Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Päänahan kutina..

Kärsivä

Niin. Eli en tiedä mikä mun päätä vaivaa kun kutisee ja kuumottaa.. Käytän shampoota joka on tarkoitettu herkkäihoisille. Hilsettä ei ole. Olen jo kauhuissani tarkistanut, onko kyse täistä, mutta ei siellä niitä sentään onneksi näy. Enkä millään keksi mistä tartunnan olisi voinut saadakaan. Hermot menee!! Voisiko olla siitä kiinni, että mulla on liian paksut hiukset eikä päänahka saa tarpeeksi happea? Vai voiko kyseessä olla jokin sieni..? Auttakaa!

17

31898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulla on

      siellä päänahassasi seborrea. Käyhän näyttämässä ihotautilääkärille.

      • Kärsivä

        Lueskelin juuri niitä seborrean oireita, ja siihen kuuluu voimakas hilseily. Eikä minulla kyllä mitään talipaakkujakaan ole.. Ehkä täytyy kuitenkin mennä lääkäriin jos ei kutina lakkaa..


    • shampoota

      "Käytän shampoota joka on tarkoitettu herkkäihoisille." Mutta voikin olla niin ettei se sovellu sinulle. Itse en voi käyttää läheskään kaikkia herkälle iholle soveltuvia. Vaihda merkkiä. Jos on paksut hiukset niin voi olla että hiukset kuivavat hitaasti (joitakin shampoita mainostetaan että käyttämällä näitä hiuksesi kuivavat nopeammin) ja märkä hiuspohja "ärsyttää" ihoa. Kuivaa hiukset paksuun, imevään pyyhkeeseen pesun jälkeen.

      • myös

        Minulla jokin aika sitten kutisi myös päänahka. Olen hajusteallergikko ja tiesin jo huomioida tämän kaikissa hiustuotteissa. Puhuin kutinasta kampaajalle. Hän sanoi, että syy voi olla se, että suihkutan hiuslakkaa liian läheltä! Aloin suihkuttaa lakkaa kauempaa ja kutina hävisi!!


      • tosi hyvin tehonnut itselläni
        myös kirjoitti:

        Minulla jokin aika sitten kutisi myös päänahka. Olen hajusteallergikko ja tiesin jo huomioida tämän kaikissa hiustuotteissa. Puhuin kutinasta kampaajalle. Hän sanoi, että syy voi olla se, että suihkutan hiuslakkaa liian läheltä! Aloin suihkuttaa lakkaa kauempaa ja kutina hävisi!!

        kokeile system 4 shamppoita ja öljyhoitoa auttaa varmasti. niitä saa apteekeista ja melkein kaikista parturikampaamoista. Parturini suositteli ja hyvin on tehonnut.


    • apu löytynyt

      Minullakin oli mieletön kutina hiuspohjassa ja päänahka rikki ja tulehtunut kovan raapimisen jäljiltä.TV kerrottiin, kuinka paljon shampoissa oleva Sodium Laurent Sulfate ärsyttää ihoa.Nyt tutkin tarkkaan tuoteselosteet, melkein kaikissa pesu- ja puhdistusaineissa on SLS, koska se tekee vaahdon. Sitä käytetään myös säilöntäaineena kemikaliotuotteissa. Kannattaa kokeilla ainakin.

      • Kärsivä

        Ei mulla ennenkään ole yliherkkyyttä ollut siitä SLS:stä, voiko se yhtäkkiä tulla?


    • piitiö

      on ilmeisesti jokin tulehdus, jos se punoittaa ja kutisee kovasti. Apteekin hilsesaippuat voi auttaa tai kortisoni liuokset.

      • Nimetön

        ...oli männä vuosina erään Pahkasian sarjixessa, kunpa löytyisi sellaista, taisi kyllä sulattaa muutakin kuin köhnät..
        Julkiset sen paremmin kuin yksityisetkään puoskarit ei ole vielä meikäläisen tapauksessa keksineet, mistä vaiva johtuu ja miten se poistuu täysin - varmaan giljotiinilla...
        Ei ne kyllä paljon muutakaan oikeasti osaa, kun on viime aikoina oikein kuunnellut tarinoita lääkärikäynneistä.
        Jokin pakana-aikoihin nojautuva noitatohtori testiin seuraavaksi.


      • kikke
        Nimetön kirjoitti:

        ...oli männä vuosina erään Pahkasian sarjixessa, kunpa löytyisi sellaista, taisi kyllä sulattaa muutakin kuin köhnät..
        Julkiset sen paremmin kuin yksityisetkään puoskarit ei ole vielä meikäläisen tapauksessa keksineet, mistä vaiva johtuu ja miten se poistuu täysin - varmaan giljotiinilla...
        Ei ne kyllä paljon muutakaan oikeasti osaa, kun on viime aikoina oikein kuunnellut tarinoita lääkärikäynneistä.
        Jokin pakana-aikoihin nojautuva noitatohtori testiin seuraavaksi.

        Ketokonazoli, Nizoral voisi auttaa. Itselläni kutisee ja kokeilut menossa. Yksi vähemmän kutinaa aiheuttava on luonnonaineista käsintehty saippua jolla valmistaja P-Karjalassa.


      • apu
        kikke kirjoitti:

        Ketokonazoli, Nizoral voisi auttaa. Itselläni kutisee ja kokeilut menossa. Yksi vähemmän kutinaa aiheuttava on luonnonaineista käsintehty saippua jolla valmistaja P-Karjalassa.

        Mulla kutisi ja oli kauheeta..
        Pesin joka päivä.ja hullummaksi tuli..
        Kaikkii kokeillut..system 4 paras,mutta mutta...
        Jätin kaikki muotoilutuotteet..aluksi vaikeeta..
        ja harvensin pesut 3 pvä vko..
        Aluksi oli mahdotonta,mutta nyt jo tuloksia syntynyt..
        pahin hiuslakka..oli sit kaupan tai parturin..
        Myön kaupan kaikki samppoot käyty läpi..
        Ainoat mitä voi käyttää on herbina,exz ja saunasaippua koivu.
        hoitoaineet vain ltvoihin ja pesu viilleeällä.
        nizoral ei tepsinyt.
        Toivottavasti oli apua.
        Päänahan voi välillä myös kuoria ja ihan kaupasta saa kuorintaaineita.
        Tsemppiä teille..


      • Ninuuska
        apu kirjoitti:

        Mulla kutisi ja oli kauheeta..
        Pesin joka päivä.ja hullummaksi tuli..
        Kaikkii kokeillut..system 4 paras,mutta mutta...
        Jätin kaikki muotoilutuotteet..aluksi vaikeeta..
        ja harvensin pesut 3 pvä vko..
        Aluksi oli mahdotonta,mutta nyt jo tuloksia syntynyt..
        pahin hiuslakka..oli sit kaupan tai parturin..
        Myön kaupan kaikki samppoot käyty läpi..
        Ainoat mitä voi käyttää on herbina,exz ja saunasaippua koivu.
        hoitoaineet vain ltvoihin ja pesu viilleeällä.
        nizoral ei tepsinyt.
        Toivottavasti oli apua.
        Päänahan voi välillä myös kuoria ja ihan kaupasta saa kuorintaaineita.
        Tsemppiä teille..

        Itelläkin kutisee päänahka nyt kun n. 4kk:tta sitten vaihdoin shamppoon ekologisempaan.
        Luontaistuotteessa suosittelivat laittamaan yöksi päänahkaan kookosöljyä sekä nukkumaan sen kanssa,
        aamulla sitten pestä pois. Tämän voi tehdä 2 krtaa vkossa tarpeen mukaan. On kuulemma saaneet
        apua. Ite aion laittaa ensi yöksi hoidon.


    • Hippa Lidi

      päänahka kutisee, ei hilsettä

    • Himoraapija

      Päänahkaani on kutissut kolme vuotta. Olen käynyt kolme kertaa lääkärillä joista kaksi ihotautilääk. ja kokeilin kaikki mahdolliset shampoot. Pahimpana aikana parhaiten auttoi RUOKAETIKKA jota laitoin puoliksi vedellä laimennetuna pumpulituppoihin ja pidin niitä päässä joskus useita tuntejakin.
      Itse olen päätellyt kutinan syyksi Naprometin särkylääkkeen jota myös Naproxen nimellä ja Pronaksen-suppoina ym. Tuttavapiirissäni on myös henkilö joka on saanut jostain särkylääkkeistä kutinan jonka syytä oli vaikea löytää.
      Kutinan syy voi siis olla ihan muualla.

    • Aloe vera Emergency spray auttaa kaikkiin ulkoisevaan hoitaviin kutinoihin suosittelen :) Sekä lostava tuote itikoiden puremiin ja nokkosten polttoon sekä aivan mahtava tuote palovammoihin ja auringonpolttamiin.
      Tuote ollut Helsingin lääkäripäivillä :)
      lisätietoja saat minulta: [email protected] tai 046-8873878

    • Päänvaiva

      Minulla päänahan raivostuttavaa kutinaa 1 vuosi 4 kuukautta. Olen toiminut "itseni lääkärinä "ja olen ostanut useita eri tuotteita. Ensiksi vaihdoin usein shampoota koska luulin että olen herkistynyt jollekin tietylle aineelle. Mikään shampoon vaihto ei auttanut, ei edes hajusteettomat tuotteet. Ostin apteekista erilaisia tuotteita jotka lupasivat hillitä kutinaa. Viimeisin tuote oli nestemäinen hydrokortison joka hillisti kutinaa heti levittämisen jälkeen mutta jätti tukan likaisen näköiseksi jonka takia sen pystyi laittamaan vain yöksi ja sitten aamulla pestä pois. Lopulta ei poistanut ongelmaa sekään.

      Ongelmana oli se että en tiennyt hoidinko hiuspohjaani oikeilla tuotteilla, koska ei ollut selvää onko se kuiva /rasvainen /onko jokin tulehdus..mikään ei auttanut. Vihdoin menin kampaajalle joka on erikoistunut päänahan ongelmiin ja hän tutki pääni microkameralla. Hän löysi heti syyn. Hiuskraateri josta hius kasvaa on ihan tukossa ja talin peitossa. Ei ihme että kutittaa!En ollut osannut edes ajatella että syy on rasvaisuudessa koska tukkani ei ole koskaan ollut erityisen rasvoittuva vaan aivan normaali, olen pessyt hiukseni joka päivä tai joka toinen päivä. Hän teki minulle hiuspohjan hoidon. Ostin samat tuotteet kotiin ja sain ohjeet kuinka niitä tulisi käyttää. Hoidon jälkeen katsoimme uudellen microkameralla ja syväpuhdistuksen jälkeen hiuskraaterit olivat puhdistuneet talista! Kutina on jatkunut hieman tänään illalla mutta innolla odotan kuinka nämä tuotteet toimivat. kun niitä käyttää säännöllisesti. Syväpuhdistava uute maksoi 17 e, rasvaisen hiuspohjan erikoisshampoo 19 e sekä hoitonaamio hiuspohjalle 26 e. Microckamera tutkimus maksoi 20 e sekä hiuspohjanhoito 25 e. Hintaa käynnille tuli 107 e mutta todellakin olin valmis siitä maksamaan jos tämä vaan nyt loppuisi. Saan mennä maksuttomaan kontrolliin kunhan olen jatkanut kotihoitoa hetken aikaa. Kampaaja sanoi että kannattaa tulla suoraan tutkituttamaan ongelma ammattilaisella, eikä mennä lääkärille koska he määräävät melkein aina esimerkiksi kortisonia tms. joka on turhaa koska he eivät katso hiuspohjaa kameralla vaan antavat lääkkeet minkä luulevat auttavan vaikka todellista ongelmaa ei ole edes selvitetty. Eli siis tutkimalla hiuspohja saat oikeat tuotteet niin ei tarvitse arvailla :)

    • Anonyymi

      Minulla kutisi päänahka yötä päivää. Ostin apteekista täishampoota. Ehkä oli talipunkeeja. Pesin tällä shampoolla myös korvat, niskan, yläselän, nenän alustan ja kulmakarvat. Kutina lähti. Yleinen siisteys, puhtaus ja hyvä ruokavalio on myös tärkeää sekä sopiva shampoo, eikä mitään muita aineita hiuksiin eikä päänahkaan, korkeintaan hiusten latvoihin hoitoainetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe