Hei!
Olen kasvattanut ensimmäistä kertaa ruusupapua, ja satoa on tullut. Mutta nyt olen ällikällä lyöty, sillä en arvannut että ne pavut ovat sellaisia kovia ja karvaisia. Mistä tiedän että ne on valmiita? Ja mitä niille sitten tehdään? Syödäänkö ne karvoineen päivineen? Häh?
Ruusupapu - milloin ja miten käytetään?
3
11430
Vastaukset
- maarika
Olen joskus keittänyt pilkottuna,mutta maku ei ollut erityisen hyvä.En suosittele keitettäväksi.Kauniita ovat roikkuessaan köynnöksessä.
Ruusupapuja voi keittää "miedosti suolatussa" vedessä ja syödä kuumina voin/margariinin kanssa. Vain hyvin litteitä palkoja voi syödä keitettynä, sillä kun pavut ovat suurempia, on palko sitkeä ja silloin pavut ovat jo "syötävän" kokoisia. Härkäpavuista ei syödä palkoja, mutta vihreät pavut voi keittää ja syödä. Ruskeita, eli tuleentuneita papuja pitää liottaa ennen keittämistä ja myös mieluusti kuoria ensin.
Härkäpavuista voi tehdä monenlaisia muhennoksia ja samoin ruusupavuista. Härkäpavun näet osoitteessa: http://www.cedunet.com/~rte47- papu
Kiitos neuvoista. Pitääpä avata palot ja kokeilla mihin ruokaan ne pavut menisivät. Palot on enimmäkseen tosi suuria, joten ovat jo varmasti ihan liian sitkeitä syötäviksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2172843
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1122037Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171681Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141605Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2841448Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471227- 471176
- 1051014
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan56948- 85905