Onko mahdollista??Jos "ostan" auton esim. veljeltäni niin eikö mulla ole aikaa ajaa autolla 7 päivää luovutuspapereilla ennenkuin rekisreröin sen itselleni?Entäpä jos 7 päivän jälkeen "myyn" auton veljelleni ja veljeni ajelee 7 päivää ja "myy" auton taas minulle ja sitä rataa niin eihän auto ole rekisterissä ja eikä vakuutusmaksuja tarvi maksaa?Vai miten on asia?????kiitos
onko mahdollista
2
296
Vastaukset
- toinen saa
laskun joka tapauksessa ja pahimmassa tapauksessa tulee poliisi tutkimaan asioitanne tämän rekisteröintirikkeen takia... kaivellaan mahdolliset muut autokauppanne samaan laskuun. Ja sitten tulee verottaja poliisin perässä ja lätkäisee ison laskun maksamattomista voitto-veroista.
Kun ostat auton niin sinulla on tosiaan 7 päivää aikaa rekisteröidä ja hankkia autoon vakuutus. Tottakai auto on koko ajan rekisterissä ja vakuutuksissa eihän sillä muuten saisi ajaa. Toisin sanoen ajat ne "väli"päivät auton myyjän vakuutuksilla. joten ette pääse esim. veljesi kanssa kiertämään pykäliä.
Etkä sinä luovareilla aja vaan sinulla pitää olla auton rekisteriote mukana. Luovari on vaan toditus auton omistus suhteesta tapahtuneesta muutoksesta, jos esim poliisi ratsiassa rupeaa kyselemään.
Luovarin teko EI ole pakollista, mutta järkevää. Itse myin muutama vuosi sitten autoni. Onneksi tehtiin luovarit. Vuosi sitten minulta karhuttiin auton lakisääteisiä maksuja. En joutunut maksamaan, koska pystyin luovarilla osoittamaan etten omistanut kyseistä ajoneuvoa enään. Uusi omistaja ei ollut koskaan rekisteröinyt sitä omille nimilleen. Onneksi olin säästänyt luovarin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2796232Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill651999- 1801770
- 1191241
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141215Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181611111Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71096Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j41991RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j49961Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288952