Nuoret - Miksi haluatte asua Kouvolassa?

ihminen

On tullut mieleen monta kertaa, että mikä saa nuoren ihmisen opiskelujensa jälkeenkin jäämään Kouvolaan? Olisiko aika käydä muuallakin maailmassa, (tai edes Suomessa) ja ymmärtää, että Kouvola on aika tylsä paikka. Onneksi itselläni vain pari kuukautta jäljellä täällä lusimista. En vihaa tätä paikkaa, mutta ihmettelen suuresti miten jotkut jäävät tänne vapaaehtoisesti. Maailma on täynnä mahdollisuuksia! Onhan sekin tietysti joillekin tarpeeksi, että rivitalon pätkä, pari lasta ja koira. Halleluja!

80

4594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiat voi nähdä toisinkin

Ehkäpä kaikki eivät ole niin kuin sinä ihminen ja haikaile ns. 'ei tylsiin' paikkoihin. Nämä nuoret ehkä osaavat arvostaa rauhallista elämää, jossa ei tarvitse pelätä, toisin kuin vaikkapa Helsingissä, joka on narkkareitten, prostitoitujen, kaiken maailman jengien ja rikollisten koti. Ei tarvitse mennä kuin vähän isompaan kaupunkiin huomatakseen eron.

Itse henkilökohtaisesti arvostan hyvin paljon, että on rauhallista. Ei pelkästään pahan tekijöitten, vaan vaikkapa liikenteen äänien kannalta.

• ihminen

Aivan niin. No en itsekään ole mikään Helsinkifani, mutta jotenkin ihmetyttää miksi monet junnaavat koko elämänsä samassa kylässä. Lisäksi monille ei minkäänlainen opiskelu maita ja ollaan koko elämä töissä jossain paskaduuneissa. Eikö heillä ole sitten kunnianhimoa tai uskoa siihen, että pystyisitvät elämässään saavuttamaan jotakin. Ei se ole niin vaikeaa, kun sen oikein oivaltaa.

• hohhoijaa

"Nämä nuoret ehkä osaavat arvostaa rauhallista elämää, jossa ei tarvitse pelätä, toisin kuin vaikkapa Helsingissä, joka on narkkareitten, prostitoitujen, kaiken maailman jengien ja rikollisten koti. Ei tarvitse mennä kuin vähän isompaan kaupunkiin huomatakseen eron."

Mikä kärjistys!!!

• ihminen
        hohhoijaa kirjoitti:

"Nämä nuoret ehkä osaavat arvostaa rauhallista elämää, jossa ei tarvitse pelätä, toisin kuin vaikkapa Helsingissä, joka on narkkareitten, prostitoitujen, kaiken maailman jengien ja rikollisten koti. Ei tarvitse mennä kuin vähän isompaan kaupunkiin huomatakseen eron."

Mikä kärjistys!!!

...ja kyllä tarvii aika silmät kiinni elää Kouvolassa jossei täällä narkkeihin törmää.

• Näinhän se juu menee
        ihminen kirjoitti:

...ja kyllä tarvii aika silmät kiinni elää Kouvolassa jossei täällä narkkeihin törmää.

Juu kyllähän se ruoho varmasti on vihreämpää aidan takana juu näinhän se menee. Mitäs te täällä valitatte, lähtee vaan sinne tsadiin, jos se mielestänne on niin autuas paikka. Itse olen siellä ollut opiskelemassa ja opistojen jälkeen palasin erittäin mielelläni takaisin Kouvolan seudulle kun hyvä työpaikkakin löytyi. Itselläni on paljon tuttuja ympäri Suomen joista moni palaisi mielellään Kouvolaan takaisin mikäli vain löytäisi täältä työpaikan. Ei ne Suomen muut paikkakunnat ole yhtään Kouvolaa kummoisempia paikkoja.

• ihminen
        Näinhän se juu menee kirjoitti:

Juu kyllähän se ruoho varmasti on vihreämpää aidan takana juu näinhän se menee. Mitäs te täällä valitatte, lähtee vaan sinne tsadiin, jos se mielestänne on niin autuas paikka. Itse olen siellä ollut opiskelemassa ja opistojen jälkeen palasin erittäin mielelläni takaisin Kouvolan seudulle kun hyvä työpaikkakin löytyi. Itselläni on paljon tuttuja ympäri Suomen joista moni palaisi mielellään Kouvolaan takaisin mikäli vain löytäisi täältä työpaikan. Ei ne Suomen muut paikkakunnat ole yhtään Kouvolaa kummoisempia paikkoja.

"Valitan" täällä siksi, etten ymmärrä miksi tänne Kouvolaan jäädään tylsäilemään. Heittäkää vaan elämä hukkaan jossain paskaduuneissa tehtaalla ja elelkää tylsää elämäänne ihan vapaasti. Sehän on toki totuus, että suurin osa ihmisistä on tylsiä Taavi Taviksia, jotka eivät tahdo mitään elämältään. Lykkikää vain lastenvaunuja samaa tietä jota olette aikoinaan tepastelleet itse kouluun. Toivottavasti kumminkin annatte jälkikasvullenne mahdollisuuden ELÄÄ. Täällä ei voi edes tavata ketään UUTTA ihmistä, sillä kaikki tuntee kaikki. Jos jonkun uuden naaman jostain löytääkin, nii parin minuutin keskustelun jälkeen huomataan, että yhteisiä tuttuja on paljon. Se, jos mikä on ahdistavaa.

• kaisa.
        ihminen kirjoitti:

"Valitan" täällä siksi, etten ymmärrä miksi tänne Kouvolaan jäädään tylsäilemään. Heittäkää vaan elämä hukkaan jossain paskaduuneissa tehtaalla ja elelkää tylsää elämäänne ihan vapaasti. Sehän on toki totuus, että suurin osa ihmisistä on tylsiä Taavi Taviksia, jotka eivät tahdo mitään elämältään. Lykkikää vain lastenvaunuja samaa tietä jota olette aikoinaan tepastelleet itse kouluun. Toivottavasti kumminkin annatte jälkikasvullenne mahdollisuuden ELÄÄ. Täällä ei voi edes tavata ketään UUTTA ihmistä, sillä kaikki tuntee kaikki. Jos jonkun uuden naaman jostain löytääkin, nii parin minuutin keskustelun jälkeen huomataan, että yhteisiä tuttuja on paljon. Se, jos mikä on ahdistavaa.

Veikkaan, että entiset ulkopaikkakuntalaiset näkevät tämän Kouvolan kurjuuden kaikista selvimmin!

• Jellona
        kaisa. kirjoitti:

Veikkaan, että entiset ulkopaikkakuntalaiset näkevät tämän Kouvolan kurjuuden kaikista selvimmin!

Kaisa puhut asiaa. On se Kouvola sen verran kurja paikka että muuta Sinäkin tänne Lieksaan. Lieksa ei oo yhtään kurja paikka.

• Mäkkylän kreivi

Älä syyllistä stadilaisia. Olen itse tavannut vain muutaman prostituoidun enkä yhtään rikollista tai narkkaria - joten stadi on ihan yhtä turvallinen asuinpaikka kuin Kouvola!

• just
        ihminen kirjoitti:

noi sanat on,kun mun suusta!oon aivan samaa mieltä..no omapahan on tylsä elämänsä..heh..itse aion pian lähtee kokonaan pois suomesta vuodeksi,mut toisille se vaan riittää et tehään kakarat heti 2kymppisinä ja tallataan samoja polkuja koko elämä..no mikäs siinä jos sellanen elämä ns.riittää..onneks jokainen saa tehä omat valintansa..kunhan ei sitten joskus ala kaduttaa,mut suurin osa taitaa suomalaisista olla just näitä taaveja,heh..

• totta on
        hohhoijaa kirjoitti:

Mikä kärjistys!!!

kouvola rauhallinen???täällähän niitä narkkareita vasta onkin,ei ehkei yhtä paljon kuin helsingissä,mutta on kuitenkin ja paljon!!!!itse lähtisin täältä juuri vaaran takia pois.avatkaa kouvolalaiset silmänne!!!!en ikinä kasvattaisi omia lapsiani kouvolassa.

• Mikko P.
        totta on kirjoitti:

kouvola rauhallinen???täällähän niitä narkkareita vasta onkin,ei ehkei yhtä paljon kuin helsingissä,mutta on kuitenkin ja paljon!!!!itse lähtisin täältä juuri vaaran takia pois.avatkaa kouvolalaiset silmänne!!!!en ikinä kasvattaisi omia lapsiani kouvolassa.

Itse en ainakaan kasvattaisi omia lapsiani tsadissa. Kouvola on 100 kertaa ihanteellisempi kasvualusta lapselle kuin tsadi vaikkei sitä näiden Susannien ja muiden kirjoituksista aivan uskoisikaan.

• mielipide
        Mikko P. kirjoitti:

Itse en ainakaan kasvattaisi omia lapsiani tsadissa. Kouvola on 100 kertaa ihanteellisempi kasvualusta lapselle kuin tsadi vaikkei sitä näiden Susannien ja muiden kirjoituksista aivan uskoisikaan.

Kouvola on virikkeetön junttila!

Kouvolan lapsista kasvaa tosi tyhmiä!

• siitä,
        mielipide kirjoitti:

Kouvola on virikkeetön junttila!

Kouvolan lapsista kasvaa tosi tyhmiä!

on vääjäämättä edellinen kirjoittaja nimimerkiilä "mielipide"...esimerkiksi jakomäessä lapsista kasvaa todella viisaita :)

• mielipide
        siitä, kirjoitti:

on vääjäämättä edellinen kirjoittaja nimimerkiilä "mielipide"...esimerkiksi jakomäessä lapsista kasvaa todella viisaita :)

Myönnät siis vihdoinkin, etta Kouvolan kersat ovat tyhmiä!?

• Mitähäh
        ihminen kirjoitti:

Aivan niin. No en itsekään ole mikään Helsinkifani, mutta jotenkin ihmetyttää miksi monet junnaavat koko elämänsä samassa kylässä. Lisäksi monille ei minkäänlainen opiskelu maita ja ollaan koko elämä töissä jossain paskaduuneissa. Eikö heillä ole sitten kunnianhimoa tai uskoa siihen, että pystyisitvät elämässään saavuttamaan jotakin. Ei se ole niin vaikeaa, kun sen oikein oivaltaa.

Kukas sitten ne paskaduunit tekee? Jos kaikki on samanlaisia uran uurtajia ja saavuttajia.
        Yritäppäs vaan arvostaa perinteisiä ammatteja ja arvoja. Aika ikävä asenne.

• myös muualla käynyt...

Ei Kouvola kaikkien mielestä mikään "juntti" paikka ole vaikka onhan täällä vähän suppeaa tuo tapahtuma tarjonta. Itse olen ollut opiskelemassa/työharjoittelussa ulkomailla ja muualla Suomessa,mutta mielellään tulin Kouvolaan takaisin kun sain vielä vakipaikan täältä. Eiköhän tänä päivänä vaikuta myös työpaikka paljon siihen että missä asuu tai ainakin minulle ja myös tutuilleni. Ja jos avoliitossa asuu niin työ pitäisi löytyä kahdelle ja samalla myös "kunnon" asunto! Eiköhän se oo jokaisen oma asia jos haluaa asua Kouvolassa rivitalossa tehdä pari lasta ja hommata koira! Mene sinä avartamaan maailmaasi ja etsimään omaa päämäärääsi.

• optra

Mieluummin asun Kouvolassa hienossa omakotitalossa kuin jossakin kuppasessa yksiössä tsadissa.

• ihminen
        optra kirjoitti:

Mieluummin asun Kouvolassa hienossa omakotitalossa kuin jossakin kuppasessa yksiössä tsadissa.

Siellähän sitten homehdut omakotitaloos. Elämässä kun voi tehdä muutakin kuin istua kotona. Toiset meistä käyvät kotona vain nukkumassa.

• optra
        ihminen kirjoitti:

Siellähän sitten homehdut omakotitaloos. Elämässä kun voi tehdä muutakin kuin istua kotona. Toiset meistä käyvät kotona vain nukkumassa.

Ymmärrän hyvin kateutesi. En itsekään viihtyisi missään Kallion kuppaisessa yksiössä. Tuskin viitsisin edes yöpyä siellä.
        Ps. Vaikka omistankin hienon omakotitalon niin nyt lähden golffaamaan. Hyvää jakoa Sinulle sinne jakomäen yksiöön vai missä vuokrayksiössä kulutatkin mitätöntä aikaasi.

• ihminen
        optra kirjoitti:

Ymmärrän hyvin kateutesi. En itsekään viihtyisi missään Kallion kuppaisessa yksiössä. Tuskin viitsisin edes yöpyä siellä.
        Ps. Vaikka omistankin hienon omakotitalon niin nyt lähden golffaamaan. Hyvää jakoa Sinulle sinne jakomäen yksiöön vai missä vuokrayksiössä kulutatkin mitätöntä aikaasi.

En ole ikinä asunut Helsingissä.

• ihminen
        optra kirjoitti:

Enkä edes puhu siitä mikä kaupunki/kylä on hyvä ja kiinnostava ja mikä ei. LÄhinnä ihmetyttää se, halutaan tylsäillä samalla reviirillä vuodesta toiseen. Muutto paskakylästä toiseen paskakyläänkin on jo jotain! Jos kaiken pitää olla tylsää ja paskaa, niin eikö välillä olis ees paskuuteen hyvä saada vaihtelua?

Mutta ei mee Kouvolalaisten nuppiin.

• minna
        optra kirjoitti:

niinpä varmaan..
        jos ei mitään menoa kaipaa nii sama kai se on missä peräkylässä sitä asuu.
        ihan tyypistä kiinni.
        stadissa ns.aina tapahtuu.
        aika vittumaista asuu jossain peräkylässä,et saa aina eka matkustaa about vähintää 100km et alkaa tapahtuu.näin olis ainakin omalla kohdalla,mut kun asun stadissa niin on 'kaikki' viihdykkeet heti lähellä konsertit ym.

• Ruhhahhaa
        minna kirjoitti:

niinpä varmaan..
        jos ei mitään menoa kaipaa nii sama kai se on missä peräkylässä sitä asuu.
        ihan tyypistä kiinni.
        stadissa ns.aina tapahtuu.
        aika vittumaista asuu jossain peräkylässä,et saa aina eka matkustaa about vähintää 100km et alkaa tapahtuu.näin olis ainakin omalla kohdalla,mut kun asun stadissa niin on 'kaikki' viihdykkeet heti lähellä konsertit ym.

Taitaa Minna olla näitä Jakomäen Stadilaisia vai mikäs tuo Jakomäen Minnan tänne Kouvolan omalle sivulle? Käy sinä vaan Minna konserteissa koska muuhun sinulal ei liene varaa kun makselet jotain hikistä Jakomäen luukkua. Minulla on talo ja mökki ja pelit ja pensselit ja käyn mieluummin ulkomailla lomamatkoilla kuin missään hikisessä tsadissa.

• minna
        Ruhhahhaa kirjoitti:

Taitaa Minna olla näitä Jakomäen Stadilaisia vai mikäs tuo Jakomäen Minnan tänne Kouvolan omalle sivulle? Käy sinä vaan Minna konserteissa koska muuhun sinulal ei liene varaa kun makselet jotain hikistä Jakomäen luukkua. Minulla on talo ja mökki ja pelit ja pensselit ja käyn mieluummin ulkomailla lomamatkoilla kuin missään hikisessä tsadissa.

on taas katkeraa tekstiä..miten se voikin noin koville ottaa,kun joku muu asuu stadissa..
        muuta säkin tänne vaan!
        ja kyllä ulkomailla tulee kanssa käytyä melko usein jopa,et se siitä!

• Jorma....
        minna kirjoitti:

on taas katkeraa tekstiä..miten se voikin noin koville ottaa,kun joku muu asuu stadissa..
        muuta säkin tänne vaan!
        ja kyllä ulkomailla tulee kanssa käytyä melko usein jopa,et se siitä!

No johan löyty yksinkertainen Minnakin kommentoimaan. Viestiketju aloitettiin arvostelemalla "Nuoret - Miksi haluatte asua Kouvolassa?" Eikö ole jokaisen henkilökohtainen asia missä haluaa asua - ei kaikki halua tsadiin!
        Mistä näitä Minnoja oikein sikiää???

• PKP

Asia on hyvin pitkälti niin, että he ketkä eivät saa työpaikkaa Kouvolan seudulta joutuvat muuttamaan pääkaupunkiseudulle. Suurin osa pääkaupunkiseudulle muuttajista ei muuttaisi jos saisivat työpaikan Kouvolasta, mutta valitettavasti vain parhaat palkitaan työpaikalla Kouvolasta. Huonommat joutuvat etsimään töitä jopa pääkaupunkiseudulta. Itse olen nuori, akateemisesti koulutettu ja asun onnellisesti Kouvolassa omassa omakotitalossa. Mistään hinnasta en muuttaisi ainakaan ruuhka-Suomeen.

• ihminen

Oletko jokin PARAS paperimies vai? Tai paras katujensviippaaja? Täällä ei edes ole hyvien alojen duunia. =)

Pääpointtina mulla on lähinnä ollut se, että ettekö kyllästy tähän kylään? Mitään uutta ei ikinä missään! Eikä varsinkaan uusia ihmisiä. Tylsää tylsää tylsää tylsää... Jos tykkää pienistä ja tylsistä paikoista, niin niitä on Suomi täynnänsä. Eikö kukaan todellakaan kaipaa vaihtelua? Uskomatonta. Kiva varmaan vanhana pappana/mummona huomata aina piereskelleensä Kouvolassa. Oivoi..

• PKP
        ihminen kirjoitti:

Oletko jokin PARAS paperimies vai? Tai paras katujensviippaaja? Täällä ei edes ole hyvien alojen duunia. =)

Pääpointtina mulla on lähinnä ollut se, että ettekö kyllästy tähän kylään? Mitään uutta ei ikinä missään! Eikä varsinkaan uusia ihmisiä. Tylsää tylsää tylsää tylsää... Jos tykkää pienistä ja tylsistä paikoista, niin niitä on Suomi täynnänsä. Eikö kukaan todellakaan kaipaa vaihtelua? Uskomatonta. Kiva varmaan vanhana pappana/mummona huomata aina piereskelleensä Kouvolassa. Oivoi..

En ole töissä paperitehtaalle vaan töissä jossa viihdyn todella hyvin ja tienaan hyvin. Sinulla sen sijaan näyttää asiat olevan huonolla tolalla. Mikset muuta vaikka Riihimäelle tai Pieksämäelle. Varmaan Sinusta olisi kiva huomata asuavasi vanhana kyseisillä paikkakunnilla. Ja löytyy Suomesta varmasti Sinullekin paikka jos kyseiset paikkakunnat ei miellytä. Mitenkäs Kerava tai Jämsä??? Valinnan varaa kyllä on.

• susanna.

Hohhoijaa...tuosta "parhaasta" voidaan olla montaa mieltä! Tiesitkö, että Helsingin alueella työtahtikin on AIVAN eri luokkaa kuin Kouvola-landella!

Että kyllä ne "parhaat" vain Helsingistä (ja suuremmista kaupungeista) löytyvät.

• samaa mieltä
        ihminen kirjoitti:

samaa mieltä...!

• Takarivin 4di
        susanna. kirjoitti:

Hohhoijaa...tuosta "parhaasta" voidaan olla montaa mieltä! Tiesitkö, että Helsingin alueella työtahtikin on AIVAN eri luokkaa kuin Kouvola-landella!

Että kyllä ne "parhaat" vain Helsingistä (ja suuremmista kaupungeista) löytyvät.

Voi voi Susanna, vai landella??? Hah hah haa. Suomessa kaikki paikkakunnat ovat ihan samanlaista landea. Suomessa ei ole yhtään suurkaupunkia.

• susanna.
        Takarivin 4di kirjoitti:

Voi voi Susanna, vai landella??? Hah hah haa. Suomessa kaikki paikkakunnat ovat ihan samanlaista landea. Suomessa ei ole yhtään suurkaupunkia.

Kaikki on suhteellista. Asteikolla "landet" Kouvola on ainakin "keski-landea"!

• Mikko P.
        susanna. kirjoitti:

Kaikki on suhteellista. Asteikolla "landet" Kouvola on ainakin "keski-landea"!

Mikset Susanna pysy siellä tsadin omilla keskustelusivuilla? Mikäs sinua vetää tänne "landelle" kuin paskakasa perskärpäsiä???
        Syyttömiähän me siihen olemme, ettet ole saanut täältä töitä ja joudut asumaan jossain hikisessä jakomäessä. Buhhahhaa.

• susanna.
        Mikko P. kirjoitti:

Mikset Susanna pysy siellä tsadin omilla keskustelusivuilla? Mikäs sinua vetää tänne "landelle" kuin paskakasa perskärpäsiä???
        Syyttömiähän me siihen olemme, ettet ole saanut täältä töitä ja joudut asumaan jossain hikisessä jakomäessä. Buhhahhaa.

En taida vaivautua puhumaan aidon idiootin kanssa...

• Mikko P.
        susanna. kirjoitti:

Edelleen ihmettelen mikä vetää Susannaa tänne "landelaisten" keskustelupalstalle. Pysyisit siellä ihannoimassasi tsadissa. Eikö ruoho ollutkaan vihreämpää aidan toisella puolella ja olet palaamassa maitojunalla takaisin??? Hah hah haa...

• Kopla
        susanna. kirjoitti:

Susanna. Etkö tiedä, että Teille stadilaisille on oma keskustelupalsta? Kukaan ei pakota roikkumaan täällä "mitättömän" Kouvolan keskustelupalstalla.

• susanna.
        Mikko P. kirjoitti:

Edelleen ihmettelen mikä vetää Susannaa tänne "landelaisten" keskustelupalstalle. Pysyisit siellä ihannoimassasi tsadissa. Eikö ruoho ollutkaan vihreämpää aidan toisella puolella ja olet palaamassa maitojunalla takaisin??? Hah hah haa...

Taidat olla puutteessa, kun et jätä minua rauhaan ja käyttäydyt kuin nariseva ääliö!

Stadi tosiaan RULES! Kyllä pääkaupunki on aina pääkaupunki!

P.S. En ole kotoisin Kouvolasta.

• Mikko P.
        susanna. kirjoitti:

Taidat olla puutteessa, kun et jätä minua rauhaan ja käyttäydyt kuin nariseva ääliö!

Stadi tosiaan RULES! Kyllä pääkaupunki on aina pääkaupunki!

P.S. En ole kotoisin Kouvolasta.

mutta edelleen ihmettelen mikä vetää Sinua Kouvolan keskustelupalstalle. Itselläni ei ole mitään mielenkiintoa roikkua stadin keskustelupalstalla kuten ei ilmeisesti sinullakaan. Kun kovasti opiskelet niin ehkä sinullekin löytyy hyvä työpaikka Kouvolasta kun Kouvola sinua niin kovasti kiinnostaa.

• susanna.
        Mikko P. kirjoitti:

mutta edelleen ihmettelen mikä vetää Sinua Kouvolan keskustelupalstalle. Itselläni ei ole mitään mielenkiintoa roikkua stadin keskustelupalstalla kuten ei ilmeisesti sinullakaan. Kun kovasti opiskelet niin ehkä sinullekin löytyy hyvä työpaikka Kouvolasta kun Kouvola sinua niin kovasti kiinnostaa.

a) Olen jo valmistunut opiskelusta.

b) Olen töissä.

Että keksi nyt parempia tapoja ärsyttää.

• Mikko P.
        susanna. kirjoitti:

a) Olen jo valmistunut opiskelusta.

b) Olen töissä.

Että keksi nyt parempia tapoja ärsyttää.

että pitää päivästä toiseen roikkua täällä landelaisten keskustelupalstalla. Ymmärrän kyllä sinua. Monet pääkaupunkiseudulle muuttamaan joutuneet haavailevat koko ajan paluumuutosta Kouvolaan, kuten sinäkin.

• susanna.
        Mikko P. kirjoitti:

että pitää päivästä toiseen roikkua täällä landelaisten keskustelupalstalla. Ymmärrän kyllä sinua. Monet pääkaupunkiseudulle muuttamaan joutuneet haavailevat koko ajan paluumuutosta Kouvolaan, kuten sinäkin.

Ei voi kuin ihmetellä tuota päähänpinttymääsi sen suhteen, että Kouvolassa olisi jotain "elämisen arvoista" asiaa!?!

• Nam
        susanna. kirjoitti:

Ei voi kuin ihmetellä tuota päähänpinttymääsi sen suhteen, että Kouvolassa olisi jotain "elämisen arvoista" asiaa!?!

Oisitte niin hyvä pari

• Mikko P.
        susanna. kirjoitti:

Kouvolan keskustelupalsta tuntuu ainakin olevan kovempi sana kun tsadin vastaava foorumi. Sinä ainakin tunnut hyvin viihtyvän täällä, joten kovastihan Kouvola tuntuu sinua kiehtovan. Niin voihan tietysti joku löytää jotakin "elämisen arvoista" asiaa jopa tsadin jakomäestä. Kukin tallaa tyylillään. Itse en jakomäkeen tai moneen muuhunkaan tsadin lähiöistä muuttaisi mistään hinnasta.

• xxxxxxxxxxxxx
        Mikko P. kirjoitti:

Kouvolan keskustelupalsta tuntuu ainakin olevan kovempi sana kun tsadin vastaava foorumi. Sinä ainakin tunnut hyvin viihtyvän täällä, joten kovastihan Kouvola tuntuu sinua kiehtovan. Niin voihan tietysti joku löytää jotakin "elämisen arvoista" asiaa jopa tsadin jakomäestä. Kukin tallaa tyylillään. Itse en jakomäkeen tai moneen muuhunkaan tsadin lähiöistä muuttaisi mistään hinnasta.

Heheh, ei sua kyllä kukaan stadiin kaipaakkaan:)

• Mikko P.
        xxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

Heheh, ei sua kyllä kukaan stadiin kaipaakkaan:)

Kukapa haluaisikaan tsadiin narkkareiden joukkoon.

• susanna.
        Mikko P. kirjoitti:

Mikä on "tsadi"??
        STADI se yleensä on ollut! Miten voit ylipäänsä puhua mistään jos et saa edes nimiä oikein??

• ihminen
        susanna. kirjoitti:

Mikä on "tsadi"??
        STADI se yleensä on ollut! Miten voit ylipäänsä puhua mistään jos et saa edes nimiä oikein??

Susanna on iha kujalla. Tsadihan on tsadi!

• Mikko P.
        ihminen kirjoitti:

Susanna on iha kujalla. Tsadihan on tsadi!

Susanna on todella pihalla ja huomaa, ettei hän ole aito tsadilainen, koska ei edes tiedä että stadi on tsadi ainakin kaikkien muiden tsadilaisten mielestä. Yleensähän nämä muulta tsadiin muuttaneet yrittävät päteä ja nostaa egoaan . Aidot tsadi tai stadilaiset ovat sen sijaan pääsääntöisesti mukavaa väkeä, joiden ei tarvitse kohottaa egoaan haukkumalla muita paikkakuntia.

• susanna.
        Mikko P. kirjoitti:

Susanna on todella pihalla ja huomaa, ettei hän ole aito tsadilainen, koska ei edes tiedä että stadi on tsadi ainakin kaikkien muiden tsadilaisten mielestä. Yleensähän nämä muulta tsadiin muuttaneet yrittävät päteä ja nostaa egoaan . Aidot tsadi tai stadilaiset ovat sen sijaan pääsääntöisesti mukavaa väkeä, joiden ei tarvitse kohottaa egoaan haukkumalla muita paikkakuntia.

Olenko KOSKAAN tämän keskustelun aikana väittänyt olevani stadilainen/tsadilainen??

Kummallista tämä kouvolalaisten "besser wisser" -käyttäytyminen! (on ennenkin huomattu...)

KAIKESTA vaan näkee, että olette hesalaisille niin KATEELLISIA että SOI!!

• oikeessa oot
        susanna. kirjoitti:

Olenko KOSKAAN tämän keskustelun aikana väittänyt olevani stadilainen/tsadilainen??

Kummallista tämä kouvolalaisten "besser wisser" -käyttäytyminen! (on ennenkin huomattu...)

kun joku sanoo olevansa stadista niin johan kouvolalaiset alkaa vääntää ja kääntää,vaikka mitä siitä,niin et oikeen soi!
        kateus oikeen häikäsee pahemman kerran.

• Pysykää pois Kouvolan sivul...
        susanna. kirjoitti:

Jos olette elämäänne noin kyllästyneitä ja nykyinen asuinpaikkanne vituttaa niin tehkää asialla jotain mutta älkää nyt helvetissä tänne tulko haukkumaan kouvolaisia jos he ovat tyytyväisiä asuinpaikkakuntaansa.
        Saatana jos häpeätte juurianne niin olkaa sitten stadilaisia (aidot stadilaiset nauraa teille). Yksi hyvä esimerkki on Sami Hyypiä joka edelleen puhuu mie ja sie-kieltä eikä häpeä taustojaan niin kuin te stadia ihannoivat luuserit. Sami asuu vähen isommissa ympyröissä kuin kukaan teistä voi koskaan unelmoidaan mutta on ylpeä taustoistaan. Hävetkää edes!

• Hajotkaa tuppukyläänne
        susanna. kirjoitti:

Anna, "susanna", böndien kitistä:D jos se niiden oloa vähänkin helpottaa. Nautitaan me upeasta stadistamme:)

Niin ja tiedoksi, kun sitä kuitenkin joku kouvolalainen typerys alkaa ruikuttamaan:kyllä olen ihan stadilainen (vanhemmat stadista) vaikka teidän idioottien palstalla käväisin (eka ja vika kerta).

Missä tämän Mikko P:n kommentti viipyy:D Haha, siinä on idiootti jota on helppo provosoida:D

Ja saa kommentoida jos se yhtään oloa helpottaa:D

• ihminen

Ihanan perinteikästä kouvolanpuolustusmussutusta. Oon lähdössä parin kuukauden sisään toisiin maisemiin! Älä sinä siitä huoli.

Yrityksistä huolimatta, en edelleenkään ymmärrä ihmisiä jotka eivät kaipaa elämäänsä vaihtelua. Toisaalta sellainen elämä on helpompaa, kun ei tarvi tehdä muuta kuin toistaa se, minkä on tänään tehnyt. Jokainen päivä, kuukausi ja vuosi ovat toistensa kopioita. Miten kestätte sitä?

• PKP

Hyvä että lähdet. Sinua ei varmastikaan jää kukaan kaipaamaan täällä? Yleensä ihmisillä, jotka ovat tyytymättömiä elämäänsä on syy itsessä eikä missään asuinpaikassa. Syitä vain helposti etsitään muualta. Toivottavasti pärjäät paremmin jossain muualla koska täällä näköjään olet elämässäsi epäonnistunut. Kyllä ihmisen pitää itse luoda itselleen onnistunut elämä ja jos sinä epäonnistuu kuten Sinä turha syyttää siitä ainakaan asuinpaikkaansa. Hyvää jatkoa Sinulle vaikkapa "Riihimäelle", toivottavasti löydät aktiviteetteja sieltä.

• titi

En minäkään ymmärrä ihmisiä, jotka eivät siipiään kokeile muualla kuin Kouvolan seudulla. Onneksi monen on pakko lähteä muualle opiskelemaan ja näin tutustuu muihinkin kaupunkeihin. Muistan, kuinka lukioaikoina ystäväni kanssa laskimme päiviä, että pääsemme pois!! No, nyt Suomea kiertäneenä Kouvola vaikuttaa oikein hyvältä asuinpaikalta varsinkin lapsiperheelle. Mekin muuttaisimme mieluusti takaisin, lähelle isovanhempia, mutta työpaikat ovat pääkaupunkiseudulla ja aloillamme ei Kouvolan suunnalta niin vaan töitä löydy. Nyt asumme pienessä kaupungissa lähellä pääkaupunkiamme omakotitalossa ja velkaa on runsaasti... Helsingin lähistöltäkin muuten löytyy oikein mukavia paikkoja asustella. Rahaa saa vaan tuohon asumiseen kulumaan aivan liikaa.
        Eli viihtykäähän Kouvolassa!

• Kouvolasta kotoisin
        titi kirjoitti:

En minäkään ymmärrä ihmisiä, jotka eivät siipiään kokeile muualla kuin Kouvolan seudulla. Onneksi monen on pakko lähteä muualle opiskelemaan ja näin tutustuu muihinkin kaupunkeihin. Muistan, kuinka lukioaikoina ystäväni kanssa laskimme päiviä, että pääsemme pois!! No, nyt Suomea kiertäneenä Kouvola vaikuttaa oikein hyvältä asuinpaikalta varsinkin lapsiperheelle. Mekin muuttaisimme mieluusti takaisin, lähelle isovanhempia, mutta työpaikat ovat pääkaupunkiseudulla ja aloillamme ei Kouvolan suunnalta niin vaan töitä löydy. Nyt asumme pienessä kaupungissa lähellä pääkaupunkiamme omakotitalossa ja velkaa on runsaasti... Helsingin lähistöltäkin muuten löytyy oikein mukavia paikkoja asustella. Rahaa saa vaan tuohon asumiseen kulumaan aivan liikaa.
        Eli viihtykäähän Kouvolassa!

Toisaalta miksi olisi pakko kokeilla siipiä muualla? Jos Kouvolasta löytää opiskelujen jälkeen hyvän työpaikan niin miksi olisi silti pakko muuttaa pois. Ei kaikki tamperelaiset tai vaikkapa rovaniemeläisetkään kokeile siipiä muualla. Suomessa on paljon paljon paikkakuntia joissa asuu tyytyväisiä ihmisiä ilman että he olisivat käyneet kokeilemassa siipiään ensin parilla kolmella paikkakunnalla. Itse olen joutunut muuttamaan Kouvolasta pois työn perässä mutta muuttaisin heti takaisin Kouvolaan mikäli vain löytäisin koulutustani vastaavaa työtä.

• Jellona
        Kouvolasta kotoisin kirjoitti:

Toisaalta miksi olisi pakko kokeilla siipiä muualla? Jos Kouvolasta löytää opiskelujen jälkeen hyvän työpaikan niin miksi olisi silti pakko muuttaa pois. Ei kaikki tamperelaiset tai vaikkapa rovaniemeläisetkään kokeile siipiä muualla. Suomessa on paljon paljon paikkakuntia joissa asuu tyytyväisiä ihmisiä ilman että he olisivat käyneet kokeilemassa siipiään ensin parilla kolmella paikkakunnalla. Itse olen joutunut muuttamaan Kouvolasta pois työn perässä mutta muuttaisin heti takaisin Kouvolaan mikäli vain löytäisin koulutustani vastaavaa työtä.

Hei valittajat. Jos olette kyllästyneet elämäänne ja Kouvolaan vaihtoehtoja kyllä löytyy.
        Esimerkiksi:
        - Imatra
        - Iisalmi
        - Outokumpu
        - Alavieska
        - Forssa
        - Ranua
        - Lestijärvi
        - Maksamaa
        - Tyrnävä
        - Kemi
        - Vammala
        ja paljon muita...ei muuta kun vapaasti valitsemaan itsellenne auvoisa asuinpaikka. Olkaa hyvä.

• mielipide

Olet siis oikein KUNNON KOUVOLA-JUNTTI!

• titi

Niin, olemme erilaisia. Olet varsin oikeassa siinä, että jos löytyy ok työpaikka opiskelujen jälkeen, niin mikäpä ettei. Samaa mieltähän minäkin. Mutta ainakin minulle on ollut todella tärkeitä vuosia nuo opiskeluvuodet muualla kuin Kymenlaaksossa. Tampereella vietin varsin mukavia opiskeluvuosia. Lähtöhaluihini vaikutti myös seikka, että opiskelemaani alaa ei edes voinut Kouvolan seudulla opiskella.

• Jellona
        mielipide kirjoitti:

Olet siis oikein KUNNON KOUVOLA-JUNTTI!

Ei kun minä olen Lieksasta. Tervetuloa Lieksaan, jos ette viihdy Kouvolan junttilassa. Täällä on kaikkea hauskaa tekemistä ja ihmiset on lupsakoita Pohjois-Karjalaisia. Tervetuloa nimimerkki ihminen ja muut elämäänne kyllästyneet Lieksaan!!!

• saax lähettää terveisii
        titi kirjoitti:

Niin, olemme erilaisia. Olet varsin oikeassa siinä, että jos löytyy ok työpaikka opiskelujen jälkeen, niin mikäpä ettei. Samaa mieltähän minäkin. Mutta ainakin minulle on ollut todella tärkeitä vuosia nuo opiskeluvuodet muualla kuin Kymenlaaksossa. Tampereella vietin varsin mukavia opiskeluvuosia. Lähtöhaluihini vaikutti myös seikka, että opiskelemaani alaa ei edes voinut Kouvolan seudulla opiskella.

Mikä pakko se on muuttaa muualle, nähdäkseen jotain? Yks tuttu lähtee aina kun on pari viikkoa vapaata Amerikkaan. Toinen vietti kaikki kesälomansa Euroopassa ja talvilomalla Ruotsissa. Kolmas ehti urheilu-uransa aikana kiertää kaikki mantereet. Itse olin vuoden ulkomaan hommissa ja pari lyhyttä keikkaa Lapissa. Kaikki "kotoa" poissa olo kasvattaa, vaikka sitten festarireissu Himokselle. Onko paskahommat ja Kouvola joku synonyymi? Kouvolasta ei taida ylemmän valtiosihteerin hommia löytyä, paljon muuta kyllä. Matala koulutus, matala palkka, korkea koulutus, korkea palkka. Aikas pitkälti noin se menee. Mm. paperi- ja metalliteollisuus tarjoaa melkoisen kilpailukykyisiä paikkoja vaikka matalapalkkaämmille.Kolmekymppisenä on täys mahdollisuus omistaa uus auto, prätkä, mönkijä, vene, mökki, kaikkee hienoo hilavitkutinta kotiin ja talovelkaa olis vielä muutamaksi uodeksi. Ja kun naapurit alkaa v..uttaa, niin lähtee kesälomalla sinne, missä pippuri kasvaa, tai sitte johkuu muualle.

• munelämä
        saax lähettää terveisii kirjoitti:

Mikä pakko se on muuttaa muualle, nähdäkseen jotain? Yks tuttu lähtee aina kun on pari viikkoa vapaata Amerikkaan. Toinen vietti kaikki kesälomansa Euroopassa ja talvilomalla Ruotsissa. Kolmas ehti urheilu-uransa aikana kiertää kaikki mantereet. Itse olin vuoden ulkomaan hommissa ja pari lyhyttä keikkaa Lapissa. Kaikki "kotoa" poissa olo kasvattaa, vaikka sitten festarireissu Himokselle. Onko paskahommat ja Kouvola joku synonyymi? Kouvolasta ei taida ylemmän valtiosihteerin hommia löytyä, paljon muuta kyllä. Matala koulutus, matala palkka, korkea koulutus, korkea palkka. Aikas pitkälti noin se menee. Mm. paperi- ja metalliteollisuus tarjoaa melkoisen kilpailukykyisiä paikkoja vaikka matalapalkkaämmille.Kolmekymppisenä on täys mahdollisuus omistaa uus auto, prätkä, mönkijä, vene, mökki, kaikkee hienoo hilavitkutinta kotiin ja talovelkaa olis vielä muutamaksi uodeksi. Ja kun naapurit alkaa v..uttaa, niin lähtee kesälomalla sinne, missä pippuri kasvaa, tai sitte johkuu muualle.

asun kouvolan vieressä.kouvola on lähin kaupunki jos sitä nyt siksi voi sanoa.menen amikseen lahteen.kun valmistun muutan stadiin.en haluu kakaroita en koiraa en omakotitaloa.vaan mieluummin vaikka sen hikesen luukun kalliosta.

• Popricorn
        munelämä kirjoitti:

asun kouvolan vieressä.kouvola on lähin kaupunki jos sitä nyt siksi voi sanoa.menen amikseen lahteen.kun valmistun muutan stadiin.en haluu kakaroita en koiraa en omakotitaloa.vaan mieluummin vaikka sen hikesen luukun kalliosta.

Amisviiksi lähtee Lahteen ja sen jälkeen edelleen johonkin Hesan lähiöön. Hjuva hjuva. Tuskin amiskoulutuksella hankitaana asuntoja Hesan keskustasta tai edes Kalliosta.

• stadiin
        munelämä kirjoitti:

niin teen minäkin kouvolassa asun tällä hetkellä vielä,mut stadiin pian muutan..ja kakaroita ja koiraa ei tuu..
        pupu vaan on jo=) mut,sehän sopii hyvin keskustan yksiööni=)

• Ihminen
        stadiin kirjoitti:

niin teen minäkin kouvolassa asun tällä hetkellä vielä,mut stadiin pian muutan..ja kakaroita ja koiraa ei tuu..
        pupu vaan on jo=) mut,sehän sopii hyvin keskustan yksiööni=)

Kouvolaan on todella helppo jäädä jumittamaan. Tiedän monia jotka ensin päättävät opiskella ja lähteä maailmalle, kunnes jokin naksahtaa ja he päätyvät loppuelämäkseen kauppojen tai baarien kassoille. =(

Joskus käy myös niin, että elämänkumppani "pakottaa" puoliskonsa jäämään. Hukkaan menee elämä täällä. Ainakin suurimmalla osalla ihmisistä.. ja siis VARSINKIN nuorilla ihmisillä.

Ymmärrän kyllä RIKKAITTEN meiningin pysyä täällä. Jos kaverit yms on Kouvolassa, niin eihän siinä mitään, kun on kerran varaa tasaisin väliajoin poistua täältä ja käydä tuulettumassa muuallakin kuin risteilyllä.

Nuorille vaan haluan antaa rohkaisua! Lähtekää ihmeessä VAIHTOON ulkomaille tai suorittakaa edes työharjoittelu muualla Suomessa. Kyllä tämä Kouvola täällä aina on paikoillaan, jos palaatte takaisin. Yleensä vielä entistä ehompana! :D

• lähtevä
        Ihminen kirjoitti:

Kouvolaan on todella helppo jäädä jumittamaan. Tiedän monia jotka ensin päättävät opiskella ja lähteä maailmalle, kunnes jokin naksahtaa ja he päätyvät loppuelämäkseen kauppojen tai baarien kassoille. =(

Joskus käy myös niin, että elämänkumppani "pakottaa" puoliskonsa jäämään. Hukkaan menee elämä täällä. Ainakin suurimmalla osalla ihmisistä.. ja siis VARSINKIN nuorilla ihmisillä.

Ymmärrän kyllä RIKKAITTEN meiningin pysyä täällä. Jos kaverit yms on Kouvolassa, niin eihän siinä mitään, kun on kerran varaa tasaisin väliajoin poistua täältä ja käydä tuulettumassa muuallakin kuin risteilyllä.

Nuorille vaan haluan antaa rohkaisua! Lähtekää ihmeessä VAIHTOON ulkomaille tai suorittakaa edes työharjoittelu muualla Suomessa. Kyllä tämä Kouvola täällä aina on paikoillaan, jos palaatte takaisin. Yleensä vielä entistä ehompana! :D

niinhän se monilla on,mut ite en henk.koht ainakaan haluu sellasta elämää.. monilla suomessa vaan tuntuu olevan niin pienet omat ympyränsä ettei uskalleta mitään kuten just esim jättää ne tutut kuviot ja lähtee..enkä ymmärrä sitä et miten kukaan toinen vois kenenkään lähtöä estää pakottaa jäämään, mulle se on ainakin niin et tää on mun elämä tuu mukaan tai jää,mut mä lähen..voi kuullostaa karulta ehkä hieman,mut en syntyny tänne kenenkään talutusnuoraan vaan elämään omaa elämää just niinkun haluun asumalla sit missä lie..toki en sano etteikö sitä tarvittaessa joustaa voi,mut loppupeleissä itestä on kaikki kiinni..
        mut suurimmalle osalle just tuntuu riittävän se ns. perustylsä elämä..pari kakaraa,auto,koira,talo,vanhassa tutussa ympäristössä..jossa ehkä kerran 10 vuodessa käydään jossain ulkomailla jos sillonkaan..
        ei kyllä oo mun unelma toi perinteinen ainakaan.
        mä haluun jotain ihan muunlaista,mut sitä en nyt lähe selittelee..mut onneks muitakin samanlaisia on..elämä voi olla hyvinkin rikasta,kun sen oikein oivaltaa ;)

• susanna.
        Ihminen kirjoitti:

Hienoa, että yrität PELASTAA junttilan nimeltä Kouvola nuoria ihmisiä! (eivät vain helposti tajua omaa parastaan...)

• Niklas
        lähtevä kirjoitti:

niinhän se monilla on,mut ite en henk.koht ainakaan haluu sellasta elämää.. monilla suomessa vaan tuntuu olevan niin pienet omat ympyränsä ettei uskalleta mitään kuten just esim jättää ne tutut kuviot ja lähtee..enkä ymmärrä sitä et miten kukaan toinen vois kenenkään lähtöä estää pakottaa jäämään, mulle se on ainakin niin et tää on mun elämä tuu mukaan tai jää,mut mä lähen..voi kuullostaa karulta ehkä hieman,mut en syntyny tänne kenenkään talutusnuoraan vaan elämään omaa elämää just niinkun haluun asumalla sit missä lie..toki en sano etteikö sitä tarvittaessa joustaa voi,mut loppupeleissä itestä on kaikki kiinni..
        mut suurimmalle osalle just tuntuu riittävän se ns. perustylsä elämä..pari kakaraa,auto,koira,talo,vanhassa tutussa ympäristössä..jossa ehkä kerran 10 vuodessa käydään jossain ulkomailla jos sillonkaan..
        ei kyllä oo mun unelma toi perinteinen ainakaan.
        mä haluun jotain ihan muunlaista,mut sitä en nyt lähe selittelee..mut onneks muitakin samanlaisia on..elämä voi olla hyvinkin rikasta,kun sen oikein oivaltaa ;)

Kukaan ei kiellä lähtemästä muualle. Jokainen saa tehdä omat valintansa. Ihmetyttää kyllä joidenkin arvostelu kotiseudulle jääviä kohtaan. Myös he saavat itse tehdä omat valintansa ja jos parhaaksi katsovat jäädä niin ei siinä pitäisi olla Susannalla eikä muillakaan nokan koputtamista. Kyllä itse käyn ulkomailla varmasti useammmin kuin useimmat pääkaupunkiseutulaiset. Myös työni puolesta matkustan paljon ulkomailla. Silti voin ja haluan asua Kymenlaaksossa. Kymenlaaksosta on reilu tunnin ajomatka Helsinki-Vantaan kentälle, josta pääsen niin työ- kuin vapaa-ajanmatkoillekin maailman metropoleihin. Suuressa maailmassa tunnin matka ei ole matka eikä mikään. Niin ja en ole perheellinen enkä aio ihan heti perhettä perustaakaan. Itselleni riittää tällä hetkellä että on hieno ja iso asunto Kymenlaaksossa ja hyvä työ, jota saan tehdä useissa eri maissa. Ei kiitos, en aio muuttaa Helsinkiin.

• sua
        Niklas kirjoitti:

Kukaan ei kiellä lähtemästä muualle. Jokainen saa tehdä omat valintansa. Ihmetyttää kyllä joidenkin arvostelu kotiseudulle jääviä kohtaan. Myös he saavat itse tehdä omat valintansa ja jos parhaaksi katsovat jäädä niin ei siinä pitäisi olla Susannalla eikä muillakaan nokan koputtamista. Kyllä itse käyn ulkomailla varmasti useammmin kuin useimmat pääkaupunkiseutulaiset. Myös työni puolesta matkustan paljon ulkomailla. Silti voin ja haluan asua Kymenlaaksossa. Kymenlaaksosta on reilu tunnin ajomatka Helsinki-Vantaan kentälle, josta pääsen niin työ- kuin vapaa-ajanmatkoillekin maailman metropoleihin. Suuressa maailmassa tunnin matka ei ole matka eikä mikään. Niin ja en ole perheellinen enkä aio ihan heti perhettä perustaakaan. Itselleni riittää tällä hetkellä että on hieno ja iso asunto Kymenlaaksossa ja hyvä työ, jota saan tehdä useissa eri maissa. Ei kiitos, en aio muuttaa Helsinkiin.

heh,on se kumma,et heti tarvii alkaa selittelee tääl joo mä käyn useammin ulkomailla kun pääkaupunkiseutulaiset,ihan,ku se ois joku mittapuu kuka käy ulkomailla ja kuin usein.
        ite käyn usein ulkomailla myös vaik stadis asunkin!
        mulle henk.koht on ihan sama kuka käy ja missäkin,mut kumma tarve joillain kehuskella et joo hei mä lähen ulkomaille jee,jee siis ihan naurettavaa.
        tiedän myös monia et olis paljonkin varaa matkustella,mut ei vaan nappaa,
        ja kyl lähes jokainen työssä käyvä kyl varmasti pääsee ulkomaille,mut toiset vaan ei sellasta arvosta,mut onneks jokainen saa rahansa laittaa mihin tykkää.

• Jorma...
        sua kirjoitti:

heh,on se kumma,et heti tarvii alkaa selittelee tääl joo mä käyn useammin ulkomailla kun pääkaupunkiseutulaiset,ihan,ku se ois joku mittapuu kuka käy ulkomailla ja kuin usein.
        ite käyn usein ulkomailla myös vaik stadis asunkin!
        mulle henk.koht on ihan sama kuka käy ja missäkin,mut kumma tarve joillain kehuskella et joo hei mä lähen ulkomaille jee,jee siis ihan naurettavaa.
        tiedän myös monia et olis paljonkin varaa matkustella,mut ei vaan nappaa,
        ja kyl lähes jokainen työssä käyvä kyl varmasti pääsee ulkomaille,mut toiset vaan ei sellasta arvosta,mut onneks jokainen saa rahansa laittaa mihin tykkää.

Nimimerkki "sua" vaikket olekaan varustettu kovinkaan korkealla älykkyysosamäärällä niin lueppa Niklaksen teksti uudestaan. Niklas kertoi vain totuuden, ettei stadi ole mikään autuaaksi tekevä paikka - pääsee nääs muualtakin mualimalle.

• teitä
        Jorma... kirjoitti:

Nimimerkki "sua" vaikket olekaan varustettu kovinkaan korkealla älykkyysosamäärällä niin lueppa Niklaksen teksti uudestaan. Niklas kertoi vain totuuden, ettei stadi ole mikään autuaaksi tekevä paikka - pääsee nääs muualtakin mualimalle.

sun nimi pitäis ennemminkin olla Tauno.
        Se sopis paremmin..luepa sä vaan tuo aiempi teksti uudestaan ennenku kirjottelet mitään.
        ymmärsit ilmeisesti joka sanan väärin.

• munelämä
        susanna. kirjoitti:

Hienoa, että yrität PELASTAA junttilan nimeltä Kouvola nuoria ihmisiä! (eivät vain helposti tajua omaa parastaan...)

Popricorn: ai että kaikki jotka asuu stadissa on jotain lukion ja yliopiston käyneitä maistereita??ehkei nyt ihan...kyllä mä sinne muutan ja aion pärjätä ihan amis pohjalta,tosin aion myös jatkaa opiskeluja stadin amk:ssa.

• Ihminen
        munelämä kirjoitti:

Popricorn: ai että kaikki jotka asuu stadissa on jotain lukion ja yliopiston käyneitä maistereita??ehkei nyt ihan...kyllä mä sinne muutan ja aion pärjätä ihan amis pohjalta,tosin aion myös jatkaa opiskeluja stadin amk:ssa.

Miks aina jos sanoo vähänkin jotain pahaa Kouvolasta, niin kaikki olettavat että kouvolanloukkaaja ihannoi juuri Helsinkiä? Minun tapauksessani näin ei ole. En ole muuttamassa Helsinkiin, vaan ihan johonkin muualle.

• Harlekiini
        Ihminen kirjoitti:

Miks aina jos sanoo vähänkin jotain pahaa Kouvolasta, niin kaikki olettavat että kouvolanloukkaaja ihannoi juuri Helsinkiä? Minun tapauksessani näin ei ole. En ole muuttamassa Helsinkiin, vaan ihan johonkin muualle.

No muuta ihmeessä muualla mutta mitä ihmettä siitä muutosta täällä toitotat. Kukaan ei ole varmaankaan pätkääkään kiinnostunut muutat tai et tai minne muutat. Muuta vaikka sinne missä pippuri kasvaa. Elä ja anna toisten elää kuten he haluavat.

• ihminen
        Harlekiini kirjoitti:

No muuta ihmeessä muualla mutta mitä ihmettä siitä muutosta täällä toitotat. Kukaan ei ole varmaankaan pätkääkään kiinnostunut muutat tai et tai minne muutat. Muuta vaikka sinne missä pippuri kasvaa. Elä ja anna toisten elää kuten he haluavat.

Herkkää porukkaa taas, jotka alkaa heittään jotain "ei sua kukaan jää kaipaamaan" -läppää, vaikka oon yrittäny asiallisesti kysyy ja lisäksi kannustaa nuoria tutustumaan uusiinkin paikkoihin. Anteeksi nyt ihan hirveästi vaan!

Ps. Joskus tuntuu, että nää jotka loukkaantuvat tälläisistä keskusteluista, ovat jotenkin katkeria.

• minusta
        ihminen kirjoitti:

Herkkää porukkaa taas, jotka alkaa heittään jotain "ei sua kukaan jää kaipaamaan" -läppää, vaikka oon yrittäny asiallisesti kysyy ja lisäksi kannustaa nuoria tutustumaan uusiinkin paikkoihin. Anteeksi nyt ihan hirveästi vaan!

Ps. Joskus tuntuu, että nää jotka loukkaantuvat tälläisistä keskusteluista, ovat jotenkin katkeria.

tuntuu, että olet itse jotenkin katkera. Voihan se tietysti olla, että jos porukalla on asiat hyvällä tolallaan, on asunnot, mökit, autot, työpaikat ja itse vain haaveilee jostain suuresta maailmasta niin kyllähän se alkaa vähemmästäkin vituttamaan. Yritä jaksaa, eiköhän sinullekin toivottavatsi löydy paikka tästä maailmasta.

• ihminen
        minusta kirjoitti:

tuntuu, että olet itse jotenkin katkera. Voihan se tietysti olla, että jos porukalla on asiat hyvällä tolallaan, on asunnot, mökit, autot, työpaikat ja itse vain haaveilee jostain suuresta maailmasta niin kyllähän se alkaa vähemmästäkin vituttamaan. Yritä jaksaa, eiköhän sinullekin toivottavatsi löydy paikka tästä maailmasta.

Just tätä tarkotin. kiitos malliesimerkistä!

• Yelserp Sivle
        ihminen kirjoitti:

Just tätä tarkotin. kiitos malliesimerkistä!

Hoh hoh hoo...en ole koskaan aikaisemmin tiennytkään, että Kouvola on näin kiinnostava kaupunki, että Kouvolan keskustelupalstalla roikkuu oikein aitoja stadilaisiakin ja että kaupunki herättää näin suurta kiinnostusta yhmärä valtakunnan. Hienoa jatkakaa samaa rataa.

• maalaisjuntti
        Yelserp Sivle kirjoitti:

Hoh hoh hoo...en ole koskaan aikaisemmin tiennytkään, että Kouvola on näin kiinnostava kaupunki, että Kouvolan keskustelupalstalla roikkuu oikein aitoja stadilaisiakin ja että kaupunki herättää näin suurta kiinnostusta yhmärä valtakunnan. Hienoa jatkakaa samaa rataa.

Haluan tässä esittää nöyrimmät kiitokset arvon kirjoittelijat,kiinnostuin Kouvolasta erittäin paljon, jos joku kaupunki herättää näin paljon keskustelua suuntaan ja toiseen, siinä pitää olla sitä jotakin.Sillä kyllähän se aina on niin että mitäänsanomattomat asiat eivät herätä keskustelua, välinpitämöttömyys on pahinta mutta kiitos teidän keskustelijat nyt tiedän, että Kouvola on tutustumisen arvoinen paikka, tiedä vaikka sydämeni kukkii jatkossa teille. Lähdenkin tästä varaamaan lippua sinne suuntaan ja sillä alalla millä olen töissä näkyy olevan töitä Kouvolassakin(otin selvää) ehkäpä minäkin olen vielä onnellinen Kouvolan asukas.Helsinki oli muuten syntymäkaupunkini ja asuin siellä ensimmäiset 25 vuotta ei siinäkään mitään vikaa ollut.Minusta ihmiset saisivat olla onnellisia, että on kaupinki missä asua ja asunto, valitettavasti kaikilla ei niin ole.Mukavaa syksyä kaikille,Kouvolassa nähdään :).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5851
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      58
      3246
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      184
      2701
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      12
      2524
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2219
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      29
      2161
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1896
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      16
      1596
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1379
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      270
      1247
    Aihe