaan. Kaikki Mersun huoltoliikkeet ovat kiinni joten sieltäkään ei apua löydy. Pikaisia neuvoja toivotaan!!!

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta