Kertokaapa, kuka teillä tekee mitäkin? Mies vie auton huoltoon ja nainen tekee kaiken muun, vai osallistuuko mieskin kodinhoitoon?
kotityöt
20
915
Vastaukset
- Sohvi
Teen kaiken itse. En tarvitse miesten apua likaisine ajatuksineen.
- plum
Mikset tarvi?
- Sohvi
plum kirjoitti:
Mikset tarvi?
...miehet ovat pohjimmiltaan tai jopa suoraan sikoja. He tekevät kaikki asiat likaiset ajatukset miellessään ja se halventaa naisia. Paras keino on tehdä itse kaikki työt ja jättää ne tekemättä joihin ei kykene. Miesten ehtoihin ei kannata alistua. Miesten maailma on likainen.
- plum
Sohvi kirjoitti:
...miehet ovat pohjimmiltaan tai jopa suoraan sikoja. He tekevät kaikki asiat likaiset ajatukset miellessään ja se halventaa naisia. Paras keino on tehdä itse kaikki työt ja jättää ne tekemättä joihin ei kykene. Miesten ehtoihin ei kannata alistua. Miesten maailma on likainen.
haistan palaneen käryä.
- Sohvi
plum kirjoitti:
haistan palaneen käryä.
:-)
Meillä tehdään kutakuinkin kaikki yhdessä, paitsi ruuanlaitto. Sen tyttöystävä hoitaa melkein kokonaan yksin. Välillä minä saan auttaa.
Toisaalta ruuanlaitossa käy aina niin että jos en saa auttaa jossain asiassa niin tyttöystävä kuitenkin pakottaa seisomaan siinä vierellä : "Stop! You're doing that all wrong! Let me do it, you just stand there and wait."
Niin tosiaan unohdin, että pyykit pesen minä :)
- Dekas- juuso
kuulla että peset pyykit.
Mutta kerro vielä, kuka tekee seuraavat asiat (ihan informatiivisessa mielessä, kysymys ei tarkoita olla provosoiva):
-Ruoan laitto, pöydän kattaus & korjaus
-Imurointi & lattian pesu
-ikkunoiden pesu
-tiskaus/tiskikoneen täyttö & tyhjennys
-pölyjen pyyhkiminen
-yleinen siistinäpito (tavaroiden korjaus yms.)
-roskien vieminen & postin hakeminen
-pyykkien viikkaus
-paitojen silitys
-mattojen tamppaus
-lakanoiden vaihto juuso kirjoitti:
kuulla että peset pyykit.
Mutta kerro vielä, kuka tekee seuraavat asiat (ihan informatiivisessa mielessä, kysymys ei tarkoita olla provosoiva):
-Ruoan laitto, pöydän kattaus & korjaus
-Imurointi & lattian pesu
-ikkunoiden pesu
-tiskaus/tiskikoneen täyttö & tyhjennys
-pölyjen pyyhkiminen
-yleinen siistinäpito (tavaroiden korjaus yms.)
-roskien vieminen & postin hakeminen
-pyykkien viikkaus
-paitojen silitys
-mattojen tamppaus
-lakanoiden vaihtoSanoinhan jo tuossa että kaikki tehdään suurinpiirtein puoliksi.
- juuso
Dekas kirjoitti:
Sanoinhan jo tuossa että kaikki tehdään suurinpiirtein puoliksi.
ettet vain ollut ajatellut ihan tarkkaan. siksi erittelin. ja edelleen olis kiva kuulla kumpi tekee mitkäkin.
juuso kirjoitti:
ettet vain ollut ajatellut ihan tarkkaan. siksi erittelin. ja edelleen olis kiva kuulla kumpi tekee mitkäkin.
Jos kiinnostaa :P
-Ruoan laitto, pöydän kattaus & korjaus
* Itse ruuan laitto tapahtuu yhdessä, tosin joskus minut komennetaan siitä hieman sivummalle kun mokailen :)
-Imurointi & lattian pesu
* Minä
-ikkunoiden pesu
* Yhdessä
-tiskaus/tiskikoneen täyttö & tyhjennys
* Vuorotellen
-pölyjen pyyhkiminen
* Yhdessä/Hän
-yleinen siistinäpito (tavaroiden korjaus yms.)
* Yhdessä.
-roskien vieminen & postin hakeminen
* Minä
-pyykkien viikkaus
* Yhdessä
-paitojen silitys
* Hän
-mattojen tamppaus
* Ei ole mattoja
-lakanoiden vaihto
* Yhdessä- juuso
Dekas kirjoitti:
Jos kiinnostaa :P
-Ruoan laitto, pöydän kattaus & korjaus
* Itse ruuan laitto tapahtuu yhdessä, tosin joskus minut komennetaan siitä hieman sivummalle kun mokailen :)
-Imurointi & lattian pesu
* Minä
-ikkunoiden pesu
* Yhdessä
-tiskaus/tiskikoneen täyttö & tyhjennys
* Vuorotellen
-pölyjen pyyhkiminen
* Yhdessä/Hän
-yleinen siistinäpito (tavaroiden korjaus yms.)
* Yhdessä.
-roskien vieminen & postin hakeminen
* Minä
-pyykkien viikkaus
* Yhdessä
-paitojen silitys
* Hän
-mattojen tamppaus
* Ei ole mattoja
-lakanoiden vaihto
* Yhdessäihan uteliaisuudesta halusin vain tietää :)
Hyvinhän teillä näyttää menevän, aika tasan kaikki. Toivottavsati jatkatte samaan malliin! :)
- Fafner
vauvelin imettäminen oli aikoinaan mulle
sula mahdottomuus...vaikka vauva välillä
olisikin mitä ilmeisemmin halunnut tasa-arvoa tuossakin asiassa.
Onneksi oli keksitty tuttipullo ja tutteli.
Miksi helvetissä täällä on muuten käynnissä
tällainen ihan saatananmoinen sotiminen?
Eikö se keskusteleminen olis muuten hieman hedelmällisempää?
Ihme kiukuttelua, jatkuvasti!
AIKUISTUKAA!!!- öhm
kotitöitä. No hyvä on, ripustan pyykkejä ja vien roskat. Jos tarpeeksi komennetaan, niin saatan nuristen imuroida ja korjata omia rojuja pois tieltä. Se saa kyllä riittää. Lopun aikaa lokoilen sohvalla, käsken vaimon tuoda kylmää kaljaa ja katselen hänen pyllyään ja heiluvia rintojaan pölyjä pyyhkiessään.
- plum
öhm kirjoitti:
kotitöitä. No hyvä on, ripustan pyykkejä ja vien roskat. Jos tarpeeksi komennetaan, niin saatan nuristen imuroida ja korjata omia rojuja pois tieltä. Se saa kyllä riittää. Lopun aikaa lokoilen sohvalla, käsken vaimon tuoda kylmää kaljaa ja katselen hänen pyllyään ja heiluvia rintojaan pölyjä pyyhkiessään.
Aina välillä sulta tulee jotain ihan älykästä ja sitten jotain tällaista. Sano nyt että sä vitsailet.
- öhm
plum kirjoitti:
Aina välillä sulta tulee jotain ihan älykästä ja sitten jotain tällaista. Sano nyt että sä vitsailet.
No tietenkin mä vitsailin. En mä oikeasti vie niitä roskia ;-)
- joo-o
Nainen vain makoilee sohvalla ja surffaa netissä.
- avecMaria
Mies on poissa lähes kaksi viikkoa kuukaudesta poissa. Sinä aikana teen tietenkin minä ja kotiapumme. Kotonaoloaikana en häntä juuri patista mihinkään, mutta hän kyllä osallistuu, esim. ruuanlaittoon.
Mies on hoidellut aina autot (huollot, ostot) ja nurmikot, nytkin on sellainen viidakko tuossa pihalla vartoomassa miestä kotiin, että koirat pian hukkuvat (säkä 26)...Mies myös hoitaa kaikki muut konehuollot ja pyörärempat yms. Aika perinteinen jako, kuvittelisin.- plum
tyytyväinen jakoon? Onko se reilu?
- avecMaria
plum kirjoitti:
tyytyväinen jakoon? Onko se reilu?
Kun se yhdessä on päätetty niin kyllä se silloin on reilu. Tosin, kuten kerroin, tilanne sanelee meillä paljon.
Mutta en usko, että se paljon olisi eri, vaikka mies olisi kotona aina. Tai en tiedä...
- Make
Paitsi että pyykkejä en juuri silitä, en ole oikeastaan koskaan viitsiytynyt silittämään vaatteitani ja vaimokin on toisaalta sitä mieltä, että helpommalla pääsee kun tekee itse ne silittämiset mitkä on tarvis.
Kaikki muut hommat hoidetaan yhdessä, kuka milloinkin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634