Liikahikoilu...

girl88

En kyllä tiedä kuuluuko tämä tälle foorumille, mutta kuitenkin. Olen ujo, ja ehkä jännitänkin, ja hikoilen aivan hirveästi koko ajan.Tätä on jatkunut n. puoli vuotta. Mikään dödö ei pidä, olen kokeillut kaikkea triple drystä rexonaan... Hävettää ku aina on paidan kainalot litimärät... Mitään vinkkiä miten tämän saa loppumaan?

36

19582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emily

Apteekista löytyy kovastikin tehokkaita tuotteita, esim. bats-merkkinen deo. On tehokkaampa tavaraa kun kaupan rexonat.

• Peppi..

Minun on myös vaivannut runsas hikoilu. Kainaloissa oli aina märät pläntit, ja varoin käyttämästä tietyn värisiä paitoja. Hikoilu lisääntyi tietyissä tilanteissa. Äidilläni on sama ongelma, joten tämä on kait perinnöllistä?

Löysin avun apteekin Absolut Torr -tuotteesta. Se on alumiinijohdannaista sisältävä ns. antiperspirantti, joka estää hikoilun kainaloiden alueelta. Sitä laitetaan puhtaalle ja täysin kuivalle kainalon iholle, annetaan vaikuttaa yön yli, ja pestään aamulla pois. Hikeä ei erity, pisaraakaan. Hoito toistetaan n. viikon välein.

Ainoa miinus hoidossa on, että tuote kirvelee aikas runsaasti, mikäli kainalo ei ole täysin kuiva. Itselläni on herkkä iho, joten yöllä polttelee kainaloita usein pahastikin, ja nukkumisesta ei meinaa tulla mitään. Mutta se on sen väärti.. Pääsin todella eroon kiusallisesta hikoilusta ja nyt voin käyttää mitä paitoja tahansa :) Ihanaa! Hiki ei myöskään haise, koska sitä ei erity. Dödöä ei käsittelyn jälkeen ole pakko käyttää, mutta itse käytän.. On ainakin tuplavarmistus :)

• sovian

Vautsi, tuo Absolut Torr kuulostaa hyvältä tuotteelta. Kysyisin vielä, että jättääköse vaatteisiin mitään jälkiä, jos osuu kankaisiin?

Itselläni oli myös tuo hikoilu koulussa ongelmana, ja äidillänikin. En usko sen olevan periytyvää, mutta voi olla hyvinkin mahdollista niin.
        Itselläni oli itsetunnon-puute syynä. Kärsin paniikkihäiriöstä, ja pelkäsin muiden ihmisten mielipidettä minusta ym. olin todella ujo.
        Sittenkun iskostin ajatuksen, että en välitä mitä muut ajattelevat, ja olen juuri tällaisena sopiva, niin hikoilukin lakkasi! Olisiko samaa syytä sinullakin? :)

• girl88
        sovian kirjoitti:

Vautsi, tuo Absolut Torr kuulostaa hyvältä tuotteelta. Kysyisin vielä, että jättääköse vaatteisiin mitään jälkiä, jos osuu kankaisiin?

Itselläni oli myös tuo hikoilu koulussa ongelmana, ja äidillänikin. En usko sen olevan periytyvää, mutta voi olla hyvinkin mahdollista niin.
        Itselläni oli itsetunnon-puute syynä. Kärsin paniikkihäiriöstä, ja pelkäsin muiden ihmisten mielipidettä minusta ym. olin todella ujo.
        Sittenkun iskostin ajatuksen, että en välitä mitä muut ajattelevat, ja olen juuri tällaisena sopiva, niin hikoilukin lakkasi! Olisiko samaa syytä sinullakin? :)

En tiedä.. Hikoilu vain tekee entistä epävarmemmaksi ja hankalammaksi olla :( Jos saisin sen hillittyä, niin jospa itsetuntokin kohoaisi..

• girl88

Lämmin kiitos sinulle

• Peppi..
        sovian kirjoitti:

Kainalossa ollessaan, hoitoyön aikana, Abs.Torr on niin voimakasta, että se saattaa turmella yöpaitaa, ts. esim. rei'ittää sitä. Hyvä keino onkin nukkua hoitoyö ilman yökkäriä. Kun aineen pesee pois kainalosta seuraavana aamuna, se ei enää vahingoita vaatteita.

Itselläni olen huomannut, että jos Abs.Torrin käyttökertojen välillä on pidempi aika, niin tuote pettää, eli hikoilu lisääntyy. Siksi minun pitää käyttää tuota tuotetta päivälleen tosi säännöllisesti, kerran viikossa.

On varmaankin totta, että kun ikää on tullut lisää, on itsetunto parantunut, ja en välttämättä hikoilisi enää niin paljon, vaikken käyttäisikään Abs.Torria. Who knows :) Toisaalta hikoilin aina koko ajan, vaihtelevassa määrin, siis tilanteessa kuin tilanteessa.. Nyt on kuitenkin mahtavaa, kun periaatteessa pääsin harmillisesta vaivastani eroon. Olen tietysti riippuvainen tuosta tuotteesta.. No, mutta, kuitenkin :)

• Peppi..
        girl88 kirjoitti:

Lämmin kiitos sinulle

Niin vielä piti tuosta karvojenpoistosta mainita. Eli tuotetta ei suositella käytettäväksi kahteen päivään karvojenpoiston jälkeen. Ja itsellä ainakin, mitä "pidemmät kainalokarvat", sitä vähemmän tuote kirvelee. Kannattaa lukea käyttöohjeet sitten todella tarkasti, että menee oikein :)

Tuotteen teho astuu tosiaan hoitoyön jälkeen voimaan, eli seur. päivänä hikoilun pitäisi olla vähentynyt/ jopa poistunut kokonaan. Tuotetta joudun käyttämään itse siis kerran viikossa.

Ja hoitoyön aikana tuote saattaa vahingoittaa yöpaitaa, eli jos mahdollista, hoitoyö kannattaa nukkua ilman yökkäriä. Hoitoyötä seuraavana aamuna, kun olet pessyt tuotteen pois kainalosta, ei se enää turmele vaatteita.

Tuote maksaa apteekissa n. 10-13 euroa. Se on nestemäistä, ja riittää käytössä noin puoli vuotta tai jopa vuoden.

Ja tosiaan - varautukaa, että tuote kirvelee. Kun olet pessyt (esim. saippualla/suihkugeelillä) kainalon huolellisesti, ja olet valmis laittamaan tuotetta illalla kainaloon, anna kainalon kuivua ihan kuivaksi. Tuuleta vaikka mainoslehdellä tai hiustenkuivaajalla/tuuletinpuhaltimella kainalo täysin kuivaksi. Laita ainetta vasta sitten.

Kirvely on tietenkin yksilöllistä.. Mutta mahdollista. Minulla hoitoyöt on edelleen aika tuskaisia juuri tämän kirvelysivuvaikutuksen takia. Mutta olen ottanut sen riskin, jotta voin käyttää sellaisia vaatteita kuin haluan.. :)

• sovian
        Peppi.. kirjoitti:

Niin vielä piti tuosta karvojenpoistosta mainita. Eli tuotetta ei suositella käytettäväksi kahteen päivään karvojenpoiston jälkeen. Ja itsellä ainakin, mitä "pidemmät kainalokarvat", sitä vähemmän tuote kirvelee. Kannattaa lukea käyttöohjeet sitten todella tarkasti, että menee oikein :)

Tuotteen teho astuu tosiaan hoitoyön jälkeen voimaan, eli seur. päivänä hikoilun pitäisi olla vähentynyt/ jopa poistunut kokonaan. Tuotetta joudun käyttämään itse siis kerran viikossa.

Ja hoitoyön aikana tuote saattaa vahingoittaa yöpaitaa, eli jos mahdollista, hoitoyö kannattaa nukkua ilman yökkäriä. Hoitoyötä seuraavana aamuna, kun olet pessyt tuotteen pois kainalosta, ei se enää turmele vaatteita.

Tuote maksaa apteekissa n. 10-13 euroa. Se on nestemäistä, ja riittää käytössä noin puoli vuotta tai jopa vuoden.

Ja tosiaan - varautukaa, että tuote kirvelee. Kun olet pessyt (esim. saippualla/suihkugeelillä) kainalon huolellisesti, ja olet valmis laittamaan tuotetta illalla kainaloon, anna kainalon kuivua ihan kuivaksi. Tuuleta vaikka mainoslehdellä tai hiustenkuivaajalla/tuuletinpuhaltimella kainalo täysin kuivaksi. Laita ainetta vasta sitten.

Kirvely on tietenkin yksilöllistä.. Mutta mahdollista. Minulla hoitoyöt on edelleen aika tuskaisia juuri tämän kirvelysivuvaikutuksen takia. Mutta olen ottanut sen riskin, jotta voin käyttää sellaisia vaatteita kuin haluan.. :)

Katsoin yliopiston apteekin kotisivuilta niin maksaa 9.80€.

Vähän hankalaa tuon käyttö sitten, kun en millään halua kainalokarvojen kasvaa :P iljettää jo pieni kasvu..

• vesinaama

Voiskohan tuota sitten käyttää naamaankin,kun mulla tuo ahdistus-hikoilu tapahtuu vain ja ainostaan naamasta. Tosi hienoa,kun naama valuu kun vesiputous ja se naamahan on se paikka,johon ihmistä yleensä katsotaan,kun sen kanssa kommunikoidaan. Vaihtaisin tän naamahikoilun minkä ruumiinosan liikahikoiluun tahansa ja heti jos saisin itse valita!!!

• girl88

11€ maksoi paikallisessa apteekissa pullo...
      Onko aamulla pois pestessä polttelu/kirvely normaalia?

• Peppi...

Itselläni ainakin kirvelee ja polttelee, se menee kyllä päivässä-parissa ohi.

• toimii
        Peppi... kirjoitti:

Itselläni ainakin kirvelee ja polttelee, se menee kyllä päivässä-parissa ohi.

Itselläni oli todella hikiset kädet, lähes aina.
        Ostin apteekista Absolut Torr liuosta. Ennen nukkumaan menoa sivelen liuosta käsiin, laitan lateksihanskat käteen ja alan nukkua.
        Nyt puoli vuotta täysin kuivat kädet, yleensä liiankin kuivta, pitää jopa rasvata:)

Elämänlaatu parantui. Liuos ei tehonnut lainkaan ennen kuin aloin käyttää lateksihanskoja(kumihanskoja), jolloin lious ei pääse haihtumaan.

Kainaloihin tämän pitäisi tepsiä takuuvarmasti myös, ja silloin ei tarvii mitään 'muoveja'' kainaloihin edes laittaa. Aineet kainaloon ja nukkumaan. Ruokasoodalla saa lievitettyä pistelyä, jos sellaista esiintyy.
        nimim. kuivat kädet ja kainalot:)

• hikiset kädet
        toimii kirjoitti:

Ostin apteekista Absolut Torr liuosta. Ennen nukkumaan menoa sivelen liuosta käsiin, laitan lateksihanskat käteen ja alan nukkua.
        Nyt puoli vuotta täysin kuivat kädet, yleensä liiankin kuivta, pitää jopa rasvata:)

Elämänlaatu parantui. Liuos ei tehonnut lainkaan ennen kuin aloin käyttää lateksihanskoja(kumihanskoja), jolloin lious ei pääse haihtumaan.

Kainaloihin tämän pitäisi tepsiä takuuvarmasti myös, ja silloin ei tarvii mitään 'muoveja'' kainaloihin edes laittaa. Aineet kainaloon ja nukkumaan. Ruokasoodalla saa lievitettyä pistelyä, jos sellaista esiintyy.

joudutko yhä edelleenkin käyttämään sitä ainetta ettei kädet taas hikisty?

• -
        toimii kirjoitti:

ABSOLUT TORR! hinta n. 12e apteekista!

• painajainen

Tuttu juttu. Koko ikäni olen joutunut käyttämään jakkuja neuleita, villatakki "tyyli" aina puekutumisessa lähes välttämätön. Iltamenossa mustaa tai valkoista sifonkipaitaa tai villatakki päällä jne.

Mutta asiaan on kokeiltu myös nuo tuotteet. Itse sain avun Luis Videmerin antiperspirantista. Ei mitään sivuoireita, kutinaa tai kirvelyä. Toimii aikast hyvin. Tehty hypoallergikoille ja hihiallerkigoille. Saa apteekista ja toimii jopa minulla.

• thiits

Moi. Onko se kallista? Se luis videmerin tuote?

• -
        thiits kirjoitti:

Moi. Onko se kallista? Se luis videmerin tuote?

ABSOLUT TORR niminen tuote auttaa pääsemään eroon liikahikoilusta! hinta on noin 12euroa apteekista. sellanen sinisen vihreä purkki ja melko pitkä :D

• Kuiva vihdoikin
        - kirjoitti:

ABSOLUT TORR niminen tuote auttaa pääsemään eroon liikahikoilusta! hinta on noin 12euroa apteekista. sellanen sinisen vihreä purkki ja melko pitkä :D

Moi
        Olen kärsynyt monta vuotta liikahikoilusta, kokeilin absolut torr ja auttoi saman tien, olen ihan ku uus ihminen, on tosi kiva olla kuivaaaaaaa

• ...
        Kuiva vihdoikin kirjoitti:

Moi
        Olen kärsynyt monta vuotta liikahikoilusta, kokeilin absolut torr ja auttoi saman tien, olen ihan ku uus ihminen, on tosi kiva olla kuivaaaaaaa

pakko kysyä että saanko mennä apteekista itse ostamaan absoluttia tai tripleä vaikka olen vasta 15? haluaisin mahdollisimman nopeasti ratkaisun hikoiluun kun on sitä kestänyt jo pari vuotta ja ei tunnu loppuvan... vaatteet joka käytön jälken pesuun ja parin viikon jälkeen paidat on pilalla:(

• absolut for ever
        ... kirjoitti:

pakko kysyä että saanko mennä apteekista itse ostamaan absoluttia tai tripleä vaikka olen vasta 15? haluaisin mahdollisimman nopeasti ratkaisun hikoiluun kun on sitä kestänyt jo pari vuotta ja ei tunnu loppuvan... vaatteet joka käytön jälken pesuun ja parin viikon jälkeen paidat on pilalla:(

Voit toki mennä itse ostaa, ei ole reseptilääke. Kysy vaikka nimellä tuota jos et itse löydä apteekista.Itse olen käyttänyt tuota tuotetta jo 4 vuotta ja perkele että toimii!! Mutta niinkuin muutkin sanoivat ylempänä että se kirvelee.. ja paljon. Ja ei kannata raapia vaikka kirvelis miten. mutta viikon sen jälkeen on kuivaa! Ite käyttäny jo niin pitkään tuota tuotetta et nykysi tulee ihottumaa eikä voi käyttää mut hikoilu loppunu! :) Ja anna kasvaa kainalo karvat sen 3 päivää viimesen ajelun jälkeen niin ei kirvele läheskään niin paljon kun 2 päivää antasit kasvaa.
        T. 19 w

• ...
        absolut for ever kirjoitti:

Voit toki mennä itse ostaa, ei ole reseptilääke. Kysy vaikka nimellä tuota jos et itse löydä apteekista.Itse olen käyttänyt tuota tuotetta jo 4 vuotta ja perkele että toimii!! Mutta niinkuin muutkin sanoivat ylempänä että se kirvelee.. ja paljon. Ja ei kannata raapia vaikka kirvelis miten. mutta viikon sen jälkeen on kuivaa! Ite käyttäny jo niin pitkään tuota tuotetta et nykysi tulee ihottumaa eikä voi käyttää mut hikoilu loppunu! :) Ja anna kasvaa kainalo karvat sen 3 päivää viimesen ajelun jälkeen niin ei kirvele läheskään niin paljon kun 2 päivää antasit kasvaa.
        T. 19 w

kiitti vastauksest!:) täytyyki lähtee heti huomenna apteekkii. Ihanaa jos vihdoin löytyis apu...

• hikoiljamyöskin

• hikoilija
        hikoiljamyöskin kirjoitti:

Jos et halua mennä itse apteekkiin, niin netistä voi myös tilata. Itse tilasin ja tuli muistaakseni heti seuraavana päivänä.

http://www.apteekkikulma.fi/epages/YkkosApteekki.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/YkkosApteekki/Products/OE0321334

Itse kokeilin apteekista saatavaa aco dödöä, sen pitäisi kestää 3 päivää, tehokas oli, eikä kainalot kastuneet ollenkaan, ongelma oli se kirvely, kainalot oli punaiset ja yönä jona laitoin sitä niin kutisi ja kirveli, piti lopettaa käyttö!

• Vesinaama
        hikoilija kirjoitti:

Itse kokeilin apteekista saatavaa aco dödöä, sen pitäisi kestää 3 päivää, tehokas oli, eikä kainalot kastuneet ollenkaan, ongelma oli se kirvely, kainalot oli punaiset ja yönä jona laitoin sitä niin kutisi ja kirveli, piti lopettaa käyttö!

Laitoin Absolut Torria naamaani,koska hikoilen naamasta kuin pieni sika sekä jännityksen takia, että muutenkin. Laittamisen jälkeen tunsin pistelyä muutamassa kohdassa noin 10 min ajan,jonka jälkeen se loppui, eikä mitään muuta ärtymistä tullut. Ja sitten tänään: naama on ollut TÄYSIN KUIVA! Ensimmäistä kertaa elämässäni ei tarvi jännittää,että se hikikohtaus tulee päälle jossain ja naama valuu kuin vesiputous. Uskomaton tunne. Menee vielä hetki,että uskon tämän onnen todeksi...

• abt

Täytyy kyllä itekkin kehua tuota ihmeaine AT:a. En olis kyllä uskonut aineen tehoa ennen kuin kokeilin. Itse kun olen sosiaalinen jännittäjä niin itellä on ollut tosi vaikea mennä juhliin tai koulutuksiin kun sitä on jo pelännyt sitäkin että milloin alkaa hiki haiseen ja siitähän se oravanpyörä vasta käynnistyykin. Tosi hieno fiilis ku ei tarvi pelätä että ''rexona'' pettää vaikka kuin jännittäs ja hikoilis. Vähän kyllä arvelutti tuo kirvelyjuttu kun tiedän että itellä on aika herkkä iho mutta positiivinen yllätys olikin ettei tuo kirvelly edes pahasti. Jopa jotku kaupan dödöt kirvelee mulla enemmän. On se hienoa että on tämmönen aine olemassa. Itse tulen kuitenkin käyttämään tätä silloin kun haluan varmistaa että varmasti pitää ja tilanteissa missä tiedän että varmasti jännitän/hikoilen. Muuten mennään normidödöllä. Jotenkin arveluttaa vaan tämän aineen jatkuva käyttö että onkohan kovin terveellistä jos kainalot ei saa hengittää ollenkaan...

• hirsuto

OOO oisikohan tästä AT:sta mullekki apua! oon miettiny tulevaisuutta paljon. Varsinki työelämä jossa tarvitaan työvaate. En uskalla hankkiutua sellaisiin töihin, koska alan hermoilla heti nähtyäni kainaloitten kohdalta tiukan ja värillisen paidan...... Joudun aina koulussa pitämään takkia tai hupparia suojana ettei märät kainalot näy. Ei haittaisi jos olisi pienet läikät mutta kun ne ovat suuret!! vaikka kuinka pidän käsiä kiinni kainaloissa huomattuani jo pienet hikiläikät, ei isoja läikkiä voi enää silläkään peittää.. ärsyttävää tämmönen, noh jos uskaltautuisin apteekkiin. Jos ei sitte tehoa nii kai se on pakko mennä ihotautilääkärille -.- toivon parasta

• tjjr

AT KIRVELEE NII SAATANASTI ET VOI HUHUH en voi nukkuyu melkee yhtää

• hfh

kannattaa laittaa kainaloihin kosteusvoidetta vaikka edellisenä päivänä, ja sit kun laittaa torria seuraavana päivänä niin ei kirvele yhtään.

• jee1212

Absolut torria nyt kokeiltu, ja tulokset mahtavia!
      jo neljäs päivä menossa ilman hikoilua,voi tätä helpotusta.
      Normaalisti hikoilisin kainaloista jopa kylmällä kelillä,sisällä ja missä tahansa.

ja muista antiperspiranteista sen verran,että on täyttä paskaa...
      kaikki paitsi Absolut Torr on rahan ja ajan haaskausta.

Mutta saa nyt nähdä jos AT:n teho heikkenee? se olis kyllä huonompi homma.

• pppl

Sopiiko tätä käyttää myöskin miehet ? Siis tätä Absolut Torr,ia

• Mikä ettei

Alkuun tuntui auttavan, mutta parin kerran jälkeen ei mitään vaikutusta.

• hikeä puskee

Voikohan ahdistus, jännitys aiheuttaa myös sellaista hikoilua että jopa otsa on ihan märkä ja on hirveän kuuma olo niinkuin olis kova helle.

• exhikoilija

Itselläni ollut tuo vaiva jo vuosia ja meni päällysvaatteetkin märäksi. Minä olen saanut lääkäriltä lähetteen ihotautien polille ja siellä laitetaan puolen vuoden välein botox-pistokset kainaloihin. Se lamauttaa hikirauhaset eikä ole sivuvaikutuksia. Koskee laitettaessa mut on pitkä hyöty :) Eli sitä Botoxia voi käyttää hyödyllisemminkin kun vaan ryppyjen oikomiseen! :) Lääkärin juttusille vaan!

• hiki linko

Mulkii ois ongelma hikoilun kanssa. mulla ei hikoo pelkästään kainalot vaan myös pää ja rinta. Enkä oo ees viittätoista. voisko joku jelppii mua? pliiiis...

• vanhaUkko

Sinä olet aika nuori ja nyt se varmaan tuntuu aika hirveältä.
        Vanhempana huomaat, että todella moni mies pitää sitä todella kivana ja suloisena ominaisuutena.

Pääset varmasi ongelmastasi eroon ennen aikuisuutta, mutta vaikka et pääsisikään, niin ei sekää kauheata olisi ja ehkä jollain tavalla jopa päinvastoin.

tsemppiä sinulle :)

• Hikivaluu
        vanhaUkko kirjoitti:

Sinä olet aika nuori ja nyt se varmaan tuntuu aika hirveältä.
        Vanhempana huomaat, että todella moni mies pitää sitä todella kivana ja suloisena ominaisuutena.

Pääset varmasi ongelmastasi eroon ennen aikuisuutta, mutta vaikka et pääsisikään, niin ei sekää kauheata olisi ja ehkä jollain tavalla jopa päinvastoin.

tsemppiä sinulle :)

Täyttä bullshittiä, että näistä vaivoista pääsisi noin vain eroon. Itse hikoilen kuin sika kaikissa sosiaalisissa tilanteissa. Tää vaiva on ihan helvetillinen, eikä mitkään lääkkeet auta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe