Monet oikisati väittää, että intistä ei ole hyötyä. Väärin. Kyllä siitä on hyötyä monessakin asiassa esim. jatko-opinnoissa. Lisäksi on SPOL koulutuksesta ollut hyötyä baarissa kun joku alkaa miestelemään. Lähes kaikki ovat antaneet olla sen jälkeen rauhassa kun on hieman kertonut mm. siitä mitä siellä opetetaan.
Veljelleni olen sanonut että mene RUKKIIN jos pääset. Vaikka välillä vituttaa niin saatanasti niin kyllä se kannattaa käydä. Ainakin amk:ssa siitä olisi ollut hyötyä. Tietenkään "tavallisessa" RUKissa ei opeteta itsepuolustusta niin paljoa kuin esim. minulle opetettiin. Siksi voikin "erikoistus" SPOL RUKssa.
RUKKIIN VAAN..
15
1863
Vastaukset
- sain...
... vänskän natsat mustaan vyöhön. Käytän sitä myös siviilivaatetuksen kanssa.
- Yliluti res.
Jos pärjäät Auk;:ssa kohtalaisesti, maineesi on nuhteeton ( ei rikosrekisteriä, palvelus on sujunut hyvin mutta et päässyt oman saapumiseräsi mukana RUK:iin, voit anoa jälkirukkiin seuraavan saapumiserän kanssa. Varusmiespalvelusi on hieman pidempi, mutta sieltä ne nappulat tulee.
Yhteyttä Perusyksikön päällikköön heti AUK:n jälkeen ja homma lähtee rullaamaan.- kokemus
....ei onnistu. päälikkö mokasi ja poikakaveri sai unohtaa jälkirukin...siinä meni suomen armeijalta todella hyvä tyyppi. kehuttu hyväksi johtajaksi, kunto uskomaton, kaikki vaikutti olevan ok. alikessut ja kokelaat ottavat kaiken vielä liian henk.koht tasolla (useat heistä eivät sovellu arvioimaan) ja jäi parista pisteestä ettei pääsyt oman saap.erän kaa rukkiin. jälkirukkiin haki mutta päälikkö mokas sen.
ja kaiken lisäks sinne otetaan LIIAN paljon niitä jotka vaan vittuilee ja leikkii pomoa. eli LIIAN monilla on ihan väärät perusteet hakea rukkiin. - vittuili
kokemus kirjoitti:
....ei onnistu. päälikkö mokasi ja poikakaveri sai unohtaa jälkirukin...siinä meni suomen armeijalta todella hyvä tyyppi. kehuttu hyväksi johtajaksi, kunto uskomaton, kaikki vaikutti olevan ok. alikessut ja kokelaat ottavat kaiken vielä liian henk.koht tasolla (useat heistä eivät sovellu arvioimaan) ja jäi parista pisteestä ettei pääsyt oman saap.erän kaa rukkiin. jälkirukkiin haki mutta päälikkö mokas sen.
ja kaiken lisäks sinne otetaan LIIAN paljon niitä jotka vaan vittuilee ja leikkii pomoa. eli LIIAN monilla on ihan väärät perusteet hakea rukkiin.omille varusmieskouluttajilleen ja silti kehuttu hyväksi johtajaksi ? Eipä tainnu kuuluakkaan RUK:iin.
- vaan...
kokemus kirjoitti:
ja kaiken lisäks sinne otetaan LIIAN paljon niitä jotka vaan vittuilee ja leikkii pomoa. eli LIIAN monilla on ihan väärät perusteet hakea rukkiin.... kuulemasi kootut selitykset. Ei armeijassa käytetä paljoakaan aikaa sen miettimiseen, että pistetäänkö joku tietty yksilö RUK:iin. Pääasia, että sinne tarpeeksi sopivaa väkeä (joskus myös sopimatonta) saadaan. Ei itsensä liiallinen esilletuontikaan aina positiivisesti valintaan vaikuta.
Ei sota yhtä miestä kaipaa.
Niin eikä se RUK mikään loppuelämää ratkaiseva asia ole, tietysti jos Kadikseen haluaa, se on hyvä olla takana. Harmi, että sinulta jäivät yhdet pukujuhlat väliin. - poskessa
Kävikö siinä nyt niin, että ette raukat huomanneet mitään outoa tuossa aloituksessa.
- Korpraali 11kk!
...rkele. Itse olin 11 kk ja etenin peräti korpraaliksi. Kyllä vittu kannatti? Ja työelämän hyöty? Katkaisi opintoni vuodeksi! Ootas kun elämä opettaa suakin!
- Mullikka
Tuskinpa siitä johtajakoulutuksesta mitään hyötyä on meikäläisen tapauksessa, varsinkin kun olen naisvaltaisella ja humanisella alalla, jossa sivarin käymistä pidetään meriittinä. Kovilla ja miesvaltaisilla (teknisillä ja kaupallisilla) aloilla johtajakoulutuksesta voi saada jotain auktoriteetttia ja jopa ihan konkreettista hyötyäkin. Niinpä kävin armeijan nopeasti alta pois puolessa vuodessa. Siitä jäi pikkuisen paska maku, mutta se on jo menneisyyttä. Sivariin en olisi mennyt millään ilveellä, koska samaa paskahommaa joutuu tekemään kesäduuneissa. Armeijassa sen sijaan saa siviilielämästä poikkeavia kokemuksia. En tosin olisi mennyt johtajakoulutuksenkaan, vaikka olisi pakotettu, koska silloin olisin joutunut vuoden ryvettymään armeijassa, enkä ole luonteeltani johtaja, vaan boheemi-individualisti.
- Kapikapi
Helpoimman kautta läpi. Ihmekö tuo , kun olet hakeutunut akkojen alalle ?
- olen esimies..
Kapikapi kirjoitti:
Helpoimman kautta läpi. Ihmekö tuo , kun olet hakeutunut akkojen alalle ?
... ja alaiseni imevät varsin suurta munaani. Munani peusteella minut tehtävään valittiinkin. Paljon mukavampaa sitä munaa on akkojen alalla käytellä, kuin siellä armeijassa.
- minä myös
olen esimies.. kirjoitti:
... ja alaiseni imevät varsin suurta munaani. Munani peusteella minut tehtävään valittiinkin. Paljon mukavampaa sitä munaa on akkojen alalla käytellä, kuin siellä armeijassa.
Armeijassa esimiehet valitaankin todellisten kykyjen mukaan.
Sinun onnesi, että omalla alallasi riittää muna.
- jussi
kannaattako spollena vuoden johtaja koulutus vai pelkkä miehistö koulutus?miten meni lomat sulla kun olit spollena?loppuajasta on vissiin aika helppoa?
- ex-spol
Sotilaspoliisien palvelusaika on vähintään 9kk ja johtajilla 12kk. Se on sitten ihan omista paukuista kiinni saako johtajakoulutuksen.
Lomat pyörii epäsäännöllisen säännöllisesti, riippuen vartiovuoroista. "Viikonloppuvapaa" on useinmiten keskellä arkiviikkoa ja vastaavasti monet viikonloput ja juhlapyhät vietät palveluksessa.
Palveluksen helppoudesta en osaa sanoa. Alussa keskitytään vartiokoulutukseen ja lopussa sodanajan koulutukseen. - RUK:iin
Kyllähän SPol miehistökoulutuksessakin opit vartioimaan porttia ja kysymään kulkulupaa. Sen sijaan jos haluat Euroopan kovatasoisinta lähitaistelukoulutusta, mm. oppia siitä, miten vastustajan saa hengiltä painamalla etusormella hermopisteisiin, SPol RUK on sinun paikkasi!
- pojpjo
Tampereella me syödään aamupalaksi teitä RUK:n käyneitä vässyköitä...turpaan on tullut annettua monelle rukkipojalle jolla luulot oli hiukan liian korkeet ittestään...toki,turpaankin olen saanut, mutta en rukkipojalta...rukista ei ole mitään hyötyä elämässä...esim minä: ei rukkia,nyt yrittäjä ja maisteripaperit kourassa,ja kohta tohtori...monet rukkipojat amk:ssa kikkailevat kun armeijan jälkeen ei pärjääkkään enää nuoleskelulla vaan omilla kyvyillä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315376- 363711
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112525
- 292112
- 122047
- 1631876
- 1051352
- 141338
- 1371154