ensiliskoksi??

FantasyAngel

kertokaa ihmiset että mikä sopisi ensiliskoksi?? haluisin sellasen pienen ja "nätin".. käsiteltävän :) auttakaa hyvät ihmiset :D
kiitoksia..

13

1295

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Draco

      Leopardigekko sopii mainiosti! Ittelläni on leopardigekko n. vuoden ikäinen ja se on mun eka lisko. Sen nimi on Megi ja me ollaan ostamassa sille kaveria :D

      • FantasyAngel

        voisitko kertoa niistä hieman lisää?? kuinka ison terraarion tarvitsee? yms.. sellainen olisi kyllä ihan kivan näkönen.. kun oon niitä käyny vähä kattelee ^_^


      • akva

        Luin, että olet ostamassa leopardigekollesi kaveria. Jos oikein muistan, olet se sama henkilö, jolle kerroin viimeksi gekkoja olevan Itä-Suomen lemmikkikeskuksessa. Ja sieltä sitten ilmeisesti ostit Megin? Minulla on tällä hetkellä myytävänä leopardigekon poikasia (edullisemmin kuin siellä eläinkaupassa). Olen kasvattanut ne itse ja ovat kaikin puolin terveitä pikkuveijareita. Ovat muuten kasvaneet hurjalla vauhdilla! Jos kiinnostaa, ota yhteyttä vaikka s.postiini [email protected] (ps. en pysty lukemaan s.postiani 10.-14.8.2005)

        Muutkin halukkaat voivat kysellä gekoista (poikasia on 4 kpl) ja ovat Joensuussa.


      • Draco
        akva kirjoitti:

        Luin, että olet ostamassa leopardigekollesi kaveria. Jos oikein muistan, olet se sama henkilö, jolle kerroin viimeksi gekkoja olevan Itä-Suomen lemmikkikeskuksessa. Ja sieltä sitten ilmeisesti ostit Megin? Minulla on tällä hetkellä myytävänä leopardigekon poikasia (edullisemmin kuin siellä eläinkaupassa). Olen kasvattanut ne itse ja ovat kaikin puolin terveitä pikkuveijareita. Ovat muuten kasvaneet hurjalla vauhdilla! Jos kiinnostaa, ota yhteyttä vaikka s.postiini [email protected] (ps. en pysty lukemaan s.postiani 10.-14.8.2005)

        Muutkin halukkaat voivat kysellä gekoista (poikasia on 4 kpl) ja ovat Joensuussa.

        Joo, olen sama tyyppi :D ja kiva että sinulla on niitä poikasia myynnissä. Minkä ikäisiä mahatavat olla että sopiiko Megille kaveriksi koska se on jo vuoden ikäinen. Kyllä kait se siihen uuteen tulokkaaseen pian tutustuu, oon kuullu että ne sopeutuu aikas hyvin :) Ilmoittelen sähköpostiisi kohta puoliin.


      • Draco
        FantasyAngel kirjoitti:

        voisitko kertoa niistä hieman lisää?? kuinka ison terraarion tarvitsee? yms.. sellainen olisi kyllä ihan kivan näkönen.. kun oon niitä käyny vähä kattelee ^_^

        Yhelle riittää sellainen joka on vähän isompi kuin 50 litraa ja kahdelle pitää olla jo yli 100 litrainen. Voit etsiä tietoa hyvin mm. googlesta olen itsekkin etsinyt ja kerännyt tietoa sillä tavalla :)


      • FantasyAngel
        Draco kirjoitti:

        Yhelle riittää sellainen joka on vähän isompi kuin 50 litraa ja kahdelle pitää olla jo yli 100 litrainen. Voit etsiä tietoa hyvin mm. googlesta olen itsekkin etsinyt ja kerännyt tietoa sillä tavalla :)

        kiitoksia paljon :)


      • -geggo-
        Draco kirjoitti:

        Joo, olen sama tyyppi :D ja kiva että sinulla on niitä poikasia myynnissä. Minkä ikäisiä mahatavat olla että sopiiko Megille kaveriksi koska se on jo vuoden ikäinen. Kyllä kait se siihen uuteen tulokkaaseen pian tutustuu, oon kuullu että ne sopeutuu aikas hyvin :) Ilmoittelen sähköpostiisi kohta puoliin.

        Minä nyt varoittelen laittamasta eri kokoisia gekkoja samaan terraan. Tässä keväällä aikuinen gekko söi poikasen joka oli laitettu samaan terraan :(.
        Poikanen on aikuiselle leopardigekolle ruokaa , valitettavasti.
        Jos ostat poikasen , sinun pitää kasvattaa se toisessa terrassa ensin suunnilleen samankokoiseksi kuin aikaisempi gekkosi on.

        -geggo-


      • Draco
        -geggo- kirjoitti:

        Minä nyt varoittelen laittamasta eri kokoisia gekkoja samaan terraan. Tässä keväällä aikuinen gekko söi poikasen joka oli laitettu samaan terraan :(.
        Poikanen on aikuiselle leopardigekolle ruokaa , valitettavasti.
        Jos ostat poikasen , sinun pitää kasvattaa se toisessa terrassa ensin suunnilleen samankokoiseksi kuin aikaisempi gekkosi on.

        -geggo-

        ei oo ihan vieä kyllä aikuinen... :) se on jotain vuoden mutta pitää olla varovainen kun ne aikoo tutustuttaa toisiinsa. Kiitos taas geggo varoituksesta :)


      • minääääää

    • smeagol

      Rhacodactylus ciliatus on erinomainen ensiliskoksi (ja kappas kummaa minulla on niitä myytävänä muutama). On pieni ja kaunis. Yö aktiivinen, eikä vaadi lämpömattoja/lamppuja tai muutakaan lämmittely paikkaa. Huoneen lämpö riittää. Eihän se mikään sylilisko kyllä ole mutta eipä mitään muutakaan liskoa silitellä tai paijata sylissä (sitä varten on pehmolelut ja kissat).

      Laita sähköpostia jos kiinnostaa. Lisää tietoa löytyy tuolla latinan kielisellä nimellä vaikka googlesta tai herppi.netistä

      • lepufan45

        Leopardigekko. anna muuten minkä sitten otatkin niin nimeksi lepu se on mun leogekon nimi(;


    • paljon tämmöinen maksaa? ja onko monia väri muunnelmia jos on niin mitkä?? toivottavasti vastaat. ja voiko sitä käsitellä paljain käsin? miten vanhoja ne ovat ja onko niitä yksi vai useampi!!!

    • Keopartikekkuli

      Jos leoskit kiiinnostaa niin siirtykäähän tuonne herppi.net:iin. Siellä "pikkuisen" luotettavampaa tietoa matelijoista ja selkärangattomista...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3544
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2022
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1598
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1435
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1129
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      101
      1093
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      874
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe