Onkohan elokuva kaksipäisen kotkan varjossa hyvä?
Kaksipäisen kotkan varjossa
12
1200
Vastaukset
- *Elsi*
...mutta ainakaan traileri ei näyttänyt ollenkaan pahalta.
- Enrichooz
Samassa pressissä Maximissa taisin olla minäkin, ja osiltaan tuohon toiseen arvosteluun yhdyn.. mutta olihan leffassa hyvääkin;
Helena Vierikko ei kyllä hirveän luonteva ollut, perhanan viehättävä kyllä, mutta liian monesti Vierkon touhu meni tyttömäiseksi piipittelyksi. Leppilampikin menetteli, mutta Vesa-Matti Loiri varastaa suvereenisti koko shown: Loirin roolisuoritus on yksiselitteisesti loistava, niin loistava kuin nyt annetuilla eväillä on mahdollista saada aikaan.
Musiikki on kyllä pirun hyvää, mitä nyt pari Anneli Saariston biisiä muistuttavat hieman liian kovasti toisiaan.. tai sitten olivat sama laulu?:D En pysynyt noissa kahdessa kappaleessa niin hyvin mukana. Loirin laulama Pelimanni-laulu oli erinomaisen hyvä, samoin sitä kuvittava kapakkakohtaus. Oikeastaan elokuva kannattaa käydä katsomassa jo sen ja muutaman muun musiikkikohtauksen loistofiiliksen takia.
Loppua kohti leffa lysähtää ikävästi, pateettinen hautajaiskohtaus saa katsojan hämilleen. Ja kyllähän aita ylitetään matalasta paikkaa parissa muussakin kohtauksessa, tai ei välttämättä matalimmasta. Ehkäpä ollaan menossa liiankin korkealle.
Rooleista vielä: Anneli Saariston saamiin kehuihin yhdyn: laulajana tunnettu Saaristo on siellä näyttelijä näyttelijöiden joukossa. Ja upeasti menee laulukin. Esko Nikkari on loistava jäärä, Seela Sella hellyttävä äiti, näyttelijät tekevät ylipäätänsä hienoa työtä. Pienehkössä rooleissa valloittavat veteraanit Paavo Liski ja Mikko Nousiainen tekevät hienoa, varmaa työtä.
Kokonaisuutena tähtiä antaisin, kaikesta huolimatta, kolme viidestä. Perustelut sille: Koivusalo on jälleen tehnyt elokuvansa suurella rakkaudella, uskolla aiheeseen ja varmasti tosissaan. Itseoppinut mies, kehittyy filmi filmiltä. Näyttelijöitä kehuinkin jo, ja näin hyvää musiikkia saadaan kuulla harvassa leffassa. Lavastusta ei sovi unohtaa, komeasti on kaupunki tehty Villilään. Puvustus on myös varsin komeaa, rahaa on laitettu mukaan säästelemättä, epookki on tehty ihan komeasti.
Kannattaa käydä katsomassa. Aiheeltaan tärkeä elokuva, ripaus tarkkuutta ja kyseessä olisi Tapaus! - <3
Enrichooz kirjoitti:
Samassa pressissä Maximissa taisin olla minäkin, ja osiltaan tuohon toiseen arvosteluun yhdyn.. mutta olihan leffassa hyvääkin;
Helena Vierikko ei kyllä hirveän luonteva ollut, perhanan viehättävä kyllä, mutta liian monesti Vierkon touhu meni tyttömäiseksi piipittelyksi. Leppilampikin menetteli, mutta Vesa-Matti Loiri varastaa suvereenisti koko shown: Loirin roolisuoritus on yksiselitteisesti loistava, niin loistava kuin nyt annetuilla eväillä on mahdollista saada aikaan.
Musiikki on kyllä pirun hyvää, mitä nyt pari Anneli Saariston biisiä muistuttavat hieman liian kovasti toisiaan.. tai sitten olivat sama laulu?:D En pysynyt noissa kahdessa kappaleessa niin hyvin mukana. Loirin laulama Pelimanni-laulu oli erinomaisen hyvä, samoin sitä kuvittava kapakkakohtaus. Oikeastaan elokuva kannattaa käydä katsomassa jo sen ja muutaman muun musiikkikohtauksen loistofiiliksen takia.
Loppua kohti leffa lysähtää ikävästi, pateettinen hautajaiskohtaus saa katsojan hämilleen. Ja kyllähän aita ylitetään matalasta paikkaa parissa muussakin kohtauksessa, tai ei välttämättä matalimmasta. Ehkäpä ollaan menossa liiankin korkealle.
Rooleista vielä: Anneli Saariston saamiin kehuihin yhdyn: laulajana tunnettu Saaristo on siellä näyttelijä näyttelijöiden joukossa. Ja upeasti menee laulukin. Esko Nikkari on loistava jäärä, Seela Sella hellyttävä äiti, näyttelijät tekevät ylipäätänsä hienoa työtä. Pienehkössä rooleissa valloittavat veteraanit Paavo Liski ja Mikko Nousiainen tekevät hienoa, varmaa työtä.
Kokonaisuutena tähtiä antaisin, kaikesta huolimatta, kolme viidestä. Perustelut sille: Koivusalo on jälleen tehnyt elokuvansa suurella rakkaudella, uskolla aiheeseen ja varmasti tosissaan. Itseoppinut mies, kehittyy filmi filmiltä. Näyttelijöitä kehuinkin jo, ja näin hyvää musiikkia saadaan kuulla harvassa leffassa. Lavastusta ei sovi unohtaa, komeasti on kaupunki tehty Villilään. Puvustus on myös varsin komeaa, rahaa on laitettu mukaan säästelemättä, epookki on tehty ihan komeasti.
Kannattaa käydä katsomassa. Aiheeltaan tärkeä elokuva, ripaus tarkkuutta ja kyseessä olisi Tapaus!mitä olit mieltä siitä tytöstä..siitä Loirin tytöstä???
- pressiläinen
Näin leffan lehdistönäytöksessä. Voi hyvänen aika, miten oli kepoisaa. Se on musikaali! Alku antoi heti onneksi ymmärtää, mitä on tulossa. Mahtipontinen ja siirappinen musiikki pauhaa, sievä vaalea lettipääneitonen kulkee kirkossa kukkakorin kanssa ja kaikki on auvoisaa. Kunnes pahat venäläiset sortajat tulevat ja ovat ilkeitä. Jahtaavat tytön runoilijasulhoa. Sulhon pitää piileskellä (tosin hän välillä aivan avoimesti pyörii pikkukaupungin torilla vailla mitään piiloutumisyritystä..) ja neitonen auttaa häntä siveytensä uhalla.
No etten menisi ihan tyystin ilkeilylinjalle totean että on elokuvassa hyvääkin. Vesku Loiri tekee ihan hyvän roolin reiluna Vernerinä, ja Veskun esittämät biisit ovat ehkä parhaita. Toinen hieno laulaja on Anneli Saaristo, joka toisaalta ei - jo varsin kypsänä naisena - ole kovin uskottava noin 7-vuotiaan tytön äitinä. Esko Nikkarin pieni rooli on ehkä leffan paras juttu. Kyllä vanhat konkarit tunnistaa.
Mielenkiintoista muuten, että vaaleiden sinisilmäisten Mannerien perheessä on yksi ruskeasilmäinen tummatukka eli päähenkilö Aaro, jota näyttelee Mikko Leppilampi, tuo kaikkien roolien mies nykyään. Valitettavaa on se, että toista pääosaa näyttelevä Helena Vierikko ei osaa oikein näytellä. Viehättävä hän kyllä on. Tapio Liinoja on ihan ok pahis, mutta jotain pökkelömäistä hänenkin näyttelemisessään on.
Musiikki on pääasiassa Timo Koivusalon ja Susanna Palinin säveltämää, ja sen siivittämänä päästään välillä hieman liiankin paatoksellisiin tunnelmiin.
Se on aina ikävää, jos elokuvaa katsoessaan tuntee olonsa välillä näyttelijöiden, ohjaajan ja kaikkien puolesta kiusaantuneeksi.- minä<3
Kun sanoit siitä 7-vuotiaasta tytöstä..
niin oliko se sun mielestä hyvä siinä elokuvassa..mä en nyt oikee tiiä..
- Holo Piva
Puuttuukohan mikään suurlähetystö elokuvaan ?
- Menolippu Mombasasta
Ensi-ilta on Espoon elokuva Festivaaleilla.
Sinne vaan katsomaan, ja sitten kirjoituksia ja kommentteja vasta...
Kiitos- pressiläinen
Kai elokuvasta voi ennen ensi-iltaakin keskustella jos se on nähty. Presseissä ja ennakoissa kuitenkin käy aika paljon väkeä. Ensi-iltaan asti pitäisi vaieta vai? Se ensi-ilta on muuten vasta 9.9., Espoon festivaaliesitys on vähän eri juttu.
- Vaimomiespoika
pressiläinen kirjoitti:
Kai elokuvasta voi ennen ensi-iltaakin keskustella jos se on nähty. Presseissä ja ennakoissa kuitenkin käy aika paljon väkeä. Ensi-iltaan asti pitäisi vaieta vai? Se ensi-ilta on muuten vasta 9.9., Espoon festivaaliesitys on vähän eri juttu.
Herääkin kysymys...
Onko Suomessa jollakin pienellä piirillä, " veitsi " leikata elokuvan tulevaisuus ? Eng / Am Cut Edition
Mikä on tämä porukka joka aina pääsee katsomaan kaikki elokuvat etukäteen, ja siten ylleensä teilaamaan sen jo ennen ns tavis kansan ensi iltaa ? - pressiläinen
Vaimomiespoika kirjoitti:
Herääkin kysymys...
Onko Suomessa jollakin pienellä piirillä, " veitsi " leikata elokuvan tulevaisuus ? Eng / Am Cut Edition
Mikä on tämä porukka joka aina pääsee katsomaan kaikki elokuvat etukäteen, ja siten ylleensä teilaamaan sen jo ennen ns tavis kansan ensi iltaa ?Miten elokuvasta voi kirjoittaa kritiikkiä sen ensi-iltapäiväksi, jos ei sitä näe? Lienee selvää, että kritiikin on oltava lehdissä sinä päivänä kun leffa tulee teattereihin. Tätä varten lehdistölle on aina järjestetty omia etukäteisnäytöksiään, joissa usein on myös elokuvan tekijöitä paikalla haastatteluja varten. Eihän tässä ole mitään omituista.
- ida
pressiläinen kirjoitti:
Miten elokuvasta voi kirjoittaa kritiikkiä sen ensi-iltapäiväksi, jos ei sitä näe? Lienee selvää, että kritiikin on oltava lehdissä sinä päivänä kun leffa tulee teattereihin. Tätä varten lehdistölle on aina järjestetty omia etukäteisnäytöksiään, joissa usein on myös elokuvan tekijöitä paikalla haastatteluja varten. Eihän tässä ole mitään omituista.
mutta miksi elokuvat pitää arvostella? ja miksi kuka vaan mitään kouluja tai alan opintoja suorittanut hahmo saa usein silkkaa kateuttaan tai yksinkertaisuuttaan tai mustavalkoisuuttaan perustelematta haukkua muiden monen vuoden työn ja siten aiheuttaa sen ettei elokuvaa mennä katsomaan? ( niin, elokuvan tekoprosessi kestää yleensä vähintään kaksi vuotta) ja miksi ihmiset lukevat arvosteluja? ja antavat niiden vaikuttaa omaan mielipiteeseensä? arvostelussa on kyseessä on aina vain yhden ihmisen mielipide. ihmisen, joka saattaa edustaa kaikenkaikkiaan eri arvomaailmaa ja sukupolvea, tai ylipäätään vain olla hyvin erilainen ihminen kuin sinä, ja pitää yksinkeratisesti eri asioista kuin sinä. minusta arvosteluja kannattaa lukea korkeintaan vasta kun on itse nähnyt kyseisen elokuvan. keskustelu ja mielipiteenvaihto on aina mielenkiintoista ja kaikilla on siihen oikeus, mutta kohtuuton parjaaminen ja ennakkoon haukkuminen on lapsellista ja epäammattimaista, siksi sitä tapaakin yleensä leikkipuistoissa. valitettavan usein myös ns "elokuva-arvostelupalstalla", jonka "elokuva-arvostelija" on itse itsensä "elokuva-arvostelijaksi" kohottanut luullen että kaikkia todella kiinnostaa hänen mielipitensä. olen kyllästynyt tuntemaan itseni tyhmäksi, jos pidän jostain "huonoksi luokitellusta" elokuvasta! niin, onko joku samaa tai eri mieltä?
- Veera tyttö olen minä<3
onhan se hyvä..minun on kyllä vaikea arvostella kun olen se Veera-neiti..kukas teistä on jo ihaillut sitä elokuvaa eli käynyt katsomassa?
minä olen käynyt jo kolme kertaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849