kondylooma suussa?

pelokas

sain äsken kuulla että poikaystävälläni on kondylooma. Olemme seurustelleet vasta kuukauden, mutta koska seksiä on tullut harrastettua jonkin verran on tauti jo varmasti tarttunut minuun. Menen huomenna testeihin. Aloin miettimään että tuleeko suuseksin kautta kondylooma suuhun ja jos tulee niin tuleeko suuhunkin niitä näppyjä tai joitain muita oireita??? Ja jos se on suussa niin tarttuuko se suutelun kautta?? Kertokaa paremmin tietävät...

7

2102

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelko

Mäkin epäilen, että mulla on just tuo kondylooma. En tiedä, miten se oireilee suussa tai oireileeko ollenkaan. Mä kävin eilen testeissä koska olen varma, että joku tauti mulla on. Tuloksia en viel tiiä. Papakoe mul tehään kyl vasta ens viikolla.

Alapään oireet mulla viittaa kondyloomaan. Siks aattelin, et nää oireet mitä mul suussa on, ovat myös kondyloomaa. Mun ikenet on tosi omituiset, punaset ja verta tulee harjattaessa (saattaa olla tavallinen ientulehdus, paitsi että huolehdin suuhygieniasta hyvin ja tätä on jatkunut pitkään)

Lisäks mun ikeniä kutittaa välillä ja alaikenissä on joku ihmeellinen homma. Sitä on vaikeeta selittää. Ien on vähän niinkun kasvanut koholle. Siinä on sellanen patin tapainen. Ja sen vieressä on sellainen vaaleampi alue, mikä näyttää rakkulalta. Tämä ollut tässä puol vuotta. Siihen ei satu, mutta se näyttää tyhmältä. Ei oo kyl ihan normaalia.

En ole kyllä vielä lääkärille näyttänyt suutani, mut pitäis kyl varmaan.

Jos olette vasta kuukauden seurustelleet, ei sul välttist viel näy tuo kondy. Itämisaika oli muistaakseni hieman pitempi?

• Condyline

Voitte lakata pelkäämästä. Olen saanut kondyloomatartunnan v. 1984 eli olen sairastanut sitä yli 20 vuotta. Suuseksiä osattiin silloinkin harrastaa ja harrastetaan edelleen :) eikä se kyllä ole suuhun tarttunut.

Laihdutin joku aika sitten 10 kg hiilihydraatittomalla dieetillä ja kas kummaa, kondyloma palasi takaisin yli 20 vuoden jälkeen, peräaukon ympärille ilmestyi neljä kondyloomanäppyä. Ilmeisesti elimistön yleiskunto laski dieetin myötä niin rajusti, että kondylooma aktivoitui. Koko ajanhan se on ollut olemassa, ts. latentissa vaiheessa eli oireeton, mutta kumminkin olemassa, siitähän ei pääse ikinä eroon. No, ei muuta kuin lääkäriin ja Condyline-penslausainetta apteekista, sillä kun niitä muutaman kerran penslaan, niin pian ne ovat poissa.

Kondyloomatartunta on tutkimusten mukaan joka toisella suomalaisella, joten ei tarvitse olla häpeissään, ette ole ainoita. Tsemppiä teille!

• nickname
        Condyline kirjoitti:

Voitte lakata pelkäämästä. Olen saanut kondyloomatartunnan v. 1984 eli olen sairastanut sitä yli 20 vuotta. Suuseksiä osattiin silloinkin harrastaa ja harrastetaan edelleen :) eikä se kyllä ole suuhun tarttunut.

Laihdutin joku aika sitten 10 kg hiilihydraatittomalla dieetillä ja kas kummaa, kondyloma palasi takaisin yli 20 vuoden jälkeen, peräaukon ympärille ilmestyi neljä kondyloomanäppyä. Ilmeisesti elimistön yleiskunto laski dieetin myötä niin rajusti, että kondylooma aktivoitui. Koko ajanhan se on ollut olemassa, ts. latentissa vaiheessa eli oireeton, mutta kumminkin olemassa, siitähän ei pääse ikinä eroon. No, ei muuta kuin lääkäriin ja Condyline-penslausainetta apteekista, sillä kun niitä muutaman kerran penslaan, niin pian ne ovat poissa.

Kondyloomatartunta on tutkimusten mukaan joka toisella suomalaisella, joten ei tarvitse olla häpeissään, ette ole ainoita. Tsemppiä teille!

Olisin kiinnostunu tietää että maksavatko kondylooma lääkkeet ja tutkimukset sun kaikki muut? Jos maksaa ni osaisiko kukaan kertoa suunnilleen hintaa.. Olisin todella kiitollinen..

• molla
        nickname kirjoitti:

Olisin kiinnostunu tietää että maksavatko kondylooma lääkkeet ja tutkimukset sun kaikki muut? Jos maksaa ni osaisiko kukaan kertoa suunnilleen hintaa.. Olisin todella kiitollinen..

toi condyline penslauslääke maksaa joku 20 euroo ja siitä saa kelalta jotain alennusta..

• morkkispotilas
        Condyline kirjoitti:

onko niin, ettei se ikinä lähde elimistöstä pois, jos se on tullut? Enkö voi sekstailla ilman kortsua tartuttamatta kumppania? Voi Hemmetti.

• ....

On erittäin harvinaista että se tulee suuhun. Sinä joka puhuit punottavista verta vuotavista ikenistä ja rakkulasta ikenessä..sinulla on vain ientulehdus, ja rakkula voi olla afta, käytä hammaslankaa ja puhdista suutasi hyvin.

• pelko

Mä kyllä pidän suuhygieniastani erittäin hyvää huolta. Harjaan hampaat päivittäin kahdesti ja käytän hammaslankaa.

Tää rakkulan tapainen ikenessä ei mun mielestä ole kuitenkaan afta. Eikö aftat yleensä tule sisäposkeen ja mene pois parin viikon kuluessa? Tää on ollu mulla puol vuotta!

Toki mulla voi olla joku muukin sukupuolitauti. Kävin juuri testeissä, tuloksia en oo vielä saanu. Mul on mahdollista olla mikä tauti tahansa.

Osaako joku sanoa, miten joku muut sukupuolitauti sitten ilmenee suussa?? Jos kerta kondylooma ei suuhun tartu. Voi olla, et mul on klamydiakin..

Vai olisiko tämä ienhomma mulla vain sitä, että olen liian monen kanssa suudellut ja liian monet bakteerit suussa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe