Käyttis on XP. Minulla on parina yönä ilman mitään syytä kone käynnistynyt. Kone on ollut Lepotilaan sammutettuna. Palomuuristakaan ei löydy käynnistyksen syytä eikä mitään örkkiäkään ole. Onko muilla käynyt näin ja mikähän mahdollinen syy olisi?
Yöllinen salaperäinen käynnistyminen.
12
2467
Vastaukset
Tsekkaa BIOSista ja Device Managerista, että verkkokortin, jos sellaista on, asetuksissa ei Wake-On-Lan ole päällä. Tuo herättää koneen horroksesta jos joku yrittää ottaa koneelle yhteyttä.
(Ihan varmuuden vuoksi: Älä pelästy noita yrityksiä, suurin osa niistä on ihan harmittomia. Palomuurihan sinulla on tietysti kunnossa, vai kuinka?)- erkkiz
....................
- tontzaa
erkkiz kirjoitti:
....................
Luulen että sulla on mallu koneessa "malware"
eli aja tälläsen ohjelman kanssa se läpi niin luulen että ratkaisu löytyy...!
a2
http://www.emsisoft.com/en/
Sieltä saa suomen kielisen päivityksen imutettu!
- se käynnistyy
Jos sinulla on jokin ohjelma joka hakee automaattisesti päivityksiä tietyin väliajoin niin silloin kone herää lepotilasta. Vaikkapa windowssi tai palomuurisi voi niin tehdä.
- erkkiz
mutta ei yöllä.
- siellä
kurkkii mitä tavaraa koneellasi on :)
- erkkiz
mutta palomuuri ei ilmoita.
- mahdollisesti
voi aiheuttaa itsestään käynnistymisen lepotilassa...
- erkkiz
koska asun kaupungin, melkein keskustassa.
- erkkiz
ja kumarran.
- eerops
Miksi et sammuta konetta yöksi? Mitä luulet voittavasi valmiustilalla...
- erkkiz
eerops kirjoitti:
Miksi et sammuta konetta yöksi? Mitä luulet voittavasi valmiustilalla...
sama kuin lepotila.
Lepotilan määritelmä: Tietokoneen siirtyessä lepotilaan kaikki tietokoneen muistissa olevat tiedot tallentuvat levylle, minkä jälkeen sammuu näyttölaite, kiintolevy ja lopuksi koko tietokone.
Kun tietokone käynnistetään seuraavan kerran, työpöytä näyttää täsmälleen samalta kuin ennen lepotilaan asettamista. Tietokoneen palauttaminen lepotilasta on hitaampaa kuin valmiustilasta palauttaminen.Mutta kuitenkin nopeampaa kuin kokonaan sammuttaminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1093233Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2482046Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois631974- 1361869
Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641382- 961285
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻931247- 611205
- 591177
- 701063