onko ruokatorven tai kurkunpään syöpää????

piia

ku mulla on nieleminen vaikeeta ja ruoka ei taho mennä alas tost kurkun kohdasta ja muutenki nieleminen tuntuu kauheen vaikeelta...mua on tää vaivannu jo viime vuoden lokakuust asti ja lääkäris oon käyny tosta mut eine oo tuntunu ottava tosissaa... elika mulla alko lokakuus tuntuu ihme painon tunnetta ensi kurkussa ja röyhditytti ja nieleminen rupes olee vähän vaikeempaa mut ruoka meni alas.. ja sitte siitä vähä aikaa ni mua närästi kaks viikkoo putkee ja loppu sitte siihe.. sitte rupes tulee painon tunnetta rinnassa ja hapoi nousu välil suuhu asti.. mut nytte tää on jo nii paha etten oo viikkoo pystyny syömää paljo mitää ku ei taho mennä tost kurkust alas ja juomaki muljahtaa kurkus sillai ihmeellisesti.. toi juomis juttu on kyl ollu jo iha alusta asti mulla tollei et juominen oli niinku vaikeempaa ensiku syöminen mikä on aikas outoo... mut jos osaatte auttaa ni kiitos jo etu käteen...

10

18253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t.p

Miehelläni oli nielemisvaikeuksia 2 kk ja sitä ennen närästystä. Hänellä on ruokatorvensyöpä. Myös vatsalaukussa ja imusolmukkeissa.
      Mene ihmeessä lääkäriin. Tuollaisten oireiden takia ei saa jäädä ihmettelemään.

• t.p

Onko sinulle tehty vatsalaukun tähystys?
      Siitä selviää paljon. VAADI lääkäriltä päästä siihen.

• piia

joo on mulle tehty noin vuosi sitte vähä ennenku nää mun oireet alko ku sillo jo vaivas kurkku ja röyhtäily jne.. mutta just sen tähyrin jälkee tuli nielemis vaikeudet jne. millasia nielemis vaikeuksia sun miehellä oli tai on ? jos saan kysyä...

• t.p.
        piia kirjoitti:

joo on mulle tehty noin vuosi sitte vähä ennenku nää mun oireet alko ku sillo jo vaivas kurkku ja röyhtäily jne.. mutta just sen tähyrin jälkee tuli nielemis vaikeudet jne. millasia nielemis vaikeuksia sun miehellä oli tai on ? jos saan kysyä...

Miehelläni ei vain ruoka kunnolla "pudonnut" tuossa ruokatorven päästä vatsalaukun puolelle. Eli aika alhaalla. Ei kurkun päässä. Nyt hänellä on sytostaatti kuurit alkaneet. Mennään päivä kerrallaan ja toivotaan parasta. Hyvä, että sinulla on tähystetty. Vaadi vain lääkäriä tekemään tutkimukset, että asia selviää.

• piia
        t.p. kirjoitti:

Miehelläni ei vain ruoka kunnolla "pudonnut" tuossa ruokatorven päästä vatsalaukun puolelle. Eli aika alhaalla. Ei kurkun päässä. Nyt hänellä on sytostaatti kuurit alkaneet. Mennään päivä kerrallaan ja toivotaan parasta. Hyvä, että sinulla on tähystetty. Vaadi vain lääkäriä tekemään tutkimukset, että asia selviää.

toivottavasti miehesi paranee ja muutenkin kaikkii päätyy parhain päin... mä tiedän millasta on ku jollain rakkaalla on joku vakava sairaus meinaa mun oma äitiniki on vakavasti sairas :( ja toivon vaan et kaikki päättyy silti parhain päin... Voimia teille

• t.p.
        piia kirjoitti:

toivottavasti miehesi paranee ja muutenkin kaikkii päätyy parhain päin... mä tiedän millasta on ku jollain rakkaalla on joku vakava sairaus meinaa mun oma äitiniki on vakavasti sairas :( ja toivon vaan et kaikki päättyy silti parhain päin... Voimia teille

Miehelläni alkaa kohta kolmas sytostaatti hoitojakso ( 2 vk kerrallaan). Väsyttää vähän enemmän kuin normaalisti. Muuten ruoka maistuu eikä ole ollut pahoinvointia yhtään.Ulkoilee jaksamisen mukaan. Tsemppiä ja huumoria häneltä löytyy. Päivä kerrallaan tässä mennään. Toivotaan, että hoidot auttavat.

• hoitsu

Pyydä lääkäriä myös tutkimaan kilpirauhasentoiminta. Sekin voi aiheuttaa suurentuessaan kaltaisia vaivoja. tuttavallani on nimittäin struuma ja se on aiheuttanut hänelle kaltaisia vaivoja. Käy ihmeessä lääkärissä!

• mie vaan

hui..kuulostaa pahalta..varaa aika kurkku/nenälääkärille...närästys pitää myös ottaa vakavasti...tuttavallani alkoi närästyksestä/kauan kestäneestä, loppujen lopuksi ruokatorvensyöpä...nieleminen ei enää tahtonut kunnolla onnistua..sitä ennen tuli voimakkaat selkäkivut...toivotaan sun tapaukses parasta!! en usko kuitenkaan et olisi mitään kovin vakavaa,mutta varaa hyvä ihminen aika oikealle lääkärille , ei tk-lekurille..

• kautta

Yksityisen kautta saat lähetteen nopeimmin. Älä aikaile yhtään enään vaan varaa heti aika. Jos ei oteta vakavasti niin nyrkkiä pöytään ja vaadi esim. tähystystä!

• piia

mä en oikein ymmärrä mikämua vaivaa ku ton jälkee ku kirjotin ton viestin ni siitä vähä aikaa sain taas ruokaa alas iha normisti, siis en niin normisti ku ennen, ku aattelin et mul on iha varmaa syöpä ja sitä et tukehdun kohta ni sillo just en saanu ruokaa alas , mut sit sen jälkee ku aattelin et ei mulla mikää syöpää oo nii jo taas rupes luistaa ( ei silti normaalisti) mulla on ollu ennenki tälläsii " kohtauksia" etten vaik viikkoo "saa" ruokaa alas ... mut silti on niinku joku ottas kurkus vastaa.. siis koko ajan.. ja nytte ku rupesin muistelee ni mun mieelestä mul alko tää jo sittenki viime vuodn elokuussa ku koulu alko ku muistan ku ei meinannu koulus saada nieltyy ku oli suu nii kuiva,elikä sillon jo se alko... siis mä en tainnu viimeks kertoo iha tarkasti tästä mun nielemis ongelmasta.. elikä se on ´tällänen et mulla tulee nenästä nieluun todella sitkeetä limaa ja sit taas sylkee ei melkei ollenkaa ,eli tosta johtuen nieleminen on vaikeeta ei siis heti tost nielust ekaks meinaa mennä alas ja sitte kurkku siihe ahistaa ku käännän päätä tai makaan siis joku painaa.. ja ku nielasen se tuntuu jäävän kiinni siihen kohtaan ... ja nielu tuntuu kauheen täydeltä usein ja kurkku just... elikä sanon nyut heti ettei tää oo pala kurkus juttuu tai osittain on koska viime vuoden alussa mul oli sitä mut nyt mun nielemis vaikeus on muuttunu siin viime vuoden elokuus iha todelliseks... osaatteko sanoo mikä vaivaa??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      301
      7604
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5959
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3528
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1977
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      191
      1871
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      19
      1638
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1549
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1474
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      65
      1398
    Aihe