Marauder 800cc

Tipe

Hei,
Onkos täällä kellään kokemusta Suskan Marauderista ? Pyörästä yleensä ja lähinnä ajo-ominaisuukista. Ostin vasta tollasen pyörän vm.2000 ja se tuntuu aika tuuliherkältä, olen ajanut moottoripyörillä aika paljon mutta tämä pyörä tuntuu käyttäytyvän aika rauhattomasti kun mennään tuonne 100km vauhtiin moottoritiellä.
Mistähän voisi johtua ? Tuntuu kuin tuuli veisi pyörää eikä kuski. Voiskohan plexillä olla osuutta asiaan vai onkos se vaan kokemuksen puutetta tosta pyörästä. Kertokaapa omia kokemuksia tosta ja muistakin customeista miten ne käyttäytyy.

12

3266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hepa

      Minulla on ollut Marauder vuodesta 2000 ja hyvin se vie reilulla vauhdillakin. Olen ajanut 24000 km, käynyt Ruotsit, Saksat ja Puolat eikä mitään ongelmia ole ollut tuuliherkkyyden kanssa. Minulla on pyörässä plexi ja se vähentää viimaa olennaisesti. En tiedä miksi sinulla pyörä vispaa. Oletko tarkistanut että pyörät ovat linjassa? Tai olisiko syy tienpinnassa, joka on urilla.

      • Tipe

        No niin,
        kyllä muuten plexi autto suuresti, se tulikin pyörän matkassa vaan ei ollut paikoillaan.
        Viime kirjoittelun jälkeen olen ajellut n.400km ja pyörä tuntuu jo paremmin ns.omalta, eli kokemuksen puutekkin tollaseen vehkeeseen ja varsinkin noin leveeseen eturattaaseen (orkkis)
        vaikuttaa. Sivutuulihan se on se joka puskee siellä 100km/h vauhdeissa mutta siihenkin varmaan tottuu.
        Mitäs muuten olet Marauderista muuten mieltä ?
        onkos se pelannut hyvin ? Mulla ainakin näyttää olevan tosi pieni ruokainen n.4,5l/100km. Ja hyvin se kyllä pelaakin, tuntuu vaan että saisiko tehoja olla sittenkin hiukkasen lisää !!
        Ja pitemmällä matkalla tuntuu että persus hiukkasen puutuu. Onkos sulla pyörässä lepuutustappeja ? Minulla ei meinaa jalat oikein istua vakiotapeille tai siis ajoasento on erittäin hyvä mutta jalat ei oikein pysy tapeilla, heh, voi kuulostaa oudolle mutta Marauderi kuskit varmaan tajuaa mistä puhun. Eli jalkaa ei voi oikein pitää suorana jarrunpuoleisella tapilla kun jalka muuten lepää jarrun päällä, ei auta muu kuin työntää jalkaterä jarrupolkimen ja jalkatapin väliin. Toivottavasti tajusitte mitä yritän kertoo...heh.
        Kertokaahan muutenkin kokemuksia Maraudereistanne.
        Onko ollut ongelmia patkoputkien puoleisen sivukopan kanssa ?? Mulla siitä nimittäin on kromaukset käpristyneet lämmön voimasta.


      • Hepa
        Tipe kirjoitti:

        No niin,
        kyllä muuten plexi autto suuresti, se tulikin pyörän matkassa vaan ei ollut paikoillaan.
        Viime kirjoittelun jälkeen olen ajellut n.400km ja pyörä tuntuu jo paremmin ns.omalta, eli kokemuksen puutekkin tollaseen vehkeeseen ja varsinkin noin leveeseen eturattaaseen (orkkis)
        vaikuttaa. Sivutuulihan se on se joka puskee siellä 100km/h vauhdeissa mutta siihenkin varmaan tottuu.
        Mitäs muuten olet Marauderista muuten mieltä ?
        onkos se pelannut hyvin ? Mulla ainakin näyttää olevan tosi pieni ruokainen n.4,5l/100km. Ja hyvin se kyllä pelaakin, tuntuu vaan että saisiko tehoja olla sittenkin hiukkasen lisää !!
        Ja pitemmällä matkalla tuntuu että persus hiukkasen puutuu. Onkos sulla pyörässä lepuutustappeja ? Minulla ei meinaa jalat oikein istua vakiotapeille tai siis ajoasento on erittäin hyvä mutta jalat ei oikein pysy tapeilla, heh, voi kuulostaa oudolle mutta Marauderi kuskit varmaan tajuaa mistä puhun. Eli jalkaa ei voi oikein pitää suorana jarrunpuoleisella tapilla kun jalka muuten lepää jarrun päällä, ei auta muu kuin työntää jalkaterä jarrupolkimen ja jalkatapin väliin. Toivottavasti tajusitte mitä yritän kertoo...heh.
        Kertokaahan muutenkin kokemuksia Maraudereistanne.
        Onko ollut ongelmia patkoputkien puoleisen sivukopan kanssa ?? Mulla siitä nimittäin on kromaukset käpristyneet lämmön voimasta.

        Hei,
        Marauder oli aikanaan kompromissi muutaman muun pyörän kanssa ja tyytyväinen olen ollut. Kulutus on samaa luokkaa kuin sinulla, Marauderin istuinhan on heikko kohta, se tiedetään. Maailmalla on myynnissä geelisatuloita, mutta hinta on kova. Vuoden 2002 Marauderissa on uudistettu istuin, mutta malliahan ei tuoda enää Suomeen. Marauderin korvasi Volusia. Olen ajatellut kysyä Suomen maahantuojalta mitä sellainen vm -02 satula maksaisi varaosana tuotuna Saksasta. Lepuutustappeja minulla ei ole eikä näillä jaloilla ole tarvistakaan. Niitähän saa kiinnitettyä kaatumarautaan, jos sellainen on. Pakoputken puoleinen koppa on muovia, siksi se on sinulla sulanut. Koppa on tarkoitettu kuumuutta kestävien pikkutavaroiden kuljetukseen eli sen sisälle ei kannata laittaa mitään arkaa. Se aukeaa vasemmanpuoleisesta ruuvista, muut ruuvit ovat pelkkiä koristuksia. Muutenkin Marauderissa kaikki ei ole kromia mikä kiiltää. Yllättävän moni osa on muovia. Eipä siitä ole pahaa sanottavaa, tehot piisaa, kyseessähän ei ole kierroskone vaan pitkäiskuinen V2. 160 km/t on huippunopeus. Kaasariin saa säätösarjoja, joilla saa tehoa lisää. Ne ovat kaiketi kaiken lisäksi helppoja asentaa. Itse en ole moottoriin koskenut, koska takuu olisi rauennut.


      • Tipe
        Hepa kirjoitti:

        Hei,
        Marauder oli aikanaan kompromissi muutaman muun pyörän kanssa ja tyytyväinen olen ollut. Kulutus on samaa luokkaa kuin sinulla, Marauderin istuinhan on heikko kohta, se tiedetään. Maailmalla on myynnissä geelisatuloita, mutta hinta on kova. Vuoden 2002 Marauderissa on uudistettu istuin, mutta malliahan ei tuoda enää Suomeen. Marauderin korvasi Volusia. Olen ajatellut kysyä Suomen maahantuojalta mitä sellainen vm -02 satula maksaisi varaosana tuotuna Saksasta. Lepuutustappeja minulla ei ole eikä näillä jaloilla ole tarvistakaan. Niitähän saa kiinnitettyä kaatumarautaan, jos sellainen on. Pakoputken puoleinen koppa on muovia, siksi se on sinulla sulanut. Koppa on tarkoitettu kuumuutta kestävien pikkutavaroiden kuljetukseen eli sen sisälle ei kannata laittaa mitään arkaa. Se aukeaa vasemmanpuoleisesta ruuvista, muut ruuvit ovat pelkkiä koristuksia. Muutenkin Marauderissa kaikki ei ole kromia mikä kiiltää. Yllättävän moni osa on muovia. Eipä siitä ole pahaa sanottavaa, tehot piisaa, kyseessähän ei ole kierroskone vaan pitkäiskuinen V2. 160 km/t on huippunopeus. Kaasariin saa säätösarjoja, joilla saa tehoa lisää. Ne ovat kaiketi kaiken lisäksi helppoja asentaa. Itse en ole moottoriin koskenut, koska takuu olisi rauennut.

        Niin se koppa josta puhuin että kromaukset on lähteneet kupruileen niin ei ole se työkalukoppa vaan sivukoppa joka on heti siinä penkin alapuolella, pakoputkihan kulkee siitä edestä ja se on lämmittänyt pinnotuksen (paperin) kuprulle.
        Pitää kysellä saiskos takuuseen uuden.
        Mitä mieltä olet eturengaasta kun se on niin leveä, onko se mielestäsi hyvä ? Minusta se tuntuu ihan hyvältä kun on tottunut mietin vain mitenhän se käyttäytyy vesikeleillä ? Lähteekö helposti liirtoon.
        Ilmoittelehan jos saat niistä penkeistä lisätietoa, sulla on siis samaa ongelmaa kuin mullakin että persus meinaa puutua. Toisaalta liian pehmeäkään penkki ei ole kyllä hyväksi. Onko sinun tarvinnut takuuseen vaihdattaa mitään ? eli miten takuu on yleensä toiminut ?
        Minä mietin tossa suorien putkien asentamista niillähän saisi vähän muhkeemmat äänet ja tehoa lisää mutta taidan odotella ensin takuuajan umpeutumista niin ei se ainakaan raukea.


      • Jone

        Tossa eri palstalla just kerroinkin että mulla on suikassa sellanen plexi joka ei ollut up-side-down keulaan tarkotettu ja se huononti ajettavuutta millanen plexi sulla on ?


      • Hepa
        Jone kirjoitti:

        Tossa eri palstalla just kerroinkin että mulla on suikassa sellanen plexi joka ei ollut up-side-down keulaan tarkotettu ja se huononti ajettavuutta millanen plexi sulla on ?

        Plexi on matala customiin käypä, peittää lampusta ylöspäin jonkin matkaa, pystysellainen.


      • Hepa
        Tipe kirjoitti:

        Niin se koppa josta puhuin että kromaukset on lähteneet kupruileen niin ei ole se työkalukoppa vaan sivukoppa joka on heti siinä penkin alapuolella, pakoputkihan kulkee siitä edestä ja se on lämmittänyt pinnotuksen (paperin) kuprulle.
        Pitää kysellä saiskos takuuseen uuden.
        Mitä mieltä olet eturengaasta kun se on niin leveä, onko se mielestäsi hyvä ? Minusta se tuntuu ihan hyvältä kun on tottunut mietin vain mitenhän se käyttäytyy vesikeleillä ? Lähteekö helposti liirtoon.
        Ilmoittelehan jos saat niistä penkeistä lisätietoa, sulla on siis samaa ongelmaa kuin mullakin että persus meinaa puutua. Toisaalta liian pehmeäkään penkki ei ole kyllä hyväksi. Onko sinun tarvinnut takuuseen vaihdattaa mitään ? eli miten takuu on yleensä toiminut ?
        Minä mietin tossa suorien putkien asentamista niillähän saisi vähän muhkeemmat äänet ja tehoa lisää mutta taidan odotella ensin takuuajan umpeutumista niin ei se ainakaan raukea.

        Moi,
        sorry en tiedä mikä koppa sinulla on pyörässäsi pakoputken luona, mutta minulla on krominvärinen muovinen pyöreähkö kotelo, joka on tarkoitettu kuumuutta kestävien pikku kamojen vientiin. Varsinainen työkalukotelo on satulan alla. Eturenkaasta minulla ei ole huonoja kokemuksia, alla on vielä alkuperäinen, joka menee kohta vaihtoon. Onhan se kestänyt sen 24 tkm. Takuuseen olen vaihduttanut vain äänimerkin! Olen kuullut, että joku on vaihdattanut pakoputken. Takuu on toiminut hyvin.


      • Jone
        Hepa kirjoitti:

        Plexi on matala customiin käypä, peittää lampusta ylöspäin jonkin matkaa, pystysellainen.

        oiskohan se sitten korkeudesta kiinni ?
        mulla se on sellanen ns.harrikkaplexistä vähän pienempi, mutta aika korkeelle se tulee kyllä.
        Tänäänkin ajelin tuulessa pitkän pätkän yli 100km/h ja mahtavaa oli, mutta plexin kanssa en oisi sitä mielellään tehnyt kun se ottaa sivutuulta ja tuntuu niinkuin ohjaus kevenisi ja niin se varmasti keveneekin. Muistatko oman plexisi merkkiä ja tuleeko se kiini tolpiin vai tankoon, mulla se on sellanen givin kirkas aika suora plexi.


      • Tipe
        Hepa kirjoitti:

        Moi,
        sorry en tiedä mikä koppa sinulla on pyörässäsi pakoputken luona, mutta minulla on krominvärinen muovinen pyöreähkö kotelo, joka on tarkoitettu kuumuutta kestävien pikku kamojen vientiin. Varsinainen työkalukotelo on satulan alla. Eturenkaasta minulla ei ole huonoja kokemuksia, alla on vielä alkuperäinen, joka menee kohta vaihtoon. Onhan se kestänyt sen 24 tkm. Takuuseen olen vaihduttanut vain äänimerkin! Olen kuullut, että joku on vaihdattanut pakoputken. Takuu on toiminut hyvin.

        siis se koppa on se normaali sivukoppa vai pitäiskö sanoa sivu kate, eli sehän on samanlainen molemmin puolin yhdellä ruuvilla ja painamalla kiinni, siis heti istuimen alla molemmin puolin, kaikissa pyörissähän melkein on sellaset, ainakin customessa ja matkavehkeissä.
        Mitä tulee tuohon puhumaanne plexi asiaan, niin minä olen kyllä kans tullut siihen tulokseen että pyörä on vakaampi ilman plexiä ajoviima tietysti on paljon suurempi.


      • Eki
        Tipe kirjoitti:

        No niin,
        kyllä muuten plexi autto suuresti, se tulikin pyörän matkassa vaan ei ollut paikoillaan.
        Viime kirjoittelun jälkeen olen ajellut n.400km ja pyörä tuntuu jo paremmin ns.omalta, eli kokemuksen puutekkin tollaseen vehkeeseen ja varsinkin noin leveeseen eturattaaseen (orkkis)
        vaikuttaa. Sivutuulihan se on se joka puskee siellä 100km/h vauhdeissa mutta siihenkin varmaan tottuu.
        Mitäs muuten olet Marauderista muuten mieltä ?
        onkos se pelannut hyvin ? Mulla ainakin näyttää olevan tosi pieni ruokainen n.4,5l/100km. Ja hyvin se kyllä pelaakin, tuntuu vaan että saisiko tehoja olla sittenkin hiukkasen lisää !!
        Ja pitemmällä matkalla tuntuu että persus hiukkasen puutuu. Onkos sulla pyörässä lepuutustappeja ? Minulla ei meinaa jalat oikein istua vakiotapeille tai siis ajoasento on erittäin hyvä mutta jalat ei oikein pysy tapeilla, heh, voi kuulostaa oudolle mutta Marauderi kuskit varmaan tajuaa mistä puhun. Eli jalkaa ei voi oikein pitää suorana jarrunpuoleisella tapilla kun jalka muuten lepää jarrun päällä, ei auta muu kuin työntää jalkaterä jarrupolkimen ja jalkatapin väliin. Toivottavasti tajusitte mitä yritän kertoo...heh.
        Kertokaahan muutenkin kokemuksia Maraudereistanne.
        Onko ollut ongelmia patkoputkien puoleisen sivukopan kanssa ?? Mulla siitä nimittäin on kromaukset käpristyneet lämmön voimasta.

        Moi

        Mikäli sivutuuli tuntuu ns. "ottavan etupäätä alta", kannattaa kokeilla lisätä eturenkaan ilmanpainetta.

        Tehoja saapi lisää avartamalla alkuperäistä putkea tai hankkimalla jo valmiiksi avarammat.
        Ovat vain niin onnettoman näköiset alkuperäisiin verrattuina, mikä meneekin jo makuasioiden puolelle.
        Imupuolta pitää samalla myös joko avarruttaa tai vaihdattaa suoraan K&N ilman suodattimet.
        Erillisiä suutinsarjoja ei kannata hankkia; säädätyttää samalla vain pyörän omat suuttimet kohdalleen.

        Hollolassa on kaveri, joka on säätänyt penkissä kymmeniä Maraudereita ja osaa jo homman kait ulkoa.
        Ainakin pari vuotta sitten teki työn varsin pienin kustannuksin ja sai pyörään noin 20 % lisää tehoja.
        Takuukin pysyy, kunhan ottaa kirjallisen todistuksen siitä, että suuttimet on virtausavarrusten jälkeen säädetty kohdalleen.

        Jalkatappien edennyssarja kannattaa hankkia.
        Ajoasento muuttuu jo sillä huomattavasti mukavammaksi.
        Eivät ole esim. Louis´ilta Saksasta tilattuina kovin kalliitkaan.
        Esim. Falconin sarja siirtää tappeja about 10 cm eteenpäin. Ovat toimivat.
        (Kannattaa tilata kääntyvänä mallina)

        Alkuperäinen satula on mikä on. Perse puutuu ja se siitä.
        Jos viitsii "hieman" sijoittaa mukavuuteen, voi hankkia esim. Corbinin tai Mustangin penkin.
        Mustangista ei kokemusta, mutta Corbin on superhuippuhyvä.
        Kallishan se on, mutta voi ainakin valita, kirpaiseeko kerran vai joka 50 km:n välein.
        Alkuperäisellä satulalla tosin ei em. syystä huomaakaan Marauderin toista pientä miinusta, pientä polttoainetankkia.

        Pyörähän on kokonaisuutena kokoluokassaan erittäin tasokas, niin tekniikaltaan kuin ominaisuuksiltaankin.
        Uskonvahvistusta asialle ja bikerveljeyttä voi kasvattaa liittymällä MIG-clubiin hengenheimolaisten sankkaan joukkoon.
        (www.migcruisers.com)


        Hyviä ajoja.


        P.S. Tyhjäkäynnilläkö sitä on ajettu ,kun tuo kulutus tuntuu niin utopistiselta?


      • Tipe
        Eki kirjoitti:

        Moi

        Mikäli sivutuuli tuntuu ns. "ottavan etupäätä alta", kannattaa kokeilla lisätä eturenkaan ilmanpainetta.

        Tehoja saapi lisää avartamalla alkuperäistä putkea tai hankkimalla jo valmiiksi avarammat.
        Ovat vain niin onnettoman näköiset alkuperäisiin verrattuina, mikä meneekin jo makuasioiden puolelle.
        Imupuolta pitää samalla myös joko avarruttaa tai vaihdattaa suoraan K&N ilman suodattimet.
        Erillisiä suutinsarjoja ei kannata hankkia; säädätyttää samalla vain pyörän omat suuttimet kohdalleen.

        Hollolassa on kaveri, joka on säätänyt penkissä kymmeniä Maraudereita ja osaa jo homman kait ulkoa.
        Ainakin pari vuotta sitten teki työn varsin pienin kustannuksin ja sai pyörään noin 20 % lisää tehoja.
        Takuukin pysyy, kunhan ottaa kirjallisen todistuksen siitä, että suuttimet on virtausavarrusten jälkeen säädetty kohdalleen.

        Jalkatappien edennyssarja kannattaa hankkia.
        Ajoasento muuttuu jo sillä huomattavasti mukavammaksi.
        Eivät ole esim. Louis´ilta Saksasta tilattuina kovin kalliitkaan.
        Esim. Falconin sarja siirtää tappeja about 10 cm eteenpäin. Ovat toimivat.
        (Kannattaa tilata kääntyvänä mallina)

        Alkuperäinen satula on mikä on. Perse puutuu ja se siitä.
        Jos viitsii "hieman" sijoittaa mukavuuteen, voi hankkia esim. Corbinin tai Mustangin penkin.
        Mustangista ei kokemusta, mutta Corbin on superhuippuhyvä.
        Kallishan se on, mutta voi ainakin valita, kirpaiseeko kerran vai joka 50 km:n välein.
        Alkuperäisellä satulalla tosin ei em. syystä huomaakaan Marauderin toista pientä miinusta, pientä polttoainetankkia.

        Pyörähän on kokonaisuutena kokoluokassaan erittäin tasokas, niin tekniikaltaan kuin ominaisuuksiltaankin.
        Uskonvahvistusta asialle ja bikerveljeyttä voi kasvattaa liittymällä MIG-clubiin hengenheimolaisten sankkaan joukkoon.
        (www.migcruisers.com)


        Hyviä ajoja.


        P.S. Tyhjäkäynnilläkö sitä on ajettu ,kun tuo kulutus tuntuu niin utopistiselta?

        Eli paljonko pitäs olla eturenkaan paine ??
        mulla on muistaakseni jotain 2,1kg.
        Ei se kulutus muuten ole tosta pahempi, vast ikään kävin taas tankilla ja 202km oli mittarissa ja 9,9litraa uppos tankkiin. Ja ajo oli sellasta sekalaista eli kaupunki ajoo ja välillä moottoritiellä yms. pikkuteillä ja koko ajan kakspäällä, vaikuttaskohan noin viritykset siihen kulutukseen jos et ihan samaan pääse ?


      • Anonyymi
        Tipe kirjoitti:

        Eli paljonko pitäs olla eturenkaan paine ??
        mulla on muistaakseni jotain 2,1kg.
        Ei se kulutus muuten ole tosta pahempi, vast ikään kävin taas tankilla ja 202km oli mittarissa ja 9,9litraa uppos tankkiin. Ja ajo oli sellasta sekalaista eli kaupunki ajoo ja välillä moottoritiellä yms. pikkuteillä ja koko ajan kakspäällä, vaikuttaskohan noin viritykset siihen kulutukseen jos et ihan samaan pääse ?

        Vähänpä imee bensaa,itellä pätkäajossa yli 6 litraa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe