Istuttelin keväällä suojaiselle terassin reunalle Flammentanz köynnösruusua.Kasvu on ollut huikean nopeaa ja kukintakin oli erittäin runsas. Olen aloittanut nyt kukinnan jälkeen varovasti syyslannotuksen, mutta talvehtimisen onnistuminen askarruttaa, onko kenelläkään
kokemusta lajikkeen talvensuojauksesta, hyviä vinkkejä? asun II-alueella ja taimissa oli maininta että talvehtivat suojattuna ja kukinta edellisenvuoden versoilla.
Ruusut ovat istutettuina riviin ja versot ovat noin 2m pitkiä.Kokemuksia? Kiitos jo etukäteen
Köynnösruusu/talvensuojaus
5
9944
Vastaukset
- käyttävät
talvisuojana peitettä joka suojaa tuulelta. Toiset taivuttavat maahan ja siten lumen alle-lumi
on hyvä pakkasssuoja.
Katsopa Suomalaista Ruusukirjaa ohjeineen.- Mutta suojaa jäniksiltä
En ole suojannut ruusua mitenkään ja Flammentanz on talvehtinut hyvin II-alueella.
- ilry
Kuopion korkeudella menestynyt näillä konsteilla.Syksyllä myöhään kuivia puiten lehtiä haravoit pensaan juurelle.pakkaspeiteen voi kietaista ,ensi pakkasten tultuva.Lehtien putovamista turha jäädä odotelemaan.Jos on märkkä sykksy laita muovi huppu harson pääle ,ettei kasttu läpimäräksi.Anna olla harson kevällä pitkään paikalaan,otta pois vasta kun yö pakkaset hellitää.Harso toimii kasvihuoneen tavoin kun otat sen pois , uudet versot sattavat olla5-10cm pitkiä.Suojaa harson poiston jälkeen viellä pakkasia vastaan tavalisella harsolla.
- armas kuivas....
Pakkasethan sitä ei vie,mutta kevät aurinko kuivattaa varret.Kannattaa suojata auringolta pitkään ja kastella ,että pääsee alkuun.
- huhuilu
armas kuivas.... kirjoitti:
Pakkasethan sitä ei vie,mutta kevät aurinko kuivattaa varret.Kannattaa suojata auringolta pitkään ja kastella ,että pääsee alkuun.
Ostimme köynösruusun taimia mut on kylmää ja räntääsataa miten hoidamme ruusuja kun on ruukuissa sisällä ja miten kastelun laita vastaaa viestiini
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279