Hei!
Olen kasvattanut ensimmäistä kertaa ruusupapua, ja satoa on tullut. Mutta nyt olen ällikällä lyöty, sillä en arvannut että ne pavut ovat sellaisia kovia ja karvaisia. Mistä tiedän että ne on valmiita? Ja mitä niille sitten tehdään? Syödäänkö ne karvoineen päivineen? Häh?
Ruusupapu - milloin ja miten käytetään?
3
11169
Vastaukset
- maarika
Olen joskus keittänyt pilkottuna,mutta maku ei ollut erityisen hyvä.En suosittele keitettäväksi.Kauniita ovat roikkuessaan köynnöksessä.
Ruusupapuja voi keittää "miedosti suolatussa" vedessä ja syödä kuumina voin/margariinin kanssa. Vain hyvin litteitä palkoja voi syödä keitettynä, sillä kun pavut ovat suurempia, on palko sitkeä ja silloin pavut ovat jo "syötävän" kokoisia. Härkäpavuista ei syödä palkoja, mutta vihreät pavut voi keittää ja syödä. Ruskeita, eli tuleentuneita papuja pitää liottaa ennen keittämistä ja myös mieluusti kuoria ensin.
Härkäpavuista voi tehdä monenlaisia muhennoksia ja samoin ruusupavuista. Härkäpavun näet osoitteessa: http://www.cedunet.com/~rte47- papu
Kiitos neuvoista. Pitääpä avata palot ja kokeilla mihin ruokaan ne pavut menisivät. Palot on enimmäkseen tosi suuria, joten ovat jo varmasti ihan liian sitkeitä syötäviksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882