Vasemman puolen vihlonta ja rinnan puristus

Mies reilu 30

Olen reilu 30v mies jam minulla on ollut jo pidempään ongelmana seraava:

En pysty käytännössä nukkumaan vasemmalla kyljellä, muuten tuntuu tulevan rytmihäiriöitä ja rintaa alkaa puristamaan.

Nyt keväällä alkoi tuntemukset pahenemaan siten, että kipu säteilee myös koko vasemmalle puolelle eli vihloo vas. kättä sormenpäihin ja vas. jalkaa vihloo samoin, eniten jalkapohjaan. Mutta tulee tosiaan sellainen paineen tunne ja pahimmillaan tykyttelee verisuonet aika kovaa. Verenpaineet kohoaa oireiden aikana aikalailla. Ollut pahimmillaan 128/180. Kun oireet alkaa niin näkyy myös vas. korvan verisuonet aivan pinnassa.

Oireet pahenee tosiaan istuessa, sekä vas. kyljellä maatessa. Ja helpottaa hieman, kun menee sitten oikealle kyljelle makaamaa ja laittaa vas. käden ja oikean jalan suoraksi, tuntuu kuin veri alkaisi paremmin kiertämään.

Onko kenelläkään vastaavia oireita?

19

15350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parantunut

Minulla oli samanlaisia rytmihäiriöitä kuin mistä sinäkin kerroit.

Rytmihäiriöt johtuivat magnesiumin B1-B3 ja B6-vitamiinien puutteesta.

Kokeile Magnesan nimistä valmistetta jota saa marketeista ja luontaistuotekaupoista. Valmiste on hyvin imeytyvää ja jo viikon käytön jälkeen huomaa tehon jos ongelmasi on magnesiumin ja B-vitamiinien puute. Apteekeista voi löytyä vastaavia Magnesium B-vitamiinivalmisteita.

Jalkojen vihlominen voi olla myös vain lihaskramppia joka johtuu magnesiumin puutteesta.

Kirjoita kommentti palstalle jos rytmihäiriöt loppuivat.

• Mies reilu 30

Ei ole kaiketi magnesiuminkaan puutetta. Minulta on otettu verikokeet ja verenkuvat. Yksi lääkäri epäili munuaisvaltimon tukosta, yksi epäili aorttaa(joka kylläkin poissuljettu röntgenillä) nyt seuraavaksi kaiketi keskikropan magneettukuvaukseen. Päästä otettu jo magneetti. Selitäisikö tuo magnesiumin puute muutenkaan verenpaineen nousua?

Olen ollut pari kertaa ensiavussakin, kun olo mennyt niin huonoksi. Mutta laitettu kotiin olon hieman helpotuttua, ottamatta mitään kummempia kokeita.
        Pahin oire oli pari vk sitten, kun heräsin yöllä siihen kun olin pyörähtänyt vas.kyljelleen. Tuli rytmihäiriöitä ja vas. puolta vihloi tosi paljon, veti jotenkin oudosti vasemmasta poskesta jalkoihin asti ja kouraisi rintaa ja olo oli todella heikko. Ei meinannut jaksaa pysyä pystyssä, kun lähdin hakemnaan aspiriinä.

• Parantunut
        Mies reilu 30 kirjoitti:

Ei ole kaiketi magnesiuminkaan puutetta. Minulta on otettu verikokeet ja verenkuvat. Yksi lääkäri epäili munuaisvaltimon tukosta, yksi epäili aorttaa(joka kylläkin poissuljettu röntgenillä) nyt seuraavaksi kaiketi keskikropan magneettukuvaukseen. Päästä otettu jo magneetti. Selitäisikö tuo magnesiumin puute muutenkaan verenpaineen nousua?

Olen ollut pari kertaa ensiavussakin, kun olo mennyt niin huonoksi. Mutta laitettu kotiin olon hieman helpotuttua, ottamatta mitään kummempia kokeita.
        Pahin oire oli pari vk sitten, kun heräsin yöllä siihen kun olin pyörähtänyt vas.kyljelleen. Tuli rytmihäiriöitä ja vas. puolta vihloi tosi paljon, veti jotenkin oudosti vasemmasta poskesta jalkoihin asti ja kouraisi rintaa ja olo oli todella heikko. Ei meinannut jaksaa pysyä pystyssä, kun lähdin hakemnaan aspiriinä.

On tietenkin mahdollista, että sinulla on monta ongelmaa sydämesi kanssa mutta suosittelen kuitenkin, että suljet pois tämän magnesium B-vitamiinien puutteen mahdollisuuden jos et ole aikaisemmin käyttänyt niitä.

Pieni purkki Magnesania maksaa 6€ marketissa ja tehon huomaat nopeasti mahdollisesti jo samana päivänä kun otat ensimmäiset pillerit.

• Kyllästyttää jo

.....sinä ja sinun magnesiumisi....vastaat joka vaivaan tuolla samalla viestilläsi...ärsyttävää....

• Mies reilu 30
        Parantunut kirjoitti:

On tietenkin mahdollista, että sinulla on monta ongelmaa sydämesi kanssa mutta suosittelen kuitenkin, että suljet pois tämän magnesium B-vitamiinien puutteen mahdollisuuden jos et ole aikaisemmin käyttänyt niitä.

Pieni purkki Magnesania maksaa 6€ marketissa ja tehon huomaat nopeasti mahdollisesti jo samana päivänä kun otat ensimmäiset pillerit.

Kokeillaan sitä magnesiumia, ei siitä ainakaan haittaakaan ole.

• Jukka
        Mies reilu 30 kirjoitti:

Kokeillaan sitä magnesiumia, ei siitä ainakaan haittaakaan ole.

Palstaa vähänkin taaksepäin lukemalla huomaat varmasti, kuinka tämä yksi valopää suosittelee magnesiumiaan kaikkeen vaivaan. Luultavasti on viisaampaa jättää magnesiumit ottamatta, jos ne on sinun kohdallasi tarkistettu verikokeella olevan oikealla tasolla. Noista pilleristä kun on monesti enemmän haittaa kuin hyötyä, sillä ne sisältävät yleensä vaikka mitä moskaa kaupanpäällisenä (mm. myrkyllisiä kemikaalijäämiä). Varsinkin luonnontuotekaupan purkkeja kannattaa karttaa. Apteekista sitten, jos on todellinen puutos.

Viisainta on ponnekkaasti vaatia tutkimusten jatkamista kunnes todellinen syy vaivoihin selviää. Kaikkia vaivoja ei valitettavasti pystytä hoitamaan, mutta helpottaa paljon oloa, kun tietää kaiken vakavan olevan poissuljettua.

• Aikaisempi nimim. kyllästyttää
        Jukka kirjoitti:

Palstaa vähänkin taaksepäin lukemalla huomaat varmasti, kuinka tämä yksi valopää suosittelee magnesiumiaan kaikkeen vaivaan. Luultavasti on viisaampaa jättää magnesiumit ottamatta, jos ne on sinun kohdallasi tarkistettu verikokeella olevan oikealla tasolla. Noista pilleristä kun on monesti enemmän haittaa kuin hyötyä, sillä ne sisältävät yleensä vaikka mitä moskaa kaupanpäällisenä (mm. myrkyllisiä kemikaalijäämiä). Varsinkin luonnontuotekaupan purkkeja kannattaa karttaa. Apteekista sitten, jos on todellinen puutos.

Viisainta on ponnekkaasti vaatia tutkimusten jatkamista kunnes todellinen syy vaivoihin selviää. Kaikkia vaivoja ei valitettavasti pystytä hoitamaan, mutta helpottaa paljon oloa, kun tietää kaiken vakavan olevan poissuljettua.

Kirjoitit asiaa! Kiitos!

• magnesiumihminen
        Kyllästyttää jo kirjoitti:

.....sinä ja sinun magnesiumisi....vastaat joka vaivaan tuolla samalla viestilläsi...ärsyttävää....

mutta omakohtaisesti olen havainnut, että siitä voi olla hyötyä. Alkuperäisen kysyjän kannattaa kuitenkin jatkaa sitkeästi lääkärissä käyntiä, että tutkittaisiin noinkin vakavilta kuulostavat vaivat tarkkaan.
        Itselläni tuli kesällä viikkokausia kestänyttä vaimeata sydänkipua ja suonenvetoja, jotka loppuivat siihen kun rupesin syömään magnesiumia.
        Väitetään, että jopa 80 prosenttia suomalaisista kärsisi magnesiuminpuutteessa. Ei ihme nykyisellä teollisella ruokavaliolla ja kun kasviksetkin on hivenaineista köyhiä tehoviljeltyjä. Terveisin nainen maalta.

• Mies reilu 30
        magnesiumihminen kirjoitti:

mutta omakohtaisesti olen havainnut, että siitä voi olla hyötyä. Alkuperäisen kysyjän kannattaa kuitenkin jatkaa sitkeästi lääkärissä käyntiä, että tutkittaisiin noinkin vakavilta kuulostavat vaivat tarkkaan.
        Itselläni tuli kesällä viikkokausia kestänyttä vaimeata sydänkipua ja suonenvetoja, jotka loppuivat siihen kun rupesin syömään magnesiumia.
        Väitetään, että jopa 80 prosenttia suomalaisista kärsisi magnesiuminpuutteessa. Ei ihme nykyisellä teollisella ruokavaliolla ja kun kasviksetkin on hivenaineista köyhiä tehoviljeltyjä. Terveisin nainen maalta.

Olen reilu viikon testannut magnesiumia. Vaikea sanoa auttaako, mutta aina välillä vihloo edelleen. Ajankanssa näkee, että jatkuuko oireilu.
        Luulisi kuitenin, että laajoissa verenkuvissa olisi näkynyt magnesiumin puutos.

• mies 28
        Mies reilu 30 kirjoitti:

Olen reilu viikon testannut magnesiumia. Vaikea sanoa auttaako, mutta aina välillä vihloo edelleen. Ajankanssa näkee, että jatkuuko oireilu.

kun rupesin syömään magnesiumia. Nyt olen syänyt sitä lähes kolme vuotta ei pahoja rytmihäiriöitä ole tullut... mitä nyt ne normaalit aina silloin tällöin mutta yöt olen saanut nukkua rauhassa. Toinen apu on ollut liikunta vaikka se aluksi pelottikin kun pelkäsi että sää niin pahat häiriöt että lyyhistyy pelikentälle. Minua hoitanut lääkäri antoi myös ohjeen olla "välittämättä" muljahteluista ettei kokoaikaa pelkäisi niiden tuloa. Toivottavasti selviää ongelmasi syy!!

• niin sitä vielä
        mies 28 kirjoitti:

kun rupesin syömään magnesiumia. Nyt olen syänyt sitä lähes kolme vuotta ei pahoja rytmihäiriöitä ole tullut... mitä nyt ne normaalit aina silloin tällöin mutta yöt olen saanut nukkua rauhassa. Toinen apu on ollut liikunta vaikka se aluksi pelottikin kun pelkäsi että sää niin pahat häiriöt että lyyhistyy pelikentälle. Minua hoitanut lääkäri antoi myös ohjeen olla "välittämättä" muljahteluista ettei kokoaikaa pelkäisi niiden tuloa. Toivottavasti selviää ongelmasi syy!!

että minulle yksikään lääkäri ei sanonut että magnesiumista voisi olla hyötyä... keksin sen magnesiumin joltain keskustelupalstalta.

• Yks vaan
        Mies reilu 30 kirjoitti:

En ole kuullutkaan että verenkuvassa tarkastettaisiin myös magnesiumin määrä veressä.

• hanatus

hei, vuosia on vierinyt, mutta kiinnostaisi tietää oletko saanut helpotusta ja diagnoosia vaivoihisi, kun minulla aivan samoja ja verenpaineetkin samat

• hubutzgi

Tere!Lueskelin oireitasi ja huomasin lähestulkoon samoja vikoja.Olen 35v mies ja olen tuntenut noin 5vuoden ajan puristusta rinnassa välillä enemmän välillä vähemmän.viimeisen vuoden aikana oireet ovat muuttuneet aivan samoiksi.jos makaan sohvalla vasemmalla kyljellä 2minuuttia niin johan alkaa puristamaan ja sattumaan niin paljon että on pakko nousta ylös hengittämään.viime yönä unissani olin taas kääntynyt vasemmalle kyljelle ja heräsin armottomaan puristukseen ja vihlomiseen,ei kiva tunne,yritä siinä sitte nukkua levollisesti aamuun.

oletko löytänyt mitään apua oireisiisi???

• Toipilas.

Hivenaineet ja vitamiinit on meille tärkeitä. Vaikea meidän on tietää mitä puuttuu ja mistä saamme tarvittavat aineet. Tolonen on ansiokkaasti pitänyt tarinaa niistä. D-vitamiini on tämän talven aikana ollut voimallisena esillä.
        No sairaalareissun yhteydessä sain kyllä statiineita, mutta hivenaineet ja vitamiinit eivät kuuluneet valistuksen piiriin. Joo pannukahvissa on kolesterolia ja muuta peikkoja loihdittiin varjostamaan minun elämää.
        On kyllä tullut hankittua tuota mainitsemaasi magnesiumia. Siinä näyttäis olevan myös sinkkiä. Seleenistä on ollut jupakkaa joskus ja sitä lisätään apulantaan. Maatalous proffan mielestä siitä ei ole apua sydänvaivoihin.

Niin sellaista tuli mieleen.

• vinkiksi

ja lukekaa tuosta Tietzen oireyhtymästä joka on hankalan tuntuinen vaiva mutta vaaraton. Usein kyse on siitä. Ja kun kiputila tulee ihminen reagoi vääjäämättä niin että verenpainekin nousee.

Itse sain kesällä rytmihäiriökohtauksen ja kauhistuin ambulanssissa kuinka verenpainekin nousi pilviin ja lisälyöntejä tuli tukuttain. Lisälyöntejä ollut ikäni mutta harvakseltaan ja ne on todettu vaarattomiksi.

Mutta Tietzen on yleisempi kuin tiedetään, joten kannattaa selvittää olisko kyse siitä kun tulee kipua vihlontaa, puristusta ja ei löydy kokeissa että olisi infarktista kyse.

Ketju jossa paljon asiasta. Netistä löytyy lisää tietoa:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/830804

• ilmari11

on samoja oireita hirveetä puristusta vasen puoli rintaa.

• Nuorimies"

Menkää fyssarille kyse on todennäköisesti rintarangan lukosta joka heijastuu selästä rintaan jolloin tuntee puristusta, pistelyä, kipua jne..Minulla todettiin tämmöinen kun oli omituista kipua rinnassa viikon ajan.

• 1Merkkari

onko kellään ollut tälläista vasemmassa rinnassa aivan kuin suonet nousisi ylöspäin ja muutenkin rinta arka, säteilee olkaan, vas. käteen ja myös vatsaan molemmille puolille ajoittain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      274
      3497
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      134
      1899
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      300
      1629
    4. 80
      1479
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      82
      1476
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      53
      1176
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1150
    8. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      71
      1061
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1031
    10. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      1007
    Aihe