kotityöt

plum

Kertokaapa, kuka teillä tekee mitäkin? Mies vie auton huoltoon ja nainen tekee kaiken muun, vai osallistuuko mieskin kodinhoitoon?

20

915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sohvi

      Teen kaiken itse. En tarvitse miesten apua likaisine ajatuksineen.

      • plum

        Mikset tarvi?


      • Sohvi
        plum kirjoitti:

        Mikset tarvi?

        ...miehet ovat pohjimmiltaan tai jopa suoraan sikoja. He tekevät kaikki asiat likaiset ajatukset miellessään ja se halventaa naisia. Paras keino on tehdä itse kaikki työt ja jättää ne tekemättä joihin ei kykene. Miesten ehtoihin ei kannata alistua. Miesten maailma on likainen.


      • plum
        Sohvi kirjoitti:

        ...miehet ovat pohjimmiltaan tai jopa suoraan sikoja. He tekevät kaikki asiat likaiset ajatukset miellessään ja se halventaa naisia. Paras keino on tehdä itse kaikki työt ja jättää ne tekemättä joihin ei kykene. Miesten ehtoihin ei kannata alistua. Miesten maailma on likainen.

        haistan palaneen käryä.


      • Sohvi
        plum kirjoitti:

        haistan palaneen käryä.

        :-)


    • Meillä tehdään kutakuinkin kaikki yhdessä, paitsi ruuanlaitto. Sen tyttöystävä hoitaa melkein kokonaan yksin. Välillä minä saan auttaa.

      Toisaalta ruuanlaitossa käy aina niin että jos en saa auttaa jossain asiassa niin tyttöystävä kuitenkin pakottaa seisomaan siinä vierellä : "Stop! You're doing that all wrong! Let me do it, you just stand there and wait."

      Niin tosiaan unohdin, että pyykit pesen minä :)


      - Dekas

      • juuso

        kuulla että peset pyykit.
        Mutta kerro vielä, kuka tekee seuraavat asiat (ihan informatiivisessa mielessä, kysymys ei tarkoita olla provosoiva):

        -Ruoan laitto, pöydän kattaus & korjaus
        -Imurointi & lattian pesu
        -ikkunoiden pesu
        -tiskaus/tiskikoneen täyttö & tyhjennys
        -pölyjen pyyhkiminen
        -yleinen siistinäpito (tavaroiden korjaus yms.)
        -roskien vieminen & postin hakeminen
        -pyykkien viikkaus
        -paitojen silitys
        -mattojen tamppaus
        -lakanoiden vaihto


      • juuso kirjoitti:

        kuulla että peset pyykit.
        Mutta kerro vielä, kuka tekee seuraavat asiat (ihan informatiivisessa mielessä, kysymys ei tarkoita olla provosoiva):

        -Ruoan laitto, pöydän kattaus & korjaus
        -Imurointi & lattian pesu
        -ikkunoiden pesu
        -tiskaus/tiskikoneen täyttö & tyhjennys
        -pölyjen pyyhkiminen
        -yleinen siistinäpito (tavaroiden korjaus yms.)
        -roskien vieminen & postin hakeminen
        -pyykkien viikkaus
        -paitojen silitys
        -mattojen tamppaus
        -lakanoiden vaihto

        Sanoinhan jo tuossa että kaikki tehdään suurinpiirtein puoliksi.


      • juuso
        Dekas kirjoitti:

        Sanoinhan jo tuossa että kaikki tehdään suurinpiirtein puoliksi.

        ettet vain ollut ajatellut ihan tarkkaan. siksi erittelin. ja edelleen olis kiva kuulla kumpi tekee mitkäkin.


      • juuso kirjoitti:

        ettet vain ollut ajatellut ihan tarkkaan. siksi erittelin. ja edelleen olis kiva kuulla kumpi tekee mitkäkin.

        Jos kiinnostaa :P

        -Ruoan laitto, pöydän kattaus & korjaus
        * Itse ruuan laitto tapahtuu yhdessä, tosin joskus minut komennetaan siitä hieman sivummalle kun mokailen :)

        -Imurointi & lattian pesu
        * Minä

        -ikkunoiden pesu
        * Yhdessä

        -tiskaus/tiskikoneen täyttö & tyhjennys
        * Vuorotellen

        -pölyjen pyyhkiminen
        * Yhdessä/Hän

        -yleinen siistinäpito (tavaroiden korjaus yms.)
        * Yhdessä.

        -roskien vieminen & postin hakeminen
        * Minä

        -pyykkien viikkaus
        * Yhdessä

        -paitojen silitys
        * Hän

        -mattojen tamppaus
        * Ei ole mattoja

        -lakanoiden vaihto
        * Yhdessä


      • juuso
        Dekas kirjoitti:

        Jos kiinnostaa :P

        -Ruoan laitto, pöydän kattaus & korjaus
        * Itse ruuan laitto tapahtuu yhdessä, tosin joskus minut komennetaan siitä hieman sivummalle kun mokailen :)

        -Imurointi & lattian pesu
        * Minä

        -ikkunoiden pesu
        * Yhdessä

        -tiskaus/tiskikoneen täyttö & tyhjennys
        * Vuorotellen

        -pölyjen pyyhkiminen
        * Yhdessä/Hän

        -yleinen siistinäpito (tavaroiden korjaus yms.)
        * Yhdessä.

        -roskien vieminen & postin hakeminen
        * Minä

        -pyykkien viikkaus
        * Yhdessä

        -paitojen silitys
        * Hän

        -mattojen tamppaus
        * Ei ole mattoja

        -lakanoiden vaihto
        * Yhdessä

        ihan uteliaisuudesta halusin vain tietää :)

        Hyvinhän teillä näyttää menevän, aika tasan kaikki. Toivottavsati jatkatte samaan malliin! :)


    • Fafner

      vauvelin imettäminen oli aikoinaan mulle
      sula mahdottomuus...vaikka vauva välillä
      olisikin mitä ilmeisemmin halunnut tasa-arvoa tuossakin asiassa.
      Onneksi oli keksitty tuttipullo ja tutteli.

      Miksi helvetissä täällä on muuten käynnissä
      tällainen ihan saatananmoinen sotiminen?

      Eikö se keskusteleminen olis muuten hieman hedelmällisempää?

      Ihme kiukuttelua, jatkuvasti!

      AIKUISTUKAA!!!

      • öhm

        kotitöitä. No hyvä on, ripustan pyykkejä ja vien roskat. Jos tarpeeksi komennetaan, niin saatan nuristen imuroida ja korjata omia rojuja pois tieltä. Se saa kyllä riittää. Lopun aikaa lokoilen sohvalla, käsken vaimon tuoda kylmää kaljaa ja katselen hänen pyllyään ja heiluvia rintojaan pölyjä pyyhkiessään.


      • plum
        öhm kirjoitti:

        kotitöitä. No hyvä on, ripustan pyykkejä ja vien roskat. Jos tarpeeksi komennetaan, niin saatan nuristen imuroida ja korjata omia rojuja pois tieltä. Se saa kyllä riittää. Lopun aikaa lokoilen sohvalla, käsken vaimon tuoda kylmää kaljaa ja katselen hänen pyllyään ja heiluvia rintojaan pölyjä pyyhkiessään.

        Aina välillä sulta tulee jotain ihan älykästä ja sitten jotain tällaista. Sano nyt että sä vitsailet.


      • öhm
        plum kirjoitti:

        Aina välillä sulta tulee jotain ihan älykästä ja sitten jotain tällaista. Sano nyt että sä vitsailet.

        No tietenkin mä vitsailin. En mä oikeasti vie niitä roskia ;-)


    • joo-o

      Nainen vain makoilee sohvalla ja surffaa netissä.

    • avecMaria

      Mies on poissa lähes kaksi viikkoa kuukaudesta poissa. Sinä aikana teen tietenkin minä ja kotiapumme. Kotonaoloaikana en häntä juuri patista mihinkään, mutta hän kyllä osallistuu, esim. ruuanlaittoon.

      Mies on hoidellut aina autot (huollot, ostot) ja nurmikot, nytkin on sellainen viidakko tuossa pihalla vartoomassa miestä kotiin, että koirat pian hukkuvat (säkä 26)...Mies myös hoitaa kaikki muut konehuollot ja pyörärempat yms. Aika perinteinen jako, kuvittelisin.

      • plum

        tyytyväinen jakoon? Onko se reilu?


      • avecMaria
        plum kirjoitti:

        tyytyväinen jakoon? Onko se reilu?

        Kun se yhdessä on päätetty niin kyllä se silloin on reilu. Tosin, kuten kerroin, tilanne sanelee meillä paljon.
        Mutta en usko, että se paljon olisi eri, vaikka mies olisi kotona aina. Tai en tiedä...


    • Make

      Paitsi että pyykkejä en juuri silitä, en ole oikeastaan koskaan viitsiytynyt silittämään vaatteitani ja vaimokin on toisaalta sitä mieltä, että helpommalla pääsee kun tekee itse ne silittämiset mitkä on tarvis.

      Kaikki muut hommat hoidetaan yhdessä, kuka milloinkin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe