Magneettiterapia tuotteet

Kysyjä.

Oletko käyttänyt ko. tuotteita/mitä tuotteita?
Mihin vaivaan?
Auttoivatko?
Mitä maksoivat/mistä ostit?

Löysin tuossa ERITTÄIN halvan mangneettituote firman ja ajattelin tilata, kun on selässä ollut pitkään jumitusta.

117

18057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä mikä

      Mikähän magneettifirma Sun tielles on tölmässy?
      Kiinostaahan tuo minuakin.
      Minulla on magneettipatja, magneettityyny, pohjalliset, tuolin päälinen, kaulaketju.

      • niksu

        Ite saanut hyvän avun magneettituotteista esim. migreeniin tai mikä lie olikaan johon lääkärit jo suunnittelivat hermon jäädytystä lopettaakseen jatkuvat kivut.

        Muitakin halppis-tuotteita käytin mutta apu tuli Nikken-tuotteista.

        Ja ite kun avun sain aloin niitä myös valittämään muille...
        Verkostomarkkinointia kun on se.

        Jos kiinnostusta niin laita sähköpostiosoite...


      • Sirius
        niksu kirjoitti:

        Ite saanut hyvän avun magneettituotteista esim. migreeniin tai mikä lie olikaan johon lääkärit jo suunnittelivat hermon jäädytystä lopettaakseen jatkuvat kivut.

        Muitakin halppis-tuotteita käytin mutta apu tuli Nikken-tuotteista.

        Ja ite kun avun sain aloin niitä myös valittämään muille...
        Verkostomarkkinointia kun on se.

        Jos kiinnostusta niin laita sähköpostiosoite...

        Kerroit, että olet saanut avun magneetista migreenin hoidossa. Samasta vaivasta kärsin ja triptaaenille olen tullut yliherkäksi joten jotain tarttis keksiä.


    • reumaatikko

      sattumalta kokeilin magneettista hieromalaitetta kesällä ja siittä oli todella apua reumakipuihin. Hankin laitteen itselleni ja sen teho tekee särkylääkkeet turhiksi.Välitän nykyään laitetta myös muille.

    • huijaustako?

      Minä tilasin viikko sitten magneettikorun netin kautta firmasta nimeltä magnethealth.fi ja maksoin melkein sadan euron korun tililtäni ihan normaalisti. Tänään tuli sähköpostiini viesti, että tilaukseni on poistettu, kun en ole muka maksanut. Raha on kuitenkin lähtenyt tililtäni, joten menetinköhän rahani sit jollekin huijarille?

      • Raksu81

        Kai sä tajusit lähettää sinne kuittikopion? Sillä lailla näppärä juttu tuo pankki, että maksetut maksut pystyy helposti jäljittämään. Voihan olla niin, että viitenumero tms on ollut väärin, eikä maksu sen takia ole kohdistunut oikealle tilaukselle. Ihan ehdottomasti kannattaa olla sinne yhteyksissä, jos et jo ole ollut. Sähköposti on paras tapa sikäli, että pystyt jälkikäteen todistamaan käydyt keskustelut mikäli tarve vaatii.. Puhelinkeskustelussa sanottua on aika mahdoton todistaa.


      • Eki 115
        Raksu81 kirjoitti:

        Kai sä tajusit lähettää sinne kuittikopion? Sillä lailla näppärä juttu tuo pankki, että maksetut maksut pystyy helposti jäljittämään. Voihan olla niin, että viitenumero tms on ollut väärin, eikä maksu sen takia ole kohdistunut oikealle tilaukselle. Ihan ehdottomasti kannattaa olla sinne yhteyksissä, jos et jo ole ollut. Sähköposti on paras tapa sikäli, että pystyt jälkikäteen todistamaan käydyt keskustelut mikäli tarve vaatii.. Puhelinkeskustelussa sanottua on aika mahdoton todistaa.

        Paras alan asiantuntia Suomessa on Sven Rikström ..Mäntsälässä asustelee ..en tiedä onko jäänyt jo eläkkeelle ? Nämä napit ja rannekkeet on ihan huuhaata !


      • ostako

        Hei!

        Mikähän siinä on, ettei ihmiset osaa katsoa, onko kauppaavalla yksiköllä kaikki tiedot ilmoitettu:

        Yrityksen nimi (pienissä myös henkilön nimi)
        Osoite: siis myös katuosoite. Postilokero-osoite on aina riski.
        Puhelinnumero
        Sähköposti
        Sekä yrityksen Y-tunnus.

        Jos näitä yrityksestä ei ole nettisivuilla saatavissa, en koskaan tilaa mitään tuotteita.

        Mainitsemastasi firmasta, kun klikkasin yhteystietoja, ei ollut kuin puhelinnumero, fax ja sähköposti ja y-tunnus löytyi, mutta osoite jäi mysteerioksi. Heräsi heti epäilys. Mitä salaamista on täydellissä yritystiedoissa?


      • yksioikoista
        Eki 115 kirjoitti:

        Paras alan asiantuntia Suomessa on Sven Rikström ..Mäntsälässä asustelee ..en tiedä onko jäänyt jo eläkkeelle ? Nämä napit ja rannekkeet on ihan huuhaata !

        Hei, ystävä hyvä, asia ei ole ihan noin yksioikoinen.
        Nappeja ja rannekkeita on monenlaisia. Ihan huvikseni ostin rinnalle toisen rannekkeen, täälläkiin sivuilla ilmenneen rannekkeen.

        Se mikä asiasta tekee huuhaata, on että ihmiset haksahtavat näihin halpisrannekkeisiin, joista kehutaan maasta taivaisiin, mihin kaikkeen se auttaa. Todellisuudessa yksi pieni magneetti rannekkeessa ei tee kesää eikä talvea.

        Laaturannekkeissa on magneetteja ympäri ranneketta, laskin juuri tästä rannekkeestani niin niitä oli 15 kun halpisrannekkeessa vai yksi.
        Halpisrannekkeen magneetin tehoksi ilmoitettiin 1200 gaussia, ja tässä laaturannekkeessa 1500 gaussia * 15 magneettia, niin tottahan toki eroa on hinnan lisäksi myös tehossa. Ja magneettien määrään suhteutettuna halpisranneke on todella kallis ranneke.

        Keskimäärin 20 % ihmisistä ei reagoi magneeteille. Mutta 80 % hyötyy magneeteista. Ja tämä hyötyminen ei todella tule ratkaisevasti mistään yhden-kahden magneetin tuotteista. Ei, kuten monet ovat sanoneet hakevansa magneetttipohjallisia Virosta Mustamäen torilta, niin ei ihme, jos ihmiset saavat negatiivisen kuvan magneeteista, sillä niillä ei ole terveydellistä vaikutusta. Pari kolme magneettinappia pohjallisissa ei riitä alkuunkaan.

        Magneettien sijainti pitää olla tasaista koko pohjallisten matkalla jotta tehoa saataisiin.

        Pitää ymmärtää myös, mitä todellisuudessa magneetit vaikuttavat. Monet meistä reagoivat kaikenlaisille ilmakehässä poukkoileville "aalloille - värähtelyille".
        Minä olen mm. sähkökentille, vesisuonten liikkeestä syntyville värähtelyille, ja mitä kaikkea saakaan aikaan nämä kännykkäsäteilyt, näitä kaikkia magneetit eliminoivat, suojaavat meiltä niiltä.

        Mm. voimattomuus - uupumus monessa tapauksessa on tekemisissä juuri näiden mm. kännykkäsäteilyjen kanssa. Ja kun suojaamme itsemme magneeteillä niiltä, olotila virkistyy ja vahvasti. Minä reagoin vielä lisäksi kivulla, ja magneetit auttavat siinä, koska eliminoivat näitä säteilyjä, näin katoaa myös kivulloisuuteni. Mutta tähän ei riitä mikään yksittäinen rannekoru, tai laukalakoru. Kyllä pitää suojautua monipuolisesti jalkapohjista alkaen.


      • kotiin magneetit
        Eki 115 kirjoitti:

        Paras alan asiantuntia Suomessa on Sven Rikström ..Mäntsälässä asustelee ..en tiedä onko jäänyt jo eläkkeelle ? Nämä napit ja rannekkeet on ihan huuhaata !

        Kuule, ei ainakaan Nikkenin napit ja rannekkeet ole huijausta. Mullon tässä ranteessa, ja vuosi sitten ei yltänyt edes kiinnikkään kunnolla, kun puristi. Nyt on todella löysä, ja se reumapatti (synoviittipatti) on siitä vetäytynyt eli kadonnut, sulanut. Jos olisi mahdollista liittää kuva mukaan, mulla oli ranteesta sivukuva, josta näki sen suuren patin, Sitä pattia oli lukemattomia kertoja kortisoonipiikitetty, mutta turhaan, ei reagoinut niille (oli ollut jo pitkään). Vasta ranneketjulle alkoi reagoida. Samoin sormien jännetupet, joissa oli ollut vuosia paksunnokset, sellaiset patit. Yllätys yllätys, vasta nyt magneeteille reagoivat positiivisesti, ja sulivat. Nyt menee sormektin koukkuun.

        Kyllä tiedän tuon Sven Rikströminkin, olen siellä käynyt. Mutta aika utopistista olisi, jos alkaisin täältä matkojen päästä kulkea siellä. Ja miksi? Miksi, kun samalla rahalla voin hankkia tuotteet kotiinkin, jotka hoitavat täällä. Hyvä tuttavani kävi siellä, mutta ei hän saanut siitä vastaavaa apua, kun avun pitäisi jäädä kuitenkin pysyväksi.

        Ei siellä voi lopun elämää juosta, ei siihenkään monenkaan rahavarat riitä.


      • tyytväinen
        yksioikoista kirjoitti:

        Hei, ystävä hyvä, asia ei ole ihan noin yksioikoinen.
        Nappeja ja rannekkeita on monenlaisia. Ihan huvikseni ostin rinnalle toisen rannekkeen, täälläkiin sivuilla ilmenneen rannekkeen.

        Se mikä asiasta tekee huuhaata, on että ihmiset haksahtavat näihin halpisrannekkeisiin, joista kehutaan maasta taivaisiin, mihin kaikkeen se auttaa. Todellisuudessa yksi pieni magneetti rannekkeessa ei tee kesää eikä talvea.

        Laaturannekkeissa on magneetteja ympäri ranneketta, laskin juuri tästä rannekkeestani niin niitä oli 15 kun halpisrannekkeessa vai yksi.
        Halpisrannekkeen magneetin tehoksi ilmoitettiin 1200 gaussia, ja tässä laaturannekkeessa 1500 gaussia * 15 magneettia, niin tottahan toki eroa on hinnan lisäksi myös tehossa. Ja magneettien määrään suhteutettuna halpisranneke on todella kallis ranneke.

        Keskimäärin 20 % ihmisistä ei reagoi magneeteille. Mutta 80 % hyötyy magneeteista. Ja tämä hyötyminen ei todella tule ratkaisevasti mistään yhden-kahden magneetin tuotteista. Ei, kuten monet ovat sanoneet hakevansa magneetttipohjallisia Virosta Mustamäen torilta, niin ei ihme, jos ihmiset saavat negatiivisen kuvan magneeteista, sillä niillä ei ole terveydellistä vaikutusta. Pari kolme magneettinappia pohjallisissa ei riitä alkuunkaan.

        Magneettien sijainti pitää olla tasaista koko pohjallisten matkalla jotta tehoa saataisiin.

        Pitää ymmärtää myös, mitä todellisuudessa magneetit vaikuttavat. Monet meistä reagoivat kaikenlaisille ilmakehässä poukkoileville "aalloille - värähtelyille".
        Minä olen mm. sähkökentille, vesisuonten liikkeestä syntyville värähtelyille, ja mitä kaikkea saakaan aikaan nämä kännykkäsäteilyt, näitä kaikkia magneetit eliminoivat, suojaavat meiltä niiltä.

        Mm. voimattomuus - uupumus monessa tapauksessa on tekemisissä juuri näiden mm. kännykkäsäteilyjen kanssa. Ja kun suojaamme itsemme magneeteillä niiltä, olotila virkistyy ja vahvasti. Minä reagoin vielä lisäksi kivulla, ja magneetit auttavat siinä, koska eliminoivat näitä säteilyjä, näin katoaa myös kivulloisuuteni. Mutta tähän ei riitä mikään yksittäinen rannekoru, tai laukalakoru. Kyllä pitää suojautua monipuolisesti jalkapohjista alkaen.

        Siltä osin kirjoituksessasi on virhe. Eli huuhaata on enenmmänkin se, että rannekkeen väitetään olevan tehokkaampi, mitä enemmän siinä on magneetteja. On totta, että magneetteja kannattaa olla useampi, mutta eri puolilla kehoa ( meridiaanit ). Näin vaikutus saadaan nopeammin, kun veri kierroksellaan menee useammasta eri kohtaa magneettikentän lävitse. Magneetit siis vaikuttavat lähinnä verenkierron kautta. Rannekkeissa ei kannata tuijottaa siis määrää, vaan tehoa. Kirjallisuudessa väitetään, että jo 750gaussin teho riittää terapeuttiseen vaikutukseen, joten 1200gaussin korut on siihen nähden aika hyvälaatuisia... Ja toisaan, toiset humaavat tehon jo päivän parin sisällä ja toisilla siihen menee useampi kuukausi. Vaikutus on yksilöllinen. On toki olemassa ihmisiä, jotka eivät huomaa magneettien vaikutusta, mutta silloin he voivat olla mielissään, sillä heidän kroppansa on silloin kaikin puolin hyvässä tasapainossa!

        Itsellä olen saanut apua kuukautiskipuihin ja niska-hartiaseudun kipuihin paikallismagneetilla ( 2200g ), sekä yleistä vireyttä rannekkeilla ja muilla koruilla, joita tosiaan on nykyään aina vähintään kaksi; esim nilkkaketju oikeassa jalassa ja ranneke vasemmassa ranteessa tai toisinpäin.

        Mulla kyllä kävi kylläkin nuiden korujen kanssa niin, että ostin ensin korun joka oli hyvännäköinen ja halusin sen designin vuoksi ja vasta jälkeenpäin huomasin niiden vaikutuksen ja aloin käyttää niitä myös vaikuttavuutensa takia. Vasta jälkeenpäin olen myös lukenut kirjallisuutta aiheesta.

        Tässä "oman" myyjäni kotisivu, jolta tuotteeni olen ostanut; http://magneettikorut.nettisivu.org/


      • Foliokukka hattusetä
        ostako kirjoitti:

        Hei!

        Mikähän siinä on, ettei ihmiset osaa katsoa, onko kauppaavalla yksiköllä kaikki tiedot ilmoitettu:

        Yrityksen nimi (pienissä myös henkilön nimi)
        Osoite: siis myös katuosoite. Postilokero-osoite on aina riski.
        Puhelinnumero
        Sähköposti
        Sekä yrityksen Y-tunnus.

        Jos näitä yrityksestä ei ole nettisivuilla saatavissa, en koskaan tilaa mitään tuotteita.

        Mainitsemastasi firmasta, kun klikkasin yhteystietoja, ei ollut kuin puhelinnumero, fax ja sähköposti ja y-tunnus löytyi, mutta osoite jäi mysteerioksi. Heräsi heti epäilys. Mitä salaamista on täydellissä yritystiedoissa?

        Mikä on EBAY:n osoite ja y-tunnus?

        Entä huuto.netin? Verkkokauppa.commin?
        Muusikoiden.net sivuston torilla ilmoittavien yksityisten henkilöiden?

        Eipä ole tullut koskaan mieleen etsiä tai edes kaivata moisia detaileja ja aina on kaikki firmat lähettäneet kaikki mitä on tilattu.
        Verkosta tilatessa ongelmia tuottavat lähinnä huonomoraaliset yksityiset ihmiset mitkä ilmoittelevat noilla kauppasivuilla.


      • -M-

        Energetix on ainakin toimiva ja rehellinen firma ja tuotteita voi nykyään tilata suoraan netistäkin;
        http://magneettikorut-miiron.energetix-wellness.com/

        Ja itse olen saanut apua tehosydämestä paikallisesti "naistenvaivoihin", lähinnä kipuihin, sekä niska-hartiaseudun jumeihin ja niistä aiheutuviin päänsärkyihin ja muita koruja pidän sitten muuten.
        Ja näille skeptikoille - jos ei ole itse kokeillut, ei kannata kauheasti huudella... En itsekään aluksi uskonut noiden korujen vaikuttavuuteen, mutta pakko se nyt vaan on niellä sanansa, kun on itse sen kokenut.

        Ja kun joku sanoi, ettei magneettikentällä ole vaikutusta ihmiseen, niin miksi sellanen sitten on maapallollekin kehittynyt???


      • eveliinalta
        -M- kirjoitti:

        Energetix on ainakin toimiva ja rehellinen firma ja tuotteita voi nykyään tilata suoraan netistäkin;
        http://magneettikorut-miiron.energetix-wellness.com/

        Ja itse olen saanut apua tehosydämestä paikallisesti "naistenvaivoihin", lähinnä kipuihin, sekä niska-hartiaseudun jumeihin ja niistä aiheutuviin päänsärkyihin ja muita koruja pidän sitten muuten.
        Ja näille skeptikoille - jos ei ole itse kokeillut, ei kannata kauheasti huudella... En itsekään aluksi uskonut noiden korujen vaikuttavuuteen, mutta pakko se nyt vaan on niellä sanansa, kun on itse sen kokenut.

        Ja kun joku sanoi, ettei magneettikentällä ole vaikutusta ihmiseen, niin miksi sellanen sitten on maapallollekin kehittynyt???

        Kyllä olen saanut apua niska/hartijaseudun vaihvoihin, vaivasenluuhun, päkiän kovettumiin. Pystyn juoksemaan ja lenkkeilemään aivan mahtavalta tuntuu. Magneettikoruja netistä www.evelin.energetix.tv


      • Kuntohoitaja
        yksioikoista kirjoitti:

        Hei, ystävä hyvä, asia ei ole ihan noin yksioikoinen.
        Nappeja ja rannekkeita on monenlaisia. Ihan huvikseni ostin rinnalle toisen rannekkeen, täälläkiin sivuilla ilmenneen rannekkeen.

        Se mikä asiasta tekee huuhaata, on että ihmiset haksahtavat näihin halpisrannekkeisiin, joista kehutaan maasta taivaisiin, mihin kaikkeen se auttaa. Todellisuudessa yksi pieni magneetti rannekkeessa ei tee kesää eikä talvea.

        Laaturannekkeissa on magneetteja ympäri ranneketta, laskin juuri tästä rannekkeestani niin niitä oli 15 kun halpisrannekkeessa vai yksi.
        Halpisrannekkeen magneetin tehoksi ilmoitettiin 1200 gaussia, ja tässä laaturannekkeessa 1500 gaussia * 15 magneettia, niin tottahan toki eroa on hinnan lisäksi myös tehossa. Ja magneettien määrään suhteutettuna halpisranneke on todella kallis ranneke.

        Keskimäärin 20 % ihmisistä ei reagoi magneeteille. Mutta 80 % hyötyy magneeteista. Ja tämä hyötyminen ei todella tule ratkaisevasti mistään yhden-kahden magneetin tuotteista. Ei, kuten monet ovat sanoneet hakevansa magneetttipohjallisia Virosta Mustamäen torilta, niin ei ihme, jos ihmiset saavat negatiivisen kuvan magneeteista, sillä niillä ei ole terveydellistä vaikutusta. Pari kolme magneettinappia pohjallisissa ei riitä alkuunkaan.

        Magneettien sijainti pitää olla tasaista koko pohjallisten matkalla jotta tehoa saataisiin.

        Pitää ymmärtää myös, mitä todellisuudessa magneetit vaikuttavat. Monet meistä reagoivat kaikenlaisille ilmakehässä poukkoileville "aalloille - värähtelyille".
        Minä olen mm. sähkökentille, vesisuonten liikkeestä syntyville värähtelyille, ja mitä kaikkea saakaan aikaan nämä kännykkäsäteilyt, näitä kaikkia magneetit eliminoivat, suojaavat meiltä niiltä.

        Mm. voimattomuus - uupumus monessa tapauksessa on tekemisissä juuri näiden mm. kännykkäsäteilyjen kanssa. Ja kun suojaamme itsemme magneeteillä niiltä, olotila virkistyy ja vahvasti. Minä reagoin vielä lisäksi kivulla, ja magneetit auttavat siinä, koska eliminoivat näitä säteilyjä, näin katoaa myös kivulloisuuteni. Mutta tähän ei riitä mikään yksittäinen rannekoru, tai laukalakoru. Kyllä pitää suojautua monipuolisesti jalkapohjista alkaen.

        Äitini antoi Mikkelissä ennen sairastumistaan (aivoverenvuoto) erilaisia hoitoja.
        Vyöhyketerapia, hieronta, laserterapia ja magneettiterapia, joista viimeksimainittuun sisältyi
        erilaisten nappien ja suurempien magneettirivistöjen lisäksi järeämpääkin kalustoa, nimittäin magneettiterapiapenkki.
        Tähän laitteeseen hoidettava laitettiin kokovartalomagneettiin hänen ensi juotuaan ionisoitunutta vettä.
        Laitteen toimintaperiaate on siis luoda 6 voltin jännitteellä magneettikenttä ihmisen ympärille,eli hoidettava on kuparikäämien ympäröimänä.

        Itse en tähän hoitomuotoon ole perehtynyt, mutta kuulemani mukaan tulokset olivat hyviä.
        ja niinkuin kaikissa hoidoissa, tässäkin yksilölliset erot ovat varsin suuria.
        Jopa joku syöpäpotilas oli saanut merkittävää apua magneetista sairautensa paranemisessa.
        Liekö osaltaan uskon asia.
        Laite on minulla vieläkin tallessa autotallin nurkassa.


      • Sairaanhoitaja-luomu
        Kuntohoitaja kirjoitti:

        Äitini antoi Mikkelissä ennen sairastumistaan (aivoverenvuoto) erilaisia hoitoja.
        Vyöhyketerapia, hieronta, laserterapia ja magneettiterapia, joista viimeksimainittuun sisältyi
        erilaisten nappien ja suurempien magneettirivistöjen lisäksi järeämpääkin kalustoa, nimittäin magneettiterapiapenkki.
        Tähän laitteeseen hoidettava laitettiin kokovartalomagneettiin hänen ensi juotuaan ionisoitunutta vettä.
        Laitteen toimintaperiaate on siis luoda 6 voltin jännitteellä magneettikenttä ihmisen ympärille,eli hoidettava on kuparikäämien ympäröimänä.

        Itse en tähän hoitomuotoon ole perehtynyt, mutta kuulemani mukaan tulokset olivat hyviä.
        ja niinkuin kaikissa hoidoissa, tässäkin yksilölliset erot ovat varsin suuria.
        Jopa joku syöpäpotilas oli saanut merkittävää apua magneetista sairautensa paranemisessa.
        Liekö osaltaan uskon asia.
        Laite on minulla vieläkin tallessa autotallin nurkassa.

        Jos magneettihoito parantaa mikroverenkiertoa, niin eihän sitä silloin saisi käyttää syöpäpotilailla. Myös syöpäkasvaimessa on verenkierto ja magneettihoito ko. alueelle saattaa edesauttaa kasvaimen kasvamista ja leviämistä. Eli syöpäpotilaat jättäisin tämän hoidon ulkopuolelle.


    • Eki Meni

      Auttaa myyjän taloudelliseen tilanteeseen. Ei vaikuta aineenvaihduntaan eikä bensan kulutukseen.
      Ehkä homeopatian kanssa samaa sarjaa. Ei muita haittavaikutuksia .
      Toimii Qautum touch ja enkeliterapian periaatteella.

      • Aritta

        Loistavaa!

        Niinhän tuossa ylempänä jo moni todistikin.


      • hommaa

      • tunnetusti

      • ei toimi
        Aritta kirjoitti:

        Loistavaa!

        Niinhän tuossa ylempänä jo moni todistikin.

        Ei toimi!


      • ettei
        ei toimi kirjoitti:

        Ei toimi!

        Uskon, että silla kaverilla ei toimi mikään.


      • eikka p
        tunnetusti kirjoitti:

        "Ehkä homeopatian kanssa samaa sarjaa. Ei muita haittavaikutuksia ."

        Aivan, homeopatialla ei ole haittavaikutuksia, mutta hyviä tuloksia sitäkin enemmän:

        http://www.homeopaattinenhoito.fi/palaute.htm

        http://www.homeopatia-auttaa.be/index.html

        Tällä palstalla asuva linnkkiautomaatti,kopiokone,telepaattinen kaukoparannus ,enkeli, ufoihin ja varpupelleihin perehtynyt dooperi on todennut jo ajat sitten että homeopatian ns. "teho" perustuu puhtaasti blasebo-ilmiöön.
        Tajuaa tuon jo tyhmäkin ettei siinä voi olla fysiologisia haittavaikutuksia.
        Onneksi saadaan uusi laki joka rajoittaa näitä puoskareita nussimasta sairaiden ja epätoivoisten ihmisten rahoja. Ryypätköön perikunta ne.

        Pääsikös muuten se teittien messias sinne Euroviisuihin vai mihinkä se oikein oli?
        Vai pettikö kuitenkin omat joukut?


      • tietämätön.
        ei toimi kirjoitti:

        Ei toimi!

        Tiesitkö edes itse?


      • uskoton käyttäjä
        hommaa kirjoitti:

        "Toimii Qautum touch ja enkeliterapian periaatteella."

        No sittenhän sitä kannattaa kokeilla:

        http://www.ikira.fi/quantumtouch.html

        http://www.esaimaa.fi/Uutiset---Uutiset-maakunnasta/2007/08/26/Enkelin kahdet kasvot/200713944521/5

        Kokeilu ei riitä, pitää käyttää


      • anti al bundy
        eikka p kirjoitti:

        Tällä palstalla asuva linnkkiautomaatti,kopiokone,telepaattinen kaukoparannus ,enkeli, ufoihin ja varpupelleihin perehtynyt dooperi on todennut jo ajat sitten että homeopatian ns. "teho" perustuu puhtaasti blasebo-ilmiöön.
        Tajuaa tuon jo tyhmäkin ettei siinä voi olla fysiologisia haittavaikutuksia.
        Onneksi saadaan uusi laki joka rajoittaa näitä puoskareita nussimasta sairaiden ja epätoivoisten ihmisten rahoja. Ryypätköön perikunta ne.

        Pääsikös muuten se teittien messias sinne Euroviisuihin vai mihinkä se oikein oli?
        Vai pettikö kuitenkin omat joukut?

        Sä nyt et usko vielä sitäkään että maa on pyöreä tai että aurinko ei kierräkään maata..


    • infoa
    • vastaaja'

      Kaikki lääketieteen asiantuntijat ovat täysin yksimielisiä siitä, että magneettiterapiat ovat tällä hetkellä käytettävissä olevan tiedon valossa humpuukia.

      • edes itsellenne

        Aivan, tuolla on mukavasti koottuna kriittistä aineistoa:
        http://www.ebm-first.com/?cat=18

        Puoltavaa aineistoa löytyy googlaamalla suomeksikin aivan kammottava määrä. (Kauppiaat ovat olleet aktiivisia (siitä heille pisteet) ja skepot saamattomia.)

        Ei tästä taas kannata alkaa karmeaa inttämistä. Lukekaa, miettikää, tutustukaa molempien puolten argumentteihin. Ja päättäkää ihan itse. Jos argumentteja ei ymmärrä tai ei jaksa tutustua, niin sitten on vain pakko rehellisesti sanoa että "en tiedä".
        Muistakaa myös että skeptikot eivät saa mitään rahaa magneettiterapiasta, mutta ne kauppiaat tietenkin saavat.


      • patlooginen

        Tuntuiko hyvälle valehdella? Esittelit juuri itsesi. Taidat kuulua niihin patologisiin valehtelijoihin?


      • selville
        edes itsellenne kirjoitti:

        Aivan, tuolla on mukavasti koottuna kriittistä aineistoa:
        http://www.ebm-first.com/?cat=18

        Puoltavaa aineistoa löytyy googlaamalla suomeksikin aivan kammottava määrä. (Kauppiaat ovat olleet aktiivisia (siitä heille pisteet) ja skepot saamattomia.)

        Ei tästä taas kannata alkaa karmeaa inttämistä. Lukekaa, miettikää, tutustukaa molempien puolten argumentteihin. Ja päättäkää ihan itse. Jos argumentteja ei ymmärrä tai ei jaksa tutustua, niin sitten on vain pakko rehellisesti sanoa että "en tiedä".
        Muistakaa myös että skeptikot eivät saa mitään rahaa magneettiterapiasta, mutta ne kauppiaat tietenkin saavat.

        Jos oikeasti haluaa luoda oman kannan asiaan, ei muuta kuin kokemaan, kokeilemaan, mitä magneetit vaikuttavat kehoon, siitä se tietäminen alkaa.


      • Rannekkeet...
        patlooginen kirjoitti:

        Tuntuiko hyvälle valehdella? Esittelit juuri itsesi. Taidat kuulua niihin patologisiin valehtelijoihin?

        Vuosikausia sairastin vaikeaa migreeniä. Kun kohtaus tuli, ei muuta kun pimeään, kylmä käärä otsalle, ja kipulääkkeitä. Usein oksentelin kohtausten aikana. Lääkkeet olivat niin voimakkaita, että alkoi jo tulemaan ongelmia niiden kanssa.

        Eräs ystäväni suositteli magneetteja. Naureskelin asialle, mutta lopulta suostuin. Ensin ei tuntunut miltään. Sitten hiukan lievää pahoinvointia. Rannekkeen vaikutus alkoi oikeastaan näkymään (tuntumaan), vasta noin parin kuukauden kuluttua, kun yhtäkkiä tajusin, että minullahan ei ole ollut pää kipeänä!

        Siitä on 15 vuotta. Ei yhden yhtäkään migreenikohtausta! Huuhaata, tai ei, mutta kallit rannekkeet maksoivat itsensä aika pian rajusti vähentyneiden lääkekulujen muodossa.


      • vakiintunut
        Rannekkeet... kirjoitti:

        Vuosikausia sairastin vaikeaa migreeniä. Kun kohtaus tuli, ei muuta kun pimeään, kylmä käärä otsalle, ja kipulääkkeitä. Usein oksentelin kohtausten aikana. Lääkkeet olivat niin voimakkaita, että alkoi jo tulemaan ongelmia niiden kanssa.

        Eräs ystäväni suositteli magneetteja. Naureskelin asialle, mutta lopulta suostuin. Ensin ei tuntunut miltään. Sitten hiukan lievää pahoinvointia. Rannekkeen vaikutus alkoi oikeastaan näkymään (tuntumaan), vasta noin parin kuukauden kuluttua, kun yhtäkkiä tajusin, että minullahan ei ole ollut pää kipeänä!

        Siitä on 15 vuotta. Ei yhden yhtäkään migreenikohtausta! Huuhaata, tai ei, mutta kallit rannekkeet maksoivat itsensä aika pian rajusti vähentyneiden lääkekulujen muodossa.

        Olen saanut magneeteista hurjasti apua, ja olen säästänyt sillä fysikaalisen hoidon maksuista tuhansia euroja, ja panostus on olemattoman pieni siihen nähden, mitä fysikaalinen hoito vuosien ajan olisi maksanut.

        Ennen magneetteja sain käydä useita sarjoja fysikaaliseessa vuosittain, ja laskin juuri, että tämän päivän hinnoilla - kelakorvaus huomioiden 10 vuoden hinta n. 17 000 euroa jonka olen säästänyt, sillä 10 vuodessa en ole kertaakaan tarvinnut tämän kyseissä olevan vaivan tähden käydä fysikaalisessa, kun sitä ennen vuosikaudet 3 hoitosarjaa vuodessa.


      • tosi on
        vakiintunut kirjoitti:

        Olen saanut magneeteista hurjasti apua, ja olen säästänyt sillä fysikaalisen hoidon maksuista tuhansia euroja, ja panostus on olemattoman pieni siihen nähden, mitä fysikaalinen hoito vuosien ajan olisi maksanut.

        Ennen magneetteja sain käydä useita sarjoja fysikaaliseessa vuosittain, ja laskin juuri, että tämän päivän hinnoilla - kelakorvaus huomioiden 10 vuoden hinta n. 17 000 euroa jonka olen säästänyt, sillä 10 vuodessa en ole kertaakaan tarvinnut tämän kyseissä olevan vaivan tähden käydä fysikaalisessa, kun sitä ennen vuosikaudet 3 hoitosarjaa vuodessa.

        Tosi asiassa olet hävinnyt sen magneetihumpuukista maksamasi hinnan.


      • Laitesuunnittelija

        Fysiikan puolella tilanne on täysin toinen. Ihminen sisältää vettä ja magneetit vaikuttavat veteen. Eräs tunnetuimmista magneettivuon tiheyden mittausmenetelmistä perustuu juuri veden magneettisiin ominaisuuksiin.


      • oma kroppa sanoo
        edes itsellenne kirjoitti:

        Aivan, tuolla on mukavasti koottuna kriittistä aineistoa:
        http://www.ebm-first.com/?cat=18

        Puoltavaa aineistoa löytyy googlaamalla suomeksikin aivan kammottava määrä. (Kauppiaat ovat olleet aktiivisia (siitä heille pisteet) ja skepot saamattomia.)

        Ei tästä taas kannata alkaa karmeaa inttämistä. Lukekaa, miettikää, tutustukaa molempien puolten argumentteihin. Ja päättäkää ihan itse. Jos argumentteja ei ymmärrä tai ei jaksa tutustua, niin sitten on vain pakko rehellisesti sanoa että "en tiedä".
        Muistakaa myös että skeptikot eivät saa mitään rahaa magneettiterapiasta, mutta ne kauppiaat tietenkin saavat.

        En tarvitse lukea valheita, käytän ja koen omassa kropassani.


      • Ei kaikki mälsää ole
        Laitesuunnittelija kirjoitti:

        Fysiikan puolella tilanne on täysin toinen. Ihminen sisältää vettä ja magneetit vaikuttavat veteen. Eräs tunnetuimmista magneettivuon tiheyden mittausmenetelmistä perustuu juuri veden magneettisiin ominaisuuksiin.

        Olin vuosia sitten mukana kehittelemässä erästä magneetin käyttöalueen muotoa, nimittäin magneettinen veden suodatin. Lopulta laite patentoitiin kaikkiin merkittäviin markkina-alueisiin.

        Sitä myytiin tavalliseen kotikäyttöön sekä esim. suuriin voimalaitoksiin. Laiten oli niin tehokas, että sen puhdistukseen jouduttiin valmistamaan (pantentoitu sekin) automaattinen huuhtelujärjestelmä, että vedestä erittyneet epäpuhtaudet saatiin nopeasti pois. Kotikäyttöisiin asensimme tavallisen by-pass venttiilin huuhtelun ajaksi.

        Tuloksena oli esim. mangaanista puhdas vesi. Se ei tosin ottanut kaikkea irti siitä, mutta kun sitä käytettiin ennen tavallisia puhdistuspaketteja, niiden käyttöikä pitetni 4- 5 kertaan helposti, joissakin tapauksessa pitempään.

        Siis magneetista on todella apua moneen lähtöön. Täällä tunnutaan leimaavan magnetismia huuhaaksi lähinnä sellaisten taholta, joilla ei ole hituskaan kokemusta magneettikentän vaikutuksesta ihmisiin ja luontoon. Esim. magnetisoidulla vedellä tapahtuvassa kasvien kastelussa saadaan huomattavia etuja kasvussa.


      • Magnetisoitu vesi
        Ei kaikki mälsää ole kirjoitti:

        Olin vuosia sitten mukana kehittelemässä erästä magneetin käyttöalueen muotoa, nimittäin magneettinen veden suodatin. Lopulta laite patentoitiin kaikkiin merkittäviin markkina-alueisiin.

        Sitä myytiin tavalliseen kotikäyttöön sekä esim. suuriin voimalaitoksiin. Laiten oli niin tehokas, että sen puhdistukseen jouduttiin valmistamaan (pantentoitu sekin) automaattinen huuhtelujärjestelmä, että vedestä erittyneet epäpuhtaudet saatiin nopeasti pois. Kotikäyttöisiin asensimme tavallisen by-pass venttiilin huuhtelun ajaksi.

        Tuloksena oli esim. mangaanista puhdas vesi. Se ei tosin ottanut kaikkea irti siitä, mutta kun sitä käytettiin ennen tavallisia puhdistuspaketteja, niiden käyttöikä pitetni 4- 5 kertaan helposti, joissakin tapauksessa pitempään.

        Siis magneetista on todella apua moneen lähtöön. Täällä tunnutaan leimaavan magnetismia huuhaaksi lähinnä sellaisten taholta, joilla ei ole hituskaan kokemusta magneettikentän vaikutuksesta ihmisiin ja luontoon. Esim. magnetisoidulla vedellä tapahtuvassa kasvien kastelussa saadaan huomattavia etuja kasvussa.

        Joo, ne jotka määkivät magneettejakin huijaukseksi, ovat juuri niitä hörhöläisiä, jotka eivät tiedä, eivätkä halua tietää asioista. Ja tuota tiedottomuuttaan suojaavat herjaamalla asioita humpuukiksi.
        Kyllä, ostin tossa tuonnon tulppaneita, vähän niinkuin tarjousmyynnistä, kun niitä möivät, eivät ihan tuoremmasta päästä.

        Laitoin niille magnetisoitua vettä, ja herra paratkoon, mitä ne kesti ja kesti kun tavallisesti tulppaanit menee muutamassa päivässä. Kissatkin juo mieluimmin magnetisoitua vettä kuin kraanavetta ilman magnetisointia.


      • ehdot tuli

      • Dr°3°Tri
        edes itsellenne kirjoitti:

        Aivan, tuolla on mukavasti koottuna kriittistä aineistoa:
        http://www.ebm-first.com/?cat=18

        Puoltavaa aineistoa löytyy googlaamalla suomeksikin aivan kammottava määrä. (Kauppiaat ovat olleet aktiivisia (siitä heille pisteet) ja skepot saamattomia.)

        Ei tästä taas kannata alkaa karmeaa inttämistä. Lukekaa, miettikää, tutustukaa molempien puolten argumentteihin. Ja päättäkää ihan itse. Jos argumentteja ei ymmärrä tai ei jaksa tutustua, niin sitten on vain pakko rehellisesti sanoa että "en tiedä".
        Muistakaa myös että skeptikot eivät saa mitään rahaa magneettiterapiasta, mutta ne kauppiaat tietenkin saavat.

        Skeptikot, nuo edistyksen jarrut nyt vastustavat periaatteesta kaikkea. Vaatii paljon enemmän pokkaa uskoa johonkin mitä ei ole vielä yleisesti hyväksytty kuin olla kuorossa toitottamassa noita iän ikuisia äijämies totuuksia.

        Skeptikoiden mielestä tällaiset asiat ovat "pseudotiedettä" vaikka yhtä hyvin voitaisiin useimmiten puhua olemisesta aikaansa edellä.

        Kaikki niin pienet kuin suuretkin keksinnöt ovat aluksi yhden tai hyvin pienen piirin keksintöä ja tieto alkaa sitten levitä siitä pikkuhiljaa.
        Massa joka ei ole ihmeemmin kiinnostunut juuri mistään ei lotkauta korviaan ennen kuin pääuutisissa jotain todeksi todetaan tai peruskoulun oppikirjassa niin lukee.. (siinä iässä kun ei osata vielä kyseenalaistaa mitään mitä opettaja sanoo).

        Ja skeptikot yrittävät heittää kapuloita rattaisiin kaikin mahdollisin käytettävissä olevin keinoin mustamaalauksesta kovemmanpuoleisiin rikoksiin..


      • JukkaPaulin
        Dr°3°Tri kirjoitti:

        Skeptikot, nuo edistyksen jarrut nyt vastustavat periaatteesta kaikkea. Vaatii paljon enemmän pokkaa uskoa johonkin mitä ei ole vielä yleisesti hyväksytty kuin olla kuorossa toitottamassa noita iän ikuisia äijämies totuuksia.

        Skeptikoiden mielestä tällaiset asiat ovat "pseudotiedettä" vaikka yhtä hyvin voitaisiin useimmiten puhua olemisesta aikaansa edellä.

        Kaikki niin pienet kuin suuretkin keksinnöt ovat aluksi yhden tai hyvin pienen piirin keksintöä ja tieto alkaa sitten levitä siitä pikkuhiljaa.
        Massa joka ei ole ihmeemmin kiinnostunut juuri mistään ei lotkauta korviaan ennen kuin pääuutisissa jotain todeksi todetaan tai peruskoulun oppikirjassa niin lukee.. (siinä iässä kun ei osata vielä kyseenalaistaa mitään mitä opettaja sanoo).

        Ja skeptikot yrittävät heittää kapuloita rattaisiin kaikin mahdollisin käytettävissä olevin keinoin mustamaalauksesta kovemmanpuoleisiin rikoksiin..

        Uskoisin että asia on niin, että skeptikot lähinnä eivät jaksa jatkuvasti muistuttaa faktoista joka käänteessä. Skeptikot ovat usein aika korkeasti luonnontieteellisesti koulutettuja ihmisiä, jotka suhtautuvat terveellä kritiikillä asioihin; se että joku, tai suurikin joukko ihmisiä väittää "asia X aiheuttaa Y":n ei riitä skeptikoille, joilla on usein tieteellinen ajattelutapa. Ilman skeptikkoja eläisimme edelleen aikakaudella, jossa kirkon sanelema maakeskeisyys olisi vallitseva ymmärrys maailmankaikkeudesta. Skeptikon perusajatus on: todista. Pelkkä mielipide, uskomus, joukkovoima tai muu ei riitä, vaan teoria ja sen todistaminen empiirisesti. Usein esim. magneettihoidon kohdalla puuttuvat molemmat.


      • hernekataja

        Lääketieteen asiantuntijat ovat lääketehtaijen juoksupoikia. Magnettiranneke oli 10.n vuotta kaapissa, ja muistin laittaa eilen oikeaan ranteeseen yöksi : olkavarren ruhje antoikin nukkua..kivut meni omille teilleen. Vasempaan ranteeseen asennettuna virkistää päivän ajaksi. Humpuukia nämä on heille, jotka on terveitä. Olin sitä minäkin viime vuosituhannella nuori ja terve. Toisten vaivat tuntui olevan tekopeliä, kun ite eli parasta keliä.


    • sakari k

      Niitä on Suomenmarkkinoilla useita merkkeja ja malleja. Ei käytyetä terapiaan vaan lääketieteelliseen kuvantamiseen. Auttavat välillisesti, diagnoosin tekovälineenä,
      itse kuvaus ei pelkästään paranna.

      Maksaa noin 1-2 miljoona euroa. Ei kannata ostaa kotia. Löytyy keskussairaaloista ja hyvin varustetuista yksityis laitoksista.

      Älä sorru mihinkään parinkympin ns. magneettiterapia tuotteisiin. Ne on täyttä roskaa ja humpuukkia.Niillä pyritään rahastamaan herkkäuskoisia.

      • Tai sitten ei?

        Jos magnettihörhöjä olisi uskominen, pitäisi kaikkien magneettikuvauksessa käyvien saavan kaupan päälle parantava magneettipulssi pöntössä pötköttäessään. Siellä on sen verran tymäkät kentät verrattuna kuponkiuutisten magneettinappeihin.


      • näyttää
        Tai sitten ei? kirjoitti:

        Jos magnettihörhöjä olisi uskominen, pitäisi kaikkien magneettikuvauksessa käyvien saavan kaupan päälle parantava magneettipulssi pöntössä pötköttäessään. Siellä on sen verran tymäkät kentät verrattuna kuponkiuutisten magneettinappeihin.

        näyttää saavan ainakin pään sekaisin.


      • utelias Kaapo
        näyttää kirjoitti:

        näyttää saavan ainakin pään sekaisin.

        Voisitko kertoa kokemuksestasi. Millaisia magneetti tuotteita käytit?
        Käytitkö niitä varmasti käyttöohjeiden mukaisesti.
        Monenko teslan kenttää käytit?


      • jääkaappiin
        utelias Kaapo kirjoitti:

        Voisitko kertoa kokemuksestasi. Millaisia magneetti tuotteita käytit?
        Käytitkö niitä varmasti käyttöohjeiden mukaisesti.
        Monenko teslan kenttää käytit?

        Magneetit eivät vaikuta ihmiseen! Magneeteilla luvataan kaikenlaisia vaikutuksia ihmiskehoon, näistä eräs on verenkierron vilkastuminen. Tämän jokainen voi testata itseltään:

        1) Laita magneetti esimerkiksi käsivartesi lähelle
        2) Odota mieleisesi hetki
        3) Katso ihoasi kohdasta, joka oli magneetin lähellä. Verenkierto ei ole vilkastunut, eli iho ei ole muuttanut väriään. Verenkierron vilkastuminen näkyisi ihon punoituksena, kun hiussuoniverenkierto avautuu (esimerkiksi kasvojen punastuessa tunnereaktioiden aikana).


      • 1,5 teslaa
        jääkaappiin kirjoitti:

        Magneetit eivät vaikuta ihmiseen! Magneeteilla luvataan kaikenlaisia vaikutuksia ihmiskehoon, näistä eräs on verenkierron vilkastuminen. Tämän jokainen voi testata itseltään:

        1) Laita magneetti esimerkiksi käsivartesi lähelle
        2) Odota mieleisesi hetki
        3) Katso ihoasi kohdasta, joka oli magneetin lähellä. Verenkierto ei ole vilkastunut, eli iho ei ole muuttanut väriään. Verenkierron vilkastuminen näkyisi ihon punoituksena, kun hiussuoniverenkierto avautuu (esimerkiksi kasvojen punastuessa tunnereaktioiden aikana).

        Katoppa miten voimakas on MR-laitteen magneetti.

        http://www.youtube.com/watch?v=_lBxYtkh4ts&feature=related

        Toisessa linkissä jepet irroittaa tuolia magneetin kyljestä.

        http://www.youtube.com/watch?v=4uzJPpC4Wuk&feature=related


      • lifeguide.fi

      • jännää!
        1,5 teslaa kirjoitti:

        Katoppa miten voimakas on MR-laitteen magneetti.

        http://www.youtube.com/watch?v=_lBxYtkh4ts&feature=related

        Toisessa linkissä jepet irroittaa tuolia magneetin kyljestä.

        http://www.youtube.com/watch?v=4uzJPpC4Wuk&feature=related

        Aika vaikuttavaa!

        1,5 teslaa on toki iso luku mutta ei nyt ihan mahdoton. Täällä eräs harrastaja on mittaillut pikkumagneetteja ja isoimmat luvut olivat 0,4 teslan paikkeilla:

        http://www.engconcepts.net/Magnets/Test_Data/Plate_Data_1.htm

        Versinaisen pesäeron MR magneetti tekee sillä että ulottuvuutta löytyy. Tuon harrastajan mittaustulokset tuppasivat putoamaan kymmenesosaan vähintään tuuman päässä mutta MR laitteen magneettikenttä näyttää olevan vielä metrinkin päässä kunnioitettava.

        Ne pienet "hoitavat" nappikorut kyllä parhaimmillaan kehittävät varmaan likemmäs teslan aivan pinnan lähelle mutta ei niillä juuri ulottuvuutta ole. Sehän on itse asiassa ihan geometriaa vain, pieni magneetti ja pieni kenttä. Eikä sitäkään tietysti ole millään lailla vahvistettu että magneettikenttä jotakin vaikuttaisi ihmiseen.


      • Eikö niin?
        Tai sitten ei? kirjoitti:

        Jos magnettihörhöjä olisi uskominen, pitäisi kaikkien magneettikuvauksessa käyvien saavan kaupan päälle parantava magneettipulssi pöntössä pötköttäessään. Siellä on sen verran tymäkät kentät verrattuna kuponkiuutisten magneettinappeihin.

        Jos sähköhoitoon olsi uskomista, sittenhän suurjännitelinjat olisivat parhaimpia, ja niitähän kulkee tästäkin ohi. Ei muuta kuin linjoihin roikkumaa. Saa sähkäreitä.


      • ahistus hoi

        Pelkokertoimesi tuntuu olevan hysterian tasolla. Käviseppä siellä mielenterveystoimistossa juttusilla, vois helpottaa ahistustasi.


      • Äo

      • Jukka Paulin

        Suomen eräitä pioneereja tieteellisellä puolella on TKK:n kylmälaboratorion dosentti Risto Ilmoniemi. Hän tutkii magneettia käyttävien lääketieteellisten sovellusten kehitystä ja vaikutusta kudokseen sekä aivoihin. Kannattaa lukea artikkeli esim. Skepsiksestä, missä kerrotaan miten hysteria Espoossa sai aikaan suunnitelmia jopa kaivaa päiväkodin yhteydessä olevat suurjännitelinjat maan alle; missä ei ole järjen hiventäkään. Tämä on tyyppiesimerkki tapauksesta, jossa tehdään summittaisia "maalaisjärjen avulla" pääteltyjä syy-seurausketjuja. Ne eivät aina ole totuudenmukaisia. Fysiikka on vaativa tiede, mutta se auttaa ymmärtämään ja suunnittelemaan tehokkaita ja turvallisia menetelmiä. Ilman fysiikkaa tulee usein sutta; joko tehotonta, vaarallista tai jotain näiden yhdistelmiä.

        Harhakäsityksiä magneeteista, linkki alla:
        http://www.skepsis.fi/lehti/1999/

        Harhakäsitykset käsittelevät siis tapauksia, joissa magneeteille attribuoidaan (luetaan niiden
        aiheuttamiksi) joko negatiivisia tai positiivisia vaikutuksia. Molemmat ovat tieteellisesti ottaen
        väärää tietoa; harhaa. Negatiiviset vaikutukset tarkoittavat esim. uskomusta, että suurjännite-
        linja lisäisi syöpää. Linja sinänsä ei ole vaarallinen syövän kannalta; koska käytettävä taajuus
        on matala. Vaikka sähkö sinänsä on vaarallista, koska sillä on korkea potentiaali (eli jännite),
        sen muodostama kenttä ei ole vaarallinen jollei sillä ole tiettyjä ominaisuuksia. Suurjännitelinjojen
        kentillä tällaisia ominaisuuksia ei ole.


      • ::::
        Jukka Paulin kirjoitti:

        Suomen eräitä pioneereja tieteellisellä puolella on TKK:n kylmälaboratorion dosentti Risto Ilmoniemi. Hän tutkii magneettia käyttävien lääketieteellisten sovellusten kehitystä ja vaikutusta kudokseen sekä aivoihin. Kannattaa lukea artikkeli esim. Skepsiksestä, missä kerrotaan miten hysteria Espoossa sai aikaan suunnitelmia jopa kaivaa päiväkodin yhteydessä olevat suurjännitelinjat maan alle; missä ei ole järjen hiventäkään. Tämä on tyyppiesimerkki tapauksesta, jossa tehdään summittaisia "maalaisjärjen avulla" pääteltyjä syy-seurausketjuja. Ne eivät aina ole totuudenmukaisia. Fysiikka on vaativa tiede, mutta se auttaa ymmärtämään ja suunnittelemaan tehokkaita ja turvallisia menetelmiä. Ilman fysiikkaa tulee usein sutta; joko tehotonta, vaarallista tai jotain näiden yhdistelmiä.

        Harhakäsityksiä magneeteista, linkki alla:
        http://www.skepsis.fi/lehti/1999/

        Harhakäsitykset käsittelevät siis tapauksia, joissa magneeteille attribuoidaan (luetaan niiden
        aiheuttamiksi) joko negatiivisia tai positiivisia vaikutuksia. Molemmat ovat tieteellisesti ottaen
        väärää tietoa; harhaa. Negatiiviset vaikutukset tarkoittavat esim. uskomusta, että suurjännite-
        linja lisäisi syöpää. Linja sinänsä ei ole vaarallinen syövän kannalta; koska käytettävä taajuus
        on matala. Vaikka sähkö sinänsä on vaarallista, koska sillä on korkea potentiaali (eli jännite),
        sen muodostama kenttä ei ole vaarallinen jollei sillä ole tiettyjä ominaisuuksia. Suurjännitelinjojen
        kentillä tällaisia ominaisuuksia ei ole.

        kirjoitus tuo Ollikaisen mainitsema magneettistimulaatio sähköshokin sijasta.... ;) Jättää paljon ajatukselle sijaa ja myös puolustaa magnetismin käyttöä sairauksien hoidossa. Eli jokin perä magneettiterapiassakin täytyy olla.


      • 23
        :::: kirjoitti:

        kirjoitus tuo Ollikaisen mainitsema magneettistimulaatio sähköshokin sijasta.... ;) Jättää paljon ajatukselle sijaa ja myös puolustaa magnetismin käyttöä sairauksien hoidossa. Eli jokin perä magneettiterapiassakin täytyy olla.

        ECT-hoito magneettistimulaatiolla on hyvin kaukana ostoskanavien magneettirannekkeista. Vahvuudet, magneettikentän tyyppi, vaikutusmekanismi, objektiiviset näytöt nyt alkuun mainitakseni

        Hyvä esimerkki magneettikenttien ristirritaisesta vastaanotosta oli taannoinen mm. Volvoihin liittynyt hysteria akun sijoittamisesta takakonttiin, jonka vuoksi päävirtajohto kulki repsikan puolen istuimen alta. Tämähän huolestutti herkkäuskoisia, jotka pelkäsivät mm. lapsentekokyvyn heikkenevän magneettikentän johdosta. Samat tyypit kävivät sitten ostamassa Biltemasta magneettinapeilla vuoratun penkinsuojuksen hoitaakseen selkäsärkyjään...


      • ominaisuudet
        Jukka Paulin kirjoitti:

        Suomen eräitä pioneereja tieteellisellä puolella on TKK:n kylmälaboratorion dosentti Risto Ilmoniemi. Hän tutkii magneettia käyttävien lääketieteellisten sovellusten kehitystä ja vaikutusta kudokseen sekä aivoihin. Kannattaa lukea artikkeli esim. Skepsiksestä, missä kerrotaan miten hysteria Espoossa sai aikaan suunnitelmia jopa kaivaa päiväkodin yhteydessä olevat suurjännitelinjat maan alle; missä ei ole järjen hiventäkään. Tämä on tyyppiesimerkki tapauksesta, jossa tehdään summittaisia "maalaisjärjen avulla" pääteltyjä syy-seurausketjuja. Ne eivät aina ole totuudenmukaisia. Fysiikka on vaativa tiede, mutta se auttaa ymmärtämään ja suunnittelemaan tehokkaita ja turvallisia menetelmiä. Ilman fysiikkaa tulee usein sutta; joko tehotonta, vaarallista tai jotain näiden yhdistelmiä.

        Harhakäsityksiä magneeteista, linkki alla:
        http://www.skepsis.fi/lehti/1999/

        Harhakäsitykset käsittelevät siis tapauksia, joissa magneeteille attribuoidaan (luetaan niiden
        aiheuttamiksi) joko negatiivisia tai positiivisia vaikutuksia. Molemmat ovat tieteellisesti ottaen
        väärää tietoa; harhaa. Negatiiviset vaikutukset tarkoittavat esim. uskomusta, että suurjännite-
        linja lisäisi syöpää. Linja sinänsä ei ole vaarallinen syövän kannalta; koska käytettävä taajuus
        on matala. Vaikka sähkö sinänsä on vaarallista, koska sillä on korkea potentiaali (eli jännite),
        sen muodostama kenttä ei ole vaarallinen jollei sillä ole tiettyjä ominaisuuksia. Suurjännitelinjojen
        kentillä tällaisia ominaisuuksia ei ole.

        > Linja sinänsä ei ole vaarallinen syövän kannalta; koska käytettävä taajuus
        on matala. Vaikka sähkö sinänsä on vaarallista, koska sillä on korkea potentiaali (eli jännite),
        sen muodostama kenttä ei ole vaarallinen jollei sillä ole tiettyjä ominaisuuksia. Suurjännitelinjojen
        kentillä tällaisia ominaisuuksia ei ole.

        Jos suurjännitelinjalla ei ole mitään negatiivisia vaikutuksia, niin mitkä ovat ne "tietyt ominaisuudet" jotka voivat tehdä siitä vaarallisen?


      • aakk
        ominaisuudet kirjoitti:

        > Linja sinänsä ei ole vaarallinen syövän kannalta; koska käytettävä taajuus
        on matala. Vaikka sähkö sinänsä on vaarallista, koska sillä on korkea potentiaali (eli jännite),
        sen muodostama kenttä ei ole vaarallinen jollei sillä ole tiettyjä ominaisuuksia. Suurjännitelinjojen
        kentillä tällaisia ominaisuuksia ei ole.

        Jos suurjännitelinjalla ei ole mitään negatiivisia vaikutuksia, niin mitkä ovat ne "tietyt ominaisuudet" jotka voivat tehdä siitä vaarallisen?

        Vanha ketju, mutta joku saattaa silti lukea.
        On yleisesti tiedettyä, että ilman negatiiviset ionit ovat terveydelle hyväksi. Ilmanpuhdistimissa on korkeita negatiivisia jännitteitä jotka tuottavat negatiivisia ioneita.

        Korkeajännitelinjat taas päinvastoin ionisoivat ilmaa positiivisesti. Maa on negatiivisesti latautunut, joten positiiviset ionit suuntautuvat alaspäin ja voivat aiheuttaa siten sairastumisia niille, jotka esim. asuvat aivan vieressä.


      • htg
        aakk kirjoitti:

        Vanha ketju, mutta joku saattaa silti lukea.
        On yleisesti tiedettyä, että ilman negatiiviset ionit ovat terveydelle hyväksi. Ilmanpuhdistimissa on korkeita negatiivisia jännitteitä jotka tuottavat negatiivisia ioneita.

        Korkeajännitelinjat taas päinvastoin ionisoivat ilmaa positiivisesti. Maa on negatiivisesti latautunut, joten positiiviset ionit suuntautuvat alaspäin ja voivat aiheuttaa siten sairastumisia niille, jotka esim. asuvat aivan vieressä.

        Ei. Voimalinjoissa kulkee 50 Hz:n vaihtovirta, ei tasavirta. Napaisuus vaihtuu 50 kertaa sekunnissa.

        Miten on "yleisesti tiedettyä" tuo ionien väitetty terveysvaikutus? Onko linkkiä tutkimukseen?


      • aakk
        htg kirjoitti:

        Ei. Voimalinjoissa kulkee 50 Hz:n vaihtovirta, ei tasavirta. Napaisuus vaihtuu 50 kertaa sekunnissa.

        Miten on "yleisesti tiedettyä" tuo ionien väitetty terveysvaikutus? Onko linkkiä tutkimukseen?

        Korkeajännitelinjat tuottavat tietenkin myös negatiivisia ioneja (50 hz vaihtojännite), mutta koska ilmakehän yläpuoli (ionosfääri) on positiivisesti latautunut, niin negatiiviset ionit nousevat ylöspäin ja vain haitalliset positiiviset ionit jäävät vaikuttamaan.
        Niagaran putouksilla on mitattu luonnossa korkeimpia pitoisuuksia negatiivisia ioneita kun taas kaupunki-ilmassa on usein enemmistönä positiiviset ionit (pakokaasuista).
        Negatiiviset ionit mm. puhdistavat ilmaa haitallisista pienhiukkasista.
        Kaikki, jotka asiaan ovat perehtyneet ovat yksimielisiä siitä, että nimenomaan negatiiviset ionit ovat terveysvaikutteisia, eivät positiiviset.
        Jos niillä ei olisi mitään oikeita vaikutuksia, niin todennäköisesti asiasta ei olisi sellaista yksimielisyyttä, vaan olisi myös niitä, jotka pitäisivät jopa positiivisia ioneja terveellisinä. Terveyshyödyistä en ala kiistelemään. Nämä ovat vain niitä mahdollisia muita "tiettyjä ominaisuuksia".
        Kaikkia asioita on lähes mahdotonta todistaa, sillä vaikutukset voivat tulla vasta pitkän ajan kuluessa, joten tutkimukset olisivat hyvin kalliita ja ehkä mahdottomia toteuttaa. Sittenkin voisi aina halutessaan väittää, että asia johtuukin jostain muusta ja myös virhetulkinnat tutkimuksissa ovat yleisiä. Eihän edes kaikista ruoka-aineiden terveysvaikutuksista olla yhtä mieltä, vaikka koko ajan tehdään tutkimuksia. Kuitenkin oikeampaan suuntaan ollaan viimeinkin menossa (esim. puhdistetun sokerin ja valkoisen vehnäjauhon haitallisuus). No ei kuulu tähän, mutta osoittaa miten hankalaa asioiden selvittäminen tutkimuksilla on. Jos julkaistaan tutkimus, jonka tulos ei miellytä jotain tahoa, niin voidaan tehdä vastatutkimus, millä pyritääm kumoamaan edelliset tutkimuksen tulokset.
        ---
        Magneettikenttien vaikutuksista (Turun sanomien artikkeli 6.2.2009):
        Bernin yliopiston tutkimuksessa vertailtiin voimalinjojen magneettikentille altistumista ja dementoiviin tauteihin kuolleisuutta. Tutkimuksen mukaan ihmisellä, joka asuu 15 vuotta 50 metrin päässä 220-380 kilovoltin voimalinjasta, on kaksinkertainen riski sairastua Alzheimerin tautiin verrattuna valtaväestöön.

        Samaiseen 50 metrin riskialueeseen päätyi myös espanjalaisen Ana Garcian tutkimus. Hän yhdisti 14 aiempaa magneettikenttätutkimusta. Garcian tutkimustuloksien mukaan jo yli 0,5 mikrotestan pitkäaikainen altistus magneettikentälle kasvattaa Alzheimer-riskin kaksinkertaiseksi.

        Jutussa mainitaan myös leukemian lisääntymisestä.
        Leukemiariskiä taas ei uudemman tutkimuksen mukaan ole ollut.


    • Toimiiko sittenkin..

      Hei! Itse en ole käyttänyt magneettituotteita mutta nyt olisi tarkoitus kokeilla sen toimivuutta migreenipäänsärkyihini. Voin sanoa että minulla on keskimääräisesti kaksi kertaa viikossa päänsärkyä (migreenipohjaista, silmien takaa jyskyttää) johon auttaa ainoastaan särkylääkkeet. Eli ilman niitä vain pahenee...

      Veljeni kävi juuri aamukahvilla ja huomasin hänen magneettirannekorun. Hän pyysi minua laittamaan kädet selän taakse sormet ristiin. Ihmettelin että mitähän se nyt meinaa mutta tein työtä käskettyä. Hän käski minun yrittää pysyä pystyssä ja samalla painoi omilla käsillään kämmeniäni alaspäin ja vaikka kuinka yritin niin joka kerta horjahdin taaksepäin. Sitten hän antoi käteeni oman rannekkeensa ja teki saman jutun uudestaan: EN HORJAHTANUT YHTÄÄN, SIIS EN YHTÄÄN! Ja hän vielä painoi kovempaa kuin aiemmalla kerralla! Ihan oikeasti en ymmärrä miten se oli mahdollista mutta halusin kokeilla uudestaan ja uudestaan ilman, ja rannekkeen kanssa. Kysyin miten se oli mahdollista niin jotenkin liittyy että veri kiertää nopeammin tai jotain ja johonkin rautaan se vaikuttaa ja tasapainoon... Ja kaikista oudointa oli että koe tehtiin heti kun ranneke oli kädessäni, ei siis odotettu että "alkaisi vaikuttamaan".

      Veljeni on hyvin skeptinen mutta kokeili joskus huvikseen vaimonsa pyynnöstä nilkkaranneketta koviin päänsärkyihinsä (2 viikkoa putkeen päätä koski ja niskat olivat jumissa, kävi lääkärissäkin mutta syytä ei löydetty särkyyn). Ja sanoi että auttoi. Tosin vieläkin on skeptinen siinä määrin että voihan kaikki olla sattumaa, säryt vain loppuivat mutta aina kun ei ranneketta käytä niin niskat ovat jumissa tai päätä jomottaa herkemmin. Mutta kokeilemalla se selviää, minua nyppii jatkuva buranoitten popsiminen ja päänsäryn vaikutus elämääni joten meni syteen tai saveen! Nyt saan lainaani nilkkarenkaan veljeltäni ja testailen sitä, saa nähdä miten käy...

    • Laatutavaraa ovat

      Sain eräässä kaupassa kymmeniä magneettirannekkeita ja -koruja. Voisin ajatella könttähintaa... Jos jotakuta kiinostaisi?

      • dalla 72

      • --<-@

        Vois kiinnostaa, mutta;
        Minkä firman tuotteita, mitä magnetteeja ja mitkä vahvuudet?


      • ....................

      • eveliinala

    • eliinaa

      korumagneetteja www.evelin.energetix.tv

    • Magheavy

      Sairaaloissa käytetään yhtä magneettiterapiamuotoa yhä ja se on tarpeellinen osa tiettyjen potilasryhmien hoidossa. Se saattaisi soveltua hyvin myös useammallekin täällä kirjoittavalle. Kyse on ns. magneettiliiveistä, joilla on selvä rauhoittava vaikutus.

      • en ole kuullutkaan

        Kerro missä sairaalassa semmoisia käytetään. Ettet vaan sekoita pakkopaitaan?


      • olen kuullut
        en ole kuullutkaan kirjoitti:

        Kerro missä sairaalassa semmoisia käytetään. Ettet vaan sekoita pakkopaitaan?

        Löytyy esim. Kunto-Raumasta, jossa annetaan pääasiassa fysioterapiaa. Myös Lääkäriasema Long life antaa tuota hoitoa. Kannattaa ehkä ensin ottaa selville, ennen kuin annat tuollaisia kommentteja.


      • älä usko huuhaaseen
        olen kuullut kirjoitti:

        Löytyy esim. Kunto-Raumasta, jossa annetaan pääasiassa fysioterapiaa. Myös Lääkäriasema Long life antaa tuota hoitoa. Kannattaa ehkä ensin ottaa selville, ennen kuin annat tuollaisia kommentteja.

        Vaan vaihtoehtohoitoja antavia yrityksiä. Yhtähyvin voitaisiin väittää, että Suomen sairaaloissa käytetään enkeliterapiaa ja quantum touch energiahoitoja.
        Semmosilla staattisilla magneettinappuloilla ei anneta mitään hoitoja missään Suomen oikeassa sairaalassa. Magneettivyö ja pakkopaita on eri juttu.
        Voisit itsekkin ottaa asioista selvää.


      • 34
        en ole kuullutkaan kirjoitti:

        Kerro missä sairaalassa semmoisia käytetään. Ettet vaan sekoita pakkopaitaan?

        Jyvä löytyi. Aplodeja.


    • Elä usko huijareita
      • Näin ne toimii

        Äläkä sinä esitä kommentteja ennen kuin olet tutkinut asioita. Jos työ yksi vekotin onkin huijausta, ei se tarkoita että kaikki muukin olisi huijausta. Magneettikoruista (kunnollisista), patjoista, tyynyistä yms. on todettu olevan hyötyä 80 % käyttäjistä. Asiaa on ihan oikeasti tutkittu ympäri maailmaa. Se pystytään myös tieteellisesti selittämään, miksi nuo hoidot tehoavat.


      • kertovat

        Tuosta Power Balancesta, niin se ettei ole tieteellistä näyttöä, ei tarkoita sitä ettei tuote toimisi. Se varmin näyttö on kuluttajien omat kokemukset:

        "Toimii hyvin uinnissa. Harjoittelin tasapainoista ja vauhdikkaampaa liukua vapaauinnissa, jolloin voimaranneke auttoi kokonaisuuden hallinnassa."

        "Ensimmäistä kertaa sain käteeni Power Balance-rannekkeen, kun kaverini teetti minulle pari tasapainotestiä kesällä moottoriveneessä. En tiennyt mistä on kyse, mutta nostin jalkaa käskettynä ja horjahtelin kovasti. Mutta hologrammi-rannekkeen kanssa juurruin maahan kuin puu. Ihmeellistä, ajattelin.

        Kuulin, että Teemu Selänne on täysin hologrammi-uskovainen, kuten myös koko Anaheim Mighty Ducksin raavaat jäämiehet. Ei kai se nyt ihan höpöä voi olla."

        http://www.yhteishyva.fi/vapaa-aika_perhe/urheilu/testissa_power_balance/fi_FI/testissa_power_balance/


      • nyt taitaa naurattaa
        Näin ne toimii kirjoitti:

        Äläkä sinä esitä kommentteja ennen kuin olet tutkinut asioita. Jos työ yksi vekotin onkin huijausta, ei se tarkoita että kaikki muukin olisi huijausta. Magneettikoruista (kunnollisista), patjoista, tyynyistä yms. on todettu olevan hyötyä 80 % käyttäjistä. Asiaa on ihan oikeasti tutkittu ympäri maailmaa. Se pystytään myös tieteellisesti selittämään, miksi nuo hoidot tehoavat.

        Heh heh. Minähän esitän kommenttini. Vai että kunnollisista magneettikoruista on apua.


      • hän uskoi jopa main.
        kertovat kirjoitti:

        Tuosta Power Balancesta, niin se ettei ole tieteellistä näyttöä, ei tarkoita sitä ettei tuote toimisi. Se varmin näyttö on kuluttajien omat kokemukset:

        "Toimii hyvin uinnissa. Harjoittelin tasapainoista ja vauhdikkaampaa liukua vapaauinnissa, jolloin voimaranneke auttoi kokonaisuuden hallinnassa."

        "Ensimmäistä kertaa sain käteeni Power Balance-rannekkeen, kun kaverini teetti minulle pari tasapainotestiä kesällä moottoriveneessä. En tiennyt mistä on kyse, mutta nostin jalkaa käskettynä ja horjahtelin kovasti. Mutta hologrammi-rannekkeen kanssa juurruin maahan kuin puu. Ihmeellistä, ajattelin.

        Kuulin, että Teemu Selänne on täysin hologrammi-uskovainen, kuten myös koko Anaheim Mighty Ducksin raavaat jäämiehet. Ei kai se nyt ihan höpöä voi olla."

        http://www.yhteishyva.fi/vapaa-aika_perhe/urheilu/testissa_power_balance/fi_FI/testissa_power_balance/

        Meinaatko että, täytyyhän sen toimia kun kerran mainoksessakin niin sanotaan.
        Hyvinhän se on toiminut ja tuottanut hillittömän liikevaihdon toimittajilleen. Kiitos sinunlaisten...seuraava huijausta odotellessa.


      • youtubessa
        hän uskoi jopa main. kirjoitti:

        Meinaatko että, täytyyhän sen toimia kun kerran mainoksessakin niin sanotaan.
        Hyvinhän se on toiminut ja tuottanut hillittömän liikevaihdon toimittajilleen. Kiitos sinunlaisten...seuraava huijausta odotellessa.

        Selänteen kommentti tuotteesta:

        http://www.youtube.com/watch?v=y-vPEU8_KL0


      • helppoa rahaa
        youtubessa kirjoitti:

        Selänteen kommentti tuotteesta:

        http://www.youtube.com/watch?v=y-vPEU8_KL0

        Näköjään Selänne on myös tuon humppuukki tuotteen markkinoimisessa mukana. Luuletko, että hän ilmaiseksi laskettelee luikuria ja kehuu olemattomia vaikutuksia.
        Älä nyt hyvä ihminen rupea uskomaan mainoksia. Andy räjäyttää lian pois, ja Essolta saa Tiikerin tankkiin,RedBull antaa siivet jne.Onko ne totta ?


      • käyttäjillä
        helppoa rahaa kirjoitti:

        Näköjään Selänne on myös tuon humppuukki tuotteen markkinoimisessa mukana. Luuletko, että hän ilmaiseksi laskettelee luikuria ja kehuu olemattomia vaikutuksia.
        Älä nyt hyvä ihminen rupea uskomaan mainoksia. Andy räjäyttää lian pois, ja Essolta saa Tiikerin tankkiin,RedBull antaa siivet jne.Onko ne totta ?

        "Näköjään Selänne on myös tuon humppuukki tuotteen markkinoimisessa mukana. Luuletko, että hän ilmaiseksi laskettelee luikuria ja kehuu olemattomia vaikutuksia."

        Selänteen solvaaminen valehtelijaksi julkisella keskustelupalstalla on vähän tyhmänrohkeaa.

        "kehuu olemattomia vaikutuksia"

        Vaikutuksia kehuu niin moni, että tuskin ovat olemattomia:

        "Testi: Suhtaudun rannekkeeseen epäluuloisesti, mutta olen utelias. Testin ensimmäisessä osassa seistään yhdellä jalalla ja pyritään pitämään tasapaino, vaikka toinen henkilö yrittää horjuttaa sitä. Horjahdan melkein heti ja pujotan sen jälkeen Power Balancen ranteeseeni. Hämmästyksekseni pysyn pystyssä paljon paremmin kuin ensimmäisellä kerralla."

        http://www2.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/189345.shtml


      • 11
        käyttäjillä kirjoitti:

        "Näköjään Selänne on myös tuon humppuukki tuotteen markkinoimisessa mukana. Luuletko, että hän ilmaiseksi laskettelee luikuria ja kehuu olemattomia vaikutuksia."

        Selänteen solvaaminen valehtelijaksi julkisella keskustelupalstalla on vähän tyhmänrohkeaa.

        "kehuu olemattomia vaikutuksia"

        Vaikutuksia kehuu niin moni, että tuskin ovat olemattomia:

        "Testi: Suhtaudun rannekkeeseen epäluuloisesti, mutta olen utelias. Testin ensimmäisessä osassa seistään yhdellä jalalla ja pyritään pitämään tasapaino, vaikka toinen henkilö yrittää horjuttaa sitä. Horjahdan melkein heti ja pujotan sen jälkeen Power Balancen ranteeseeni. Hämmästyksekseni pysyn pystyssä paljon paremmin kuin ensimmäisellä kerralla."

        http://www2.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/189345.shtml

        Täyttä roskaa.
        Mitään vaikutusta ei ole, jos ei sitten korvien välissä, kun on kova halu uskoa. Jos valmistaja itse myöntää homman huuhaaksi, niin täytyy olla luja usko, että vielä viitsii puolustella.


      • voi häpeä
        käyttäjillä kirjoitti:

        "Näköjään Selänne on myös tuon humppuukki tuotteen markkinoimisessa mukana. Luuletko, että hän ilmaiseksi laskettelee luikuria ja kehuu olemattomia vaikutuksia."

        Selänteen solvaaminen valehtelijaksi julkisella keskustelupalstalla on vähän tyhmänrohkeaa.

        "kehuu olemattomia vaikutuksia"

        Vaikutuksia kehuu niin moni, että tuskin ovat olemattomia:

        "Testi: Suhtaudun rannekkeeseen epäluuloisesti, mutta olen utelias. Testin ensimmäisessä osassa seistään yhdellä jalalla ja pyritään pitämään tasapaino, vaikka toinen henkilö yrittää horjuttaa sitä. Horjahdan melkein heti ja pujotan sen jälkeen Power Balancen ranteeseeni. Hämmästyksekseni pysyn pystyssä paljon paremmin kuin ensimmäisellä kerralla."

        http://www2.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/189345.shtml

        Jos testin tekee niinpäin, että ensin on ranneke ja toisella kerralla ei, niin hölmömpi ajattelee, että rannekkeen pitäminen vie tasapainon.

        Teukkaa on jymäytetty. Saa palauttaa rannekkeen. Mutta saakohan pitää valmistajan antamat rahat?


      • älä kerroTeemulle
        käyttäjillä kirjoitti:

        "Näköjään Selänne on myös tuon humppuukki tuotteen markkinoimisessa mukana. Luuletko, että hän ilmaiseksi laskettelee luikuria ja kehuu olemattomia vaikutuksia."

        Selänteen solvaaminen valehtelijaksi julkisella keskustelupalstalla on vähän tyhmänrohkeaa.

        "kehuu olemattomia vaikutuksia"

        Vaikutuksia kehuu niin moni, että tuskin ovat olemattomia:

        "Testi: Suhtaudun rannekkeeseen epäluuloisesti, mutta olen utelias. Testin ensimmäisessä osassa seistään yhdellä jalalla ja pyritään pitämään tasapaino, vaikka toinen henkilö yrittää horjuttaa sitä. Horjahdan melkein heti ja pujotan sen jälkeen Power Balancen ranteeseeni. Hämmästyksekseni pysyn pystyssä paljon paremmin kuin ensimmäisellä kerralla."

        http://www2.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/189345.shtml

        Mainoksiin palkataan useimmiten joku julkisuuden tunnettu henkilö vakuuttelemaan tuotteen erinomaisuutta.
        Olet sinä aika kova uskomaan, kun uskot moiseen humpuukkiin, vaikka valmistajakin myöntää tuotteensa humpuukiksi.


      • .:.:.:.
        nyt taitaa naurattaa kirjoitti:

        Heh heh. Minähän esitän kommenttini. Vai että kunnollisista magneettikoruista on apua.

        Tuolla power balancella ei ole MITÄÄN tekemistä terapiamagneettien kanssa, joten voitte lakata jauhamasta siitä tässäketjussa! Magneettiterapiaa saa ihan suomestakin ja on vain ajan kysymys, koska lääkintäviranomaisten on "pakko" murtaa lääketeollisuuden monopoli ja hyväksyä mm.magneettiterapia ja muutama muukin vaihtoehtohoito lailliseksi hoitomuodoksi.


      • ttppii
        Näin ne toimii kirjoitti:

        Äläkä sinä esitä kommentteja ennen kuin olet tutkinut asioita. Jos työ yksi vekotin onkin huijausta, ei se tarkoita että kaikki muukin olisi huijausta. Magneettikoruista (kunnollisista), patjoista, tyynyistä yms. on todettu olevan hyötyä 80 % käyttäjistä. Asiaa on ihan oikeasti tutkittu ympäri maailmaa. Se pystytään myös tieteellisesti selittämään, miksi nuo hoidot tehoavat.

        Jos asiaa on tutkittu, niin varmaan voit antaa viitteitä tutkimustuloksiin.
        En pidättäisi hengitystäni niitä odottaessa.


      • >*<
        ttppii kirjoitti:

        Jos asiaa on tutkittu, niin varmaan voit antaa viitteitä tutkimustuloksiin.
        En pidättäisi hengitystäni niitä odottaessa.

        Magneettiterapia tutkimuksia

        * Alfano AP, Taylor AG, Foresman PA, et al. Static magnetic fields for treatment of fibromyalgia: a randomized controlled trial. J Altern Complement Med 2001;7(1):53-64.
        * Basford JR. A historical perspective of the popular use of electric and magnetic therapy. Arch Phys Med Rehabil 2001;82:1261-1269.
        * Bown CS. Effects of magnets on chronic pelvic pain. Obstet Gynecol 2000;95(4 Suppl 1):S29.
        * Carter R, Aspy CB, Mold J. The effectiveness of magnet therapy for treatment of wrist pain attributed to carpal tunnel syndrome. J Fam Pract 2002;51(1):38-40.
        * Chandi DD, Groenendijk PM, Venema PL. Functional Extracorporeal magnetic stimulation as a treatment for female urinary incontinence: 'the chair.' Brit J Urol 2004;93(4):539-541.
        * Jacobson JI, Gorman R, Yamanashi WS, et al. Low-amplitude, extremely low frequency magnetic fields for the treatment of osteoarthritic knees: a double-blind clinical study. Altern Ther Health Med 2001;7(5):54-59.
        * Madersbacher H, Pilloni S. Efficacy of extracorporeal magnetic innervation therapy (EXMI) in comparison to standard therapy for stress, urge and mixed incontinence: a randomized prospective trial (unpublished abstract). International Continence Society, Florence, Italy, 2003.
        * Pinzur, MS, Michael S, Lio T, et al. A randomized prospective feasibility trial to assess the safety and efficacy of pulsed electromagnetic fields therapy (PEMF) in the treatment of stage I Charcot arthropathy of the midfoot in diabetic individuals [abstract]. Diabetes 2002;51(Suppl 2):A542.
        * Quittan M, Schuhfried O, Wiesinger GF, et al. [Clinical effectiveness of magnetic field therapy: a review of the literature]. Acta Med Austria 2000;27(3):61-68.
        * Segal NA, Toda Y, Huston J, et al. Two configurations of static magnetic fields for treating rheumatoid arthritis of the knee: a double-blind clinical trial. Arch Phys Med Rehabil 2001;82(10):1453-1460.
        * Ünsal A, Saglam R, Cimentepe E. Extracorporeal magnetic stimulation for the treatment of stress and urge incontinence in women. Scandinav J Urol Nephrol 2003;37(5):424-428.
        * Weintraub MI, Wolfe GI, Barohn RA, et al. Static magnetic field therapy for symptomatic diabetic neuropathy: a randomized, double-blind, placebo-controlled trial. Arch Phys Med Rehabil 2003;84(5):736-746.
        * Wosko PM, Eisenberg DM, Simon LS. Double-blind placebo-controlled trial of static magnets for the treatment of osteoarthritis of the knee: results of a pilot study. Altern Ther Health Med 2004;10(2):36-43.
        * Yamanishi T, Sakakibara R, Uchiyama T, et al. Comparative study of the effects of magnetic versus electrical stimulation on inhibition of detrusor over-activity. Urology 2000;56:777-781.
        * Yokoyama T, Nishiguchi J, Watanabe T, et al. Comparative study of effects of extracorporeal magnetic innervation versus electrical stimulation for urinary incontinence after radical prostatectomy. Urology 2004;Feb, 63(2):264-267.


      • 24
        >*< kirjoitti:

        Magneettiterapia tutkimuksia

        * Alfano AP, Taylor AG, Foresman PA, et al. Static magnetic fields for treatment of fibromyalgia: a randomized controlled trial. J Altern Complement Med 2001;7(1):53-64.
        * Basford JR. A historical perspective of the popular use of electric and magnetic therapy. Arch Phys Med Rehabil 2001;82:1261-1269.
        * Bown CS. Effects of magnets on chronic pelvic pain. Obstet Gynecol 2000;95(4 Suppl 1):S29.
        * Carter R, Aspy CB, Mold J. The effectiveness of magnet therapy for treatment of wrist pain attributed to carpal tunnel syndrome. J Fam Pract 2002;51(1):38-40.
        * Chandi DD, Groenendijk PM, Venema PL. Functional Extracorporeal magnetic stimulation as a treatment for female urinary incontinence: 'the chair.' Brit J Urol 2004;93(4):539-541.
        * Jacobson JI, Gorman R, Yamanashi WS, et al. Low-amplitude, extremely low frequency magnetic fields for the treatment of osteoarthritic knees: a double-blind clinical study. Altern Ther Health Med 2001;7(5):54-59.
        * Madersbacher H, Pilloni S. Efficacy of extracorporeal magnetic innervation therapy (EXMI) in comparison to standard therapy for stress, urge and mixed incontinence: a randomized prospective trial (unpublished abstract). International Continence Society, Florence, Italy, 2003.
        * Pinzur, MS, Michael S, Lio T, et al. A randomized prospective feasibility trial to assess the safety and efficacy of pulsed electromagnetic fields therapy (PEMF) in the treatment of stage I Charcot arthropathy of the midfoot in diabetic individuals [abstract]. Diabetes 2002;51(Suppl 2):A542.
        * Quittan M, Schuhfried O, Wiesinger GF, et al. [Clinical effectiveness of magnetic field therapy: a review of the literature]. Acta Med Austria 2000;27(3):61-68.
        * Segal NA, Toda Y, Huston J, et al. Two configurations of static magnetic fields for treating rheumatoid arthritis of the knee: a double-blind clinical trial. Arch Phys Med Rehabil 2001;82(10):1453-1460.
        * Ünsal A, Saglam R, Cimentepe E. Extracorporeal magnetic stimulation for the treatment of stress and urge incontinence in women. Scandinav J Urol Nephrol 2003;37(5):424-428.
        * Weintraub MI, Wolfe GI, Barohn RA, et al. Static magnetic field therapy for symptomatic diabetic neuropathy: a randomized, double-blind, placebo-controlled trial. Arch Phys Med Rehabil 2003;84(5):736-746.
        * Wosko PM, Eisenberg DM, Simon LS. Double-blind placebo-controlled trial of static magnets for the treatment of osteoarthritis of the knee: results of a pilot study. Altern Ther Health Med 2004;10(2):36-43.
        * Yamanishi T, Sakakibara R, Uchiyama T, et al. Comparative study of the effects of magnetic versus electrical stimulation on inhibition of detrusor over-activity. Urology 2000;56:777-781.
        * Yokoyama T, Nishiguchi J, Watanabe T, et al. Comparative study of effects of extracorporeal magnetic innervation versus electrical stimulation for urinary incontinence after radical prostatectomy. Urology 2004;Feb, 63(2):264-267.

        Osa jutustelutasoisia katsauksia ja jos oli oikeasti yritystä tutkia objektiivisesti, ei tehoa löytynytkään. Tämä vahvistaa magneettiterapiatuotteiden humpuukiolettaman.


      • onneton makneetti
        >*< kirjoitti:

        Magneettiterapia tutkimuksia

        * Alfano AP, Taylor AG, Foresman PA, et al. Static magnetic fields for treatment of fibromyalgia: a randomized controlled trial. J Altern Complement Med 2001;7(1):53-64.
        * Basford JR. A historical perspective of the popular use of electric and magnetic therapy. Arch Phys Med Rehabil 2001;82:1261-1269.
        * Bown CS. Effects of magnets on chronic pelvic pain. Obstet Gynecol 2000;95(4 Suppl 1):S29.
        * Carter R, Aspy CB, Mold J. The effectiveness of magnet therapy for treatment of wrist pain attributed to carpal tunnel syndrome. J Fam Pract 2002;51(1):38-40.
        * Chandi DD, Groenendijk PM, Venema PL. Functional Extracorporeal magnetic stimulation as a treatment for female urinary incontinence: 'the chair.' Brit J Urol 2004;93(4):539-541.
        * Jacobson JI, Gorman R, Yamanashi WS, et al. Low-amplitude, extremely low frequency magnetic fields for the treatment of osteoarthritic knees: a double-blind clinical study. Altern Ther Health Med 2001;7(5):54-59.
        * Madersbacher H, Pilloni S. Efficacy of extracorporeal magnetic innervation therapy (EXMI) in comparison to standard therapy for stress, urge and mixed incontinence: a randomized prospective trial (unpublished abstract). International Continence Society, Florence, Italy, 2003.
        * Pinzur, MS, Michael S, Lio T, et al. A randomized prospective feasibility trial to assess the safety and efficacy of pulsed electromagnetic fields therapy (PEMF) in the treatment of stage I Charcot arthropathy of the midfoot in diabetic individuals [abstract]. Diabetes 2002;51(Suppl 2):A542.
        * Quittan M, Schuhfried O, Wiesinger GF, et al. [Clinical effectiveness of magnetic field therapy: a review of the literature]. Acta Med Austria 2000;27(3):61-68.
        * Segal NA, Toda Y, Huston J, et al. Two configurations of static magnetic fields for treating rheumatoid arthritis of the knee: a double-blind clinical trial. Arch Phys Med Rehabil 2001;82(10):1453-1460.
        * Ünsal A, Saglam R, Cimentepe E. Extracorporeal magnetic stimulation for the treatment of stress and urge incontinence in women. Scandinav J Urol Nephrol 2003;37(5):424-428.
        * Weintraub MI, Wolfe GI, Barohn RA, et al. Static magnetic field therapy for symptomatic diabetic neuropathy: a randomized, double-blind, placebo-controlled trial. Arch Phys Med Rehabil 2003;84(5):736-746.
        * Wosko PM, Eisenberg DM, Simon LS. Double-blind placebo-controlled trial of static magnets for the treatment of osteoarthritis of the knee: results of a pilot study. Altern Ther Health Med 2004;10(2):36-43.
        * Yamanishi T, Sakakibara R, Uchiyama T, et al. Comparative study of the effects of magnetic versus electrical stimulation on inhibition of detrusor over-activity. Urology 2000;56:777-781.
        * Yokoyama T, Nishiguchi J, Watanabe T, et al. Comparative study of effects of extracorporeal magnetic innervation versus electrical stimulation for urinary incontinence after radical prostatectomy. Urology 2004;Feb, 63(2):264-267.

        Katsoin tuosta listasta ensimmäisen. Siinä ei saatu merkitsevää eroa magneetti- ja kontrolliryhmien välille. Hyvä, että homma on tutkittu ja makkeliksi havaittu. Tajusikohan se yrittäjä, jonka sivulta listan nyysit, että joku voi alkaa tsekkaamaan?


      • ttppii
        onneton makneetti kirjoitti:

        Katsoin tuosta listasta ensimmäisen. Siinä ei saatu merkitsevää eroa magneetti- ja kontrolliryhmien välille. Hyvä, että homma on tutkittu ja makkeliksi havaittu. Tajusikohan se yrittäjä, jonka sivulta listan nyysit, että joku voi alkaa tsekkaamaan?

        Ja lisäksi iso osa noista tutkimuksista koskee magneettistimulaatiota ja vaihtuvia magneettikenttiä, jotka on täysin eri asia kun tuollaiset magneettilelut.


      • vaatia?
        11 kirjoitti:

        Täyttä roskaa.
        Mitään vaikutusta ei ole, jos ei sitten korvien välissä, kun on kova halu uskoa. Jos valmistaja itse myöntää homman huuhaaksi, niin täytyy olla luja usko, että vielä viitsii puolustella.

        "Mitään vaikutusta ei ole, jos ei sitten korvien välissä, kun on kova halu uskoa. Jos valmistaja itse myöntää homman huuhaaksi, niin täytyy olla luja usko, että vielä viitsii puolustella."

        Homma siis menee niin että valmistaja on myöntänyt ettei tieteellistä näyttöä ole, mutta valtavasti on positiivisia käyttäjäkokemuksia. Kumpi siis on kuluttajalle tärkeämpää, tieteellinen näyttö, vai se että tuote oikeasti toimii.


      • Toimiiko?
        vaatia? kirjoitti:

        "Mitään vaikutusta ei ole, jos ei sitten korvien välissä, kun on kova halu uskoa. Jos valmistaja itse myöntää homman huuhaaksi, niin täytyy olla luja usko, että vielä viitsii puolustella."

        Homma siis menee niin että valmistaja on myöntänyt ettei tieteellistä näyttöä ole, mutta valtavasti on positiivisia käyttäjäkokemuksia. Kumpi siis on kuluttajalle tärkeämpää, tieteellinen näyttö, vai se että tuote oikeasti toimii.

        Jos tuote toimii, oikeasti, niin ei ole mitään ongelmaa saada siitä tieteellinen näyttö. Ne eivät ole vaihtoehtoisia, vaan toisiinsa tiukasti yhteydessä.

        Tämän homman juju on siinä, että ihmisten on vaikea myöntää edes itselleen, että on tullut höynäytetyksi. Sama homma Wincapitan ja lukemattomien muiden vedätysten kanssa.


      • puututa?
        Toimiiko? kirjoitti:

        Jos tuote toimii, oikeasti, niin ei ole mitään ongelmaa saada siitä tieteellinen näyttö. Ne eivät ole vaihtoehtoisia, vaan toisiinsa tiukasti yhteydessä.

        Tämän homman juju on siinä, että ihmisten on vaikea myöntää edes itselleen, että on tullut höynäytetyksi. Sama homma Wincapitan ja lukemattomien muiden vedätysten kanssa.

        "Jos tuote toimii, oikeasti, niin ei ole mitään ongelmaa saada siitä tieteellinen näyttö. Ne eivät ole vaihtoehtoisia, vaan toisiinsa tiukasti yhteydessä."

        Aha, ja koululääketieteessä käytettävistä tuotteista vain 13% perustuu tieteelliseen näyttöön. No sehän on tosin jo valtamedioissakin todettu, että esim. kolesterolilääkkeet ovat pelkkää lumetta.


      • hörhön logiikkaa
        puututa? kirjoitti:

        "Jos tuote toimii, oikeasti, niin ei ole mitään ongelmaa saada siitä tieteellinen näyttö. Ne eivät ole vaihtoehtoisia, vaan toisiinsa tiukasti yhteydessä."

        Aha, ja koululääketieteessä käytettävistä tuotteista vain 13% perustuu tieteelliseen näyttöön. No sehän on tosin jo valtamedioissakin todettu, että esim. kolesterolilääkkeet ovat pelkkää lumetta.

        Palstan huuhaalobbarihan on nimenomaan vakuutellut meitä lumevaikutuksen tehosta ja vaikuttavuudesta jopa koiraansa. Onko se nyt niin, että 87% on hyviä lääkkeitä hörhön mukaan?


      • näin on
        hörhön logiikkaa kirjoitti:

        Palstan huuhaalobbarihan on nimenomaan vakuutellut meitä lumevaikutuksen tehosta ja vaikuttavuudesta jopa koiraansa. Onko se nyt niin, että 87% on hyviä lääkkeitä hörhön mukaan?

        Hän postittelee kopioita toisten hölönpölö teksteistä ja kuvittele niitä todeksi.


      • sarvista härkää
        puututa? kirjoitti:

        "Jos tuote toimii, oikeasti, niin ei ole mitään ongelmaa saada siitä tieteellinen näyttö. Ne eivät ole vaihtoehtoisia, vaan toisiinsa tiukasti yhteydessä."

        Aha, ja koululääketieteessä käytettävistä tuotteista vain 13% perustuu tieteelliseen näyttöön. No sehän on tosin jo valtamedioissakin todettu, että esim. kolesterolilääkkeet ovat pelkkää lumetta.

        Mainitse yksi kolestrolin alentamiseen tarkoitettu reseptilääke jolla ei ole kolestrolia alentavaa vaikutusta. Nyt voit vapaasti lainata niitä valtamedioitasi.


      • haitakkeita
        sarvista härkää kirjoitti:

        Mainitse yksi kolestrolin alentamiseen tarkoitettu reseptilääke jolla ei ole kolestrolia alentavaa vaikutusta. Nyt voit vapaasti lainata niitä valtamedioitasi.

        "Mainitse yksi kolestrolin alentamiseen tarkoitettu reseptilääke jolla ei ole kolestrolia alentavaa vaikutusta. Nyt voit vapaasti lainata niitä valtamedioitasi."

        Valtamedioista todellakin löytyy tietoa kolesterolilääkkeiden haitoista, MOT Kolesterolipommi:

        Osa 1/2
        http://www.youtube.com/watch?v=sqTiyl7uFGQ

        Osa 2/2
        http://www.youtube.com/watch?v=uhnJthJEltk&feature=related


      • vedä hame päällesi
        haitakkeita kirjoitti:

        "Mainitse yksi kolestrolin alentamiseen tarkoitettu reseptilääke jolla ei ole kolestrolia alentavaa vaikutusta. Nyt voit vapaasti lainata niitä valtamedioitasi."

        Valtamedioista todellakin löytyy tietoa kolesterolilääkkeiden haitoista, MOT Kolesterolipommi:

        Osa 1/2
        http://www.youtube.com/watch?v=sqTiyl7uFGQ

        Osa 2/2
        http://www.youtube.com/watch?v=uhnJthJEltk&feature=related

        Väitit että koletstroli lääkkeet ovat pelkkää lumetta. Pyysin sinua mainitsemaan yhden reseptillä saatavan kolestrolilääkkeen, jolla ei ole kolestrolia alentavaa vaikutusta. Vastauksessasi ei ole mainittu yhtään kolestroli lääkettä. Vastauksesi käsittelee kolestrolilääkkeiden sivuvaikutuksia.
        Toisaalta sinä olet palstalla ylistänyt lumevaikutuksen tehoa nimenomaan niissä uskomushoidoissa ja jopa koirilla.Onkohan sulla selvää käsitystä omasta mielipiteestäsi ?
        Sinä levittelet katkeruuttasi noita typeriä valheita ja kaikkia huuhaahoitojen mainoksia. Mielipiteesikin on lainauksia huuhaa mainoksista tai muista huuhaa kirjoituksista. Sinulle nauraa kaikki, paitsi noiden huuhaa hoitojen kannattajat häpeävät sinun tapaasi tehdä myös heistä kaikista typeryksiä.
        Siinä olet onnistunut.


      • tutkijan kanta
        vedä hame päällesi kirjoitti:

        Väitit että koletstroli lääkkeet ovat pelkkää lumetta. Pyysin sinua mainitsemaan yhden reseptillä saatavan kolestrolilääkkeen, jolla ei ole kolestrolia alentavaa vaikutusta. Vastauksessasi ei ole mainittu yhtään kolestroli lääkettä. Vastauksesi käsittelee kolestrolilääkkeiden sivuvaikutuksia.
        Toisaalta sinä olet palstalla ylistänyt lumevaikutuksen tehoa nimenomaan niissä uskomushoidoissa ja jopa koirilla.Onkohan sulla selvää käsitystä omasta mielipiteestäsi ?
        Sinä levittelet katkeruuttasi noita typeriä valheita ja kaikkia huuhaahoitojen mainoksia. Mielipiteesikin on lainauksia huuhaa mainoksista tai muista huuhaa kirjoituksista. Sinulle nauraa kaikki, paitsi noiden huuhaa hoitojen kannattajat häpeävät sinun tapaasi tehdä myös heistä kaikista typeryksiä.
        Siinä olet onnistunut.

        "Pyysin sinua mainitsemaan yhden reseptillä saatavan kolestrolilääkkeen, jolla ei ole kolestrolia alentavaa vaikutusta."

        Niitä on enemmänkin kuin yksi:

        "Happonen kyseenalaistaa ajatuksen, että statiinien vaikutus perustuisi siihen, että ne alentavat kolesterolia."

        http://verkkolehtiinmediasres.blogspot.com/2005/11/medikalisaatiotutkija-kyseenalaistaa.html


      • 21
        tutkijan kanta kirjoitti:

        "Pyysin sinua mainitsemaan yhden reseptillä saatavan kolestrolilääkkeen, jolla ei ole kolestrolia alentavaa vaikutusta."

        Niitä on enemmänkin kuin yksi:

        "Happonen kyseenalaistaa ajatuksen, että statiinien vaikutus perustuisi siihen, että ne alentavat kolesterolia."

        http://verkkolehtiinmediasres.blogspot.com/2005/11/medikalisaatiotutkija-kyseenalaistaa.html

        Minun suomenkielen taitoni mukaan tuossa ei väitetty, että statiinit eivät alentaisi kolesterolia. Mutta sinähän sovellatkin vaihtoehtoisia totuuskäsitteitä, joten ehkä se ulottuu myös kirjallisen viestinnän alalle.


      • tutkimus.
        21 kirjoitti:

        Minun suomenkielen taitoni mukaan tuossa ei väitetty, että statiinit eivät alentaisi kolesterolia. Mutta sinähän sovellatkin vaihtoehtoisia totuuskäsitteitä, joten ehkä se ulottuu myös kirjallisen viestinnän alalle.

        "Minun suomenkielen taitoni mukaan tuossa ei väitetty, että statiinit eivät alentaisi kolesterolia."

        Tässä tuoretta tutkimustietoa:

        "Varoitus 700 000 suomalaisen lääkkeestä: ”Rahan tuhlausta”"

        "Kolesterolilääkkeet ovat monelle käyttäjälleen hyödyttömiä ja saattavat jopa aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä, varoittaa jälleen uusi tutkimus brittilehti Daily Telegraphin mukaan."

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/108420-varoitus-700-000-suomalaisen-laakkeesta-”rahan-tuhlausta”


      • hyötyjä
        21 kirjoitti:

        Minun suomenkielen taitoni mukaan tuossa ei väitetty, että statiinit eivät alentaisi kolesterolia. Mutta sinähän sovellatkin vaihtoehtoisia totuuskäsitteitä, joten ehkä se ulottuu myös kirjallisen viestinnän alalle.

        Kuolleita saman verran kummassakin ryhmässä.

        http://www.poliklinikka.fi/sydanterveyskanava/uutiset/liioitellaanko-kolesterolilaakkeen-hyotyja-edes-riskiryhmaan-kuuluvien-kuolleisuus-ei-vahentynyt-9926240#


    • jo 1978

      "Yhdysvaltojen lääkintöhallitus FDA (Food and Drug Administration) on hyväksynyt magneettiterapian vuodesta 1978 täysin turvallisena hoitomuotona erityisesti kipujen ja luunmurtumien hoitoon. Magneettiterapiaa käytetäänkin hyvin tuloksin ympäri maailmaa sairaaloissa, klinikoilla ja sen käyttö lisääntyy huimaa vauhtia. Magneettiterapia on edullinen ja turvallinen hoitomuoto ilman haittavaikutuksia. MRI-laitteet, joilla tehdään magneettikuvauksia ovat teholtaan kymmeniä tuhansia gausseja ja ne on todettu täysin turvallisiksi. On myös todistettu, että n. 120 miljoonaa ihmistä maailmassa käyttää magneettisia tuotteita terveyden ylläpitämiseen ja ongelmien hoitoon."

      http://www.meridiaani.fi/magneettiterapia.html

    • koruharakka

      Mulle on ihan sama, mitä koitatte todistella vastaan, sillä minä pidän korujani joka tapauksessa, halusitte tai ette! :D Ihan pelkästään senkin takia, koska pidän niiden designista ja ostaisin niitä, vaikka niissä ei olis ensimmäistäkään magneettia. Se, onko apu tullut vaivoihini niistä vai korvien välistä, niin ihan hemmetin sama. Halvemmaksi ja terveellisemmäksi se ainakin tulee pitkässä juoksussa pitää korua, kun vetää buranaa pakettitolkulla ja jatkuvasti!

      *ugh - olen puhunut*

    • Energetix

      Älkää nyt ainakaan puhuko hyvät ihmiset jääkaappi magneeteista ja kunnon magneettikoruissa olevista magneeteista edes samana päivänä, niissä on oikeasti todella suuri ero :)

      Olen jälleenmyyjä ja itse olen ihastunut näihin Energetixin koruihin sen takia että ovat mielettömän kauniita ja todella laadukkaita :) Energetix-magneettikorut ovat arvokkaita koska ne ovat kullalla tai rhodiumilla päällystettyjä.

      Minulla ne ovat auttaneet väsymykseen, mutta tiedän myös monia joilla on auttaneet migreeniin, reumaan ja kuukautiskipuihin :)

      Voitte käydä tutustumassa verkkokaupassani koruihin ja jos vaikka löytyisi se omanlainen koru :)

      www.AnnaleenaTikkanen.energetix.tv

      Energetix on luotettava verkkokauppa tilata ja siellä on todella nopea toimitus :)

    • medimagnet

      Ymmärrettävästi magneettiterapia jakaa mielipiteet vahvasti moneen kategoriaan. Kuitenkin, siitä on saatu apua moneen vaivaan jopa viimeisimpänä vaihtoehtona lääkityksen tilalla.

      Itse käytän magneettiterapiatuotteita niska/hartiaseudun jumeihin ja paikallisesti erinäisiin vaivoihin. Lisäksi käytän niitä hevosillani jalkaturvotuksiin.

      Käykää tutustumassa uuteen magneettiterapiatuotteiden verkkokauppaan www.medimagnet.fi. Verkkokauppiaana ja tuotteiden käyttäjänä voin suositella niitä lämpimästi. ;-)

      • king.hetero

        Mainos mainos. Mutta nosto silti.


      • tääeiopmainos
        king.hetero kirjoitti:

        Mainos mainos. Mutta nosto silti.

        "Kyltyyri! Kyltyyri! Kyltyyri!"
        Tuo huuto on Suomessa syyri,
        Mut mikä se on se kyltyyri?
        Kas, siinäpä pulma on jyyri.

        Se on yhdelle ooppera-kyyri,
        taas toiselle Tukholma-tyyri,
        Duncan, Forssellin figyyri
        tai Parisin polityyri.

        Tuhatkarvainen on kyltyyri -
        se on Kiinassa Kiinaan myyri -
        mut Suomessa Suomen kyltyyri
        tuon kaiken on karrikatyyri.

        http://kaino.kotus.fi/korpus/klassikot/teksti/leino/leino_1912_tahtitarha.xml


    • be-merkki

      Kotona on laitteisto nimeltään Bemer. Kesällä joku asiantuntijalääkäri heitti radiossa ihan lonkalta, että "Humpuukia mikä humpuukia". Se on helppoa, kun sen osaa. Itse pidän itseni toimivana etenevästä sairaudesta huolimatta ilman lääkitystä, ja olin kuin en olisi kuullutkaan sen viisaan kommentteja. Minulle riittää, että luulen sen auttavan.

    • OH2

      Olen käyttänyt porwer magneettia muutaman kerran lapaluun ja ranganväliseen jumiin. Havaintoja siitä: rentouttaa hartialihoja, eli poistaa lihasjännitystä. Lisäksi nieluun tulee raudan/verenmakua. Ei poista varsinasta vuosikausien riesaa..

      • 3OH3

        Oletko risujemmaaja?


      • gullinkarva
        3OH3 kirjoitti:

        Oletko risujemmaaja?

        Kyllä olen!
        Kaverini on myös!


    • ooho.opetin.vahingos5a

      Magneettiterapiatuotteet. Parantavat kaikki mahdolliset sairaudet.

    • hpop

      Mistä löytäisi /- napaiset mangneetit molempiin pikkurilleihin? Ei mitään koruja, vaan pidetään yön tai hetkellisesti sormissa. Olen yrittänyt löytää, mutta tuloksetta. Ystäväni oli ostanut joltain hierojalta ja piti niitä päivittäin. Ja oli saanut itseensä energiaa...

      • Tangenttipedia

        Magneeteissa on aina sekä pohjois- että etelänapa. Ei ole olemassa sen kokoisia magneettimonopoleja, että voisi sormukseen istuttaa.


    • viron_pottu
    • Skepponen

      Käytän joka päivä magneettituotteita , renkaita, lastoja, sormuksia jne..
      Voin suositella, sillä niiden avulla pysynyt terveenä!

    • Anonyymi

      No tuollaisen rannekkeen ostin vahingossa, kun se oli niin nätin näköinen. Ajattelin saavani kivan kesäkorun. Sit yhtä vahingossa selvisi, että koru onkin tarkoitettu terapeuttiseen käyttöön. Laitoin sen testiksi toiseen ranteeseeni, jossa on ollut rasitusvammaa ja muuta kolhun aiheuttamaa jäykkyyttä. Aluksi ei tuntunut mitään, sitten ranne alkoi kipuilla enemmän. Säteilee sormiin asti. Mistään en ole löytänyt tietoa tämän kaltaisista oireista, pikemminkin päinvastaisista. Säikähdin ja poistin korun. Liekö uskaltaa missään käyttää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe