TÄÄ ON TODELLAKIN TÄRKEÄÄ!

luota muhun :)

hei! minulla on tärkeää tietoa kaviokuumeesta.

älkää antako hevosillenne väkeviä lisä rehuja. niistä voi tulla kaviokuume joka voi johtaa kuolemaan.

-muistakaa tämä!: shettikset ja russit ovat erityisen alttiita kaviokuumeelle

6

826

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dude

Tuttua tietoa varmasti kaikille, russi ja shetti tulee toimeen pelkällä heinällä. Kaviokuume voi tulla muustakin kun tosta väkirehusta.. Tosin kaikki kaviokuume potilaat eivät kuole, mutta niillä ei oikein voi tehdä mitään, kun eivät voi liikkua (jalat kipeät) tai hiekka on tuskaa kavioiden alla. Jotkut pitää ihan sellaise´na pullahevosena näitä sitten ja jokainen päättää, mikä on hevosen elämän arvoista kullekkin pollelle, ja päättää mitä tehdä..

• Kikkarapää

pehmeästä leivästä voi tulla kaviokuume... Mut siitähän toipuu myös oikealla hoidolla!! =)

• Dude
        Kikkarapää kirjoitti:

pehmeästä leivästä voi tulla kaviokuume... Mut siitähän toipuu myös oikealla hoidolla!! =)

hankalaa on eläminen kun kerran tuo on tulut..
        :( Jalat on niin pipit, että juuri kykenee nurmikolla kävelemään ja tietysti ilman kenkiä. Hankalaa on, mutta kyllä siitä aina joskus selviää pelkällä säikähdyksellä, kuitenkin hankalaa se on niin hevoselle kuin omistajallekkin.. :(

• suurin syy

kaviokuumeeseen suurin syy on väärä ruokinta!

• Dude
        suurin syy kirjoitti:

kaviokuumeeseen suurin syy on väärä ruokinta!

aivan, siinäpä se tulikin..

• Shetun omistaja
        Dude kirjoitti:

aivan, siinäpä se tulikin..

Eikö se ole hieman yksilöllistäkin?
        Minulla on shetlanninponi joka on pari kertaa karannut ja löytänyt tiensä kaura laarille, ja syönyt varmaan paljon(verrattuna sen tavalliseen kauran määrään, eli noin puoli litraa/päivä)ja ei ole ollut oireita, ontumista ja/tai kävelyn haluttomuutta, sen jälkeen sille ei kyllä ole kauraa annettu kahteen päivään. Ja voihan shettiksellekin antaa enemmän kauraa, sehän riippuu liikunnan määrästä. Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4542
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2543
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      175
      1725
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      260
      1592
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1460
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      122
      1347
    7. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      9
      1277
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1269
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      76
      1242
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35