Onko Kauna kamala?

Pelkuri

Sain tässä tutulta lainaksi Kauna -elokuvan ilman että edes pyysin sitä. Mutta olen semmoinen jänishousu kauhufilmien kanssa että en tiedä uskaltaisiko sitä katsoa, mutta nyt tuntuu jotenkin että se on velvollisuus katsoa kun kerran lainassa on. Kärsin nimittäin nykyäänkin (olen 21v) paria pikku traumaa Manaaja elokuvasta. Eniten minä pelkään juuri kaikenlaisia kauhuelokuvia joissa on henkiä sun muita pahoja "näkymättömiä" mörköjä. Pelkään nimenomaan etenkin silloin jos lapsia käytetään kauhujutuissa, lapsissa on sitä jotakin.

Mutta silti minulla on sellainen kakaramainen "pakko nähdä vaikka pelottaa" olo. Tiedän että kauhufilmien katsominen ei minulle ole kovin tervettä kun mun mielikuvitus alkaa laukkaamaan niin että huh huh.

Ainoastaan splatteri tyyliset jutut ei pelota yhtään, mutta nämä henki jutut, ugh...

Kauhee vellihousu mä....

16

1513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

      Olen kateellinen kyvyllesi! Muistan miten lapsena sitä pelkäsi kaikkia kauhuleffoja ihan sairaasti, mutta niitä oli vain pakko katsoa! Nyt aikuisena ei saa leffoista enää mitään säväreitä!

    • dfhdfghdf

      Jos kerran pystyt pelkäämään vielä aikuisena, niin ilman muuta katsot sen. Siksihän se on tehty että sitä pelätään. Pelokkaana olet etuoikeutettu, minä en ainakaan saanut siitä mitään säväreitä vaikka kuinka katsoin keskellä yötä.

    • Pelkuri

      Heh, aika jännä. Olen saanut ihan samanlaista palautetta serkultanikin. Hänkin sanoi että olen erittäin etuoikeutettu.

      Hän vertasi tilannetta silleen, että häntä harmittaa se kun hänellä on niin kova viinapää että hän ei tule känniin sitten mitenkään, mutta on kateellinen niille joilla on heikko viinapää. Ne joilla on heikko viinapää tulevat känniin nopeammin ja halvemmalla, mutta serkkuni pitää ostaa montakin pulloa että pääsee pikku humalaankaan. Sitä en sitten tiedä miksi sitä känniin edes haluaa, mutta minä kun en juokkaan.

      Eli minulla taas ei ole sitten kauhuelokuvista puhuttaessa "kovaa kauhupäätä", vaan alan pelkäämään ihan pienestäkin.

      Kai minä sitten olen etuoikeutettu. Mutta jotenkin "hävettää" kun pelkään vieläkin kauhuelokuvia tällä iällä. 12v pikkuveljenikin katsoo kauhuelokuvia ilman pelkoja, kun isoveikka taas kyyhöttää sohvan takana kirkuen kuin tyttö... Kun mulla on vieläkin sellainen pikkukakaramainen olo että pakko katsoa vaikka pelottaa.

    • Baxter

      Kato jonkun kivan mimmin kanssa. Voi olla että se tykkääkin kun mies osoittaa omaa herkkää puoltaan. Plus että pelkoreaktio on helppo valjastaa lähestymisyritykseksi ;D

    • Morsian06

      Jos olet ns. "jänishousu" niinkuin itse totesit ja omaat vilkkaan mielikuvituksen ja jos kerran manaajakin jo sai sinut "ylikierroksille", niin enpä tiedä kannattaako katsoa tätäkään...

      Itse oon ihan hirveä kauhuleffafriikki, mutta kamalampaa en muista koskaan nähneeni.
      Kaunasta tulin lähes hysteeriseksi.
      Se on PELOTTAVA. Ja juuri siksi, että se on niin sairas. Enpä paremmin osaa kuvailla.. Hyi!

      Uniin se ainakin tuli mulla. Vielä neljännenkin katsomiskerran jälkeen näin unta, että se ryömi meidän makuuhuoneen nurkan takaa mun sänkyä kohti... Juu, se on varmaan ihmisestä kiinni.
      Toiset pitää sitä leffaa ihan typeränä, mutta muhun se ainakin vaikutti.

      • Morsian06

        ..unohdin kirjoittaa äskeisestä viestistäni, että yhdyn ehdottomasti siihen, joka tossa edellä kirjoitti että pelkäämistä vartenhan se on tehtykin.

        Eli katso ihmeessä! Elokuvahan se vain on. Tarkoitin tuolla "empä tiedä kannattaako katsoa" vain sitä, että jos todella tuntuu että pää sekoaa kun pelottaa niin lujaa, niin ei se varmaan sitte terveeellistä oo.

        Mutta tavallinen pelko, se on hauskaa! Sen vuoksi rakastankin kauhua niin paljon! Ja toisaalta taas vihaan..

        Kaunan jälkeen muuten tulin ihan vainoharhaiseksi muutoinkin. Hih! Mutta hei, se on ohimenevää!

        Ja ai niin, kato se pimeässä!

        Sitäpaitsi voihan olla, ettet pidä sitä leffaa minään tai ettei se ookkaan sun mielestä pelottava. Meitä kun on niin moneen junaan! :)

        Kerrohan sitten kun oot katsonut, että mitä mieltä olit! :)


      • Pelkuri
        Morsian06 kirjoitti:

        ..unohdin kirjoittaa äskeisestä viestistäni, että yhdyn ehdottomasti siihen, joka tossa edellä kirjoitti että pelkäämistä vartenhan se on tehtykin.

        Eli katso ihmeessä! Elokuvahan se vain on. Tarkoitin tuolla "empä tiedä kannattaako katsoa" vain sitä, että jos todella tuntuu että pää sekoaa kun pelottaa niin lujaa, niin ei se varmaan sitte terveeellistä oo.

        Mutta tavallinen pelko, se on hauskaa! Sen vuoksi rakastankin kauhua niin paljon! Ja toisaalta taas vihaan..

        Kaunan jälkeen muuten tulin ihan vainoharhaiseksi muutoinkin. Hih! Mutta hei, se on ohimenevää!

        Ja ai niin, kato se pimeässä!

        Sitäpaitsi voihan olla, ettet pidä sitä leffaa minään tai ettei se ookkaan sun mielestä pelottava. Meitä kun on niin moneen junaan! :)

        Kerrohan sitten kun oot katsonut, että mitä mieltä olit! :)

        Jos saan itseäni niskasta kiinni niin aion katsoa sen tänään, yöllä. Mutta jos en uskalla niin taidan jättää sen huomiseen päivään. Huh, puistattaa jo pelkästään tuo kansikuva tuossa elokuvan kannessa...

        Joo siis en minä usko että minulta ihan "pää sekoaa", minusta tuntuu että se on sitä "tervettä" pelkoa.

        Häiristee etenkin kun mulla on niin sairaan vilkas mielikuvitus että nukkumisesta ei varmaan tule aikoihin mitään kun kuvittelen jatkuvasti jotakin aivan älytöntä.

        Mikähän ihmeen himo on katsoa jotakin joka pelottaa? Ihmismieli on sitten kummallinen.


      • Pelkuri
        Pelkuri kirjoitti:

        Jos saan itseäni niskasta kiinni niin aion katsoa sen tänään, yöllä. Mutta jos en uskalla niin taidan jättää sen huomiseen päivään. Huh, puistattaa jo pelkästään tuo kansikuva tuossa elokuvan kannessa...

        Joo siis en minä usko että minulta ihan "pää sekoaa", minusta tuntuu että se on sitä "tervettä" pelkoa.

        Häiristee etenkin kun mulla on niin sairaan vilkas mielikuvitus että nukkumisesta ei varmaan tule aikoihin mitään kun kuvittelen jatkuvasti jotakin aivan älytöntä.

        Mikähän ihmeen himo on katsoa jotakin joka pelottaa? Ihmismieli on sitten kummallinen.

        *SPOILEREITA, JOS ET OLE KATSONUT KAUNAA NIIN ÄLÄ LUE*

        Miks ihmeessä mun piti katsoa tuokin filmi... Katsoin sen filmin viimeyönä n. klo 3.00 yöllä. Ja siitä asti olen nyt ollut hereillä. Ei voi muuta kuin sanoa että oli mun mielestä pahempi kuin manaaja.

        Kaikki siinä filmissä oli kamalaa, se turvakamerakohtaus, leuaton muija, välähdys bussin lasissa (sitä en osannut odottaa!) mutta inhottavimmat kohtaukset olivat minusta se kun se tuli sieltä peiton alta ja etenkin se kun se valu niitä rappuja pitkin siinä lopussa valittaen!

        Nytten kokoajan ajattelen että kun menen nukkumaan niin jos raotan peittoani niin siellä on jotakin jota ei siellä pitäisi olla tai sitten se tulee ja ryömii pimeessä mun sängynviereen ja käy kimppuun. Tai se nousee mun sänkyyn jalkopäästä ja ryömii mun kimppuun.

        Olotila oli koko filmin ajan semmonen että mua kutitti nenään kokoajan ja olin ihan hiessä ja päälaessa hiukset nousi pystyyn ja kokoajan ajattelin että kohta tapahtuu jotakin kauheeta. Ja nyt sen jälkeen oon kokoajan kuulevinani jotakin epämääräistä ääntä. Pienikin narahus täällä niin mä olen kuin mikäkin hysteerinen. Hemmetti kun mun mielikuvitus taas laukkaa tuhatta ja sataa. Vaikka kuinka yritän loogisesti ajatella että "Se oli vain elokuva" niin ei se toimi.

        Mä en sitten ymmärrä miten te pystytte kattomaan noita juttuja ilman mitään jälki reaktioita. Itse näen varmasti painajaisia kun uskallan tästä mennä nukkumaan. Inhottavaa kun mä asun yksinään eikä ole ketään turvana.

        Miten ihmeessä tämä on muka etuoikeus. Että mä olen kauhea jänishousu.


      • Morsian 2006
        Pelkuri kirjoitti:

        *SPOILEREITA, JOS ET OLE KATSONUT KAUNAA NIIN ÄLÄ LUE*

        Miks ihmeessä mun piti katsoa tuokin filmi... Katsoin sen filmin viimeyönä n. klo 3.00 yöllä. Ja siitä asti olen nyt ollut hereillä. Ei voi muuta kuin sanoa että oli mun mielestä pahempi kuin manaaja.

        Kaikki siinä filmissä oli kamalaa, se turvakamerakohtaus, leuaton muija, välähdys bussin lasissa (sitä en osannut odottaa!) mutta inhottavimmat kohtaukset olivat minusta se kun se tuli sieltä peiton alta ja etenkin se kun se valu niitä rappuja pitkin siinä lopussa valittaen!

        Nytten kokoajan ajattelen että kun menen nukkumaan niin jos raotan peittoani niin siellä on jotakin jota ei siellä pitäisi olla tai sitten se tulee ja ryömii pimeessä mun sängynviereen ja käy kimppuun. Tai se nousee mun sänkyyn jalkopäästä ja ryömii mun kimppuun.

        Olotila oli koko filmin ajan semmonen että mua kutitti nenään kokoajan ja olin ihan hiessä ja päälaessa hiukset nousi pystyyn ja kokoajan ajattelin että kohta tapahtuu jotakin kauheeta. Ja nyt sen jälkeen oon kokoajan kuulevinani jotakin epämääräistä ääntä. Pienikin narahus täällä niin mä olen kuin mikäkin hysteerinen. Hemmetti kun mun mielikuvitus taas laukkaa tuhatta ja sataa. Vaikka kuinka yritän loogisesti ajatella että "Se oli vain elokuva" niin ei se toimi.

        Mä en sitten ymmärrä miten te pystytte kattomaan noita juttuja ilman mitään jälki reaktioita. Itse näen varmasti painajaisia kun uskallan tästä mennä nukkumaan. Inhottavaa kun mä asun yksinään eikä ole ketään turvana.

        Miten ihmeessä tämä on muka etuoikeus. Että mä olen kauhea jänishousu.

        Arvelinkin, että järkytyt katsottuasi filmin. Niin tein minäkin. Älä huoli, ei se "pitkätukka" ryömi peittosi alle eikä edes sun sänkyyn. Ainut, mikä siellä ryömii on sun mielikuvituksesi. :) Minä tiedän, kokemuksesta!

        Sekin auttaa, että katsot kasan hyviä komedioita. Siten pystyt hetkeksi aikaa unohtamaan Kaunan. :)
        Katsoin muuten "miten tehtiin kauna" ja kun näin, että se "pitkätukkakin" on vain ihan tavallinen nainen, joka on hyvin maskeerattu, niin en sen jälkeen enää ajatellut, että se ryömii mun peittoni alle tai portaita alas yläkerrasta! =)

        Pelottavaa kyllä, järjen uni siittää hirviöitä.
        Näin on Stephen King joskus sanonut.


      • jutttu_
        Pelkuri kirjoitti:

        *SPOILEREITA, JOS ET OLE KATSONUT KAUNAA NIIN ÄLÄ LUE*

        Miks ihmeessä mun piti katsoa tuokin filmi... Katsoin sen filmin viimeyönä n. klo 3.00 yöllä. Ja siitä asti olen nyt ollut hereillä. Ei voi muuta kuin sanoa että oli mun mielestä pahempi kuin manaaja.

        Kaikki siinä filmissä oli kamalaa, se turvakamerakohtaus, leuaton muija, välähdys bussin lasissa (sitä en osannut odottaa!) mutta inhottavimmat kohtaukset olivat minusta se kun se tuli sieltä peiton alta ja etenkin se kun se valu niitä rappuja pitkin siinä lopussa valittaen!

        Nytten kokoajan ajattelen että kun menen nukkumaan niin jos raotan peittoani niin siellä on jotakin jota ei siellä pitäisi olla tai sitten se tulee ja ryömii pimeessä mun sängynviereen ja käy kimppuun. Tai se nousee mun sänkyyn jalkopäästä ja ryömii mun kimppuun.

        Olotila oli koko filmin ajan semmonen että mua kutitti nenään kokoajan ja olin ihan hiessä ja päälaessa hiukset nousi pystyyn ja kokoajan ajattelin että kohta tapahtuu jotakin kauheeta. Ja nyt sen jälkeen oon kokoajan kuulevinani jotakin epämääräistä ääntä. Pienikin narahus täällä niin mä olen kuin mikäkin hysteerinen. Hemmetti kun mun mielikuvitus taas laukkaa tuhatta ja sataa. Vaikka kuinka yritän loogisesti ajatella että "Se oli vain elokuva" niin ei se toimi.

        Mä en sitten ymmärrä miten te pystytte kattomaan noita juttuja ilman mitään jälki reaktioita. Itse näen varmasti painajaisia kun uskallan tästä mennä nukkumaan. Inhottavaa kun mä asun yksinään eikä ole ketään turvana.

        Miten ihmeessä tämä on muka etuoikeus. Että mä olen kauhea jänishousu.

        Saisinpa minäkin tuollaisia kiksejä leffan katsomisesta! Usko pois, pelkosi on etuoikeus.

        Aion tässä lähiaikoina vilkaista läpi myös japanilaiset Kaunat, jos olisivat parempia kuin jenkkiversio. Ainakin Japanin Ringu hakkasi jenkit mennen tullen.

        Vielä kerran, sinulle ollaan kateellisia.


    • herra-järkevä

      en suosittele kaunaa sinulle.enkä myös suosittele seuraavia elokuvia sinulle.
      dolly dearest
      child,s play
      manaaja
      cannibal holocaust
      hohto
      boogeyman
      saw
      kauna
      kuolleiden aamunkoitto
      dog soldiers.kun et näitä leffoja kato niin uskon että et tuli mielisairaaksi.

    • alien

      ei kauna oo kauheen pelottava ja siinä on muuten lapsi ja se on siinä muhrhajaana tulee vähän vainoharhaiseksi.

    • xxxxx

      ...olen myös pelkuri!:D en voisi ikinä kuvitella katsovani sitä kaunaa edes porukalla,saati sitten illalla/yöllä yksin..enkä edes humalassa..:D
      olen siitä kyllä samaa mieltä mitä Morsian 2006 kirjoitti,et kun näkis vaikka nyt sen kaunan katsomisen jälkeen ne "oikeat" naiset ja muut näyttelijät,ja näkis miten ne meikataan,niin se auttais mua todella paljon,en pelkäisi varmaankaan enää yhtään niin paljon.
      Sama juttu kun näin Ringin,katoin sen yksin,ja pelkäsin saavani sydärin aina kun puhelin soi ja olin yksin kotona:) mut olisin vain tahtonut silloin nähdä sen tytön telkkarissa ihan omana itsenään vaik jossain haastattelussa,niin sitten olisin tuntenut oloni ehkä taas normaaliksi ja hiukan typeräksikin..:)typeräksi siksi koska eihän nyt kukaan tavallisia ihmisiä pelkää?

      • katsokaa

        monessa dvd:ssä on niitä pätkiä kohtauksista jotka on leikattu pois tai vaihtoehtoisia ym. ja näyttelijöiden haastatteluja bonusraidoilla, kannattaa katsoo niitä jos leffan jälkeen hirveesti pelottaa, palautuu todellisuustaju, että on vaan leffaa eikä tosielämää. ja kannattaa muutenkin leffan aikana miettiä että mitenkähän tuokin on tehty, ja anylysoida kriittisesti ja järjellä, niin ei tuu ihan kauhee olo jos on kovin herkkä pelkäämään. noi japanilaiset kauhuleffat on kyl tosi kauheita nykyää, toisaalta niissä on aina joku naishahmo tukka silmillä ja pitää ihme ääntä....


    • shit in the pants

      en suosittele katsomaan yksin tein sen itse niin ei tavinnut paljoa nukkua yöllä kun oma huonekin on ullakon alapuolella portaiden yläpäässä peittoakaan en uskaltanu laittaa päälle

    • 16vMasokisti

      En enää IKINÄ kato Kauna 3:ta! Oli niin järkyttävä leffa, et näin yks yö mun iPadin näytöllä jonku ihme naisen veren peitossa, mikä säikäytti mut pahanpäiväisesti... Onneks se tais olla vaa joku mun väsymys harha :'D mut ei enää ikinä. I. Ki. Nä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe