Kyyhkyn-metsästys

Pummi

Olin alotuksessa Siikajoella ja ammuin 50:ä laukausta ja sain vain yhen! Kaikki tulivat päältän n.20 metrissä. osuin kaikilla laukauksilla. onko 2,5 milliset liian pieniä ja jos on niin kertokaa hyvä koko

8

1507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhku

      No ei tullu mieleen olla ampumatta sen 17. haavakon jälkeen?? Jos siis todella osuit joka laakilla. Missä tapauksessa oot aika gona ampuja, mitä kyllä hiukan epäilen..

    • just just

      opettele ampumaan ennenkuin jahtiin lähdet.

    • Mikä dorka

      Mistä vitusta sä tiedät osuneesi. Voisiko se kyyhkyn heilahdus laukaksen jäkeen ilmavirrasta tai jopa luonnollisesta refleksistä?? Käy ampuu radalla kiekkoja, 50 laukasta ja huomaat että jo 25 alas ampuminen on hankalaa ainakin minun kohdalla, mutta ehkä sä olet joku guru. Ps: Mene olympia trappiin ja skeettiin, kun olet noin pyssysankari!

      • Pulu

        eilen kolmisteen ammuttiin pellon ylä puolella lentävää kyyhkyä puoliautomaateilla noin 30 metriin noin 15 laukausta eikä tippunut :P


      • Pummi

        minä näin kun se osui koska höyhenet pöllysivät ja osa linnuista putosi ja lähti uudelleen lentoon vaikka ammuin kuinka monta kertaa


      • Poliisi
        Pulu kirjoitti:

        eilen kolmisteen ammuttiin pellon ylä puolella lentävää kyyhkyä puoliautomaateilla noin 30 metriin noin 15 laukausta eikä tippunut :P

        Jos olette kolmestaan ampuneet 15 kertaa puoliautomaateilla, ni ootte rikkoneet lakia. Puoliautom. saa mennä 1 2 patruunaa ja pikku laskutoimituksella te ootte ampuneet 5 krt./jamppa

        Ja senverran oon kyyhkyjä itekki pyytäny, et tiiän sillä olevan kyl senverran vauhtia, että et kyllä kolmen ammutun laakin jälkeen ehdi lataamaan ja ampumaan uudestaan???


      • jeeppe
        Poliisi kirjoitti:

        Jos olette kolmestaan ampuneet 15 kertaa puoliautomaateilla, ni ootte rikkoneet lakia. Puoliautom. saa mennä 1 2 patruunaa ja pikku laskutoimituksella te ootte ampuneet 5 krt./jamppa

        Ja senverran oon kyyhkyjä itekki pyytäny, et tiiän sillä olevan kyl senverran vauhtia, että et kyllä kolmen ammutun laakin jälkeen ehdi lataamaan ja ampumaan uudestaan???

        no mitä sitte vaikka paukuttaa puolautomaatilla 12 kertaa, ketä se haittaa?? muutakun lakia itselläni on benellin super 90 M3 johon mahtuu yhteensä 8 laakia,, paitsi että sen on puoliautomaatti josta saa pumpun sormen painalluksella :))


    • pazo

      Olin viime kesänä ekaa kertaa kyyhky jahdissa.
      Olen metsästänyt paljon ja ampunut radallakin jokusen sata ellen tuhat kutii,mutta kyyhkyyn osuminen avoimessa maastossa ei tuntunut onnistuvan ei niin millään.
      Ammuin noin 30-40 laukausta ja niistä osuin yhdellä,sekin huonosti mutta sain linnun talteen.
      Oma arvio syistä on;
      Liian aikainen tulenavaus eli lintu on vielä liian kaukana ja toinen että kyyhky lentää huomattavasti nopeammin kuin esim.teeri joka pyrähtää maasta.Huomenna kokeillaan uudestaan.
      Saas nähä miten käy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe