sähköjohdon vaihto

pyykkikoneeseen

Hei

Minun pitäisi vaihtaa Electrolux WH500 merkkiseen pyykkikoneeseen sähköjohto. Kissa on purrut johdon poikki ja se siis pitäisi vaihtaa. Koneen takaa olen saanut muovisesta osasta ruuvit irti, mutta itsensä muovin irroittaminen tuottaa ongelmia. Jos sen saisin irti niin johdon vaihto olisi helppo homma. Neuvoja?

10

8550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seponseponseppo

Olipa siinä pirullinen katti.
      Mistä kohtaa se kaapeli on poikki...? Olisiko mahdollista vain katkaista vaan johto ja asentaa uusi pistotulppa vanhaan johtoon vai jäisikö johto tuolloin liian lyhyeksi?

Jos lähet sitä vaihtaa niin jätä kaapelin kevi johdin muita pidemmäksi jotta vikatilanteessa se irtoaisi viimeisenä.

• alkuper

Keskeltä meni puremaan eli liian lyhyeksi jää.
        Onko se kevi johdin tuo keltavihreä? Se on jo pitempi. Sain sellaisen vaihtojohdon jossa on "kaikki valmiina". Pitäisi vain saada jotenkin tuo muovi pois edestä, että pääsee työntämään johdot paikoilleen.

• seponseponseppo
        alkuper kirjoitti:

Keskeltä meni puremaan eli liian lyhyeksi jää.
        Onko se kevi johdin tuo keltavihreä? Se on jo pitempi. Sain sellaisen vaihtojohdon jossa on "kaikki valmiina". Pitäisi vain saada jotenkin tuo muovi pois edestä, että pääsee työntämään johdot paikoilleen.

Kevi = keltavihreä.

Tossa muovin irroituksessa on mahdotonta neuvoa kun ei ole silmiä siellä mutta voisit kysyä vaikka jostain noita koneita huoltavasta liikkeestä neuvoa että miten se muovi lähtee irti.

Voi olla että tarvitsee irroittaa joku toinen koneen pelti tai muovi ennen kuin se muovi lähtee irti tai jotain...

• as-keetti

uuteen johtoon maadoitettu "naaras" jatkopää.
      Katkaise vanha johto kissanpurema-kohdasta ja laita siihen maadoitettu pistotulppa.
      Ei tartte avata konetta.
      Ei ehkä kovin elegantti, mutta toimiva varma ratkaisu jonka minä tekisin tuossa tilanteessa.

• niimpäs

Kyllä, mutta jos kone on pesuhuoneessa, niin nuo jatkotöpselit vähän arveluttavat.

• RP 65

Oletan, että vedonpoistajassa on laitteen sisäpuolella painin, jota pihdeillä puristamalla (johtoa kohti) saat vedonpoistajan halkaisijan pienenemään ja siten vedonpoistajan irroitetuksi. Pujota uusi johto irralisen vedonpoistajan lävitse ja runno vedonpoistaja pellin reikään ulkoapäin työtämällä.

• as-keetti
        niimpäs kirjoitti:

Kyllä, mutta jos kone on pesuhuoneessa, niin nuo jatkotöpselit vähän arveluttavat.

jatkojohto kosteassa tilassa on vähän arvelluttava.
        Mutta turvallisempi kuin ihan tumpelon kytkennät koneen sisällä.

Jos johdontyngässä vähänkin mittaa, nostaa jatkopistokekohdan seinälle ylös ja teippaa päälle
        muovipussin niin eiköhän se.

Esteettinen seikka tietysti on ainakin naisväellä
        otettava huomioon ensisijaisesti.

• seponseponseppo
        as-keetti kirjoitti:

jatkojohto kosteassa tilassa on vähän arvelluttava.
        Mutta turvallisempi kuin ihan tumpelon kytkennät koneen sisällä.

Jos johdontyngässä vähänkin mittaa, nostaa jatkopistokekohdan seinälle ylös ja teippaa päälle
        muovipussin niin eiköhän se.

Esteettinen seikka tietysti on ainakin naisväellä
        otettava huomioon ensisijaisesti.

olisi tollanen ihan tuollaiseen tarkoitukseen ettei tarvitse muovipusseja viritellä.

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=35546&sivu=35546.htm&ryhmaid=100&SID=233612060513102691130

• jo hyvän

sään aikana että haaveilemasi työ ei ole ns. joka miehen sähkötyö! Sinä siis et saa tehdä sitä itse. Työ vaatii ammattipätevyyden omaavan asentajan siis vähintään S3 taso. Joitakin hommia pitää jättää tekemättä itse vaikka työ saatta vaikutaa helpolta. Olen nähnyt ammatissani näitä tälläisiä itse asennettuja johtojakin joissa kuitenkin on mennyt "jotain" pielleen = hengenvaara itselle ja muille!

• sss

mitä vakuutusmies sanoo omista asennuksista.
        Vahingon sattuessa vakuutusmiehet tutkivat kyllä
        mistä saisivat syyn olla maksamatta korvauksia. Eli luvanvarainen johdon vaihtaja ja kuitti talteen tehdystä työstä pitää myös vakuutukset voimassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1780
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe