Olen tuleva tosi nuori äiti ja ylpeä siitä

14v

Viikkoja nyt 12 ja olo on mahtava. Odotamme poikaystäväni kanssa lasta kuin kuuta nousevaa. Onko muita näin nuoria täällä?

41

4757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan!

      Onnea vaan koitokseen. Olen itse 32 v. lapsen äiti ja en tiedä olinko vieläkään valmis äitiyteen. Lapsen kanssa arki on todellakin ruusuilla tanssimista, piikkeineen...

    • mandy.85

      Ensiksikin paaljon onnea :) Vaikka olet nuori,se ei sano,ettetkö olisi hyvä äiti :) Toivottavasti sinulla kuitenkin on tukiverkko ympärilläsi,koska minullakin on ollut välillä rankkaa vauvan kanssa,vaikka aviomies ja isovanhemmat ovat auttaneet :)
      Itse olen tosin jo kohta 20v,mutta siltikin koen olevani nuori äiti.
      Mutta suosittelen sinun hankkimaan mailikavereita muista äideistä :) Vaikka vähän vanhemmistakin.
      Sinulla on melkein saman verran viikkoja,kun minulla.Vaikka tosin meillä jo toinen vauva tulossa.
      Mutta onnea vielä kerran :)

      • pipsamami

        Paljon onnea sinulle ja miehellesi masuasukin johdosta. Älä ikinä kuuntele teiniäidit ja isät höpinöitä. Kaverilleni (joka on 4 vuotta nuorempi kuin minä -16v) puhuttiin aina neuvolassa, teiniäitiydestä. Jos tämä painaa mieltäsi, sinulla on täysi oikeus huomauttaa. Ihania odotuksen päiviä sinulle ja miehellesi. Vaikka tiedän, että odottavan aika on pitkä, nauttikaa silti vielä toisistanne ja viettäkää paljon kahdenkeskisiä hetkiä yhdessä ja Levätkää :) Muistan kyllä tuon tunteen, miten ihanaa oli, kun sai tietää odottavansa. Perhosia (tai siis ainakin yksi perhonen) taisi olla vatsassa :) Ihanaa kesän loppua.


      • ÄitiTeresa
        pipsamami kirjoitti:

        Paljon onnea sinulle ja miehellesi masuasukin johdosta. Älä ikinä kuuntele teiniäidit ja isät höpinöitä. Kaverilleni (joka on 4 vuotta nuorempi kuin minä -16v) puhuttiin aina neuvolassa, teiniäitiydestä. Jos tämä painaa mieltäsi, sinulla on täysi oikeus huomauttaa. Ihania odotuksen päiviä sinulle ja miehellesi. Vaikka tiedän, että odottavan aika on pitkä, nauttikaa silti vielä toisistanne ja viettäkää paljon kahdenkeskisiä hetkiä yhdessä ja Levätkää :) Muistan kyllä tuon tunteen, miten ihanaa oli, kun sai tietää odottavansa. Perhosia (tai siis ainakin yksi perhonen) taisi olla vatsassa :) Ihanaa kesän loppua.

        Kaikkien sos.tukien kriteeriksi pitäisi laittaa K18 ja siihen loppuisi lapsena tehdyt lapset. Mitä 14-vuotias tietää elämästä? Onko lapsen "isä" myös 14-vuotias vai yli 18v. ..silloinhan kyseessä on lapseensekaantuminen eli rikos. Onko sinun vanhempinasi yh äiti? Onko sinulla ns. duunaritausta. Paremmissa piireissä ei tossa iässä edes seksiä ajatatella tahi mennä sänkyyn. Häpeä.


      • Annu
        ÄitiTeresa kirjoitti:

        Kaikkien sos.tukien kriteeriksi pitäisi laittaa K18 ja siihen loppuisi lapsena tehdyt lapset. Mitä 14-vuotias tietää elämästä? Onko lapsen "isä" myös 14-vuotias vai yli 18v. ..silloinhan kyseessä on lapseensekaantuminen eli rikos. Onko sinun vanhempinasi yh äiti? Onko sinulla ns. duunaritausta. Paremmissa piireissä ei tossa iässä edes seksiä ajatatella tahi mennä sänkyyn. Häpeä.

        Mikä sinua painaa? Yleistät, tuomitset, syyllistät ja haukut turhan päiten - et tämän palstan kautta taatusti saa yhtään aborttia aikaan tai lykkää kenenkään seksielämän aloittamista. Taitaa olla oma elämäsi kurjaa ja merkityksetöntä, kun täältä haet siihen täytettä typerällä ja tehottomalla moralismillasi!


      • pipsamami.
        ÄitiTeresa kirjoitti:

        Kaikkien sos.tukien kriteeriksi pitäisi laittaa K18 ja siihen loppuisi lapsena tehdyt lapset. Mitä 14-vuotias tietää elämästä? Onko lapsen "isä" myös 14-vuotias vai yli 18v. ..silloinhan kyseessä on lapseensekaantuminen eli rikos. Onko sinun vanhempinasi yh äiti? Onko sinulla ns. duunaritausta. Paremmissa piireissä ei tossa iässä edes seksiä ajatatella tahi mennä sänkyyn. Häpeä.

        Minun vanhemmat ovat olleet yhdessä rippikoulusta asti ja menivät naimisiin 25 vuotta sitten. Minulla ei ole ns. duunaritausta. Äiti lääkäri, isä kirkkoherran virastossa. Itse koulutettu lähihoitaja, jatko-opinnot sairaanhoidollisessa koulussa odottaa. Mieheni sähköfirman toimitusjohtaja. Pieleen menivät kuule veikkauksesi. Itse en ole ns. teiniäiti (Voi luoja, miten vihaan tuota nimitystä) ja emme elä sosiaaliturvan avulla. Mutta mitä sitten jos joku elää? Kenties sinä itse, kun katkerana päätäsi auot täällä?. Tämä on nimenomaan "teini-isien -ja äitien" palsta ja jos niin ärsyttää nuoret vanhemmat, niin mitä tällä palstalla teet!


      • ...teini vanhempi...
        pipsamami. kirjoitti:

        Minun vanhemmat ovat olleet yhdessä rippikoulusta asti ja menivät naimisiin 25 vuotta sitten. Minulla ei ole ns. duunaritausta. Äiti lääkäri, isä kirkkoherran virastossa. Itse koulutettu lähihoitaja, jatko-opinnot sairaanhoidollisessa koulussa odottaa. Mieheni sähköfirman toimitusjohtaja. Pieleen menivät kuule veikkauksesi. Itse en ole ns. teiniäiti (Voi luoja, miten vihaan tuota nimitystä) ja emme elä sosiaaliturvan avulla. Mutta mitä sitten jos joku elää? Kenties sinä itse, kun katkerana päätäsi auot täällä?. Tämä on nimenomaan "teini-isien -ja äitien" palsta ja jos niin ärsyttää nuoret vanhemmat, niin mitä tällä palstalla teet!

        ...nimitys loukkaava tai haukkumasana? Olen aina kuvitellut, että se on normaalinimitys lapsena tai erittäin nuorena vanhemmiksi tulleille, sitähän käytetään myös virallisessa kielessä, mm. uutisissa ja väestötilastoissa. Millä nimellä sitten voisi kutsua? Nuori äiti tai isä, kun voi tarkoittaa vaikka nelikymppistä joka vasta on tullut vanhemmaksi.


      • Tintti
        pipsamami kirjoitti:

        Paljon onnea sinulle ja miehellesi masuasukin johdosta. Älä ikinä kuuntele teiniäidit ja isät höpinöitä. Kaverilleni (joka on 4 vuotta nuorempi kuin minä -16v) puhuttiin aina neuvolassa, teiniäitiydestä. Jos tämä painaa mieltäsi, sinulla on täysi oikeus huomauttaa. Ihania odotuksen päiviä sinulle ja miehellesi. Vaikka tiedän, että odottavan aika on pitkä, nauttikaa silti vielä toisistanne ja viettäkää paljon kahdenkeskisiä hetkiä yhdessä ja Levätkää :) Muistan kyllä tuon tunteen, miten ihanaa oli, kun sai tietää odottavansa. Perhosia (tai siis ainakin yksi perhonen) taisi olla vatsassa :) Ihanaa kesän loppua.

        Olen etsinyt ikäisiäni kavereita täältä. Itse 14 wee. Mulla ei ole mitään aikomusta alkaa perustamaan perhettä, mutta haluaisin kuulla teidän muiden nuorien odottavien äitien aatteita. Olisi kiva meilailla ja ystävysytyä. Vastaa pian ja kerro vaikka mailisi.


      • miia
        ÄitiTeresa kirjoitti:

        Kaikkien sos.tukien kriteeriksi pitäisi laittaa K18 ja siihen loppuisi lapsena tehdyt lapset. Mitä 14-vuotias tietää elämästä? Onko lapsen "isä" myös 14-vuotias vai yli 18v. ..silloinhan kyseessä on lapseensekaantuminen eli rikos. Onko sinun vanhempinasi yh äiti? Onko sinulla ns. duunaritausta. Paremmissa piireissä ei tossa iässä edes seksiä ajatatella tahi mennä sänkyyn. Häpeä.

        hyi jumalauta mitä tekstiä.häpeäisit itse.


    • että...

      ehkäisykin on keksitty,varsinkin tuollaisille kakaroille jotka tekee lapsen ennen kuin on ite edes kasvanut.
      KANNATTIS MIETTIÄ ETTÄ MISSÄ HAAROJAAN AUKASEE!!

      • pipsamami

        Aika karua tekstiä täällä kirjoittelet. Oletko koskaan huomannut että ikä ei kerro "kypsyysastetta". Toiset 14 vuotiaat ovat aivan lapsia, ja toiset jo todella kypsiä -lähes aikuisia. Et voi iän perusteella tuomita ihmisiä! Ihmiset haluavat elämältään eri asioita. Itse halusin ensin bailata, nauttia mieheni kanssa toisistamme, matkustella jne, toiset eivät nauti tuollaisista asioista. Meitä kun on niin moneen junaan!


      • mutta
        pipsamami kirjoitti:

        Aika karua tekstiä täällä kirjoittelet. Oletko koskaan huomannut että ikä ei kerro "kypsyysastetta". Toiset 14 vuotiaat ovat aivan lapsia, ja toiset jo todella kypsiä -lähes aikuisia. Et voi iän perusteella tuomita ihmisiä! Ihmiset haluavat elämältään eri asioita. Itse halusin ensin bailata, nauttia mieheni kanssa toisistamme, matkustella jne, toiset eivät nauti tuollaisista asioista. Meitä kun on niin moneen junaan!

        on 14v kypsä tai ei,mutta "iältään"liian nuori saamaan lapsia.
        14 ikänen on vielä kakara,eikä mikään aikuinen.
        Huomaahan sen jo siitä ku 14 paksuna,että ei oikein ole kypsä.ei osaa edes ehkäisystä piettää huolta.
        Ja jos on ihan haluamalla tullu paksuksi niin korvien välissä tuulee ja pahasti.


    • 1980

      Jos olisin sinun tilassa,niin en olisi lasta pitänyt.
      KOSKA,EI LAPSET TARVI LAPSIA.

    • minä..........

      onnea raskauteesi!!

      Meillä yritetään lasta ja toivottavasti pian tärppää.

    • ÄitiTeresa

      Olet täysi lapsi..millä töillä elätät ns. lemmen hedelmän? Sinulla on varmaan duunaritausta?

      • deviant

        Mitä ihmettä tosta duunaritaustasta jauhat koko ajan? Ite 18-vuotiaana lapsen sain ja olen vielä yksinhuoltajakin, vaikka tulen "snobiperheestä"/suvusta, hyväpalkkaiset vanhemmat jne.


      • pipsamami.

        Ihme höpinää kokoajan "duunaritausta-duunaritausta". Sekö kertoo sen, onko ns. "hyvä vai huono ihminen"??


      • hyvä ihminen

        se pääkoppasi.Ei taida olla kaikki kotona?No,se on kyllä huomattu!

        Mikä sinä takapajuinen ihminen olet ketään arvostelemaan?Luuletkos olevasi fiksukin?Etpä kyllä oikein fiksua kuvaa itsestäsi anna.
        Sinä olet ilmeisesti katkeroitunut jostakin.Senkin takia hakeudu ammattiauttajan puoleen.
        Tässä ensiavuksi osoite: www.ihminentavattavissa.net


      • mies 40v

        kunnon työmiehessä on. Rahaa tienaa niin kuin johtajakin, tosin vähemmän. Vähemmän on sitten kyllä stressiäkin :-)

        Jos ei duunareita olisi, ei sinunkaan perse sitä toimistotuolia kuluttaisi, milläs sitten ittes elättäisit.


      • taitaa
        mies 40v kirjoitti:

        kunnon työmiehessä on. Rahaa tienaa niin kuin johtajakin, tosin vähemmän. Vähemmän on sitten kyllä stressiäkin :-)

        Jos ei duunareita olisi, ei sinunkaan perse sitä toimistotuolia kuluttaisi, milläs sitten ittes elättäisit.

        olla korkea aika tuon nimimerkin "äiti teresa" vaihtaa ne sahajauhot tuoreempiin.
        Totta sillä on niin pieni surkea elämä että pitää katkerana täällä vittuilla.No,halvat on huvit! =)
        Minä ainakin olen ylpeä siitä että olen nuori kahden lapsen äiti!


      • pipsamami.
        taitaa kirjoitti:

        olla korkea aika tuon nimimerkin "äiti teresa" vaihtaa ne sahajauhot tuoreempiin.
        Totta sillä on niin pieni surkea elämä että pitää katkerana täällä vittuilla.No,halvat on huvit! =)
        Minä ainakin olen ylpeä siitä että olen nuori kahden lapsen äiti!

        Minä olen myös hyvin ylpeä siitä, että olen äiti ja myös nuori sellainen. Omat vanhempani ovat ainakin sanoneet, että nuorempana olisi pitänyt aloittaa, niin olisi jaksanut yövalvomiset tms. paremmin.


    • 1977

      Kauhistuneena luin saamiasi vastauksia. Toisaalta aivan alatyylistä roskaa ja toisaalta iloisia onnitteluita tulevalle äidille...

      Huh Huh... Mitenhän tämän nyt sanoisi...

      Tietenkään äidin ikä ei kerro siitä onko hyvä äiti vai ei. Mutta herran tähden! Järki käteen ihmiset! 14 vuotias äiti! Ja onnea!? 14 vuotiaana leikitään vielä barbeilla. 14 vuotias on tuskin kypsä harrastamaan seksiä, puhumattakaan siitä, että ottaa vastuun lapsesta. Älkää nyt ihan tosissaan väittäkö, että 14 vuotias lapsi voi ymmärtää mitä äitiys konkraattisesti tarkoittaa, ja vielä pystyy vastaamaan siihen haasteeseen.

      Ihan sairas juttu.

      • joku järkevä

        kommentoi. Luin näitä viestejä ihan kauhuissani.
        Tuon idiootin Äiti Teresan jutut jääköön omaan arvoonsa, mutta en kyllä ymmärrä minäkään näitä onnitteluviestejä 14-vuotiaalle äidille! Ehkä, toivottavasti, tämä aloittaja on vain keksinyt tämän jutun. Pakko olla niin.


    • nyt 21

      En tiedä oikein, mitä sanoisin..
      Jos kerron vaikka,että itse olin seurustellut hieman yli kaksi vuotta ennen raskaaksi tuloa.
      Ja lapsen syntymän jälkeen alle kolme kuukautta.Lapsen isä ei kestänyt niitä rasitteita,mitä lapsi tuo parisuhteeseen.Hän lähti noin vain ilmoittamatta ja jäin aivan yksin lapseni kanssa.Se on sanoinkuvaamattoman raskas kokemus 18-vuotiaallekkin.Oletko miettinyt,kestäisitkö kokea sen?(Vaikka lapsen isä nyt vannookin ikuista rakkautta ja huolenpitoa.) Se lapsi kun täytyy siinä surunkin keskellä jaksaa hoitaa ja koittaa antaa hänen tuntea,että häntä rakastetaan..

    • sinitus

      voi kiesus sähän oot ite ihan kakara vielä sä saat itestäs vielä laps lisää voi säälin sun lastas... oikeen oksettaa

    • miia

      mietin vain että onko myös poikaystäväsi 14- vuotias? ihan vain mielenkiinnosta kysyn.. :) toivon hyvää sinulle, poikaystävällesi ja lapsellenne!

    • 14vuotias joskus

      Olin 14 kun olin raskaana tai siis olin täyttämässä 15vuotta.

      mutta minut pakotettiin aborttiin.
      ja kadun sitä.Minun lapseni täyttäisi
      nyt marraskuussa 2vuotta.

      Mutta paljon onnea sinulle!ja toivottavasti
      sit myöhemmin vaipat riittävät =)
      heh..

      • sofia

        oikeesti en tajua nyt ollenkaan. te tuutte tänne huutamaan kurkku suorana jostain lapsesta joka tekee lapsen? te ette tiedä ollenkaan minkälainen ihminen hän on ja että kuinka kypsä henkisesti. ja sinä joka väität että 14 v leikkii barbeilla niin on sullakin mätää aivoissa. oikeesti 14 ja vaikka 13 v.kin on ihan valmis äidiks jos siltä tuntuu. kun ette tajuu et sen tuntee itse et onko valmis vauvaan vai ei. menkää nyt jonnekkin muualle huutamaan ja aikuistumaan. mä toivotan sulle ja sun tulevalle vauvalle paljon onne! itse olen kanssa 14 ja 7rv. :))))


    • BRÄMHULTS

      Haluaisin tähän ilmoittaa ensinäkin tämän kyseisen merkintä on vain pilaa.
      ja niille ketkä tuomitsevat nuoria äitejä ja isiä teidän tulisi kääntyä ympäri taakseppäin ajassa ja miettiä että 50-60 luvulla äidit eivät olleet kovinkaan vanhoja silloinkaan. ja totta mitä muut ovat tänne kirjoittaneet siitä että äitiys ei katso ikää! ja kukaan meistä ei ole syntynyt äidiksi vaan siihen hommmaan kasvetaan ja opetellaan. itse olen myös kahden lapsen äiti.

    • ----------------

      Mikä ihmeen merkintä? Mikä merkintä on pilaa?

      Aloitus on muuten 7 vuoden takaa, öhöm...

    • uteliaaas

      Kuinka tässä jutussa muuten kävi? Onko tämä 7 vuotta sitten 14-vuotias äidiksitulija vielä linjoilla?
      Olisi kiva kuulla, kuinka nyt menee...

    • hopotititi

      "Haluaisin tähän ilmoittaa ensinäkin tämän kyseisen merkintä on vain pilaa.
      ja niille ketkä tuomitsevat nuoria äitejä ja isiä teidän tulisi kääntyä ympäri taakseppäin ajassa ja miettiä että 50-60 luvulla äidit eivät olleet kovinkaan vanhoja silloinkaan. "

      Eivät olleetkaan, mutta ei silloinkaan ihan 15-16 vuotiaana lapsia tehty, sen ikäinen oli silloin yhtälailla lapsi kuin nykyäänkin tuon ikäiset ovat.
      Kuitenkin jos sen lapsen nuorena sai, niin valmiudet siihen oli paljon paremmat. Siihen aikaan kun oli ihan normaalia elää isona perheyhteisönä johon kuului useampikin sukupolvi, ja lapset olivat pienestä pitäen tottuneet kaitsemaan nuorempiaan, laittamaan ruokaa, tekemään taloustöitä ja ottamaan vastuuta asioista. Ei ollut mitään viikonloppuisin ryyppäämistä, vanhemmille haistattelua ja päivät pitkät laiskottelemista. Nykyteini laittaa ruokaa vain kotitaloustunnilla koulussa ja hyvä että saa roskapussin vietyä ulos kun ensin vanhemmat kolme tuntia asiasta jankuttaa.

      • -_-

        "Eivät olleetkaan, mutta ei silloinkaan ihan 15-16 vuotiaana lapsia tehty, sen ikäinen oli silloin yhtälailla lapsi kuin nykyäänkin tuon ikäiset ovat."

        Totta. Vaikka ennen vanhaan oli paljon nuoria vanhempia, niin teinivanhempia ei ollut varmasti yhtään sen enempää kuin nykyäänkään. Lapset tehtiin ennen vanhaan nuorina aikuisina, eli siinä parinkympin kieppeillä.

        "Kuitenkin jos sen lapsen nuorena sai, niin valmiudet siihen oli paljon paremmat. Siihen aikaan kun oli ihan normaalia elää isona perheyhteisönä johon kuului useampikin sukupolvi, ja lapset olivat pienestä pitäen tottuneet kaitsemaan nuorempiaan, laittamaan ruokaa, tekemään taloustöitä ja ottamaan vastuuta asioista. Ei ollut mitään viikonloppuisin ryyppäämistä, vanhemmille haistattelua ja päivät pitkät laiskottelemista."

        Totta.

        "Nykyteini laittaa ruokaa vain kotitaloustunnilla koulussa ja hyvä että saa roskapussin vietyä ulos kun ensin vanhemmat kolme tuntia asiasta jankuttaa."

        Totta.


      • Guaranteen

        Älä yleistä. Kaikki teinit eivät ole menossa ryyppäämään, kaikkia ei edes kiinnosta alkoholi mitenkään. Ei myöskään tupakointi.

        Voi monella teiniäidillä / -isällä (heitä ei sovi unohtaa!!) olla hyvätkin valmiudet, enkä usko heidän suunnitelleen lapsen saantia alle 18-vuotiaana. Heitäkin on, mutta ei saa yleistää!

        Monet nykyajan teinit ovat ihan kunnollisia; kaitsevat nuorempia sisaruksia, laittavat ruokaa, tekevät töitä kotona ja osaavat ottaa vastuuta. Tiedän monia itseni mukaan lukien, jotka "täyttävät yo. kriteerit"

        On myös niitä, jotka ei... Turha silti yleistää.


      • -_-
        Guaranteen kirjoitti:

        Älä yleistä. Kaikki teinit eivät ole menossa ryyppäämään, kaikkia ei edes kiinnosta alkoholi mitenkään. Ei myöskään tupakointi.

        Voi monella teiniäidillä / -isällä (heitä ei sovi unohtaa!!) olla hyvätkin valmiudet, enkä usko heidän suunnitelleen lapsen saantia alle 18-vuotiaana. Heitäkin on, mutta ei saa yleistää!

        Monet nykyajan teinit ovat ihan kunnollisia; kaitsevat nuorempia sisaruksia, laittavat ruokaa, tekevät töitä kotona ja osaavat ottaa vastuuta. Tiedän monia itseni mukaan lukien, jotka "täyttävät yo. kriteerit"

        On myös niitä, jotka ei... Turha silti yleistää.

        "Monet nykyajan teinit ovat ihan kunnollisia; kaitsevat nuorempia sisaruksia, laittavat ruokaa, tekevät töitä kotona ja osaavat ottaa vastuuta. Tiedän monia itseni mukaan lukien, jotka "täyttävät yo. kriteerit"

        On myös niitä, jotka ei... Turha silti yleistää."

        Näitä "kunnollisia nykyajan teinejä" on erittäin vähän verrattuna niihin "ei niin kunnollisiin teineihin".


      • Guaranteen
        -_- kirjoitti:

        "Monet nykyajan teinit ovat ihan kunnollisia; kaitsevat nuorempia sisaruksia, laittavat ruokaa, tekevät töitä kotona ja osaavat ottaa vastuuta. Tiedän monia itseni mukaan lukien, jotka "täyttävät yo. kriteerit"

        On myös niitä, jotka ei... Turha silti yleistää."

        Näitä "kunnollisia nykyajan teinejä" on erittäin vähän verrattuna niihin "ei niin kunnollisiin teineihin".

        On vähän joo, mutta kirjoitit siihen sävyyn, että kaikki teinit ovat samanlaisia. Älä yleistä, ihmiset on erilaisia.


      • -_-
        Guaranteen kirjoitti:

        On vähän joo, mutta kirjoitit siihen sävyyn, että kaikki teinit ovat samanlaisia. Älä yleistä, ihmiset on erilaisia.

        En yleistä, se vain sattuu olemaan totuus, että niitä "kunnollisia teinejä" on erittäin vähän verrattuna niihin "ei niin kunnollisiin teineihin".


    • Miesope

      Nykyteinien lyhytjänteisyys on jotakin aivan uskomatonta aikaisempiin sukupolviin verrattuna. Siitä näkökulmasta katsottuna esim. puolen vuoden seurustelu epäilemättä on jo pitkä.

      • Guaranteen

        Eli aiemmin puoli vuotta oli pitkä aika? Vai, että joidenkin nykyteinien?


    • 14

      onhan se 14 v nuori äidiksi mutta onnea enkä tarkota että se ois huono juttu

      • Miesope

        Olisi kiinnostavaa kuulla, mitä avaaja ajattelee nyt - 7 vuotta myöhemmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe