On siinäkin neropatti! Laittaisi työttömät keräämään mustikoita. Idea on hyvä mutta mustikkaa ei ole talviaikaan!! Ainoa keino saada työttömyys vähenemään on saattaa iäkkäämmät aiemmin eläkkeelle, ja tilalle työttömät! Mietipä tätä!
Sailas keräämään!
11
1179
Vastaukset
- muu maa mustikka
Joo. Ei voi Sailaksesta sanoa kuin hoh hoh hoh hoh hoijaa. Idea työllistää työttömiä mustikan keruulla. Ensinnäkään mustikat eivät kasva kotioven nurkilla ja toisekseen mustikoista maksetaan vain 1 euro/kilo. Kuka lähtee tuolla hinnalla myymään mustikoita?
Ennen kuin löytää mustikkapaikan, niin on ajettava autolla monia kilometrejä. Auto ei kulje ilman polttoainetta ja polttoaine maksaa yli euron per litra. Ja kaikilla työttömillähän ei ole varaa pitää autoa. Eikä pelkästään marjojen keruun ajaksi kannata autoa hankkia. Siihen päälle vielä lisätään vakuutusmaksut, verot ja katsastukset ym. autoilusta aiheutuvat kustannukset. Sailasko kustantaa työttömille autot marjojen keruuta varten?
Kukaan työtön ei ole varmaan niin hurja, että kävelee monia kymmeniä kilometrejä marjapaikoille. Sitten jos vielä sattuu karhu tulemaan vastaan, niin johan on marjareissu. Voisi vaikka kirjoittaa raportin Sailakselle, että karhu tuli vastaan mustikan keruureissulla.
On siinä meillä virkamies nimeltä Sailas? Mistäköhän se Sailas keksisi vielä hurrrrjempia ajatuksia työllisyyden parantamiseksi? Seuraava ehdotus on varmaan työttömälle työllisyyden parantamiseksi kiivetä puuhun ja kerätä sieltä puusta käpyjä. Ei työttömätkään sentään mitään tarzaneita tai harakoita ole.- Impi Kanerva
Voiko asiaa tuon paremmin enää ilmaista. Todella HYVÄ kirjoitus!
- marja-matti
Vaikka kukaan tuskin voi itseään marjastuksella elättää, niin on se silti hyvä sivutulo työttömälle. Jos nyt hinta on sen 1€/kg, niin kyllä kohtalaisestakin paikasta tienaa varsin helposti parikymppiä päivässä. Lisäksi on muitankin marjoja kuin mustikka, joilla voi tienata jopa paljon paremmin.
Ja myös niillä puusta kerättävillä kävyillä on moni koonnut melkoisia rahasummia, itsekin olen niitä keräillyt erään työttömyysjakson aikana.
Marjametsään terve ihminen kyllä pääsee polkupyörällä tai kävellen.
Sailaksen idea komentaa työttömät marjastamaan on toki kuolleena syntynyt ja loukkaa kansalaisoikeuksia, mutta luulisipa työttömien keksivän näin hyvän sivutulon itsekin. - Mustikkapoika
marja-matti kirjoitti:
Vaikka kukaan tuskin voi itseään marjastuksella elättää, niin on se silti hyvä sivutulo työttömälle. Jos nyt hinta on sen 1€/kg, niin kyllä kohtalaisestakin paikasta tienaa varsin helposti parikymppiä päivässä. Lisäksi on muitankin marjoja kuin mustikka, joilla voi tienata jopa paljon paremmin.
Ja myös niillä puusta kerättävillä kävyillä on moni koonnut melkoisia rahasummia, itsekin olen niitä keräillyt erään työttömyysjakson aikana.
Sailaksen idea komentaa työttömät marjastamaan on toki kuolleena syntynyt ja loukkaa kansalaisoikeuksia, mutta luulisipa työttömien keksivän näin hyvän sivutulon itsekin.Entäpä, jos on kesällä töissä, mutta aina talvisin on työttömänä. On vaikea kerätä marjoja hangen alta. Siinäpä kysymys. Löytyykö vastausta?
- marjakarhu
marja-matti kirjoitti:
Sailaksen idea komentaa työttömät marjastamaan on toki kuolleena syntynyt ja loukkaa kansalaisoikeuksia, mutta luulisipa työttömien keksivän näin hyvän sivutulon itsekin.kuka käskee myymään tukkuun .Puhdistakaa mustikat ja myykää töissäkäyville elintasorouville.4€ kilo maksavat mukisematta. meidän rouva poimi tänä vuonna opiskeluiden ohessa n 100 ämpärillistä(600kg) joista 80% myytiin suoraan niille jotka ei itse viitsi poimia.loput myytiin perkattuna tukkuun 2€ kilo. asutaan n 20 km päässä kaupungista 120.000 asukasta .jos on aktiivinen saa mustikkaa myytyä niin paljon kun jaksaa poimia.Itse olen mielestäni aika laiska kauppaamaan..Tai älkää sittenkään ..tulee markkinoille liikaa mustikkaa ja hinta laskee....
- Marjakettu
marjakarhu kirjoitti:
kuka käskee myymään tukkuun .Puhdistakaa mustikat ja myykää töissäkäyville elintasorouville.4€ kilo maksavat mukisematta. meidän rouva poimi tänä vuonna opiskeluiden ohessa n 100 ämpärillistä(600kg) joista 80% myytiin suoraan niille jotka ei itse viitsi poimia.loput myytiin perkattuna tukkuun 2€ kilo. asutaan n 20 km päässä kaupungista 120.000 asukasta .jos on aktiivinen saa mustikkaa myytyä niin paljon kun jaksaa poimia.Itse olen mielestäni aika laiska kauppaamaan..Tai älkää sittenkään ..tulee markkinoille liikaa mustikkaa ja hinta laskee....
Kuinkahan paljon nimimerkki marjakarhu valehtelee? En usko sinua ollenkaan.
- marjakarhu
Marjakettu kirjoitti:
Kuinkahan paljon nimimerkki marjakarhu valehtelee? En usko sinua ollenkaan.
Poimittua määrää en tarkasti laskenut voi olla että 600 kg ei ihan tullut täyteen ,mutta tienestiä tuli yli 1500 € .parhaina päivinä marjaa tuli n 85 kg (12 tuntia),Vaimo on muuten Thai jos ihmettelet määrää ,mutta suomalainenhan poimii vielä enemmän ,isompi ja riskimpi kun on......Itse en kyllä moiseen pysty . Minulle on langennut mustikoiden kauppaajan rooli.ei tietenkään pakko ole uskoa..Se kuinka paljon saa myytyä riippuu hyvin paljon paikkakunnasta ja eteenkin omista myyntitaidoista....
- poimin ja syön
marjakarhu kirjoitti:
Poimittua määrää en tarkasti laskenut voi olla että 600 kg ei ihan tullut täyteen ,mutta tienestiä tuli yli 1500 € .parhaina päivinä marjaa tuli n 85 kg (12 tuntia),Vaimo on muuten Thai jos ihmettelet määrää ,mutta suomalainenhan poimii vielä enemmän ,isompi ja riskimpi kun on......Itse en kyllä moiseen pysty . Minulle on langennut mustikoiden kauppaajan rooli.ei tietenkään pakko ole uskoa..Se kuinka paljon saa myytyä riippuu hyvin paljon paikkakunnasta ja eteenkin omista myyntitaidoista....
Niinhän se on et laiskuus on suurin syy et marjat jää mettään. Oman osuuteni koetan tehä ja syön joka päivä marjoja joten vois vaikka työttömänä syödä pelkkii marjoja .Mut ku nyt on noita töitä niin poimin vain vapaapäivinä. Aikonaan äiti vei meitä neljää lasta pyörällä mettää ja istutti meijät viltin päälle ja ite poimi marjoja ja niin sitä elettiin iliman avustuksia vaikka tiukkaa oli.
- juu
marjakarhu kirjoitti:
No thaimaalaisethan on vikkeliä keräämään. Mansikkatiloillekin otetaan mieluummin heitä, kun ei tarvii maksaa niin paljoa ja ovat nopeita.
Suomesta tuleekin pian puoliksi thaimaa, kun niitä pikkulikkoja tuodaan tänne töihin - ja sitten joku paperityömies tai vastaava nai ne.... ;)
No, eivätpä jää mustikat metsään! - businesman
juu kirjoitti:
No thaimaalaisethan on vikkeliä keräämään. Mansikkatiloillekin otetaan mieluummin heitä, kun ei tarvii maksaa niin paljoa ja ovat nopeita.
Suomesta tuleekin pian puoliksi thaimaa, kun niitä pikkulikkoja tuodaan tänne töihin - ja sitten joku paperityömies tai vastaava nai ne.... ;)
No, eivätpä jää mustikat metsään!Taitaa tulla vähän myöhässä kun jo kohta lumetkin maassa mutta ensi kesää silmällä pitäen. Euroopassa on tänä vunna alkanut oikea mustikka-buumi, http://www.finfood.fi/finfood/finnfoo1.nsf/769262256941503d422562c3006a05b8/5a7775d5a1d11533c225700a0032e733?OpenDocument , italiasta raportoidaan tuoreesta mustikasta jopa 48 euron kilohintoja !!!
- poimija
businesman kirjoitti:
Taitaa tulla vähän myöhässä kun jo kohta lumetkin maassa mutta ensi kesää silmällä pitäen. Euroopassa on tänä vunna alkanut oikea mustikka-buumi, http://www.finfood.fi/finfood/finnfoo1.nsf/769262256941503d422562c3006a05b8/5a7775d5a1d11533c225700a0032e733?OpenDocument , italiasta raportoidaan tuoreesta mustikasta jopa 48 euron kilohintoja !!!
Näkis vaan, että maksavat poimijalle edes kulujen verran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869