ummetus ja selkäkivut

nappiliini

itse olen rv31..ja kärsinyt kauan ummetusta(ei kivaa)...maha toimi ennen raskautta hyvinmut nykyään ei..mikä auttaisi koti konstein?? ja toinen on vihlova alaselkä kipu,jota tulee välillä ja ei kestä kauaan.....kääk monta viikkoa olisi vielä edessä mut haluaisin nyt nämä asiat tietää..kiitokset kaikille:)

8

4434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äityli

Täällä ollaan rv22. Ummetusta ollu alusta lähtien. Minulla auttanut runsaskuituiset leivät mm. monivilja-, kokojyvä- ja etenkin ruisleipä. Lisäksi paljon kasviksia, hedelmiä ja marjoja! Selkäkipuihin auttanut lepo. Jotkut on käyttäny sellaista tukivyötä ja kuulemma auttanut. Itsellä ei siitä kokemusta.
      Itselläni tuo selkäkipu johtuu lähinnä seisomatyöstä ja huonoista selkä- ja vatsalihaksista. Kipu on välillä ihan jatkuvaa ja kävelykin tuntuu vaikealta. Ajattelin kokeilla uimista.. jos se auttais. Liikuntahan auttaa yleensä myös tuohon aineenvaihduntaan.
      Toivottavasti tästä jotain apua.. :)

• Moi

Paljon kuitiuja, vihanneksia, hedelmiä ja vettä. Näiden lisäks niin paljon liikuntaa kun jaksat! Mutta ruokavaliolla saa jo paljon aikaseks. Vältä raskaat, rasvaset ja tuliset ruoat!

Se tukivyö tosiaan vois auttaa! Kysy neuvolasta lisää!

• itsekkin ummetuksesta kärsivä

Heippa!
      Mulla auttaa ummetukseen joka aamuinen puuro joko neljän viljan tai ruis hiutaleista valmistettu.Ei kaura!Päälle laitan mustikkasoppaa.Silti saatan syödä päivisin vähemmän kuitupitoista ruokaa.Mutta jos jätän yhdenkin aamupuuron väliin ei vatsa toimi tai toimii niin että saa pää punasena pinnistää.Mun mieskin on jo tottunu siihen että puuroa on aamuisin .Valittaa jo mulle että ei vatsa toimi kun ei oo saanu puuroa.:)Eihän se niin hyvältä maistu kun sitä joka aamu syö mutta kun tietää mitä tapahtuu jos ei syö.Syömme myös n.tunnin parin päästä puurosta jotain leipää taikka jugurttia.Meille tärkeätä syöminen koska mieheni kehonrakentaja ja mulla sokerit laskee tod.nopeasti.

• sama kun äsken

Mulla nyt viikkoja 35 ja puurokuurin aloitin viikolla 14

• Jesmina

todellakin paljon vihanneksia ja hedelmiä.(ei banaani) aamuisin kunnon puuro johon lisätty kuituja. kokeile vaikka sellasta mansikkasmothietä..siis tosi hyvää!

½ purkkia maitorahkaa
      2 dl maitoa
      2 dl mansikoita
      2 rkl sokeria(makeutusainetta ohj. mukaan)
      ½ dl vehnäleiseitä

kaikki vaan yhteen ja sitte sekasin joko sauvasekoittimella tai mixerissä tai vastaavassa.
      Muutenkin nuo vehnäleseet hyvä, voi änkeä mihin tahansa ja eipä juuri maistu millekkään.

• erittäin tutulta !

mulla rv 32 ja ja parin viime viikon aikana olen tajunnut että mistä peräisin sanonta että ei tule lasta eikä paskaa...
      olo on ku muumipeikolla.... vauvaa tekee olosta välillä todella ahdistavan, ja maha ei vaan toimi... olen jo monta viikkoa syönyt leseitä, täysjyväleipää, puuuroja, ymym.. ainut mikä auttoi oli 3litraa herneitä :) oisko noi selkäkivut myös iskiasta... ?? ite oon siitä nyt raskausaikana kärsinyt.. lenkille kun lähtee, niin ekat pari kilsa a menee ihan ookoo, mut sit alkaa vetämään toista jalkaa pois alta... ei kivaa... onnex ei viikkoja enää montaa jäljellä !!!

• Hile

Hei!
      Mulla kans ummetusta viikolta 10 lähtien (nyt 26). syön päivittäin purkillisen lasten Bona luumusosetta, ja sillä saan toimimaan. Välillä joka toinen päiväkin riittää. eihän tuo luumusose herkkua ole, mutta hyöty voittaa haitan...

• Vesi

Lepicol kuituvalmiste ja runsas veden juonti sai mun ummetuksesta johtuvat peräaukon haavaumat paranemaan alle viikossa. Nyt sopivan pehmeä kakka tulee kivutta kerran - kahdesti päivässä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      231
      7846
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5420
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4842
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      76
      3537
    5. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      150
      3086
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2045
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2031
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1859
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1727
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      38
      1682
    Aihe