Auto nykii ajaessa?

Sari

Minulla on v-93 306 Pösö. Auto nykii ajaessa, välillä tuntuu, että kun kaasua painaa ei tapahdu mitään,auto päinvastoin hidastaa hetkellisesti vautia tai sitten nykäsee vauhtiin??
Kytkinremontti tehty, sillä ei kyseiseeen ongelmaan apua. Ajovalotää välillä päälle kun auton sammuttaa. Johdon irrottaminen akusta auttaa tietenkin. Ilmeisesti tämä ongelma ei vaikuta nykimisongelmiin. Palaneenkäryä toisinaan.

12

9267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on todennäköisesti

      vaginiitti

      • näitä ääliöitä

        aina vaan sikiää?


    • Johdot

      Onkohan kytkinremontin yhteydessä menneet kaikki johtimet oikeille paikoilleen ja liittimet kunnolla kiinni. Vaikuttais vähän siltä että johdinsarjoissa olisi vikaa

      • Sari

        Ongelmat ovat olleet ennen kytkinremonttia. Luulin, että tuo ongelma poistuisi kytkinremontin jälkeen mutta ei? Yksi huoltamo on ilmoittanut, että kaasuläpän pontentiomertin vika? Kun olen käynyt eri huoltopisteissä niin kaikki ovat antaneet eri syyn nykimiseen. En usko enää mihinkään kun en ymmärrä autoista mitään. Tämän vuoksi on vaihdettu kampiaskelin tunnistin, ei apua. Jakohihna ei osu rattaissa kohdalleen, sekin tutkittu toisessa huoltamossa ja ei mitään vikaa??
        Mikä hemmetti kun autosta ei voi löytyä oikeaa vikaa?? Otaa päään.


    • faarao

      Kuuluuko konepellin alla rätinää silloin kun valot jää päälle?
      Jos rele viallinen, se toisinaan alkaa rätisemään.

      Nykimiseen voi olla lukuisia selityksiä.

      • Sari

        Joo, jotain ääntä kuuluu ajaessa välillä, ei jatkuvaa. Olen itseasiassa menossa huoltoon huomenna relepuolen tutkimiseen. Palaneen käryä on kun auton sammuttaa? Oikosulku?
        Pelkään vaan, että huomenna tulee taas jonkun osan vaihto eikä mitään vaikutusta itse asiaan? Siksi kyselen täältä jos jollain olisi ollut samaa vikaa autossa?


      • siinä
        Sari kirjoitti:

        Joo, jotain ääntä kuuluu ajaessa välillä, ei jatkuvaa. Olen itseasiassa menossa huoltoon huomenna relepuolen tutkimiseen. Palaneen käryä on kun auton sammuttaa? Oikosulku?
        Pelkään vaan, että huomenna tulee taas jonkun osan vaihto eikä mitään vaikutusta itse asiaan? Siksi kyselen täältä jos jollain olisi ollut samaa vikaa autossa?

        kaasuläpänpotentiometrissä siitä se nykiminen johtuu ja jos syttyy kojetaulussa ruikunvalo, mut jos ei niin kannattaisi huoltohemmolta kysellä olisiko bensapumppu vika.


      • Sari
        siinä kirjoitti:

        kaasuläpänpotentiometrissä siitä se nykiminen johtuu ja jos syttyy kojetaulussa ruikunvalo, mut jos ei niin kannattaisi huoltohemmolta kysellä olisiko bensapumppu vika.

        Ei syty mitään valoja koetaulussa, kaikki siltä osin kunnossa. Sehän tässä ihmetyttääkin. Mikä on ruikunvalo? Bensatankkiin olen lisännyt kokeeksi nestettä, joka veisi mahdollista kosteutta pois, mutta sekään ei auta.

        Minä en osaa kysyä mitä pitäisi tutkia? Onko se auton huolto nykyään sellaista, että itse ehdottaa jotain kohtaa ja sitten sitä tutkitaan?


      • Sami
        Sari kirjoitti:

        Ei syty mitään valoja koetaulussa, kaikki siltä osin kunnossa. Sehän tässä ihmetyttääkin. Mikä on ruikunvalo? Bensatankkiin olen lisännyt kokeeksi nestettä, joka veisi mahdollista kosteutta pois, mutta sekään ei auta.

        Minä en osaa kysyä mitä pitäisi tutkia? Onko se auton huolto nykyään sellaista, että itse ehdottaa jotain kohtaa ja sitten sitä tutkitaan?

        Itselläni on -97 306. Alkuaikoine autoni temppuili aivan samalla tavalla, paitsi se myös saattoi sammua esim. Liikennevaloissa. Kaikkien huoltamojen jälkeen päätin viedä auton merkkiliikkeeseen. Siellä pistettiin töpseli koneeseen kiinni, ja heti löytyi vika. Se oli imusarjan alipaine tunnistin. Kannattaa vaihdattaa se, kuulema ollut muissakin vastaavissa sama vika. Nyt olen ajanut pösölläni yli vuoden ilman yhtään nykimistä.


    • Sari

      Kävin huollossa ja nykiminen loppui siihen, toivottavasti pysyy poissa. Ajovalot jää edelleen päälle vaikka auton sammuttaa. Huoltomies vaihtoi sulakerasian releen ja oli putsannut jotakin.
      Hetkellistä vikaa näyttää edelleen relen vaihtamisen jälkeen kaasuläppäpotentiometrin toiminnasta. Täytyynee seurata tilannetta.

    • Sari

      ..niin, että nykiminen loppui hiljaisella vauhdilla, mutta moottoritiellä näyttää edelleen kovassa vauhdissa ajoittaista nykinää.
      Ajovalo ongelma poistui vähitellen, ehkä releen vaihto auttoi siihen. Halusin vain kertoa jos jollain muullakin sama ongelma.

    • Joakim

      Hyvä Sari!!!

      Jospa kaikki vaivautuisivat kirjoittamaan, kun ongelma on ratkennut, olisi paljon etukäteistietoa,

      KIITOS!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe