kimittäjät metsässä

tane

Menin kotometsääni tarkoituksella poimia mustikoita. Parkissa metsätiellä oli hieno musta iso henkilöauto. Auton ympäristössä kaikenlaista roskaa, muovipusseja ym. Kävelin eteenpäin ja näin puittenoksilla muoviriekaleita ikäänkuin tienviittoina. Vastaani tuli vietnamilainen pieni mies kantaen isoissa muovipusseissa mustikkasaalista, vaimo seurasi taempana samanlaisten kantamusten kanssa. Hän tervehti iloisesti, minä kanssa. Sitten sanoin heille että täällä Suomessa ei saa jättää roskia luontoon. Vietnamilainen meni synkän näköiseksi lähtien raahaamaan pusseja autoonsa.
Palasin samoja reittejä takaisin, hieno auto oli häipynyt, samoin roskat.

6

1199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuu noi

Ollaan vaimon (thai) käyty paljon marjassa. Aina on kaikki roskat viety pois ,mutta ei haluta mennä tanen metsään sinne kun ei ilmeisesti olla tervetulleita...Hyvä kuitenkin kun opetit tapoja .Joillakin aasialaisilla on tapana jättää roskat metsään..olen tosin havainnut samaa käytöstä suomalaisillakin....kerro missä metsä on niin osataan pysytellä pois...

• joo

Roskaajia varmaan löytyy samalla lailla suomalaisista kuin muunkinmaalaisista. Mutta ei siitä pidä loukkaantua, jos huomautetaan. Maassa maan tavalla.

Itse käyn paljon marjastamassa, mutta jostain syystä en saa roskia edes aikaiseksi. Kaikki tavara kun jää aina auton sisäpuolelle!!! No, vessapaperi on ainoa, mitä saattaa jäädä jonkin puun taa... ;)

• marjastaja
        joo kirjoitti:

Roskaajia varmaan löytyy samalla lailla suomalaisista kuin muunkinmaalaisista. Mutta ei siitä pidä loukkaantua, jos huomautetaan. Maassa maan tavalla.

Itse käyn paljon marjastamassa, mutta jostain syystä en saa roskia edes aikaiseksi. Kaikki tavara kun jää aina auton sisäpuolelle!!! No, vessapaperi on ainoa, mitä saattaa jäädä jonkin puun taa... ;)

banaaninkuoret jää kyllä metsään, samoin muu nopeasti maatuva. Muut roskat vien mennessäni. Tämän hetkisen elämäntilanteen takia joudun kiertämään paljon metsiä ja voin kertoa, että se on hyvät ihmiset uskomaton määrä, kuinka paljon sitä roskaa löytyy. Turha kuvitella, kun heittää pullon keskelle ei mitään, ettei sitä sieltä enää kukaan löytäisi. Olen löytänyt mitä uskomattomimmista paikoista kaikenlaisia tavaroita, tässä muutama esimerkki:

* koiran hauta
        * auton kaasutin
        * 200 litran tynnyreitä (aika tavallisia)
        * noin 50 kappaletta kuorma-auton renkaita (100*200 metrin alueelta)
        * lasi- ja muovipulloja
        * styroksin paloja ym. ym.

Muistakaa, kun heitätte roskan luontoon, että on aivan varma, että joku sen siellä näkee eikä se ole "Out of sight, out of mind" (Poissa näkyvistä, poissa mielestä.)

Jos on voimaa kantaa roska luontoon, niin kyllä on voimaa kantaa se poiskin sieltä!

• tane

tulkaa vaan koillismalle marjaan, ei Tane pane pahaksi, viisisataakiloa on jo myyty mustikkaa.

• poimimitrollaatori
        tane kirjoitti:

tulkaa vaan koillismalle marjaan, ei Tane pane pahaksi, viisisataakiloa on jo myyty mustikkaa.

Jos viisisataa kiloa olet kerännyt? Vai oliko sulla ne thaitytöt apuna? Katteeksi käy, enhän mie muuten ois vastannut....

Mutta kerro nyt toki salaisuutesi...

• ja mieskunto.
        poimimitrollaatori kirjoitti:

Jos viisisataa kiloa olet kerännyt? Vai oliko sulla ne thaitytöt apuna? Katteeksi käy, enhän mie muuten ois vastannut....

Mutta kerro nyt toki salaisuutesi...

Thaityttöset parantavat mieskuntoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1265
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      830
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe