Opetusluvan kanssa hääräillään ja on tullut ongelmia tuon taskuun peruutuksen kanssa.
Ensin rinnalle, ratista kaikki ulos, mutta mihin saakka peruutus ennen suunnanmuutosta? Auto tuntuu ajautuvan kovasti eri etäisyydelle jalkakäytävästä.
Taskuun peruutus
8
8444
Vastaukset
- Randy
Itse olen käytännössä tehnyt seuraavasti ja näin se muistaakseni autokoulussakin opetettiin:
- peruuttaminen pyörät käännettyinä, kunnes taskupaikan takana olevan auton keula näkyy kuljettajan taustapeilistä kokonaan
- renkaiden suoristus, sitten peruutetaan kunnes oman auton keula on edessä olevan auton perän kohdalla, jolloin voidaan oman auton renkaat jälleen kääntää, jotta saadaan keulakin taskuun
Noin menetellen pitäisi auton mennä aika siististi jalkakäytävän reunan viereen, tietysti hieman autosta ja taskun ahtaudesta riippuen.- toinen tohelo
Siinäpä hyvä neuvo, jollaista en olekaan aikaisemmin nähnyt enkä kuullut. Tarkennetaan kuitenkin vielä: tarkoitatko taustapeilillä sisäpeiliä vai kuskinpuoleista sivupeiliä, josta takana olevan keula näkyy.
- pöljä
toinen tohelo kirjoitti:
Siinäpä hyvä neuvo, jollaista en olekaan aikaisemmin nähnyt enkä kuullut. Tarkennetaan kuitenkin vielä: tarkoitatko taustapeilillä sisäpeiliä vai kuskinpuoleista sivupeiliä, josta takana olevan keula näkyy.
Tuolla konstilla kyllä onnistuu helposti. Mun mielestä se on toi kuskinpuoleinen sivupeili mitä siinä tulee eniten vilkuiltua, ja mitä tässä tarkoitetaan. Kannattaa tietenkin seurata vähän joka peiliä.
Itse ajoin kortin jo joitakin vuosia sitten autokoulun Volvo kuorma-autolla. Siinä oli joku tietty määrä ratinpyöräytyksiä (muistaakseni 3 ja puoli)siinä taaksepäin lähtiessä, että sen olisi saanut pieneenkin taskuun vaikka silmät kiinni.
Nykyisin tulee taskuun aina silloin tällöin pysäköityä ja hyvin sujuu pikkuautollakin. Takaatulijat vaan ei aina meinaa tajuta kun ajankin melkein ohi siitä ruudusta johon alan taskuperuuttaan. Jäävät siihen sitten liian lähelle ihmetteleen, vaikka ohi mahtuisi, jos en kerran ole nokkaa vielä kääntänyt kadulle päin!
Inssi-ajossa jouduin vielä lopuksi taskuperuuttaan kun piti ajaa suoraan parkkiin - vasemmalle, mutta lähdin kiertään katsastuskonttoria - oikealle - niinkuin ajotunnillakin. - Randy
toinen tohelo kirjoitti:
Siinäpä hyvä neuvo, jollaista en olekaan aikaisemmin nähnyt enkä kuullut. Tarkennetaan kuitenkin vielä: tarkoitatko taustapeilillä sisäpeiliä vai kuskinpuoleista sivupeiliä, josta takana olevan keula näkyy.
Eli sivupeilillä tarkoitin nimenomaan kuskin puoleista sivupeiliä.
- esa
en oo kertaakaan peruuttanu taskuun en ees autokoulussa, mut hyvin oon pärjänny, onko pakko vekslata johonki pieneen väliin ja varoo kolhimasta muitten autoja kun varmasti löytyy hyvä paikka jostain muualta
- Randy
Eihän sitä mikään pakko ole ahtaaseen paikkaan autoansa pysäköidä, jos ei halua. Mun mielestä vaan noi ahtaatkin paikat on erinomaisia parkkipaikkoja, ehkä juuri siksi että kaikki ei niihin halua lähteä autoansa sovittamaan :) Varmasti muualta löytyy väljempiäkin paikkoja, mutta miksi käyttää aikaa etsintään, jos vieressä on "ahdas" paikka, johon auto kuitenkin mahtuu.
- utelias
Randy kirjoitti:
Eihän sitä mikään pakko ole ahtaaseen paikkaan autoansa pysäköidä, jos ei halua. Mun mielestä vaan noi ahtaatkin paikat on erinomaisia parkkipaikkoja, ehkä juuri siksi että kaikki ei niihin halua lähteä autoansa sovittamaan :) Varmasti muualta löytyy väljempiäkin paikkoja, mutta miksi käyttää aikaa etsintään, jos vieressä on "ahdas" paikka, johon auto kuitenkin mahtuu.
miten ne edessä ja takana olevat autoilijat pääsevät parkistaan ulos?
No, kaksiovisella (suht. koht. pitkät ovet) Granadalla ajaneena tiedän, että ainoa mahdollisuus saada auto parkkiin oli laittaa se jonoparkkiin. Kylkiparkki oli 100% mahdottomuus, koska ovista ei päässyt ulos helposti juuri ollenkaan tai sitten hakkasivat kyljet vekeille.
Toisaalta nyt hieman varttuneempana olen pannut merkille, että varsinkin nuorilla miehillä on suorastaan pakonomainen tarve sovittaa autonsa koloon kuin koloon. Se lienee sitä osaamisen soveltamista ja/tai pullistelua ...?
BTW
Miksiköhän parkkiruutujen koko ei ole kasvanut autojen ulkomittojen kasvun myötä? Taitavat suunnittelijat olla pihalla ...
Eikös auton ovien pitäisi sopia aukeamaan ruudun sisällä tai edes auton sopia ruutuun vaivattomasti?
- 900 T
Pikku käytännön vinkki: Jos vain on tarjolla niin etäisyydet toisiin autoihin on ERITTÄIN helppo peilata liikkeiden ikkunoiden kautta. Auttaa ne muutamat lisäsentit yllättävän paljon välillä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951486Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231248- 50988
- 70930
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52853Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53830- 56822
- 102804
- 82800
- 32745