Raskausoireet loppuivat..

ihan yllättäen

Raskausviikkoja nyt jotain 8-9. En ole vielä käynyt neuvolassa. Pahoinvointi ja väsymys loppuivat viime viikolla ihan yllättäen. Oireita ehti olla noin viikon ajan. Aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointi on jatkunut rv 12 asti. Mitä tämä tarkoittaa? Voiko tarkoittaa keskenmenoa? Vuotoa ei ole ollut.

Kertokaa kokemuksia! Onko raskausoireet loppuneet yllättäen ja myöhemmin todettu keskenmeno?

10

38369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmas raskaus

Hei! Itselläni on nyt raskausviikkoja 12. Parilla edellisellä kertaa pahoinvointi kesti yli 12 viikkoa, mutta nyt ei ole ollut pahoinvointia kuin 8 ekaa viikkoa. Uskoisin kaiken olevan kunnossa, mutta voithan varmistaa asian neuvolassa, ottavat kyllä pikaisesti vastaan kun kerrot mistä on kyse

• mama

Ikävä kertoa, mutta itselläni on ollut kaksi keskenmenoa ja molemmat ovat oirehtineet juuri noin. Juuri samoilla viikoilla pahoinvointi loppui yllättäen juuri alettuaan, ja molemmilla kerroilla kävi huonosti.

Testejä on turha uusia, koska ne saattavat edelleen näyttää positiivista. Mitään et oikeastaan voi edes tehdä, koska neuvolassakaan ei voida tehdä asialle mitään. Eiväthän ne siellä voi uskoa mihinkään musta tuntuu -fiilikseen, eikä aikaa ultraan saa tuosta vaan.

Yksityisellä olisi ultrassa nähty heti ettei sydän enää syki. Kävinkin yksityisellä lääkärillä siitä syystä että epäilen keskenmenoa. Sanoivat että tässä on lähete ultraan, joka maksaa reilut sata euroa lisää. En mennyt.

Toisella kertaa kun tiesin saman taas tapahtuneen, roikuin neuvolassa viikon ennenkuin antoivat ajan terveyskeskuksen ultraan sen viikon perjantaille. Aloin synnyttämään edellisenä iltana, joten perjantain ultrassa näkyi sitten vaan enää rippeet. Synnytys kesti kyllä vielä sen päivän iltaan saakka ja oli sitten ohi.

Näin siis meillä. Voihan tilanne olla parempikin, mutta kannattaa ehkä kuitenkin alkaa sopetua myös siihen ajatukseen että ehkä kaikki ei ole kunnossa.

• tosin

mulla ei muuta oiretta raskaudesta ollu ku et rinnat turvonnu ja pirun kipeet mut tänään ei enää ookkaan yhtään :( rv 7 0 ja pelottaa vietävästi.

• saman kokenut

Mulla eka merkki aamulla oli nimenomaan se, ettei rinnat enää olleetkaan "sairaan" kipeät... iltapäivällä alkoi armoton selkäkipu ja seuraavana aamuna verenvuoto kovien vatsakipujen kanssa. Yhdessä päivässä kaikki oli ohi, verenvuoto jatkui tosin 4 päivän ajan. Seuraavalla viikolla ultrassa todettiin, että kaikki on tullut ulos itsestään, eikä tarvetta jatkotoimenpiteille siis ole. Mulla oli tuolloin menossa vasta vko 6 0.

• tosin
        saman kokenut kirjoitti:

Mulla eka merkki aamulla oli nimenomaan se, ettei rinnat enää olleetkaan "sairaan" kipeät... iltapäivällä alkoi armoton selkäkipu ja seuraavana aamuna verenvuoto kovien vatsakipujen kanssa. Yhdessä päivässä kaikki oli ohi, verenvuoto jatkui tosin 4 päivän ajan. Seuraavalla viikolla ultrassa todettiin, että kaikki on tullut ulos itsestään, eikä tarvetta jatkotoimenpiteille siis ole. Mulla oli tuolloin menossa vasta vko 6 0.

nyt rv 8 1 ja rinnat on taas kipeytyny, olivat melkeen viikon ihan normaalit ja sit taas tulivat kipeeksi. Samoin pahoinvointi heitelly et välil kamala olo ja väsymys ja sit taas ei mitään. Pelästyin pahoin kun raskaus oireet loppu tuolloin viikon 7 alussa mutta palasivat sit nyt taas :)vaik vittumaistahan se on oksennella.

• tosin
        saman kokenut kirjoitti:

Raskaus oireet jojoilee mulla rinnat taas kipeet ja paisuneet ja viikko sit olivat ihan normaaliksi palautuneet. Pahoinvointi ja väsymys myös jojoilee.

• hätää

mulla raskausoireet vaihteli alussa ihan miten sattu ja välillä ei tuntunu sitten mitään, kaikki oli kuitenkin ok. Eli ota vaan iisisti jos ei vuotoa tai kipua ole

• Enkeli

Mulla jatkui pahoinvointi ja väsymys, vaikka raskaus oli mennyt kesken pari vk sitten. Mitään vuotoa ei myöskään ollut. Sanoivat tätä "keskeytyneeksi keskenmenoksi".

• *äippä*

Olen kokenut tuulimunaraskauden, jossa raskausoireet alusta lähtien olivat voimakkaat, pahoinvointia, rinnat tosi arat ja sellaiset kireät sekä valtava väsymys.
      Oireet loppuivat yhtäkkiä ehkä vkolla 7-9.
      Parhaiten muistan rintojen yhtäkillisen pehmenemisen ja palautumisen tavallisen "löllöiksi".
      Veristä vuotoa mulla oli ollut n. vkolla 5 yhtenä iltana ja myös kovaa maha- ja selkäkipua, mutta sit ne loppuivat.
      Tuulimuna todettiin vasta vkolla 13 ultraäänessä mutta tod.näköisesti oli mennyt kesken jo silloin vkolla 4-5.

Nyt olen uudelleen raskaana ja ultrassakin on käyty, joten tällä kertaa ei ole kyseessä tuulimuna. Silti noilla alkuviikoilla mulla oireet hävisivät samaan tyyliin: ensin rinnat aristivat ja sitten se loppui. Viikon kuluttua ne sitten taas aristivat jne. tällaisi jojo-oireita on siis ollut ihan oikeassa raskaudessakin.

Jos kovasti epäilyttää ja huolestuttaa, suosittelen käyntiä yksityisellä ultrassa. Elimistön jatkuva alitajuntainen stressitila ei tee hyvää pikkuiselle, jos se on vatsassa :)

• lentoska

voi olla niin ikävä juttu.itsellänion käynyt ensimmäisestä raskaudesta niin että pahoinvointi loppui kuin seinään ja keskenmeno alkoi.no se siitä nyt mulla on kolme iloista pikkuihmistä.4v,3v ja 1v.älä lannistu vaan heti uudestaan jos on käynyt niin ikävästi. onnea teille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3240
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1640
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1482
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1399
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      159
      1265
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1198
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1029
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      51
      838
    Aihe