Minulla on v-93 306 Pösö. Auto nykii ajaessa, välillä tuntuu, että kun kaasua painaa ei tapahdu mitään,auto päinvastoin hidastaa hetkellisesti vautia tai sitten nykäsee vauhtiin??
Kytkinremontti tehty, sillä ei kyseiseeen ongelmaan apua. Ajovalotää välillä päälle kun auton sammuttaa. Johdon irrottaminen akusta auttaa tietenkin. Ilmeisesti tämä ongelma ei vaikuta nykimisongelmiin. Palaneenkäryä toisinaan.
Auto nykii ajaessa?
12
8981
Vastaukset
- on todennäköisesti
vaginiitti
- näitä ääliöitä
aina vaan sikiää?
- Johdot
Onkohan kytkinremontin yhteydessä menneet kaikki johtimet oikeille paikoilleen ja liittimet kunnolla kiinni. Vaikuttais vähän siltä että johdinsarjoissa olisi vikaa
- Sari
Ongelmat ovat olleet ennen kytkinremonttia. Luulin, että tuo ongelma poistuisi kytkinremontin jälkeen mutta ei? Yksi huoltamo on ilmoittanut, että kaasuläpän pontentiomertin vika? Kun olen käynyt eri huoltopisteissä niin kaikki ovat antaneet eri syyn nykimiseen. En usko enää mihinkään kun en ymmärrä autoista mitään. Tämän vuoksi on vaihdettu kampiaskelin tunnistin, ei apua. Jakohihna ei osu rattaissa kohdalleen, sekin tutkittu toisessa huoltamossa ja ei mitään vikaa??
Mikä hemmetti kun autosta ei voi löytyä oikeaa vikaa?? Otaa päään.
- faarao
Kuuluuko konepellin alla rätinää silloin kun valot jää päälle?
Jos rele viallinen, se toisinaan alkaa rätisemään.
Nykimiseen voi olla lukuisia selityksiä.- Sari
Joo, jotain ääntä kuuluu ajaessa välillä, ei jatkuvaa. Olen itseasiassa menossa huoltoon huomenna relepuolen tutkimiseen. Palaneen käryä on kun auton sammuttaa? Oikosulku?
Pelkään vaan, että huomenna tulee taas jonkun osan vaihto eikä mitään vaikutusta itse asiaan? Siksi kyselen täältä jos jollain olisi ollut samaa vikaa autossa? - siinä
Sari kirjoitti:
Joo, jotain ääntä kuuluu ajaessa välillä, ei jatkuvaa. Olen itseasiassa menossa huoltoon huomenna relepuolen tutkimiseen. Palaneen käryä on kun auton sammuttaa? Oikosulku?
Pelkään vaan, että huomenna tulee taas jonkun osan vaihto eikä mitään vaikutusta itse asiaan? Siksi kyselen täältä jos jollain olisi ollut samaa vikaa autossa?kaasuläpänpotentiometrissä siitä se nykiminen johtuu ja jos syttyy kojetaulussa ruikunvalo, mut jos ei niin kannattaisi huoltohemmolta kysellä olisiko bensapumppu vika.
- Sari
siinä kirjoitti:
kaasuläpänpotentiometrissä siitä se nykiminen johtuu ja jos syttyy kojetaulussa ruikunvalo, mut jos ei niin kannattaisi huoltohemmolta kysellä olisiko bensapumppu vika.
Ei syty mitään valoja koetaulussa, kaikki siltä osin kunnossa. Sehän tässä ihmetyttääkin. Mikä on ruikunvalo? Bensatankkiin olen lisännyt kokeeksi nestettä, joka veisi mahdollista kosteutta pois, mutta sekään ei auta.
Minä en osaa kysyä mitä pitäisi tutkia? Onko se auton huolto nykyään sellaista, että itse ehdottaa jotain kohtaa ja sitten sitä tutkitaan? - Sami
Sari kirjoitti:
Ei syty mitään valoja koetaulussa, kaikki siltä osin kunnossa. Sehän tässä ihmetyttääkin. Mikä on ruikunvalo? Bensatankkiin olen lisännyt kokeeksi nestettä, joka veisi mahdollista kosteutta pois, mutta sekään ei auta.
Minä en osaa kysyä mitä pitäisi tutkia? Onko se auton huolto nykyään sellaista, että itse ehdottaa jotain kohtaa ja sitten sitä tutkitaan?Itselläni on -97 306. Alkuaikoine autoni temppuili aivan samalla tavalla, paitsi se myös saattoi sammua esim. Liikennevaloissa. Kaikkien huoltamojen jälkeen päätin viedä auton merkkiliikkeeseen. Siellä pistettiin töpseli koneeseen kiinni, ja heti löytyi vika. Se oli imusarjan alipaine tunnistin. Kannattaa vaihdattaa se, kuulema ollut muissakin vastaavissa sama vika. Nyt olen ajanut pösölläni yli vuoden ilman yhtään nykimistä.
- Sari
Kävin huollossa ja nykiminen loppui siihen, toivottavasti pysyy poissa. Ajovalot jää edelleen päälle vaikka auton sammuttaa. Huoltomies vaihtoi sulakerasian releen ja oli putsannut jotakin.
Hetkellistä vikaa näyttää edelleen relen vaihtamisen jälkeen kaasuläppäpotentiometrin toiminnasta. Täytyynee seurata tilannetta. - Sari
..niin, että nykiminen loppui hiljaisella vauhdilla, mutta moottoritiellä näyttää edelleen kovassa vauhdissa ajoittaista nykinää.
Ajovalo ongelma poistui vähitellen, ehkä releen vaihto auttoi siihen. Halusin vain kertoa jos jollain muullakin sama ongelma. - Joakim
Hyvä Sari!!!
Jospa kaikki vaivautuisivat kirjoittamaan, kun ongelma on ratkennut, olisi paljon etukäteistietoa,
KIITOS!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018093- 1075667
- 2795023
- 494973
- 763747
- 562970
- 642687
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222518Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292452- 432411