Käsien hikoilu

apua tarvitseva

Joo... Asia on nyt sillä tavalla et mul on kovaa käsien hikoiluu lähes missä tahansa tilanteessa.. En oikee mielelläni siis kättele ihmisiä ym. Luulen käsieni hikoilevan siksi, koska pelkään niiden olevan hikiset, vaikka ne eivät olisikaan! Tarvitsen APUA!!! Onko sama ongelma tuttu? Miten päästä eroon tästä inhottavasta vaivasta?

59

34453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mem

      Kokeile talkkia. Silloin kädet eivät tunnu hikisiltä vaikka hikoilisivatkin ja tämän jälkeen varmaan myös hikoilusi vähenee.

      • Rähmäkäpälä.

        Minulla on ollut sama ikävä riesa koko ikäni. Arvelen sen johtuvan itselläni siitä, kun penskana kylmetin talvella käpälät oikein kunnolla sinertäviksi, ja äiti sen ajan tavan mukaan painoi ne kakluunan kylkeen. Muistan vieläkin miten koski. Lisäksi nuorempana olin kova jännittämään. En tiedä kumpi on pääsyy. Lekurit aikoinaan vaivalle vaan hymähtelivät. Itselle se on harmittava asia.
        Olen saanut apua elvyttämällä kämmenien verenkiertoa joka ilta kaikkia sormia koukistamalla ja oikomalla vapaamuotoisesti vaikka 5-10 min. TV:tä katsellessa. Talkki varmaan auttaa. Minulla auttaa myös tavallinen kosteusvoide käsiin ennen nukkumaan menoa. Sitten aikanaan Sinullakin ikä tasaa vaivaa.


      • ,,,,,,,,,,,,,
        Rähmäkäpälä. kirjoitti:

        Minulla on ollut sama ikävä riesa koko ikäni. Arvelen sen johtuvan itselläni siitä, kun penskana kylmetin talvella käpälät oikein kunnolla sinertäviksi, ja äiti sen ajan tavan mukaan painoi ne kakluunan kylkeen. Muistan vieläkin miten koski. Lisäksi nuorempana olin kova jännittämään. En tiedä kumpi on pääsyy. Lekurit aikoinaan vaivalle vaan hymähtelivät. Itselle se on harmittava asia.
        Olen saanut apua elvyttämällä kämmenien verenkiertoa joka ilta kaikkia sormia koukistamalla ja oikomalla vapaamuotoisesti vaikka 5-10 min. TV:tä katsellessa. Talkki varmaan auttaa. Minulla auttaa myös tavallinen kosteusvoide käsiin ennen nukkumaan menoa. Sitten aikanaan Sinullakin ikä tasaa vaivaa.

        Minäkin palellutin sormeni nuoremapana ihan valkoiseksi ja nyt ovat todella kylmänarat, välillä sormia särkee johon burana sitte auttaa...ja jatkuva pelko/paniikki päällä et jos ne paleltuu uudestaan ja menee kuolioon tai jotain kamalaa tapahtuu jos ei veri enää kierräkkään=/ yritän pitää sormet aina lämpimänä keinolla millä hyvänsä..


      • yks vaan

        Mullakin on sama ongelma, kädet hikoilee koko ajan. Ihan kamalaa. Voikohan noita hoitoja tehdä munki ikäisille, ku oon vasta 13? Ku jossain luki että aikuisille :(


      • Onneton 99
        yks vaan kirjoitti:

        Mullakin on sama ongelma, kädet hikoilee koko ajan. Ihan kamalaa. Voikohan noita hoitoja tehdä munki ikäisille, ku oon vasta 13? Ku jossain luki että aikuisille :(

        Mäki oon 13 ja kädet hikoilee ihan hirveesti ja se ärsyttää :/


    • palelee kun jännittää

      hikoilevat kädet ihan sairaasti jos pitäis jonnekkin lähtee ja palelee paljon, sormet ihan jäässä...en tiedä mitä tehdä.

    • täälläkin

      Omat käteni hikoilevat aina ennen kättelyä. Siispä yritän pitää oikean käden sormet avattuna ja tavarat vasemmassa kädessä ennen kuin kätellään. Hiki tuulettuu aika nopeasti pois kämmeneltä.

    • Rähmäkäpälä.

      Jostain olen lukenut, että hillittömästä kainalohikoilusta kärsiville on tehty hermoratojen katkaisuja, jolloin kai määrätyillä alueilla hikoilu loppuu kokonaan? Kysy lääkäriltä neuvoja.

    • Minde

      Mulla on sama vika; aivan älytön käsien hikoilu. Vältän koskettamista ja olen valinnut jopa opiskelupaikan sen perusteella ettei tarvis hirveesti kosketella ketään. Kärsin myös kainaloiden hikoilusta. Minkä ikäisiä muut jotka kärsii liikahikoilusta on? Mulla tää alko murrosiän tullessa ja luulin sen joskus loppuvan mutta ei toivoa näemmä! oon nyt 25v.

      • tsipuli1

        Minulla oli ihan sama oireet. Sitten sain lääkäriltä Citalopram Orion -reseptin. Lääke auttaa moneen vaivaan ja yksi on just hikoilu. Enää ei tarvitse kärsiä märistä käsistä.
        Nm. 40 vuotta kärsinyt.


      • Kdw

        Mulla tää on ollu pari vuotta ja tuntuu että nää ei oo enää niin hikiset ehkä aika auttaa tai ainakin mulla autto ja mulla on sama jalka pohjissa


    • Rähmäkäpälä.

      En oikein tiedä onko tämä oikea palsta aiheestamme? Itse olin nuorempana kova jännittäjä, ja aivan kuin kohtalon ivaa, päädyin ammattiin jossa pitää olla esillä jatkuvasti. Siinä ne sosiaaliset taidot karttuivat, mutta kylmänhikiset kädet jäivät, ja kättele sitten ihmisiä kättelemästä päästyäsi! Karmeaa. Voin istua vaikka aarnimetsässä yksin niin, että kymmenien kilometrien päässä ei ole ketään, niin käteni ovat samanlaiset hikiset, raivostuttavaa, ja konkreettista ratkaisevaa apua ei saa mistään. Olen omin konstein saanut jonkin verran vaivaa korjattua, mutta se ikuinen käsien huolto jo tympii, ja suorastaan kadehdin lämminkätisiä ihmisiä.

      • minde

        Ei mullakaan oo mitään tekemistä sillä, oonko yksin vai pidänkö puhetta 50 ihmisen edessä; yhtälailla on hikiset kädet. Oon kans käyttäny absolut torria. Käsiin se auttaa jonkin verran, mutta kainaloihin ei juurikaan. Oon työni puolesta kymmenien ihmisten kanssa päivittäin tekemisissä, joten sosiaaliset tilanteet eivät niinkään pelota mua. Sillä ei oo juurikaan tekemistä hikoilun kanssa.


      • noppa
        minde kirjoitti:

        Ei mullakaan oo mitään tekemistä sillä, oonko yksin vai pidänkö puhetta 50 ihmisen edessä; yhtälailla on hikiset kädet. Oon kans käyttäny absolut torria. Käsiin se auttaa jonkin verran, mutta kainaloihin ei juurikaan. Oon työni puolesta kymmenien ihmisten kanssa päivittäin tekemisissä, joten sosiaaliset tilanteet eivät niinkään pelota mua. Sillä ei oo juurikaan tekemistä hikoilun kanssa.

        Mä kyllä kättelen sellaisiakin ihmisiä joilla on kylmät kädet tai hikoilevat. Itse pidän käsiäni aina housuja tai puseroa vasten ja sen jälkeen kättelen suoraan ihmisen niin eipä ole hikiset. Taskuissakin voi olla nenäliina jota puristamalla voi kuivata kädet.

        Kärsin kainaloiden hikoilusta ja nyt kyl vois jo mennä lääkäriin. Huomenna menen kun on jo aikakin ja menen reippaalla asenteella. Kainaloiden hikoilu on geneettistä ja sitä on isä ja äidin suvun puolella. Naisia jotka hikoilevat reippaasti:)

        Niin ja vinkki kevytpaastojuoma tekee hienhajulle hyvvää:DDDD Sama liikunnalla.

        Ikää 26 vuotta:D


      • ire
        noppa kirjoitti:

        Mä kyllä kättelen sellaisiakin ihmisiä joilla on kylmät kädet tai hikoilevat. Itse pidän käsiäni aina housuja tai puseroa vasten ja sen jälkeen kättelen suoraan ihmisen niin eipä ole hikiset. Taskuissakin voi olla nenäliina jota puristamalla voi kuivata kädet.

        Kärsin kainaloiden hikoilusta ja nyt kyl vois jo mennä lääkäriin. Huomenna menen kun on jo aikakin ja menen reippaalla asenteella. Kainaloiden hikoilu on geneettistä ja sitä on isä ja äidin suvun puolella. Naisia jotka hikoilevat reippaasti:)

        Niin ja vinkki kevytpaastojuoma tekee hienhajulle hyvvää:DDDD Sama liikunnalla.

        Ikää 26 vuotta:D

        Minulla se on myös vaivannut jo vuosia.Käteni eivät vain ole kylmät ne ovat talvipakkasellakin kuumat.Mitkään apteekin käsiinauttavat deodorantit eivät ole auttaneet.Mulla on vanhojen tanssit tulossa ja se olis liian kova pala tanssia hikisillä käsillä.JOten olen päättänyt että otan botox rokotteen käsien hikoiluun.Se lamaannuttaa siihen vaikuttavat hermot ja kesto on n.vuoden.(maksaa 300 euroa yhteensä :( )


      • kokemusta on
        ire kirjoitti:

        Minulla se on myös vaivannut jo vuosia.Käteni eivät vain ole kylmät ne ovat talvipakkasellakin kuumat.Mitkään apteekin käsiinauttavat deodorantit eivät ole auttaneet.Mulla on vanhojen tanssit tulossa ja se olis liian kova pala tanssia hikisillä käsillä.JOten olen päättänyt että otan botox rokotteen käsien hikoiluun.Se lamaannuttaa siihen vaikuttavat hermot ja kesto on n.vuoden.(maksaa 300 euroa yhteensä :( )

        Itselläni oli todella hikiset kädet, lähes aina.
        Ostin apteekista Absolut Torr liuosta. Ennen nukkumaan menoa sivelen liuosta käsiin, laitan lateksihanskat käteen ja alan nukkua.
        Nyt puoli vuotta täysin kuivat kädet, yleensä liiankin kuivta, pitää jopa rasvata:)

        Elämänlaatu parantui. Liuos ei tehonnut lainkaan ennen kuin aloin käyttää lateksihanskoja(kumihanskoja), jolloin lious ei pääse haihtumaan.

        Kainaliohin tämän pitäisi tepsiä takuuvarmasti myös, ja silloin ei tarvii mitään 'muoveja'' kainaloihin edes laittaa. Aineet kainaloon ja nukkumaan. Ruokasoodalla saa lievitettyä pistelyä, jos sellaista esiintyy.
        nimim. kuivat kädet ja kainalot:)


      • täällä
        ire kirjoitti:

        Minulla se on myös vaivannut jo vuosia.Käteni eivät vain ole kylmät ne ovat talvipakkasellakin kuumat.Mitkään apteekin käsiinauttavat deodorantit eivät ole auttaneet.Mulla on vanhojen tanssit tulossa ja se olis liian kova pala tanssia hikisillä käsillä.JOten olen päättänyt että otan botox rokotteen käsien hikoiluun.Se lamaannuttaa siihen vaikuttavat hermot ja kesto on n.vuoden.(maksaa 300 euroa yhteensä :( )

        melkein, en valinnut lukioo kaksi vuotta takaperin juuri käsien hikoamisen takia, tää ongelma rajottaa mun elämää aivan liikaa, en kestä enää käsien liikahikoilua.


      • hikiset kädet
        kokemusta on kirjoitti:

        Itselläni oli todella hikiset kädet, lähes aina.
        Ostin apteekista Absolut Torr liuosta. Ennen nukkumaan menoa sivelen liuosta käsiin, laitan lateksihanskat käteen ja alan nukkua.
        Nyt puoli vuotta täysin kuivat kädet, yleensä liiankin kuivta, pitää jopa rasvata:)

        Elämänlaatu parantui. Liuos ei tehonnut lainkaan ennen kuin aloin käyttää lateksihanskoja(kumihanskoja), jolloin lious ei pääse haihtumaan.

        Kainaliohin tämän pitäisi tepsiä takuuvarmasti myös, ja silloin ei tarvii mitään 'muoveja'' kainaloihin edes laittaa. Aineet kainaloon ja nukkumaan. Ruokasoodalla saa lievitettyä pistelyä, jos sellaista esiintyy.
        nimim. kuivat kädet ja kainalot:)

        olen alkanut käyttää lateksihanskoja ja absoluttorria ennen nukkumaan menoa ja on kuivat ehkä liiankin mutta aine ei vaikuta kämmenen sivuille vaan keskelle johon kaikki aine kerääntyy. johtuu varmaan siitä kun hanskat ovat kiinni näissä käden sivuissa... onko ratkaisua tähän???


      • eroon käsien hikoulusta
        kokemusta on kirjoitti:

        Itselläni oli todella hikiset kädet, lähes aina.
        Ostin apteekista Absolut Torr liuosta. Ennen nukkumaan menoa sivelen liuosta käsiin, laitan lateksihanskat käteen ja alan nukkua.
        Nyt puoli vuotta täysin kuivat kädet, yleensä liiankin kuivta, pitää jopa rasvata:)

        Elämänlaatu parantui. Liuos ei tehonnut lainkaan ennen kuin aloin käyttää lateksihanskoja(kumihanskoja), jolloin lious ei pääse haihtumaan.

        Kainaliohin tämän pitäisi tepsiä takuuvarmasti myös, ja silloin ei tarvii mitään 'muoveja'' kainaloihin edes laittaa. Aineet kainaloon ja nukkumaan. Ruokasoodalla saa lievitettyä pistelyä, jos sellaista esiintyy.
        nimim. kuivat kädet ja kainalot:)

        Jossain viestissä mainittiin lateksihanskoista. Mistä niitä saa ja mitä ne maksavat?
        Ärsyttävää tämä käsien hikoilu. Lähteekö se vanhenemisen myötä pois? Olen 17-vuotias.


      • Karseeta!
        ire kirjoitti:

        Minulla se on myös vaivannut jo vuosia.Käteni eivät vain ole kylmät ne ovat talvipakkasellakin kuumat.Mitkään apteekin käsiinauttavat deodorantit eivät ole auttaneet.Mulla on vanhojen tanssit tulossa ja se olis liian kova pala tanssia hikisillä käsillä.JOten olen päättänyt että otan botox rokotteen käsien hikoiluun.Se lamaannuttaa siihen vaikuttavat hermot ja kesto on n.vuoden.(maksaa 300 euroa yhteensä :( )

        Joo, mullakin hikoilee kädet. Oon ylä-asteella ja joka vuosi joutuu tanssiin poikien kanssa...:( Ei kiva juttu, jos kädet hikoilee, koettaa vaan ajatella, että ehkä MUN kädet ei hikoile, vaan sen toisen. Sitten on inhottava katsoa, kun se toinen mahd. huomaamattomasti koettaa pyyhkiä kädet paidansuuhun...! No, taidan ehkä nyt ensi vuonna jättää kokonaan tanssit väliin!?


      • aggadh
        Karseeta! kirjoitti:

        Joo, mullakin hikoilee kädet. Oon ylä-asteella ja joka vuosi joutuu tanssiin poikien kanssa...:( Ei kiva juttu, jos kädet hikoilee, koettaa vaan ajatella, että ehkä MUN kädet ei hikoile, vaan sen toisen. Sitten on inhottava katsoa, kun se toinen mahd. huomaamattomasti koettaa pyyhkiä kädet paidansuuhun...! No, taidan ehkä nyt ensi vuonna jättää kokonaan tanssit väliin!?

        tiesitkö, että miehiä ei voisi vähempää kiinnostaa jos saavat hikeä käsiinsä. Se on se naisten fobia.


      • allu0
        kokemusta on kirjoitti:

        Itselläni oli todella hikiset kädet, lähes aina.
        Ostin apteekista Absolut Torr liuosta. Ennen nukkumaan menoa sivelen liuosta käsiin, laitan lateksihanskat käteen ja alan nukkua.
        Nyt puoli vuotta täysin kuivat kädet, yleensä liiankin kuivta, pitää jopa rasvata:)

        Elämänlaatu parantui. Liuos ei tehonnut lainkaan ennen kuin aloin käyttää lateksihanskoja(kumihanskoja), jolloin lious ei pääse haihtumaan.

        Kainaliohin tämän pitäisi tepsiä takuuvarmasti myös, ja silloin ei tarvii mitään 'muoveja'' kainaloihin edes laittaa. Aineet kainaloon ja nukkumaan. Ruokasoodalla saa lievitettyä pistelyä, jos sellaista esiintyy.
        nimim. kuivat kädet ja kainalot:)

        Itselläni ollut tää käsien hikoilu vaiva myös niin kauan kuin muistan ja alkoi kait varhaisteininä. Olen ollut jännittäjä koulussa, osittain tän vaivan takia ja osittain muutenkin ja se on haitannut oloa jo kauan.
        n. vuosi sitten tajusin viimein hakeutua ihotautilääkirille ongelman takia ja siellä laittoivat Cystrin Depot -pillereitä ja suosittelivat Absolut Torria. Ei ole täysin lähtenyt vaiva pois vaikka paljon ovat auttaneet. Absolut Torr ei niinkään. Piitää kokeilla noita lateksihanskoja! Itse käytän absolut torria n. kerran viikossa, mutta olen ajatellut että se on ehkä liian vähän kun kädet hikoilee silti. Kuinka usein käytät itse jos saa kysyä? :)
        -nainen ikää 22v


      • Kämmenhiki
        aggadh kirjoitti:

        tiesitkö, että miehiä ei voisi vähempää kiinnostaa jos saavat hikeä käsiinsä. Se on se naisten fobia.

        Juuri näin :D Oon mies ja mulla ja tyttöystävällä molemmilla aina ollu hikiset kädet. Kumpikin aina sitä vannoo et ei se haittaa jos toisella on ja siitä heitetään yhes läppääkin. Itseä se vaan häirittee :D


      • Hikitassu
        kokemusta on kirjoitti:

        Itselläni oli todella hikiset kädet, lähes aina.
        Ostin apteekista Absolut Torr liuosta. Ennen nukkumaan menoa sivelen liuosta käsiin, laitan lateksihanskat käteen ja alan nukkua.
        Nyt puoli vuotta täysin kuivat kädet, yleensä liiankin kuivta, pitää jopa rasvata:)

        Elämänlaatu parantui. Liuos ei tehonnut lainkaan ennen kuin aloin käyttää lateksihanskoja(kumihanskoja), jolloin lious ei pääse haihtumaan.

        Kainaliohin tämän pitäisi tepsiä takuuvarmasti myös, ja silloin ei tarvii mitään 'muoveja'' kainaloihin edes laittaa. Aineet kainaloon ja nukkumaan. Ruokasoodalla saa lievitettyä pistelyä, jos sellaista esiintyy.
        nimim. kuivat kädet ja kainalot:)

        Siis toimiiko kyseinen aine?:) itse olen vasta 12.v ja kädet ovat tälläkin hetkellä läpimärät:(kaveritkin siitä huomauttelee ja se tuntuu tosi ikävältä.saisko tän ikänen sitä ainetta hommattua ilman että vanhemmat saisi tietää?se on tosi kiusallista jos ne sais tietää:/


    • ihmisellä..

      Käsin hikoilu on normaalia ja niin kuuluu ollakin.Joitakin kosteuseroja saattaa olla mutta eihä meillä kaikilla oo siniset silmätkään.Yksilöllistä siis ja ihan normaalia.

      • ja sanoisi täysin normaalik...

        ... koska vaiva on oikeasti hankala, tiedän sen omasta kokemuksesta. Ja minulla vaiva ei ole edes ihan pahimmasta päästä, hikoilu ei ole aivan yletöntä, vaikkakin sitä pahentaa vielä mun hyvin helppo punastuminen. Tämähän ei tietenkään rajoitu pelkästään sosiaalisiin tilanteisiin, kotonakin saattaa kädet hiota ja naama punastella. Rehellisesti voin myös sanoa etten monenkaan ihmisen kanssa ole kätellyt yms, jolla olisi hikiset kädet ollut, ja kyllä se syö itseluottamusta (vaikka miten olisi "normaalia"). Mitäpä ihmiset ajattelevat, kun kättelet hikisillä käsillä tai tanssit tytön kanssa (kuten minulla, jolla on myös keväällä vanhojen tanssit edessä). Punastelua en onneksi ota enää niin vakavasti.

        En ole siis epäsosiaalinen tai masentunut, mutta itsetunto on oikeasti aika heikko. Ainiin, sitten on tietenkin myös paha allerginen nuha, ja se yhdistettynä noista tulevaan ahdistuneisuuteen on joskus vaikea hengittää (=enemmän punastumista, hikoilua, huimausta jne), vaikka joudunkin käyttämään jos jonkinlaista lääkettä (muuhun kuin allergiseen nuhaan lähinnä Metoprolinia). Jännittäjä kyllä myönnän olevani, esim. esiintymiset aina olleet tuskaa, ja mietin aivan liikaa mitä muut ajattelevat...
        Pitäisi ehkä kokeilla noita lateksihanskoja.

        Meni vähän ohi aiheen ohi, mutta toivottavasti jaksatte mun tunteenpurkauksen :) Poika, 17


    • ikihiki

      Itse ainakin jos tilanne sallii pyyhin kämmenen reiden etumukseen hiukan liioitellustikin ja totean että anteeksi mun kämmenillä on tapana hikoilla, eli väännän aiheesta vitsiä ja vastaanotto on ollut positiivinen. Mielestäni ei ole kyseessä niin vakava asia. Mutta jos on virallisempi tilanne kyseessä suosin kämmenen auki pitelyä ja tuulettelua. Jos etukäteen tietää joutuvansa kättelytilanteeseen kannattaa myös kokeilla käsien pesua huolella lämpimällä vedellä ja saippualla, kuivattaa hetkellisesti ihan ok.

      • taputaputapu

        Oikeastaan aika täydellisesti sanottu, ite teen aina noin. Kerrankin kun lähin jonnekin vähän virallisempaan tilaisuuten kävin ensin vessassa pesemässä kädet, kun teisin että kumminkin joudun jotain kättelemään. :D


    • kyllä hikoaa

      Eräs kikka kolmonen, jonka kuulin joskus mummoltani. Käsiä pestessä huuhtele käsiä ensin kylmällä sitten kuumalla, kylmällä, kuumalla ja lopuksi vielä kylmällä. En tiedä syytä mutta auttaa kohtuullisen hyvin. Jos ei auta kannattaa hakea apua apteekista ja taistella hikoilua kemikaaleilla.

    • hyvän avun saanut

      Olen nyt 40, käteni ovat aina hikoilleet niin, että kun pidän hetken kättä kämmenpuoli ylöspäin, keskelle muodostuu selvä lammikko - ei todellakaan normaalia. Muistan tämän jo ala-asteelta ja murrosikä ei tuonut mitään muutosta suuntaan tai toiseen. Lapsellani on samantyyppistä ongelmaa, ei ehkä ihan niin voimakasta, mutta erittäin kiusallista - periytyvää.
      Kokeilin läpi kaikki apteekkien ja luontaistuoteliikkeiden tuotteet, paastot, liikunnan, ei apua, iho kuivui, hikoilu jatkui. Olen sosiaalinen, nätti, pidän kohtuullisesti esiitymisestä - en jännittäjätyyppi. Siis ihmeen hyvällä itsetunnolla nykyään varustettu, vaikka välillä hikoilun vuoksi tuntui, että en voi tehdä mitään ihmisten kanssa.
      Kokeilin Botox-pistoksia kumpaankin käteen - ampulli/ kämmen. Ensimmäisellä kerralla auttoi n. vuodeksi.Toisella kerralla 3 kuukaudeksi, kolmannella kerralla ei merkittävää vaikutusta.

      Lääkäri mainitsi iontoforeesin ja hain siitä lisää tietoa.
      http://www.poliklinikka.fi/?id=1090891&page=5331684
      Koska asun pienellä paikkakunnalla, kaukana keskussairaaloista ja perheessä oli kaksi avuntarvitsijaa ( minä ja lapseni 15v), päätin ostaa ko. laitteen. Se on toiminut käsiin erittäin hyvin ja kainaloihin kohtuullisesti. Ja mikä parasta, hoitoa voi tehdä aina rauhassa kun siltä tuntuu ja apua tarvitsee ( alun jälkeen n. 3-5 kerran kuuri kerran kuukaudessa).
      Laite maksoi postiennakolla alle 700 euroa. Kannattavin sijoitus, mitä olen tehnyt, elämänlaatu on parantunut niin paljon ja voin auttaa myös lastani. Kysykää lisää jos askarruttaa. Niin, ostin sen täältä:
      http://www.dermis.fi/zc/index.php?cPath=83&main_page=index

      • Temezi

        Sama juttu ku kaikillaki, kädet on märät koko ajan ja se ärsyttää.
        Ongelma ei ois niin paha mutta ku tykkään soittaa kitaraa niin se haittaa sitä ärsyttävästi, ja kielet kuluu vanhoiks tosi nopeesti ku kädet on koko ajan hiessä.
        Meikällä on tapana huuhdella kädet kylmällä vedellä, joka auttaa vähäksi aikaa mutta kohta ne on taas märät! :(
        Plz halp me


      • hikoiliusta kärsivä

        Mistähän nykyään saisi ostettua tuollasen iontoforeesin. Itselläni myös tosi paha käsien hikoilu. Ei merkitse onko ihmisiä ympärillä vai ei. Kokeilin linkkiä, ja se vei johonkin ihmeelliselle sivulle.


    • PSYYKENLÄÄKETTÄ

      jos niin lopeta.

    • käsihikoilevamies20

      Itsellänikin on ongelmana erityisesti käsien liikahikoilu... Olen huomannut että suurimmaksi osaksi suurin syy tähän on ollut jännitys ja jännitys siintä että "alkavatko käteni hikoilla" joka laukaisee loputtoman noidankehän kun aina saa jännittää että jännitänkä niin että hikoilen. Olen yrittänyt aina välttää kättelyä ja sun muuta koskettelua koko elämäni. Tämä tuntuu erittäin raskaalta sillä olen muuten hyvin sosiaalinen ihminen ja tuntuu jotenkin että vaiva latistaa elämääni todella paljon. Olen huomannut että hikoilun takia käyttäydyn joissakin tilanteissa todella ujosti ja vetäytyvästi vaikka haluaisin todellisuudessa toimia toisin. Olen nykyään melko tylsistynyt, jopa hieman masentunut elämääni (en pelkästään tämän takia), mutta tästä vaivasta eroon pääsy nostaisi varmasti elämänhaluni aivan uudelle tasolle.

      Muutama kuukaus sitten ostin Absolut Torria ja olen käyttänyt sitä n~1-2 kertaa viikossa enkä ole huomannut mitään merkitsevää tehoa, etenkin nyt aloitin opiskelut ja uudessa ympäristössä kammoan kuollakseni kättelyitä/yms. Iontoforeesihoito käsittääkseni auttaisi vaivaan melko varmasti, meinaankin kokeilla sitä mitä todennäköisemmin, mutta ensin on vielä kokeiltava tuota kumihanskakikkaa absolut torrin kanssa sekä paljon tiheämpiä käyttökertoja..

      • noloa...

        Opiskelen toista vuotta lääkiksessä ja mulla on sama ongelma eli käsien hikoilu. Tosi noloa kun tutkitaan esim. verta - kun mun sormesta sitä ottaa niin saa hikeä pipettiin saman verran.. Mä en ole kokeillut tuota Absolut Torria vielä, mutta tarvis varmaan, rahaa kun ei mihinkään satojen eurojen hoitoihin näin opiskelijana ole. Kiva sitten kun valmistuu kätellä potilaita näillä klähmäkäsilläni.
        Mulla on kans aivan sama oonko yksin vai pidänkö vaikka esitelmää, aina on kädet märkänä. Usein mulla on vielä sellasta kylmää hikeä, koska ääreisverenkiertoni on tosi huono ja jalat/kädet palelevat jatkuvasti...


      • neuvoja123
        noloa... kirjoitti:

        Opiskelen toista vuotta lääkiksessä ja mulla on sama ongelma eli käsien hikoilu. Tosi noloa kun tutkitaan esim. verta - kun mun sormesta sitä ottaa niin saa hikeä pipettiin saman verran.. Mä en ole kokeillut tuota Absolut Torria vielä, mutta tarvis varmaan, rahaa kun ei mihinkään satojen eurojen hoitoihin näin opiskelijana ole. Kiva sitten kun valmistuu kätellä potilaita näillä klähmäkäsilläni.
        Mulla on kans aivan sama oonko yksin vai pidänkö vaikka esitelmää, aina on kädet märkänä. Usein mulla on vielä sellasta kylmää hikeä, koska ääreisverenkiertoni on tosi huono ja jalat/kädet palelevat jatkuvasti...

        Itselläni on aina ollut tosi hikiset kädet missä tilanteessa tahansa! Aloin käyttää Absolut Torria noin viikko sitten ja tuloksena on ollut paljon kuivemmat kädet, VIHDOIN.Hikoilu on loppunut melkein kokonaan, paitsi sormenpäistä. Olen sivellyt Absolut Torria joka ilta joka puolelle käsiä, pistänyt tavalliset kumihanskat käsiini ja mennyt nukkumaan. KANNATTAA KOKEILLA jos haluut eroon inhottavista hikisistä käsistä!!


      • Hikkehikinen
        neuvoja123 kirjoitti:

        Itselläni on aina ollut tosi hikiset kädet missä tilanteessa tahansa! Aloin käyttää Absolut Torria noin viikko sitten ja tuloksena on ollut paljon kuivemmat kädet, VIHDOIN.Hikoilu on loppunut melkein kokonaan, paitsi sormenpäistä. Olen sivellyt Absolut Torria joka ilta joka puolelle käsiä, pistänyt tavalliset kumihanskat käsiini ja mennyt nukkumaan. KANNATTAA KOKEILLA jos haluut eroon inhottavista hikisistä käsistä!!

        Olen 25-vuotias naikkonen ja koko ikänä kärsinyt käsien hikoilusta.. Tulin juuri kotiin kynsihoidosta jossa ensimmäistä kertaa elämässä ja tilanne oli nöyryyttävä! Pahoilla mielin tulin kotiin mutta luettuani näitä tekstejä tajusin etten todellakaan ole yksin ja muillakin tämä nolo ongelma. Piristyin kummasti ja saatan jo nauraakin tuolle kysinhoitotilanteelle.. aika koomistahan se on kun kosmetologi joutuu pyyhkimään sekä omia että minun käsiä pyyhkeeseen n. minuutin välein.. :D Murrosiässä luulin että hikoilu helpottaisi aikuisiällä mutta ei niin ei. Toivottavasti opin asian kanssa vain elämään ja olemaan. Kun miettii esim kättelytilanteita niin harvapa meistä loppujen lopuksi kiinnittää huomiota hikisiin kanssakättelijöihin ja muistelee niitä pitkään.
        Nykyisen mieheni kanssa aloin seurustelemaan juuri lukio-aikoihin jolloin kaikki vanhojentanssi harjoitukset yms. nolotti silloin ihan tuskassa mutta nyt jos kävelemme käsikädessä ja haluan hikoilun takia irrottaa niin ukko senkun puristaa kädestä kovempaa kiinni ja sanoo että tykkää vaikka olis miten litimärät kädet tahansa :)


      • tyttö 13
        Hikkehikinen kirjoitti:

        Olen 25-vuotias naikkonen ja koko ikänä kärsinyt käsien hikoilusta.. Tulin juuri kotiin kynsihoidosta jossa ensimmäistä kertaa elämässä ja tilanne oli nöyryyttävä! Pahoilla mielin tulin kotiin mutta luettuani näitä tekstejä tajusin etten todellakaan ole yksin ja muillakin tämä nolo ongelma. Piristyin kummasti ja saatan jo nauraakin tuolle kysinhoitotilanteelle.. aika koomistahan se on kun kosmetologi joutuu pyyhkimään sekä omia että minun käsiä pyyhkeeseen n. minuutin välein.. :D Murrosiässä luulin että hikoilu helpottaisi aikuisiällä mutta ei niin ei. Toivottavasti opin asian kanssa vain elämään ja olemaan. Kun miettii esim kättelytilanteita niin harvapa meistä loppujen lopuksi kiinnittää huomiota hikisiin kanssakättelijöihin ja muistelee niitä pitkään.
        Nykyisen mieheni kanssa aloin seurustelemaan juuri lukio-aikoihin jolloin kaikki vanhojentanssi harjoitukset yms. nolotti silloin ihan tuskassa mutta nyt jos kävelemme käsikädessä ja haluan hikoilun takia irrottaa niin ukko senkun puristaa kädestä kovempaa kiinni ja sanoo että tykkää vaikka olis miten litimärät kädet tahansa :)

        Itse olen 13-vuotias tyttö ja mulla on ollu käsien, kainaloiden ja jalkojen liikahikoilua koko elämäni ajan. Käsissä se on pahinta, jaloissa ei niinkään. Huomenna on liikassa tanssia, eikä vanhemmat anna mun olla pois siitä, kun en liikuntaan ole niin moneen kertaan osallistunut. Pelottaa ja ahdistaa, kun joutuu pitämään toista kädestä tai muuten koskettamaan. Mikään kotikonsti ei toimi, hoidot on liian kalliita näin "pienen" asian hoitamiseen. Absolut torria en oo vielä kokeillu, mutta varmaan tässä lähiaikoina. Huojentavaa huomata, etten ole ainoa jolla on tällainen ongelma. Tsemppiä kaikille!


    • Hikikäsi

      Olipas huojentavaa lukea tätä keskustelua, kun tietää etten ole ainoa! Olen kärsinyt käsien hikoilusta koko ikäni, myös jalat ja kainalot, päänahka, nenä yms hikoilevat. Hikoilu todellakin haittaa sosiaalista elämääni, kavereillani on tapa pitää käsistä kiinni, on noloa jos joku kaveri nappaa kädestä kiinni, vaikka he tietävät millainen hikikäpälä olen. Kättelytilanteet ovat ihan kamalia! Käsien hikoilu on vaikuttanut harrastuksiini, halusin aloittaa pianonsoiton, sitten aloin ajattelemaan, kuinka pianonopettaja katsoisi kun koskettimet ovat litimärät. Nykyisin harrastan lentopalloa, oli kamala kynnys aloittaa laji, mutta onneksi aloitin! Ja kiitos vinkistä taidampa kokeilla tuota Absolut Torria! :)

      Tyttö, 13

    • jk

      en osaa sanoa

    • kunjaa

      Mulla on aivan sama ongelma! On niin helpottavaa tietää että muillakin on tällainen vaiva! Mulla on kädet joko jääkylmät tai sitten ihan hikiset, aika ärsyttävä vaiva tuo hikoilu. Tai sitten on kylmän hikiset kädet. Ja ei se jää käsiin vaan myös kainalot ja jalat hikoilevat. Yläkoulun paritanssit oli ihan painajaismaisia kun kädet hikoili vielä entistäkin enemmän, yritin pyyhkiä niitä paitaan mutta se vaa lisäsi hien tuloa..oli se aika noloa. Onneksi kohta pääsen lukioon mutta ei ne tanssit lopu sielläkään..pitää vaa hammasta purren tanssia. Enkä todellakaan mielelläni kättele muita ihmisiä. Paljonko semmoinen absolut torr maksaa ja pitääkö sen kanssa käyttää hanskojakin? Ois aika mukava päästä eroon tästä ylenpalttisesta hikoilusta..

    • Minullakin sama ongelma :( Se on rasittavaa ku koko aja hikoilee mut nyt se alkaa jo onneks vähän laantua :D

    • Surullinen:(

      Oon 12v tyttö, ja mun kädet ja jalat on hikoillu ihan vauvasta asti...äiti sanoo että vauvanaki mulla oli aina ihan märät sukat. Koulussakin jos pitää käsiä pulpetilla, ni siihen jää märät läntit,,,ja joskus ihan valuu hiki käsiä pitkin....ärsyttävää!! Kaikki kaverit on ihan silleen "hyi että" ja nytki on nää näppäimet ihan märkänä! Tää on niiiin ärsyttävää. Mun vanhempi sisko on 26 ja sillä on ollu sama ongelma kans nyt koko iän! Mikä tähän auttais??? Ooon kokeillu talkkia ja se ei auta....Vinkkejä PLIIS!!!

    • marina88

      Suosittelen kaikille käsien hikoilusta kärsiville iontoforeesihoitoa. Itse kärsin vuosia tuskaisen kovasta käsien hikoilusta. En voinut koskea mihinkään saati kätellä ketään, koska kädet hikoilivat älyttömästi. Muistan koulussa opettajani kysyneen, että jännitänkö kokeissa, koska koepaperini olivat aina hiestä rypistyneet.
      Iontoforeesihoidon avulla käsien hikoilu loppui lähes kokonaan. Kyseinen laite maksoi n. 600 euroa ja tilasin sen aikanaan Saksasta. Ehdottomasti paras sijoitus ikinä ja laite on kestänyt hyvänä jo vuosia. Nykyään hoidan käsiäni laitteen avulla 15 minuuttia kerran viikossa.

    • kukka92

      Täällä muutamat sanoneet käyttävänsä Absolut Torria, niin meinasin vaan, että itsellä ei ainakaan käsiin vielä auttanut, kaksi kertaa olen laittanut. Tuntuu, että hikoilee vielä enemmän. Täälä jotkut sanoneet laittavansa lateksihanskat eli ymmärrän että kumihanskat yöksi?! eikös niissä kämmenet hikoile vielä enemmän?? ainakin minulla, jos käytän joissakin tilanteissa.
      Kiitos vastaajille

      • kukka92

        Nyt laitoin viikko sitten yöksi ainetta ja kumihanskat käteen. Aamulla pesin saippuvedellä ja kädet olleet siitä lähtien rutikuivat! JEEE :D kiva olla koulussa ja tehä harjotustunneilla kaikkee, kun ei koko ajan tarvitse pelätä käsien hikoilua! :))) Kannattaa oikeasti koittaa, vaikka kuulostaakin hölmöltä laittaa kumihanskoja, mut se oikeesti tepsii!!! :))


      • soija käsi
        kukka92 kirjoitti:

        Nyt laitoin viikko sitten yöksi ainetta ja kumihanskat käteen. Aamulla pesin saippuvedellä ja kädet olleet siitä lähtien rutikuivat! JEEE :D kiva olla koulussa ja tehä harjotustunneilla kaikkee, kun ei koko ajan tarvitse pelätä käsien hikoilua! :))) Kannattaa oikeasti koittaa, vaikka kuulostaakin hölmöltä laittaa kumihanskoja, mut se oikeesti tepsii!!! :))

        Mikä aine???


    • Ei sittenkään yksin!

      Niin karsea vaiva kun toi käsien hikoilu onkin, olen "onnellinen", ette ole ainoa!!! Luulin niin. Aivan samanlaisia tapauksia koulussa, kotona, metsässä, yksin, kavereiden kanssa ym. niin kuin teillä kaikilla.
      Mäkin luulin, että iän myötä se helpottaa, mutta katin viikset :(( Ikää on nyt 43 v. En ole yleensä syrjäänvetäytyvä, päinvastoin, mutta välillä hikoilu hävettää niin rankasti, että toivoisin olevani ihan jossain muualla....

      Pitää kokeilla noita lateksihanskoja ja Absolut Torria ja jos se tehoaa, pussaan teitä kaikkia kiitokseksi! ;))

      • allu0

        Mullekin sanottiin yläasteella, että oireet helpottaa iän myötä, eikä ole tosiaankaan helpottaneet! Kurjaa tuollainen valheellinen info :(


    • paperikoura

      Minä käytän konstina käsien hikoiluun nenäliinaa oikeassa taskussa, jos on kättelytilanne tiedossa.

    • Hikitassu

      Aaargh! Mullaki on ihan hikiset kädet ja just alko yhteistanssit tänään ja oli ihan kauheeta, ku piti pitää poikia käsistä niin hävetti ihan hirveesti ja yritin välillä pyyhkiä käsiä paitaan, mutta pian oli taas kädet märät. Kuviksentunneillankin pidin toisella kädellä paperista kiinni ja kun nostin käden pois siitä niin se koko alue oli ihan hiestä märkä. Nytkin on kädet ihan märät vaikka niitä pyyhin välillä johonkin. ;_;
      Oon 12v.

    • Hikoileva possu

      Itselläni taas kädet hikoilevat kännykkää, tv-kapulaa tai peliohjainta pitäessä.
      Todella ärsyttävää ja vielä sen päälle kainalot hikoilevat oikein urakalla xD

    • ....

      Mullakin on kädet hikoillu ihan kauheesti 10vuotiaasta asti ja oon nyt 15. Ärsyttää kätellä ihmisiä ja nähä niitten ilme ko mun kädet on melkein läpimärät :( käsien pesu auttaa jonkin verran ja oon huomannu et ko jänittää sitä milloin kädet hikoilee niin silloin ne alkaa hikoilla entistä enemmän..

    • ablöbyy

      16 vuotias musiikkilukiolainen ilmottautuu myös hikijengiin! Kädet ja jalat hikoilee ihan ihmeellisen paljon mutta ei haise kuitenkaan...ja todellakaan tätä vaivaa ei saa aliarvioida! sillä kiusallista on...
      erittäin itsevarma olen ja tosi mielelläni esiinnyn...tälläkin hetkellä musikaalin pääosassa! vihaan läheisyyttä ja kosketusta enemmän kuin mitään...jätän vanhojen tanssit välistä VAIN JA AINOASTAAN KÄSIEN HIKOILUN TAKIA! :( varmasti kadun päätöstä, mutta en halua olla hikikäsi. toivottavasti pääsen käätelemään jotakin teistä vielä tulevaisuudessa ;)

    • oottekokokeillu

      mulla ois huomenna kanssa paritanssia ja oon miettiny et auttaskoha toho käsien hikoiluu jos hieros niiho iha tavalllista antiperspiranttia? onko kukaa kokeillu

    • ionstreamer

      Kokeile iontoforeesin (laite ionstreamer) - hoito joka edellyttää upottamalla kädet pannulla täynnä vettä. Tämän käsittelyn aikana ionstreamer lähettää nykyinen sähkön veden läpi, jossa jännite on vähitellen kunnes kihelmöinti tuntuu. iontoforeesin hoitoja on uusittava joka toinen päivä vähintään viikkoa ennen on havaittavissa laskua hikoilu.

    • Iontolaite

      Jos täällä on vielä joku, joka kaipaisi itselleen iontoforeesilaitetta, niin mulla olis myynnissä. Joudun myymään kun käteen tuli metallilevy, mikä estää laitteen käytön. Eli jos kiinnostaa, https://m.tori.fi/vi/49596917.htm

      • Kysyn.minävaan

        Mulla hikoo p*rsekin. Onko tuosta vempeleestä siihen apua?


    • Aii

      Mulla on sellasta aika lievää mutta joskus on kun vesi lätäkkö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe