Sailas keräämään!

Jawamies

On siinäkin neropatti! Laittaisi työttömät keräämään mustikoita. Idea on hyvä mutta mustikkaa ei ole talviaikaan!! Ainoa keino saada työttömyys vähenemään on saattaa iäkkäämmät aiemmin eläkkeelle, ja tilalle työttömät! Mietipä tätä!

11

1138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muu maa mustikka

      Joo. Ei voi Sailaksesta sanoa kuin hoh hoh hoh hoh hoijaa. Idea työllistää työttömiä mustikan keruulla. Ensinnäkään mustikat eivät kasva kotioven nurkilla ja toisekseen mustikoista maksetaan vain 1 euro/kilo. Kuka lähtee tuolla hinnalla myymään mustikoita?

      Ennen kuin löytää mustikkapaikan, niin on ajettava autolla monia kilometrejä. Auto ei kulje ilman polttoainetta ja polttoaine maksaa yli euron per litra. Ja kaikilla työttömillähän ei ole varaa pitää autoa. Eikä pelkästään marjojen keruun ajaksi kannata autoa hankkia. Siihen päälle vielä lisätään vakuutusmaksut, verot ja katsastukset ym. autoilusta aiheutuvat kustannukset. Sailasko kustantaa työttömille autot marjojen keruuta varten?

      Kukaan työtön ei ole varmaan niin hurja, että kävelee monia kymmeniä kilometrejä marjapaikoille. Sitten jos vielä sattuu karhu tulemaan vastaan, niin johan on marjareissu. Voisi vaikka kirjoittaa raportin Sailakselle, että karhu tuli vastaan mustikan keruureissulla.

      On siinä meillä virkamies nimeltä Sailas? Mistäköhän se Sailas keksisi vielä hurrrrjempia ajatuksia työllisyyden parantamiseksi? Seuraava ehdotus on varmaan työttömälle työllisyyden parantamiseksi kiivetä puuhun ja kerätä sieltä puusta käpyjä. Ei työttömätkään sentään mitään tarzaneita tai harakoita ole.

      • Impi Kanerva

        Voiko asiaa tuon paremmin enää ilmaista. Todella HYVÄ kirjoitus!


      • marja-matti

        Vaikka kukaan tuskin voi itseään marjastuksella elättää, niin on se silti hyvä sivutulo työttömälle. Jos nyt hinta on sen 1€/kg, niin kyllä kohtalaisestakin paikasta tienaa varsin helposti parikymppiä päivässä. Lisäksi on muitankin marjoja kuin mustikka, joilla voi tienata jopa paljon paremmin.
        Ja myös niillä puusta kerättävillä kävyillä on moni koonnut melkoisia rahasummia, itsekin olen niitä keräillyt erään työttömyysjakson aikana.
        Marjametsään terve ihminen kyllä pääsee polkupyörällä tai kävellen.
        Sailaksen idea komentaa työttömät marjastamaan on toki kuolleena syntynyt ja loukkaa kansalaisoikeuksia, mutta luulisipa työttömien keksivän näin hyvän sivutulon itsekin.


      • Mustikkapoika
        marja-matti kirjoitti:

        Vaikka kukaan tuskin voi itseään marjastuksella elättää, niin on se silti hyvä sivutulo työttömälle. Jos nyt hinta on sen 1€/kg, niin kyllä kohtalaisestakin paikasta tienaa varsin helposti parikymppiä päivässä. Lisäksi on muitankin marjoja kuin mustikka, joilla voi tienata jopa paljon paremmin.
        Ja myös niillä puusta kerättävillä kävyillä on moni koonnut melkoisia rahasummia, itsekin olen niitä keräillyt erään työttömyysjakson aikana.
        Marjametsään terve ihminen kyllä pääsee polkupyörällä tai kävellen.
        Sailaksen idea komentaa työttömät marjastamaan on toki kuolleena syntynyt ja loukkaa kansalaisoikeuksia, mutta luulisipa työttömien keksivän näin hyvän sivutulon itsekin.

        Entäpä, jos on kesällä töissä, mutta aina talvisin on työttömänä. On vaikea kerätä marjoja hangen alta. Siinäpä kysymys. Löytyykö vastausta?


      • marjakarhu
        marja-matti kirjoitti:

        Vaikka kukaan tuskin voi itseään marjastuksella elättää, niin on se silti hyvä sivutulo työttömälle. Jos nyt hinta on sen 1€/kg, niin kyllä kohtalaisestakin paikasta tienaa varsin helposti parikymppiä päivässä. Lisäksi on muitankin marjoja kuin mustikka, joilla voi tienata jopa paljon paremmin.
        Ja myös niillä puusta kerättävillä kävyillä on moni koonnut melkoisia rahasummia, itsekin olen niitä keräillyt erään työttömyysjakson aikana.
        Marjametsään terve ihminen kyllä pääsee polkupyörällä tai kävellen.
        Sailaksen idea komentaa työttömät marjastamaan on toki kuolleena syntynyt ja loukkaa kansalaisoikeuksia, mutta luulisipa työttömien keksivän näin hyvän sivutulon itsekin.

        kuka käskee myymään tukkuun .Puhdistakaa mustikat ja myykää töissäkäyville elintasorouville.4€ kilo maksavat mukisematta. meidän rouva poimi tänä vuonna opiskeluiden ohessa n 100 ämpärillistä(600kg) joista 80% myytiin suoraan niille jotka ei itse viitsi poimia.loput myytiin perkattuna tukkuun 2€ kilo. asutaan n 20 km päässä kaupungista 120.000 asukasta .jos on aktiivinen saa mustikkaa myytyä niin paljon kun jaksaa poimia.Itse olen mielestäni aika laiska kauppaamaan..Tai älkää sittenkään ..tulee markkinoille liikaa mustikkaa ja hinta laskee....


      • Marjakettu
        marjakarhu kirjoitti:

        kuka käskee myymään tukkuun .Puhdistakaa mustikat ja myykää töissäkäyville elintasorouville.4€ kilo maksavat mukisematta. meidän rouva poimi tänä vuonna opiskeluiden ohessa n 100 ämpärillistä(600kg) joista 80% myytiin suoraan niille jotka ei itse viitsi poimia.loput myytiin perkattuna tukkuun 2€ kilo. asutaan n 20 km päässä kaupungista 120.000 asukasta .jos on aktiivinen saa mustikkaa myytyä niin paljon kun jaksaa poimia.Itse olen mielestäni aika laiska kauppaamaan..Tai älkää sittenkään ..tulee markkinoille liikaa mustikkaa ja hinta laskee....

        Kuinkahan paljon nimimerkki marjakarhu valehtelee? En usko sinua ollenkaan.


      • marjakarhu
        Marjakettu kirjoitti:

        Kuinkahan paljon nimimerkki marjakarhu valehtelee? En usko sinua ollenkaan.

        Poimittua määrää en tarkasti laskenut voi olla että 600 kg ei ihan tullut täyteen ,mutta tienestiä tuli yli 1500 € .parhaina päivinä marjaa tuli n 85 kg (12 tuntia),Vaimo on muuten Thai jos ihmettelet määrää ,mutta suomalainenhan poimii vielä enemmän ,isompi ja riskimpi kun on......Itse en kyllä moiseen pysty . Minulle on langennut mustikoiden kauppaajan rooli.ei tietenkään pakko ole uskoa..Se kuinka paljon saa myytyä riippuu hyvin paljon paikkakunnasta ja eteenkin omista myyntitaidoista....


      • poimin ja syön
        marjakarhu kirjoitti:

        Poimittua määrää en tarkasti laskenut voi olla että 600 kg ei ihan tullut täyteen ,mutta tienestiä tuli yli 1500 € .parhaina päivinä marjaa tuli n 85 kg (12 tuntia),Vaimo on muuten Thai jos ihmettelet määrää ,mutta suomalainenhan poimii vielä enemmän ,isompi ja riskimpi kun on......Itse en kyllä moiseen pysty . Minulle on langennut mustikoiden kauppaajan rooli.ei tietenkään pakko ole uskoa..Se kuinka paljon saa myytyä riippuu hyvin paljon paikkakunnasta ja eteenkin omista myyntitaidoista....

        Niinhän se on et laiskuus on suurin syy et marjat jää mettään. Oman osuuteni koetan tehä ja syön joka päivä marjoja joten vois vaikka työttömänä syödä pelkkii marjoja .Mut ku nyt on noita töitä niin poimin vain vapaapäivinä. Aikonaan äiti vei meitä neljää lasta pyörällä mettää ja istutti meijät viltin päälle ja ite poimi marjoja ja niin sitä elettiin iliman avustuksia vaikka tiukkaa oli.


      • juu
        marjakarhu kirjoitti:

        Poimittua määrää en tarkasti laskenut voi olla että 600 kg ei ihan tullut täyteen ,mutta tienestiä tuli yli 1500 € .parhaina päivinä marjaa tuli n 85 kg (12 tuntia),Vaimo on muuten Thai jos ihmettelet määrää ,mutta suomalainenhan poimii vielä enemmän ,isompi ja riskimpi kun on......Itse en kyllä moiseen pysty . Minulle on langennut mustikoiden kauppaajan rooli.ei tietenkään pakko ole uskoa..Se kuinka paljon saa myytyä riippuu hyvin paljon paikkakunnasta ja eteenkin omista myyntitaidoista....

        No thaimaalaisethan on vikkeliä keräämään. Mansikkatiloillekin otetaan mieluummin heitä, kun ei tarvii maksaa niin paljoa ja ovat nopeita.

        Suomesta tuleekin pian puoliksi thaimaa, kun niitä pikkulikkoja tuodaan tänne töihin - ja sitten joku paperityömies tai vastaava nai ne.... ;)

        No, eivätpä jää mustikat metsään!


      • businesman
        juu kirjoitti:

        No thaimaalaisethan on vikkeliä keräämään. Mansikkatiloillekin otetaan mieluummin heitä, kun ei tarvii maksaa niin paljoa ja ovat nopeita.

        Suomesta tuleekin pian puoliksi thaimaa, kun niitä pikkulikkoja tuodaan tänne töihin - ja sitten joku paperityömies tai vastaava nai ne.... ;)

        No, eivätpä jää mustikat metsään!

        Taitaa tulla vähän myöhässä kun jo kohta lumetkin maassa mutta ensi kesää silmällä pitäen. Euroopassa on tänä vunna alkanut oikea mustikka-buumi, http://www.finfood.fi/finfood/finnfoo1.nsf/769262256941503d422562c3006a05b8/5a7775d5a1d11533c225700a0032e733?OpenDocument , italiasta raportoidaan tuoreesta mustikasta jopa 48 euron kilohintoja !!!


      • poimija

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1878
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1782
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1271
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1152
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1085
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1031
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe