Voisitko vähän selventää näitä perusjuttuja, kun oma älyni ei aina riitä. Toivottavasti ei ole vaivaa ;)
Tarkkoittaako tavallinen horoskooppi samaa kuin aurinkomerkki? Olen itse ymmärtänyt näin, mutta ymmärsinköhän oikein? Jos esim. ihmisen aurinkomerkki on Neitsyt, niin voidaanko siitä päätellä ihmisen syntymäpäivä, jos syntymäpäivää ei tiedä, mutta tietää aurinkomerkin. Eli jos ihmisen aurinkomerkki on Neitsyt, niin tarkoittaako se samaa kuin ihminen on Neitsyt?
Kun puhutaan että esim. henkilö X on Neitsyt horoskoopiltaan niin onko kyseessä aurinkomerkki vai mikä kun näitä merkkejä riittää tässä opissa ihan loputtomiin..
Tuhannet kiitokset etukäteen!
Megastron, tarvitsen selvennystä
3
302
Vastaukset
Kysymyksistä:
"Tarkkoittaako tavallinen horoskooppi samaa kuin aurinkomerkki?"
Kyllä ja ei. Tavallisessa puhekielessä nämä siis useimmiten yhdistetään tarkoittamaan -virheellisesti- samaa asiaa, kuten myös nouseva merkki ja askendentti.
Horoskooppi sanana tulee sanoista "hora skopien". Tämä tarkoittaa "hetken tarkkailua". Toisin sanoen horoskooppi oikeastaan tarkoittaa astrologista syntymäkarttaa.
"Jos esim. ihmisen aurinkomerkki on Neitsyt, niin voidaanko siitä päätellä ihmisen syntymäpäivä, jos syntymäpäivää ei tiedä,"
Pelkästään tuon tiedon mukaan ei syntymäpäivää saa aivan tarkasti selville. Jos saat selville kuumerkin niin pystyt päättelemään syntymäpäivän 2,5 päivän tarkkuudella. Jos sinulla on selvillä pelkkä "aurinkomerkki neitsyt" -tieto, niin pystyt päättelemään vain, että syntymäpäivä on noin 20.8.-20.9. Tuo päivämääräraja vaihtelee vuosittain noin päivän pari sen mukaan, miten Aurinko vaihtaa merkkiä.
"Eli jos ihmisen aurinkomerkki on Neitsyt, niin tarkoittaako se samaa kuin ihminen on Neitsyt? "
Puhekielessä siis kyllä. Astrologisesti on otettava huomioon monta muutakin tekijää kuin pelkkkä aurinkomerkki tosin.
Jotkut vievät muuten juuri neitsyen kohdalla tuon "neitsyyden" aivan kirjaimelliseksi. Siis että neitsyet -tavallista useammin- olisivat "fyysisesti" neitsyitä. Tämä johtuu merkin nimen kääntäjien sanavalinnasta. "Neitsyt" tulee alun perin kreikan kielen sanasta, joka tarkoittaa "ei naimisissa olevaa; omaehtoista". Liz Greene liittää (Astrology of Fate) neitsyen merkin Efeson Dianan palvontaan. Tuon jumalattaren palvonta sisälsi sen, että nainen meni juuri ennen häitään tarjoamaan itsensä ventovieraalle miehelle Dianan temppelissä. Ei mitään tyypillisesti neitsyeen liitettävää käytöstä.
En tosin tarkoita, että merkki olisi mitenkään poikkeuksellisen kevytkenkäinen -yleensä pikemmin päinvastoin. Ainoastaan, että -tähänkin- merkkiin liittyy monia väärinkäsityksiä.Aurinkomerkki on sama asia kuin horoskooppimerkki.
Silloin jos puhutaan,että ihminen on horoskoopiltaan neitsyt niin silloin on kyseessä aurinkomerkki eli periaatteessa sillä ei ole merkitystä mitä nimitystä käytät!
Sinun kannattaisi varmaankin käydä hankkimassa astrologiasta kirjoja esim.Tuikku Ljunbergin kirja opi astrologiaa on selkeä opus aloittelijalle.
Tsemppiä jatkoon!"Aurinkomerkki on sama asia kuin horoskooppimerkki"
Vain puhekielessä ja populaarisessa astrologiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75703
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381