Onko hyvä ostos 240?

volmaari

tarkotuksena ostaa talviautoks 240 vm.87 2.0 ja hintaa 600e..mahtaako yleensä toimia pakkasilla hyvin,kone on kaasarilla.Mites helppoo ja edullista tehdä pientä piristystä?

5

1276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 240 GLi

Lähtee talvella käyntiin varmemmin kuin uudet autot. Bensaa kyllä vetää kylmänä ja muutenkin ihan simona. Ilman piuhaa parinkympin pakkasilla kulutus pyörii yhdistelmälukemissa.
      Piristykseen en osaa vastata laiskoja kun ovat.

• 740

Et varmasti tuu pettymään jos vain on hyväkuntoinen yksilö. Itse pari 240 Volvoa omistaneena pidän autoa ehkäpä legendaarisimpana Volvona mitä koskaan on tehty. Pomminvarma (kylläkin vanhanaikainen) tekniikka mutta ei turhaa elektroniikkaa eikä muita tilpehöörejä. Kulutus on suht kova mutta samalla saat turvallisuutta ja luotettavuutta. Onnea vaan autokaupoille, itsekin olen suunnitellut 90-luvun alun 240:stä.

• 240 tuleva omistaja

Itsellänikin olisi tuollainen 240 Ruotsinrauta kiikarissa. Mitä nyt olen kommentia saanut niin suurin miinus on todella tuo mahtava polttonesteen kulutus. Mutta muuten kommentti on ollut pääosin positiivista ajo-ominaisuuksien, kestävyyden ja turvallisuuden osalta. Mikään tykkihän tuo 240 ei kuulemma ole, mutta kyllä se suorituskyky varmaankin meikäläisen tarpeisiin riittää.
        jos löytäisi tuollaisen ruisku-moottori-yksilön, kun niissä löpön kulutus on kuulemma pienempi ku kaasari-malleissa.

• eku
        240 tuleva omistaja kirjoitti:

Itsellänikin olisi tuollainen 240 Ruotsinrauta kiikarissa. Mitä nyt olen kommentia saanut niin suurin miinus on todella tuo mahtava polttonesteen kulutus. Mutta muuten kommentti on ollut pääosin positiivista ajo-ominaisuuksien, kestävyyden ja turvallisuuden osalta. Mikään tykkihän tuo 240 ei kuulemma ole, mutta kyllä se suorituskyky varmaankin meikäläisen tarpeisiin riittää.
        jos löytäisi tuollaisen ruisku-moottori-yksilön, kun niissä löpön kulutus on kuulemma pienempi ku kaasari-malleissa.

ei se ruiskullakaan mikään talousihme ole mutta hivenen pirteämpi

• Jukkis
        eku kirjoitti:

ei se ruiskullakaan mikään talousihme ole mutta hivenen pirteämpi

Itselläni on ollut pari kaasariversiota ja nyt kattiruisku. 2,0 kaasari 4-vaihteinen imi bensaa keskimäärin sen kympin sadalla, jos pysyttelin pois moottoriteiltä, 2,3 kaasari 5-vaihteinen kulutti kesällä alle 9 ja talvella kympin, puhtaassa taajama-ajossa molemmilla meni hiukan toistakymmentä. Nykyinen 2,3 automaatti vie nurkissa kympin ja tien päällä 8-9. Ajotyyli kaikilla ollut sama eli en ole tien tukkona... Mun ajotyylilläni saa 2000-luvun 1,6-koneiset liki samoihin lukemiin, heti kun antaa hanaa niin kyllä niillekin liemi maistuu eikä menohaluja voi yhtään verrata edellisiin kun nopeusmittarissa on 3-numeroiset lukemat. Volvon letkein matkanopeus on siinä 120:n paremmalla puolella mittarinopeudesta puhuttaessa, paitsi 4-vaihteisella, mutta sekin kulki Suomen poikki keskinopeudella 140 ja risat todellista nopeutta kerran, kun oli vähän kiire ja tuossa ajassa oli tankkaustauko mukana. Silloin kyllä bensa maistui.

Pirtein noista on ollut 2,3 kaasarimalli, kattikoneella ei vakiona juuri voi kulkevuudesta puhua. Sitäkin käy tosin piristää. Itse en ottaisi 2-litraista enää, isolohko on paljon vaivattomampi ajettava ruokintatapaan katsomatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe