Scifijännitystä/toiminta

asasss

Voisittekos laittaa tänne vinkkejä hyvistä scifi toiminta/jännitys/trilleri elokuvista?!!
Ei ihan mitään avaruusolio ja semmosta meininkiä, vaan lähinnä tulevaisuuteen sijoittuvia tai jotain sellasia. Eli vähän vain scifihtäviä elokuvia. Saa myös laittaa jos tietää jotain Virtuosity, The recruit tyyliin olevia elokuvia tai sitten hakkerileffoja ja kaikkea tietokoneisiin ja virtuaalitodellisuuteen liittyviä elokuvia! Myös elokuvat tyyliin CIAssa on petturi, terroristit jotain ja kaikenlaisia salaliitto/agentti jne leffoja!! PliiiSS!!

7

1350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Artemis

* Red Planet - sijoittuu tulevaisuuteen, Sci-fiä/toimintaa
      * The net - tietokone äksöniä
      * SWAT - recruitin tapainen, toimintaa riittää
      * I,Robot - Tulevaisuus ja sci-fi jutska
      * Hide & seek - ihan ookoo trilleri (ei kuitenkaan omaksi kannata ostaa)
      * Basic - mielestäni todella hyvä trilleri, mutkikas juoni ja hyvät näyttelijät (pari juonellista mokaakin voi antaa anteeksi)
      * Minority report - tulevaisuus/sci-fi/toimintaa
      * Memento - hyvä juoni, hienosti tehty, trilleri

Tuossa joitain, oot varmaan osan nähnykin.. Toivottavasti oli edes sinnepäin mitä hait. On noita enemmänkin, mutta kun ei muisti toimi :) Voin tutkia kotiin päästyä leffahyllyä jos löytyis muitakin.

• tieteis kuvitelmia

pitch black

terminator 2

mad max 1

maximum overdrive

matrix

• millasia leffoja

pitch black = riddick tieteis seikkailu

terminator 2 = tulevaisuuden koneet riehuvat nykypäivässä

mad max = poliisin ja jengien välien selvittelyä

maximum overdrive = virus muuttaa kaikki sähkölaitteet

matrix = scifi trilleri tietokone hakkerista
        joka pelastaa maailmaa

• yksi:

Strange Days

• sci...

A.I - Tulevaisuus. Steven elokuva tekoälystä eli onko roboteilla tunteita vai onko se pelkkä tarve-esine. Pinokkiomainen tarina. Jännitystä on. K-15

The Fifth Element - Mm. Bruce W. ja Milla Jovovich (tai jtn sinne päin) Sijoittuu tulevaisuuden, jossa pelkästään kädestä rakennettiin "täydellinen" nainen pelastamaan maailma. Bruce on sitten se joka karskista olemuksesta rakastuu naiseen ja suojelee häntä terroristeilta.

Näkeekö jo näistä, että olen tyttö ;)

Johny Mnemonic - Keanu Reevers on hakkerina. Tälläisiä leffoja oli vähän 1990-luvulla puolessa välillä, joten lähtikö tästä liikkeelle hakkeri-leffat..?

Blade Runner - Harrison Ford päähenkilönä eli palkkamurhaajana. On pitänyt katsoa, koska sitä on suositeltu, mutta ei ole ollut aikaa :)

Dark City- Pääosissa: Rufus Sewell, Kiefer Sutherland, William Hurt. On varrattu Matrixiin, mutta tämä on synkempi. Päähenkilö ei muista mitään kun herää kylpyammeesta ja huoneistossa löytyy naisen ruumis. Murhaaja hän ei ole eikä sovikaan. Tätä hän lähtee selvittämään. Sen lisäksi kaupunkissa ei koskaan ole nähty aurinkoa. Omituista. Hullutiedemies kertoo sitten, että kaiken takana on meitä kehittyneempi rotu.

• Qrumpls

A.I - Yrittää kovasti olla pohdiskeleva, älyllinen elokuva mutta onnistuu vain ärsyttämään. Hidastempoinen, hajanainen viritelmä. Lisäksi pääosan näyttelevä Haley Joel Osment kruunaa koko kurjuuden, ei todellakaan lempinäyttelijöitäni.

The Fifth Element - Luc Bessonin parjattu tieteisrymistely josta itse pidän. Tyylikäs tuotos rempseällä asenteella ja hyvällä musiikilla.

Blade Runner - Scifi klassikko. Eipä siitä sen enempää...

• Mie

En tiedä onko tämä ihan sellainen mitä etsit, mutta tässä aika pelottava scifi/kauhuleffa:

- Event horizon

Tulevaisuuteen sijoittuva:

- Gattaca

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe