Olen harkitsemassa auton vaihtoa. Omani saan myytyä suoraan ja seuraavaksi autoksi on kaksi vaihtoehtoa: Honda FR-V tai -20 - 03 vuoden Volvo V70.
Olen kuullut toinen toistaan surkeampia valituksia uusikoppaisten V70 volvojen kuskeilta, autojensa vikojen takia.
Antakaapas nyt elävää todistusta, kuinka asiat oikeasti on. Siis, ne, joilla on V70 tai joilla on ollut tai jos jonkun läheisellä sellainen on ja olette saaneet seurata tyytyväisyyttä/ tyytymättömyyttä.. läheltä..?
V70 ja paljon puhutut viat?
156
79392
Vastaukset
- ovat
Olen vierestä seurannut sukulaismiehen kamppailua Saksasta tuodun V70 -01 kanssa. Vikalista on ollut pitkä vaikkei autolla ole ajettu kuin 100tkm. Pahin juttu minusta oli kun edestä hajosi jotain ja etukulma putosi maahan pyörä poikittain alla. Hiljaisen nopeuden ansiosta henkilövahinkoja ei tällä kertaa tullut. Itse en uskaltaisi Volvoa ostaa vaikka niitä nykyään halvalla saakin.
- on meitä joka läh...
huono veto tuo Saksasta tuotu 1000tkm ajettu ja etukulma putosi, pitäsi oikeassa elämässä melkoista meteliä etukäteen, dorka.
- Ak seli
on meitä joka läh... kirjoitti:
huono veto tuo Saksasta tuotu 1000tkm ajettu ja etukulma putosi, pitäsi oikeassa elämässä melkoista meteliä etukäteen, dorka.
Vastaan vaikka onkin vanha juttu. Lahtelaisen marketin pihassa, liikkeelle lähdössä 240 volvon etukulma nitkahti kohti maata, minkäänlaista merkkiä tai ääntä etukäteen pitämättä, olin juuri ajanut n. 300km matkan, nivel-akseli poikki.
Lahden Autosalpassa ei korjaamopäällikkö ollut ikänään nähnyt katkennutta nivel-akselia, ainakin sanoi näin :) - ämis
Ak seli kirjoitti:
Vastaan vaikka onkin vanha juttu. Lahtelaisen marketin pihassa, liikkeelle lähdössä 240 volvon etukulma nitkahti kohti maata, minkäänlaista merkkiä tai ääntä etukäteen pitämättä, olin juuri ajanut n. 300km matkan, nivel-akseli poikki.
Lahden Autosalpassa ei korjaamopäällikkö ollut ikänään nähnyt katkennutta nivel-akselia, ainakin sanoi näin :)Hyvä provo yritä vielä voit ehkä onnistua paremmin,niin ja olen pahoillani kun räävistelen kuupassa heittää.
- puttra1
Ilmeisesti on ns. koiranluu pettänyt
- hmmmmmmm
Ak seli kirjoitti:
Vastaan vaikka onkin vanha juttu. Lahtelaisen marketin pihassa, liikkeelle lähdössä 240 volvon etukulma nitkahti kohti maata, minkäänlaista merkkiä tai ääntä etukäteen pitämättä, olin juuri ajanut n. 300km matkan, nivel-akseli poikki.
Lahden Autosalpassa ei korjaamopäällikkö ollut ikänään nähnyt katkennutta nivel-akselia, ainakin sanoi näin :)Nivel-akseli poikki.Mite se akseli tähän kuuluu, takavetoinen ja autoissa on krdaani-akseli.
- gubbjävel
puttra1 kirjoitti:
Ilmeisesti on ns. koiranluu pettänyt
No ei kai se etupää notkahda jos kallistuksenvakaimen nivel irtoaa? Ja toisaalta, auto mikä on kyseessä on ikivanha 240, viddu siitä on ruostunut jousijalasta alempi laatta rikki, ja jousi pärähtäny rengasta vasten, silloin se etupää alas lässähtää. Ai mist tiiän? Ko omasta romusta meni se motarilla, meni kyl rengaskin uusiksi. Mut siihen saa korjaus-sarjan ei tarvi ostaa koko helkutin jousijalkaa.
- rootsinko bubbe
gubbjävel kirjoitti:
No ei kai se etupää notkahda jos kallistuksenvakaimen nivel irtoaa? Ja toisaalta, auto mikä on kyseessä on ikivanha 240, viddu siitä on ruostunut jousijalasta alempi laatta rikki, ja jousi pärähtäny rengasta vasten, silloin se etupää alas lässähtää. Ai mist tiiän? Ko omasta romusta meni se motarilla, meni kyl rengaskin uusiksi. Mut siihen saa korjaus-sarjan ei tarvi ostaa koko helkutin jousijalkaa.
Jopa tempasit jutun häppäkupeli
- Kaverin_auto
Eipä ole tuulesta temmattua.
Jousen alakuppi voi ruostua ja käy just nuin.
Kaveri n autolee kävi niin onneks kaupunkissa. - huutistaa
Oma vika jos ostaa Saksasta "alle 100tkm" ajetun joka onkin oikeasti nähnyt tietä sen 300tkm.
- Anonyymi
Olisko ollu joku välijänä siällä? Yleensä kulutus osia pitää vaihtaa.
- Enska
V70-01-2,4T-autom-alle 100tkm:
Alusta täyttä moskaa, tiukkaa tekee että kestää 20tkm huoltovälin ilman että palikoita tarvitsee vaihtaa. Omaan koslaani vaihdettu koiranluita yhden kennelin viikkoannoksen verran ja kumien kanssa saa myös räplätä...ts niitä tukivarsien puslia. Pallonivelia ei vielä ole tarvinnut vaihtaa, vaikka ne kuulemma erityisen heikkoja noissa 01-malleissa ovatkin. Raidetangon päät ovat myös nopeasti kulahtavaa kulutustavaraa. Iskarit ovat ihme kyllä vielä melko hyvin tikissään...tosin takapään nivot paukkuvat tietyissä olosuhteissa, eikä se kyllä mielestäni pumppaa peräpäätä vaateriinkaan ajossa??!! Vaikka kaiken alustassa pitäisi olla ohjauskulmia myöten kunnossa, niin silti tahtoo olla nuljuamista,puoltamistaipumusta...ja mystisiä korin-ratin värähtelyitä??!!! (Pienenä vinkkinä Volvolle: voisitte ruveta neuvottelemaan alihankkija- Kariniemen kanssa, jotta alustan kananluiden asemasta voisitte ruveta käyttämään vahvennettuja kalkkunanluita)
Moottori sinällään on pelannut hienosti, ei syö öljyä ja bensakin kelpaa tehoihin nähden kohtuullisesti, mutta
Kaasuläppäkotelo on kertaalleen vaihdettu ja ihme kyllä jopa huoltosopimusasiakas sai tämän veloituksetta, mutta menihän siinä toki pari vuotta ennen kuin oireiden perusteellaa osuttiin oikeaan vialliseen osaan....ei ole kuulemma tyyppivika, vaikka jenkeissä haloo ko. asiasta on noussutkin.(tämän ei tosin pitäisi olla enää 02- mallista etiäpäin ongelma).
Automaattitoosalla oli puberteetti vaihdevuodet lähes 4-vuoden ajan...siis uudesta lähtien. Softalla yritettiin pariin otteeseen satunnaisia vaihtamishäikkiä poistaa, mutta lopullisen ratkaisun toi 80tkm öljyjen vaihto...nyt toimii kuin unelma.(lieneekö alunperin tipahtanut Nipponin pojalta sushin päältä riisinjyvä jonkun vettiilin tukkeeksi;)
Lämmityslaite elelee omaa elämäänsä. Aluksi toimii ihan OK, Lämpenee nopeasti ja pitää säädetyn lämpötilansa ihan hyvin, mutta sitten viisas Volle-tekoäly ottaa vallan ja päättää pukata kabiiniin kylmää tuutin täydeltä....eikä autossa ole kuulemma mitään vikaa, tai siis on, mutta Volvon keh-keh-kehitysoasto ei ole kuulemma keksinyt vielä ratkaisua siihen.
Ai niin vänkärinpuoleinen ikkunan nosto mekanismi ittuilee Ts. kertapainallus ei toimi, vaan noston jälkeen ikkuna laskeutuu välittömästi takaisin. Kertaluonteisista vioista voidaan mainita töötän soiminen hätävilkkujen tahtiin ovien sulkemisen yhteydessä...en tiennytkään että autossa oli varashälytin??!! Se miksi en ole vielä luopunut tuosta rieskasta on se että sen harvan kerran kun se on täysin kunnossaan, niin se on mitä mainioin kulkupeli. Kuskin valtakunnan ergonomia on huippua ja tilatkin ovat riittävät, vaikka isoksi autossa ei voi kehua muuta kuin kääntösädettä ja ylläpitokuluja. Auton huoltaminen/korjaaminen merkkiliikkeessä on sitten myös eräänlainen arpapeli sen suhteen mitä saavat kuntoon ja mitä särkevät.
Ja jos olet huoltosopimusautoa ostamassa, niin siihen vois siteerata edesmennyttä Hill Street Blues TV-sarjaa: "Lets be carefull out there"...eli tsekkaa tsekkaa ja kerran vielä tsekkaa, että kaikki sopimukseen kuuluvat työt on TODELLA tehty, ettei käy niin kuin minulle ja monelle muulle on käynyt!!!!- Nuuskamuikkunen09
Olipas hyvä selonteko volvon omistamisen autuudesta ja ihanuudesta kaikkine tuskineen päivineen. Kiitos Enska!
- nupaha
Onneksi omas V70II ole ollut moisia ongelmia. Mittarissa alkaa lähentyä toi maaginen 100tkm ja kaksi viikkoa sitten kävin katsastamassa auton eikä väljää paikka löytynyt, vaikka sanoin katsastusmiehelle, että katsoo sen etupään perusteellisesti, koska etupäästä kuului kolinaa. No kolinasta päästiin niinkin helposti eroon kuin pesemällä/huuhtelemalla toi jousikuppi alapäästä. Ei paljoa hiekkaa tullut, mutta näköjään riittävästi.
Autom.ilmastoinnin softapäivityksellä olen päässyt (hinta 30E), joten vähällä on päästy näköjään. Takaluukun lukon jouduin itse korjaamaan. Kustannus oli 0E. - Enska
nupaha kirjoitti:
Onneksi omas V70II ole ollut moisia ongelmia. Mittarissa alkaa lähentyä toi maaginen 100tkm ja kaksi viikkoa sitten kävin katsastamassa auton eikä väljää paikka löytynyt, vaikka sanoin katsastusmiehelle, että katsoo sen etupään perusteellisesti, koska etupäästä kuului kolinaa. No kolinasta päästiin niinkin helposti eroon kuin pesemällä/huuhtelemalla toi jousikuppi alapäästä. Ei paljoa hiekkaa tullut, mutta näköjään riittävästi.
Autom.ilmastoinnin softapäivityksellä olen päässyt (hinta 30E), joten vähällä on päästy näköjään. Takaluukun lukon jouduin itse korjaamaan. Kustannus oli 0E.Minullakin oli noi paukkuvat jouset riesana jostain 3tkm kohdalta alkaen ja sitä sai kärsiä jonnekin tuonne 40tkm asti kunnes kekkasivat laittaa ne puuttuvat letkun pätkän sinne alimmaisten jousikieppien väliin...tosin näidenkin jälkeen on hyvin harvoin paukkunut, mutta olen huomannut saman kuin sinä eli jousikuppien huuhtelu auttaa. Niin ja tuosta vikalistasta unohtui: Moottorin ylätukikumi ei kestä mitään, eli sama ...tanan vika kuin 850ssa...Kyllähän ne muistaakseni minullekin sen ilmastointisoftan päivittivät vai suunnittelivatko vain päivittävänsä, mutta ei siitä mitään hyötyä ollut, Kehottivat vaan kalibroimaan järjestelmän kääntämällä säätimiä ääriasennosta toiseen...tottahan se on lämpeneehän siinä pikkuhiljaa kroppa tuhannennen vemputuksen jälkeen. Ymmärtäishän sen ettei mikään kestä jos ajotyylini olisi: "karvanopat vaaterissa lippahattu nurinpäin silmillä", mutta kyrsiihän se jos autoa pitää kuin kukkaa kämmenellä ja huomaakin polttaneensä kätensä nokkoseen.
- Spruidu-Mies
Enska kirjoitti:
Minullakin oli noi paukkuvat jouset riesana jostain 3tkm kohdalta alkaen ja sitä sai kärsiä jonnekin tuonne 40tkm asti kunnes kekkasivat laittaa ne puuttuvat letkun pätkän sinne alimmaisten jousikieppien väliin...tosin näidenkin jälkeen on hyvin harvoin paukkunut, mutta olen huomannut saman kuin sinä eli jousikuppien huuhtelu auttaa. Niin ja tuosta vikalistasta unohtui: Moottorin ylätukikumi ei kestä mitään, eli sama ...tanan vika kuin 850ssa...Kyllähän ne muistaakseni minullekin sen ilmastointisoftan päivittivät vai suunnittelivatko vain päivittävänsä, mutta ei siitä mitään hyötyä ollut, Kehottivat vaan kalibroimaan järjestelmän kääntämällä säätimiä ääriasennosta toiseen...tottahan se on lämpeneehän siinä pikkuhiljaa kroppa tuhannennen vemputuksen jälkeen. Ymmärtäishän sen ettei mikään kestä jos ajotyylini olisi: "karvanopat vaaterissa lippahattu nurinpäin silmillä", mutta kyrsiihän se jos autoa pitää kuin kukkaa kämmenellä ja huomaakin polttaneensä kätensä nokkoseen.
miten tehdään, ei kai tartte huoltamolle asti viedä vaan voinee ruiskutella kivet/hiekat pois kotipihallakin ??
- Enska
Spruidu-Mies kirjoitti:
miten tehdään, ei kai tartte huoltamolle asti viedä vaan voinee ruiskutella kivet/hiekat pois kotipihallakin ??
Se on helppo homma, letkulla vaan reippaalla paineella hiekat pois kupin ja jousen välisistä sopukuista...ja niiden letkun pätkien lisääminenkin lähes yhtä helppo fixi. Noin 25cm Letkua jonka sisähalkaisija lähellä jousen paksuutta pujotetaan 1-2 alimman kierroksen väliin. Kannattaa tunkata ylös niin se alkupätkä lukittuu paremmin paikalleen. Ainakin minulla nuo kikat tepsi melko hyvin paukkeeseen joka syntyi mm. hidastemöykkyihin ajettaessa.
- V70**
Siinä on viesti joka on täyttä puppua alusta loppuun. Uskomatonta,että joku viitsii vaivautua noinkin pitkään provoon.
- tosi on, usko jo!
V70** kirjoitti:
Siinä on viesti joka on täyttä puppua alusta loppuun. Uskomatonta,että joku viitsii vaivautua noinkin pitkään provoon.
Ja koska ei ole vikoja, voidaan tämä keskustelupalsta, kuten myös volvo-foorumi lopettaa tarpeettomana provoiluna.
Ps. onko sinun V70 sattumalta myynnissä? - roknrolllll
saksan tuonti turkkilaiselta myyjältä?mittaria veivattu300 tkm taakspäin...
- volvoline
onneks on niin halpa auto että voikin jotain remppaa teettää. Enempi vituittais jos kyseessä olis jokin kaalliimpi auto.
- Anonyymi
Saab särky ei ongelmia.
Kaikki pelaa.
- V70 2.4
Itselläni on tämä uusi koppainen V70, joka on rekisteröity 12/2000. Ajanut olen nyt 138tkm eikä mitään tavallista poikkeavaa ole ilmennyt. Normaalit määräaikaishuollot on tehty, mutta eipä sitten muuta. Vielä olis tarkoitus muutama vuosi tällä autolla ajella.
- ajettu 180tkm
Tapahtunut tähän mennessä:
- vaihdettu tuo em. kaasuläppä
- vaihdettu etupyörän laakeri
- vaihdettu taakse jarrulevyt & -palat
- vaihdettu keskuslukkoyksikkö kuskin oveen
- totuteltu etupään kolinaan..
Aika yllättävän paljon noita kolinoita yms. vikoja on valmis antamaan anteeksi, kun auto muuten on mukava ajaa..
Seuraavaksi hankintalistalla:
- uusi tuulilasi
- BSR virisofta 140hp->188hp
.. ja jos rahaa jää yli niin ehkä jopa karvanopat.. - Volvisti
Omassa 104tkm eikä mitään muuta kuin määräaikaiset huollot.(vielä)
Auto D5 A Vm-02- isäntä
Tänään kävin katsastamassa ei huomautuksia,toki vasta 10kk/160tkm ajettu,auto ollut toistaseks
positiivinen yllätys S80 D5A
- V70
Olen ajanut autollani 1,5v ->115000km ei mitään ihmeelistä määräaikaishuoltoja on tehty koiranluut eteen. Olen ollut tyytyväinen autooni.
- V70T
Mulla on vuoden 01 v70 T saksasta tuotu,ajettu 165tkm ja kyllä vaan on mahtava auto!!!rauhallisella ajolla bensaa noin 10L satkul ja huollot maksaa aika paljon (molemmat tehdyt yli 700 egee kpl)Mutta laatu maksaa!jos ostat niin selvitä onko tuulettaja vaihdettu!!Siitä oli takaisin kutsu kamppanja viime vuonna ,mut julkisesti siitä ei paljon puhuttu,sisäpiirin tietoa???selvittivät kyllä ja vaihtoivatkin kun rupesin rutisemaan.Onko muilla kokemuksia kyseisestä asiasta,monellako on vaihdettu??
- Skippa
Mulla siis -01 V70, manuaali ja 140hv. Mittarissa on nyt n. 240tkm.
Ajettavuudellaan kyllä hakkaa 6-0 monet pelit. Ergonomia on tosiaan kunnossa. Älä sinä "minä autoilija" pidä edes vaihtoehtona tuota Hondaa. Tai mikä minä olen sitä sanomaan, mutta kuitenkin ;)
Kolme vuotta on omaa kokemusta kertynyt tästä autosta ja voin vilpittömästi suositella. Suomen Volvo-auto on hoitanut kampanjaluonteisesti kuntoon tähänastiset ongelmat, ja kaikki on hoitunut määräaikaishuoltojen yhteydessä.
Vanhempi ja enempikin ajettu V70 on kyllä mielestäni turvallinen ostos, koska esim. vm. -00 tai -01-malliseen autoon on varmasti Volvon toimesta hoidettu kaikki ns. lastentaudit kuntoon. Ja tämän asian voi tarkistaa Volvolta. Auton huolto- ja korjaushistoria tallennetaan tarkasti. (En tiedä, miten sitten vaikkapa Saksasta tuodut Volvot??)
Eli turvallinen ja luottavaisin mielin tehty kauppa V70:stä syntyy, kun ostat auton, jonka historia tunnetaan. Jätä kauppaan huoltokirjattomat ja muutenkin epäilyttävät tapaukset, varsinkin jos et huolia halua. Niitä 'historiattomia' näyttäisi nyt olevan enemmänkin markkinoilla (jostain syystä).
Volvo ei siis tietenkään (valitettavasti) ole täydellinen auto. Mikäpä olisi...
Etupään kolinat on tunnettu vika Volvoissa, niistä on toisinaan hyvin hankala päästä kokonaan eroon. Kolahduksia tulee lähinnä teräviin monttuihin ajaessa. Joku pääsi kolinoista eroon huuhtelemalla sorat etutuennasta, voisi ehkä kokeillakin...
V70 on melkoinen järkäle, joten se syö kyllä soppaa. Mutta vastapainoksi on melkoisen makea ajettava maantiellä. Erittäin hyvä äänieristys moottori- ja rengasmelulta, hyvä ergonomia, super-tyylikäs muotoilu niin sisältä kuin päältäkin. (Tosin tämä 5-pyttyinen kone kyllä voisi kuulua vähän paremmin sisälle, on se NIIN HIENO ääni, siihen ei kyllästy koskaan!) Hyvät tilat ja tietty turvallisuus. Siinä omat kriteerit autolle.- 2.4T-01
Auto ex-Volvon leasingauto Saksasta, ostin sen 100 tkm ajettuna. Vaihtaa on tarvinnut tällä välillä pallonivel ja pyöränlaakeri, hintaa yhteensä n.200€ vaihdettuna (ei Volvolla). Takaoven ovikytkin temppuilee talvella. Automaatti vaihtaa kylmänä nykäisten 2-3 mutta en ole tehnyt asialle mitään, tuntuu olevan yleinen ilmiö. Softapäivitystä vois kokeilla ja öljyt ajattelin vaihdattaa 160 tkm:ssä. Oikea etuiskari kolisee kuopissa joten se alkanee olla vaihtokunnossa. Eli jotain normaalia kuluvaa osaa pitää näillä kilometreillä olla valmis silloin tällöin vaihtamaan. Auto on herkkä renkaiden tasapainotukselle, esim. pakkautuneen lumen tai kuran huomaa heti tärinänä.
Muuten kyyti maistuu, matkat ei rasita, potkua on hienosti, öljyä ei kulu ja bensaa alle 10 sataselle riippuen ajosta. Ei ruostu, on tilaa ja turvaa perheelle ja onhan siinä sellainen "paremman auton tuntu"...On vastannut odotuksia, samalla rahalla ei saa kuin uuden Golfin- mieluummin tämä ! - nupaha
2.4T-01 kirjoitti:
Auto ex-Volvon leasingauto Saksasta, ostin sen 100 tkm ajettuna. Vaihtaa on tarvinnut tällä välillä pallonivel ja pyöränlaakeri, hintaa yhteensä n.200€ vaihdettuna (ei Volvolla). Takaoven ovikytkin temppuilee talvella. Automaatti vaihtaa kylmänä nykäisten 2-3 mutta en ole tehnyt asialle mitään, tuntuu olevan yleinen ilmiö. Softapäivitystä vois kokeilla ja öljyt ajattelin vaihdattaa 160 tkm:ssä. Oikea etuiskari kolisee kuopissa joten se alkanee olla vaihtokunnossa. Eli jotain normaalia kuluvaa osaa pitää näillä kilometreillä olla valmis silloin tällöin vaihtamaan. Auto on herkkä renkaiden tasapainotukselle, esim. pakkautuneen lumen tai kuran huomaa heti tärinänä.
Muuten kyyti maistuu, matkat ei rasita, potkua on hienosti, öljyä ei kulu ja bensaa alle 10 sataselle riippuen ajosta. Ei ruostu, on tilaa ja turvaa perheelle ja onhan siinä sellainen "paremman auton tuntu"...On vastannut odotuksia, samalla rahalla ei saa kuin uuden Golfin- mieluummin tämä !tota jousikupin huuhtelua puutarhaletkulla tms sormilla vähä avittelet. Paremman tuloksen saa vielä, jos nostaa tunkilla pyörän ilmaan.
Mulla toimi toi.
Lisäksi jotkut ovat laittaneet jousen alapäähän kumiletkun pätkän alapäähän jottei pääse metalli metallia vasten kolahtamaan. Volvolla on saatavissa korjaussarjaakin tähän vaivaan. - Enska
2.4T-01 kirjoitti:
Auto ex-Volvon leasingauto Saksasta, ostin sen 100 tkm ajettuna. Vaihtaa on tarvinnut tällä välillä pallonivel ja pyöränlaakeri, hintaa yhteensä n.200€ vaihdettuna (ei Volvolla). Takaoven ovikytkin temppuilee talvella. Automaatti vaihtaa kylmänä nykäisten 2-3 mutta en ole tehnyt asialle mitään, tuntuu olevan yleinen ilmiö. Softapäivitystä vois kokeilla ja öljyt ajattelin vaihdattaa 160 tkm:ssä. Oikea etuiskari kolisee kuopissa joten se alkanee olla vaihtokunnossa. Eli jotain normaalia kuluvaa osaa pitää näillä kilometreillä olla valmis silloin tällöin vaihtamaan. Auto on herkkä renkaiden tasapainotukselle, esim. pakkautuneen lumen tai kuran huomaa heti tärinänä.
Muuten kyyti maistuu, matkat ei rasita, potkua on hienosti, öljyä ei kulu ja bensaa alle 10 sataselle riippuen ajosta. Ei ruostu, on tilaa ja turvaa perheelle ja onhan siinä sellainen "paremman auton tuntu"...On vastannut odotuksia, samalla rahalla ei saa kuin uuden Golfin- mieluummin tämä !tasapainotus, lumi ja moska vanteissa saa autoa tärisemään. Itse taistelin muutaman rengassarjan ja merkin kanssa ennen kuin sain epämääräisen satunnaisen tärinän edes siedettävälle tasolle. Renkaiden pienikin epäkeskeisyys tuntuu myös (hieno nimi soikeudelle) saavan aikaiseksi V70ssä(kin) ihan mukavia "viboja" ratissa ja ahterissa. Eli terveisiä vaan mm. eräälle NRVi-renkaita valmistavalle yhtiölle..
- vyj
Enska kirjoitti:
tasapainotus, lumi ja moska vanteissa saa autoa tärisemään. Itse taistelin muutaman rengassarjan ja merkin kanssa ennen kuin sain epämääräisen satunnaisen tärinän edes siedettävälle tasolle. Renkaiden pienikin epäkeskeisyys tuntuu myös (hieno nimi soikeudelle) saavan aikaiseksi V70ssä(kin) ihan mukavia "viboja" ratissa ja ahterissa. Eli terveisiä vaan mm. eräälle NRVi-renkaita valmistavalle yhtiölle..
tuntuu olevan volvon ominaisuus taas.. Omaan S60:een oli pakko hommata kunnon aluvanteet molempiin rengassetteihin, sellaiset että pääsee oikein huolella painepesurilla putsaan mömmöt sisäpinnoilta.. sen lisäks tasapainotus on tehtävä uusiks n. 7-10tkm välein. Ja pienikin lika vanteen sisäpinnalla tuntuu persauksessa heti :(
Eikä taida Conticaan tehdä sen pyöreämpiä kumeja kuin tuo NRVi tehdaskaan :) - nupaha
vyj kirjoitti:
tuntuu olevan volvon ominaisuus taas.. Omaan S60:een oli pakko hommata kunnon aluvanteet molempiin rengassetteihin, sellaiset että pääsee oikein huolella painepesurilla putsaan mömmöt sisäpinnoilta.. sen lisäks tasapainotus on tehtävä uusiks n. 7-10tkm välein. Ja pienikin lika vanteen sisäpinnalla tuntuu persauksessa heti :(
Eikä taida Conticaan tehdä sen pyöreämpiä kumeja kuin tuo NRVi tehdaskaan :)koska mä oon ollu tosi tyytyväinen noihin NRVi:hin Michelin Pilot Primacyjen jälkeen.
Toi ravistus on tuttu ongelma talvikeleillä, kun päivällä on suvikeli ja yöllä pakastaa niin suuri vaara on että pyörät ravistaa. Sanoivat rengasliikkeessä että tuumakoon kasvattaminen 15"=>16" auttais, kun jää enempi rakoa jarrusatuloiden ja vanteen väliin => vanne ei lämpiä niin helpopsti => lumi ei tartu niin helposti.
Enpä tiedä. Itsellä on niin hyvät 15" talvirenkaat, että pari talvea tule ajettua vielä noilla. Peltivanteet vaihtuu kyllä aluihin. Saas nähdä paraneeko vai huononeeko tilanne. - Enska
Enska kirjoitti:
tasapainotus, lumi ja moska vanteissa saa autoa tärisemään. Itse taistelin muutaman rengassarjan ja merkin kanssa ennen kuin sain epämääräisen satunnaisen tärinän edes siedettävälle tasolle. Renkaiden pienikin epäkeskeisyys tuntuu myös (hieno nimi soikeudelle) saavan aikaiseksi V70ssä(kin) ihan mukavia "viboja" ratissa ja ahterissa. Eli terveisiä vaan mm. eräälle NRVi-renkaita valmistavalle yhtiölle..
oli ensiasennusrenkaina Contin Ecot ja ne toimi kyllä ihan hyvin. Ehkä hieman uraherkät, mutta tärinäongelmaa ei niissä ollut. En tiedä kuka viisas osais kertoa mikä rengasmerkki, malli ja nopeusluokka pelaa parhaiten noissa V70, S60 malleissa, käy lompakon päälle ruveta jokaista testaamaan. V70 saa myös sellaiset kuraohjaimet sinne takatukivarsien yhteyteen. Niiden pitäisi ohjata suurin osa kurasta vanteiden ohi. En ole varma käykö sama ohjain myös S60 koppaan. Läpät maksoi muistaakseni alle 10€ kpl
- vt70
Enska kirjoitti:
oli ensiasennusrenkaina Contin Ecot ja ne toimi kyllä ihan hyvin. Ehkä hieman uraherkät, mutta tärinäongelmaa ei niissä ollut. En tiedä kuka viisas osais kertoa mikä rengasmerkki, malli ja nopeusluokka pelaa parhaiten noissa V70, S60 malleissa, käy lompakon päälle ruveta jokaista testaamaan. V70 saa myös sellaiset kuraohjaimet sinne takatukivarsien yhteyteen. Niiden pitäisi ohjata suurin osa kurasta vanteiden ohi. En ole varma käykö sama ohjain myös S60 koppaan. Läpät maksoi muistaakseni alle 10€ kpl
Laitoin Nokian Z renkaat 205/55R16, käyttäytyy nätisti. En suosittele isompaa tuumakokoa, mutten pienempääkään. Kokemusta on noin 12 vuoden ajalta, jolloin olen myynyt ja myyn edelleenkin renkaita...Ko rengas ei ole ihan halvimmasta päästä, mutta kestää kulutusta, on pieniääninen ja hyvä myös vesikelillä. Eilenkin ajoin lähes kaatosateessa moottoritietä 120-125 km/h, eikä liirtoa ilmennyt. Tosin tuossa vauhdissa pitää kaikilla merkeillä jo katsoa, ettei joudu vahingossakaan ajouriin, sillä silloin lähtee varmasti...
- 195/65/15
vt70 kirjoitti:
Laitoin Nokian Z renkaat 205/55R16, käyttäytyy nätisti. En suosittele isompaa tuumakokoa, mutten pienempääkään. Kokemusta on noin 12 vuoden ajalta, jolloin olen myynyt ja myyn edelleenkin renkaita...Ko rengas ei ole ihan halvimmasta päästä, mutta kestää kulutusta, on pieniääninen ja hyvä myös vesikelillä. Eilenkin ajoin lähes kaatosateessa moottoritietä 120-125 km/h, eikä liirtoa ilmennyt. Tosin tuossa vauhdissa pitää kaikilla merkeillä jo katsoa, ettei joudu vahingossakaan ajouriin, sillä silloin lähtee varmasti...
eli V70:n normikoko, hiljaiset, ei vetele urissa, ei tärise eikä värise, toista kesää menee ja yhtään leveämpiä en kaipaile. Jos tuosta rengas vielä paranee niin mikähän olis merkki?
- v70
195/65/15 kirjoitti:
eli V70:n normikoko, hiljaiset, ei vetele urissa, ei tärise eikä värise, toista kesää menee ja yhtään leveämpiä en kaipaile. Jos tuosta rengas vielä paranee niin mikähän olis merkki?
Itsellä on molemmat valssit 15 ja 16 tuumaiset.
Tavalliseen ajoon 15" on V70:lle paras valinta - rengas on pehmeämpi ja hiljaisempi, ei niin uraherkkä ja kulutus on selvästi pienempi.
16" on omien kokemusten mukaan jo vikavalinnan puolella - saatikka vielä isommat. - 2.4 T
v70 kirjoitti:
Itsellä on molemmat valssit 15 ja 16 tuumaiset.
Tavalliseen ajoon 15" on V70:lle paras valinta - rengas on pehmeämpi ja hiljaisempi, ei niin uraherkkä ja kulutus on selvästi pienempi.
16" on omien kokemusten mukaan jo vikavalinnan puolella - saatikka vielä isommat.Ostin keväällä Good Year Excellencet, 205/55/16 H ja olen ollut niihin melko tyytyväinen. Melutaso on ainakin pienempi kuin ensiasennusrenkaissa jotka olivat W-luokan Conti Eco Contactit. Tärinäongelmaakaan ei ole näillä suuremmin ollut (silloin kun vanteet on puhtaat.) Ehkä lievästi uraherkät nämä on mutta ei haitaksi asti. Sateellakin saa huoletta ajella motarinopeuksia, ainakin nyt kun pintaa vielä on hyvin.
Syksyllä pitäis ostaa uudet talvirenkaat, nastat. Mikähän olis hyvä valinta? Continental on kai hiljainen. Nokialaisten laatu vähän epäilyttää, ainakin nämä edelliset HKPL 2:set puoltaa aika rankasti,liekö runko antanu periksi tai sitten ovat vaan niin kuluneet..
Kiitoksia tuosta jousikupin puhdistusvinkistä, pitää kokeilla onko kolinaan apua ! - v70
2.4 T kirjoitti:
Ostin keväällä Good Year Excellencet, 205/55/16 H ja olen ollut niihin melko tyytyväinen. Melutaso on ainakin pienempi kuin ensiasennusrenkaissa jotka olivat W-luokan Conti Eco Contactit. Tärinäongelmaakaan ei ole näillä suuremmin ollut (silloin kun vanteet on puhtaat.) Ehkä lievästi uraherkät nämä on mutta ei haitaksi asti. Sateellakin saa huoletta ajella motarinopeuksia, ainakin nyt kun pintaa vielä on hyvin.
Syksyllä pitäis ostaa uudet talvirenkaat, nastat. Mikähän olis hyvä valinta? Continental on kai hiljainen. Nokialaisten laatu vähän epäilyttää, ainakin nämä edelliset HKPL 2:set puoltaa aika rankasti,liekö runko antanu periksi tai sitten ovat vaan niin kuluneet..
Kiitoksia tuosta jousikupin puhdistusvinkistä, pitää kokeilla onko kolinaan apua !Vaikkei testeissä mikään menestys olekaan, niin Good Year tekee ajomukavuudeltaan huippurenkaita kesäkäyttöön. Tuppaavat vain kulumaan aika nopeasti.
Talvirenkaiksi Continental onnistui kehittämmään niin lerppukylkiset kumit, että ne ovat suorastaan pirun keksintö V70:een ... - nupaha
195/65/15 kirjoitti:
eli V70:n normikoko, hiljaiset, ei vetele urissa, ei tärise eikä värise, toista kesää menee ja yhtään leveämpiä en kaipaile. Jos tuosta rengas vielä paranee niin mikähän olis merkki?
keväällä Nokian NRVi 205/50/17" ja auto on mielestäni mukavampi ajaa. Matalemmat renkaat antaa V70:in löysähköön alustaan lisää tukevuutta/jämäkkyyttä. Kuluneiden Michelin Pilot Primacyjen jälkeen äänitasokin laski. Vanhaa kokoa olevia Michelinejä en enää huolisi takaisin.
- T5 -02
nupaha kirjoitti:
keväällä Nokian NRVi 205/50/17" ja auto on mielestäni mukavampi ajaa. Matalemmat renkaat antaa V70:in löysähköön alustaan lisää tukevuutta/jämäkkyyttä. Kuluneiden Michelin Pilot Primacyjen jälkeen äänitasokin laski. Vanhaa kokoa olevia Michelinejä en enää huolisi takaisin.
Edellisessä V70:ssä (170hv)oli 15" talvirenkaat ja ne olivat turhan "löysät". Nykyiset 16 mielestäni sopivimmat kooltaan myös kesärenkaiksi, nyt olosuhteiden vuoksi 17". 17" antaa luonnollisesti jämäkämmän ajettavuuden ja tarkemman tuntuman ohjaukseen, mukavuuden pudotessa ennen kaikkea äänitason noustessa karkealla asfaltilla. Vetelyä tai uraherkkyyttä isoomat renkaat eivät merkittävästi aiheuta.Tiedoksi 15 " vanteet eivät sovi ainakaan T5 mallii etujarrujen päälle käsittääksi sama homma pienpaineturboilla. Bilian mukaan esittelyautoistakin joudutaan korjaamaan alustoja kun koeajajat ajavat niillä kaikki korokkeet jne. täysillä. Iso massa tuhoaa alustaa noissa tilanteissa. Itsellä vaihdettu koiranluut n. 40 tkm:n kohdalla, joka vakiohomma lähes kaikissa nykyautoissa. Kaiken kaikkiaan erittäin hyvä, josta aiheutuu ongelma löytää mielekästä seuraavaa autoa kun maaginen satku lähestyy. Esim. kaikki sakut vastaavalla koolla, varusteilla ja suorituskyvyllä 80-90 teur. Ehkä pitää ajaa vaan toinen mokoma. Volvon kulutus painoon 1685 kg, tehoon 250 hv ja automaattiin nähden varsin kohtuullinen. Maantieajo 8,3 - 8,5 lja keskimäärin n. 10 l ja ei pelkällä pintakaasulla. Ylivoimaisesti huonoin puoli on Texasiin mitoitettu kääntösäde.
- 19+4=?
Juu,turvallinen on.Itsellä 2000-mallin classsic 2,4 bensa-automaatti,mittarissa 235tkm ja auto käy ja kukkuu kuin uutena.En todellakaan ole pettynyt autooni.Aina päässyt paikasta A paikkaan B.Matka-ajossa kulutus n.8l/100km.Auto edelleen tyylikäs verrattuna nykymuotoiluihin peltilehmiin.
Kuluvia osia vaihdettu,kuten pitääkin.Laatikko ja kone pelannut moitteettomasti.Öljyt kun vaihtaa ajallaan,niin ajelee maailman ääriin saakka.Suosittelen lämpimästi vanhemmankin Volvon hankkimista,kunhan tietää,että autosta pidetty huolta. - puupäät
Viides volvo mulla nyt v70 2001 onhan tuohon remonttia tehty etupään kolinat ottaa aivoon tukivarsia ja heloja vaihdettu. 270000 km mittarissa ei tarvi lisätä öljyjä . Hyvä tilava pirssi eikä RUOSTU...keskikulutus 8,3 ei paha isolle KAARALLE...SUOSITTELEN...
- Anonyymi
Sama suomeksi Saab!!!
- TuplanMaksi
Mulla 2001 V 70 tdi. Itse ajanut 200 tkm. Kaikkiaan kilometrejä 300 tkm.Toiminut mulla ihan ok. Kuka tykkää traktoreista kuka ei. Hyvä ajaa eikä kokoonsa nähden paljon kuluta.Kaikissa autoissa on vikoja ja jos volvosta ei mene kallistuksenvakaajan tankoja niin johan on ihme. Helppoja vaihtaa eikä ees kalliita . En voi autoa kyllä moittia. Mä tykkään.En ole mikään Volvo intoilija mutta mulle sopiva työkalu.
- 635437
tuli sellainen hommattua muutama vuosi sitten, oikein 2.5T. Kulkeehan se, ja on hyvä ajettava, mutta aina on joku vikavalo palamassa, muutakin sellaista sähkövikaa, bensatankin läpyskä, esim, toimii ja ei, ei kun väkisin auki, laitoin magneetin, pysyy sillä kiinni, ja avautuu käsin. Moottorin vikavalo, ajoituspumppu, "ehkä" eli ei siis varmaa korjaantuuko 800€:n rempasta, ja se toimii silti moitteettomasti.. pääsin siitä eroon, oli eka, ja vika volvo, toki oon jo 52v äijä, joten pian onkin rollaattorin aika... sekään ei tule olemaan volvo, vailla olis tehty missä. Jopa ryssä osaa sähköhommat paremmin kuin svamamman poijat.
- ser45
ja paska auto kaikenkaikkiaan! Eipä uus koppasia V70 paljoo näe? edes taxissa?
- Ex.Volvisti
ser45 kirjoitti:
ja paska auto kaikenkaikkiaan! Eipä uus koppasia V70 paljoo näe? edes taxissa?
Totta höpötöt. mäkin vaihoin seitenkymppiseni(2006) Toyota Yarikseen, nyt on premiumkyytiä, naapurit ainakin ovat alkaneet taas tervehtimään.
- Ex Mersu kuski
Oon katellu tollasta 01-02 V70 dieseliä automaatilla. Minkä verstaan valmistama automaatti näissä on ja miten ne ovat kestäneet? Toinen kysymys on, että kannattako ostaa 130 vai 160 hummanen? Vai onko niillä mitään eroa, tietysti tehoja lukuun ottamatta?
Koskeeko nämä myös ns "I-koppasta" vm 1996-2000? Hankin kolaroidun V70 STW 2.5 TDI-Automaatin, josta olisi tarkoitus tehdä käyttöauto.
rahti4193 kirjoitti:
Koskeeko nämä myös ns "I-koppasta" vm 1996-2000? Hankin kolaroidun V70 STW 2.5 TDI-Automaatin, josta olisi tarkoitus tehdä käyttöauto.
Mittariin on nyt kertynyt "omia" kilometrejä n. 12tkm, mittarilukema on n. 453tkm.
Ainoa "vika" mikä on tullut vastaan on Häiriö moottorinohjaus elektroniikassa-valon syttyminen ja sammuminen "oman mielen mukaan"! Vikakoodin lukija ilmoitti viaksi: Jarruvalo-kytkimen käänteinen toiminta/epälooginen signaali, asentajahan hyökkäsi heti auton takaa katsomaan ja totesi: eihän täällä jarruvalot pala, toimiiko ne edes. Ja toimii ne...
- V70-06
Osta pois vaan seitenkymppinen, kyllä normaali ihminen sen kanssa pärjää, nämä itkijät ovat sitten asia erikseen, kun mikään ei sais maksaa mitään, autoilu ei vaan yksinkertaisesti ole ilmaista tänä päivänä.
- Normaali ihminen
Itku meinasi tullakin kun kuulin mitä maksaa korjata V 70 D5 polttoainetankki. Tankillisella voi ajella noin 700 km ja sitten hyytyy. Eikä meinaa lähteä käyntiin rukoilemallakaan, vaikka dieseliä olisi lisätty . Merkkikorjaamossa kerrottiin vian ehkä olen kaksiosaisen polttoainetankin tasausletkussa, jota ei voi korjata vaan pitää vaihtaa koko tankki. Hinnaksi tulisi noin 900 egee.
- Happy with Volvo
Normaali ihminen kirjoitti:
Itku meinasi tullakin kun kuulin mitä maksaa korjata V 70 D5 polttoainetankki. Tankillisella voi ajella noin 700 km ja sitten hyytyy. Eikä meinaa lähteä käyntiin rukoilemallakaan, vaikka dieseliä olisi lisätty . Merkkikorjaamossa kerrottiin vian ehkä olen kaksiosaisen polttoainetankin tasausletkussa, jota ei voi korjata vaan pitää vaihtaa koko tankki. Hinnaksi tulisi noin 900 egee.
Itsellä ollut 2,5v T5:nen ja ei mitään vikaa, kaksi kertaa on hälyttänyt kun takavalo pimeänä ollut, ja siinä kaikki. Todella tyytyväinen ollut autooni, tämä auto teki minusta kyll merkkiuskollisen. Niin, auto oli ajettu 102 000 kun ostin sen ja nyt 160 000 tuli mittariin.
- kokenutmyös
Happy with Volvo kirjoitti:
Itsellä ollut 2,5v T5:nen ja ei mitään vikaa, kaksi kertaa on hälyttänyt kun takavalo pimeänä ollut, ja siinä kaikki. Todella tyytyväinen ollut autooni, tämä auto teki minusta kyll merkkiuskollisen. Niin, auto oli ajettu 102 000 kun ostin sen ja nyt 160 000 tuli mittariin.
Voih. Odotahan vaan... Korjaamo tulee varmasti sinulle tutuksi paikaksi.
- Paskanpuhujat
kokenutmyös kirjoitti:
Voih. Odotahan vaan... Korjaamo tulee varmasti sinulle tutuksi paikaksi.
Älä nyt puhupaskaa jos sulle sattu huono yksilö niin ei se tarkoita että kaikki on.
- Anonyymi
Paskanpuhujat kirjoitti:
Älä nyt puhupaskaa jos sulle sattu huono yksilö niin ei se tarkoita että kaikki on.
Harvoin kukaan puhuu paskaa kun sanoo että volvot makaa nykyään korjaamoilla melkein eniten kaikista autoista kun sähkövikoja aletaan laskemaan...täysiä pommeja volvot on.
- elämisen keveys
tämän palstan vinkkin mukaanko teet elämäsi ratkaisut, onnea vaan??!!!
- jippijaiee
170 tkm ajettu tiisseli. Takaiskarit vaihdettu oston jälkeen 178 e kpl. (joissakin farkuissa kuulema n. 500 kpl.) Kolinaa kuuluu etupäästä, iskarit kunnossa, jouset ehjät. Ilmeisesti välystä mikä selviää katsastuksessa. Kulutus pakkasella n. 6 ltr keskinopeuden ollessa 78 km. Tyytyväinen volvoilija.
- osta jenkki
Terve. Meillä oli V70 ja oikein ärrä malli. auton ihanuus 8kk:n aikana. 2xläppäkotelo a 850eur. iskarit, puslat, jarrut, pieni jakeluautollinen niveliä, turbo, kytkin, ns jakovaihteisto, kaikki moottorin stefat, öljyloukku 2x, välijäähdytin, bensapumppu, airbag anturi, pakoputki, jäähdytin, kerran kuussa etummainen lampda. Ja tällähän ajettiin tuona aikana 9000km, mittarissa ostettaessa 133000km, kun nyt sattui vaan kerran viikossa seisomaan pajalla. Jos ei (luojan kiitos) olisi mennyt vaihdossa niin olisi kyllä iloisesti palanut tuossa takapihalla. Muutenhan auto on varsin ihana,jos vaan p___se kestää.
- eraser-08
no kaikkee,onko sulla jo kohta kortti...?
- ammattiapua
Jos tuo on totta...niin sua on viety kahville oikein kunnolla. Itellä ja tuttavapiirissä useita V70, eikä pahaa sanaa. Kaikkihan on mahdollista eikös juu.
- 35262576ggfhf
Työkaverin V70:stä petti alapallo hiljaisessa nopeudessa. Pyörä käänsi alle nuljahtaessaan lokasuojan mutkalle ja taisi siinä särkyä muutakin. Onni onnettomuudessa ettei vauhtia ollut sen enempää.
Paljonkohan tuollaisia pommeja liikkuu tiellä? Ilmeisesti tuo tukivarsien ja nivelien heikkous on ihan yleinen asia V70 kohdalla.
Ei se kilpailutettu alihankinta aina ole paras vaihtoehto. Kiinasta kuulema ko. osat tulevat. Nythän kun on kiinalainen omistaja, saattaa tulla muutakin pläkkipellistä valmistettuja osia.- satusetäkö???
Kaverin , työkaverin, tutun tutun. Sulla itellä ei kuitenkaan vielä ajokorttia eikä kokemusta autoista.. Onneksi on paljon kavereita.. heh
- Anonyymi
satusetäkö??? kirjoitti:
Kaverin , työkaverin, tutun tutun. Sulla itellä ei kuitenkaan vielä ajokorttia eikä kokemusta autoista.. Onneksi on paljon kavereita.. heh
äläppä kakara suutu totuudesta...
- ammattiapua
Tarjolla on ammattiapua.
- yksi ex-volvoilija
Minulla oli V70 2.4T -01 , noin 140tkm ajettu peli.. Puolitoista vuotta se oli omistuksessani, ja auto oli yökylässä lähes joka toinen kuukausi. Oikeastaan kaikki viat löyty, mitä Enska on kirjoitellutkin. Automaatti oli aivan susi, nyki usein vaihtaessa. Ilmastointi päästi kylmät ulos, kun oli saanut auton lämpimäksi jne.. On muuten kumma juttu, kun -94 vuotinen 850 on parempi ajaa ja vaihtaakin paremmin.
Tosin näitä vikoja on korjailtu faceliftiin, muistaakseni se tuli -04.. Appiukon vm-07 tuntuu ihan eri autolta, kuin mitä minulla oli.- Nykii
Ilmeisesti ei oltu koskaan vaihdettu öljyjä laatikkoon,sen takia vaihdelootan ventiilit tukossa/jumissa, uusi automaattilaatikko n. 2000 Eur, tai sitten tee se itse miehelle turbiini, venttiilit ja tiivisteet n. 1000 Eur. Eikä myöskään huolettu vuosittain ilmastointia ja vaihdettu kuivainta.
- urho 47
Volvo D5 2010 175hv. Jäähdytysnestettä katoaa johonkin...ei näy ulkopuolelle.
Onko kokemusta muilla ja onko vakavaa, kun hävikki on 0.5 litraa n. puolessa vuodessa ?- Tankinluukku
Uskomatonta...
- V70-03 138tkm
Auto ollut puolitoista vuotta ja remppoihin mennyt karvan päälle 4000egeä!Takaiskarit ,etujarrulevyt, palat,käsijarru uusittu,pakoputken kannattimet,jakohihna roippeet,keskusyksikkö(1350e),ja viimeisimpänä bensaluukun kannen saranat menivät rikki kun tankkasin,koko luukku tippui maahan.
- puuttuuko jotain?
Miten saat noihin osiin menemään yli 4000 e ? Eihän tohon saa menemään kuin noin kolme tuhatta vaikka käyttäisi alkuperäisiä osia, ja sekin on yläkanttiin.
- Maalaistaksi
Kolleekalta hajos kone alle vuoden ikäinen v-70 viis pyttynen diisseli alle satku ajettu. Kävi hullua ja hajos siihen sai jarulla kyllä toppaamaan.
Puhutaan uudesta ja kalliista autosta, näin ei sais käydä.
Eli vanhat volvot oli mun mielestä parempia. - gs birotor
Maalaistaksi kirjoitti:
Kolleekalta hajos kone alle vuoden ikäinen v-70 viis pyttynen diisseli alle satku ajettu. Kävi hullua ja hajos siihen sai jarulla kyllä toppaamaan.
Puhutaan uudesta ja kalliista autosta, näin ei sais käydä.
Eli vanhat volvot oli mun mielestä parempia.Kerrotko myös mikä oli syy tuohon hajoamiseen ja takuuseenhan tuo meni.
- Maalaistaksi
gs birotor kirjoitti:
Kerrotko myös mikä oli syy tuohon hajoamiseen ja takuuseenhan tuo meni.
Eli se volvo rupes käymään omilla moottoriöljyillä eli käy kauheilla ylikierroksilla paino kaasua tai ei, myös avaimella virran pois kytkentä ei auta mitään.
Eli se käy niin kauan kuin öljyä piisaa tai konelaukee. Vaihteella ei saa hillittyä kun on automaatti.
Takuun kanssa riita kun ei ollut kaikki huollot tehty merkki huollossa.
Omistajalla itsellä autohuolto ja osa öljynvaidoista tehty siellä.
Volvon selitys oli että moottorinohjaus ohjelman päivitys olis pitäny tehdä ja nyt takuu ei korvaa kuin puolet.
Se on ihan varma se, volvo pesee kätensä tällä verukkeella.
Yleensä hullua rupes käymään loppuun ajetut dieselit esim. jotku vanhat transit.
Siinä oli muuten jo aiemmin kyselty volvolta kun yskii moottorin jostain päin öljyseksi, oli sanottu että oot ite kaatanu päälle. Lopulta siihen oli tilattu joku öljyloukku ( en tiä mikä on) mutta ei keritty asentaan paikoilleen, luulisin että se liittyy huohotusjärjestelmään.
Mutta paljon myyty merkki enkä ole kuullut kertaakaan vastaavaa, niin ei tää niin vakavaa ole, tai ainakaan yleistä. - ei ittu
Maalaistaksi kirjoitti:
Eli se volvo rupes käymään omilla moottoriöljyillä eli käy kauheilla ylikierroksilla paino kaasua tai ei, myös avaimella virran pois kytkentä ei auta mitään.
Eli se käy niin kauan kuin öljyä piisaa tai konelaukee. Vaihteella ei saa hillittyä kun on automaatti.
Takuun kanssa riita kun ei ollut kaikki huollot tehty merkki huollossa.
Omistajalla itsellä autohuolto ja osa öljynvaidoista tehty siellä.
Volvon selitys oli että moottorinohjaus ohjelman päivitys olis pitäny tehdä ja nyt takuu ei korvaa kuin puolet.
Se on ihan varma se, volvo pesee kätensä tällä verukkeella.
Yleensä hullua rupes käymään loppuun ajetut dieselit esim. jotku vanhat transit.
Siinä oli muuten jo aiemmin kyselty volvolta kun yskii moottorin jostain päin öljyseksi, oli sanottu että oot ite kaatanu päälle. Lopulta siihen oli tilattu joku öljyloukku ( en tiä mikä on) mutta ei keritty asentaan paikoilleen, luulisin että se liittyy huohotusjärjestelmään.
Mutta paljon myyty merkki enkä ole kuullut kertaakaan vastaavaa, niin ei tää niin vakavaa ole, tai ainakaan yleistä."Volvon selitys oli että moottorinohjaus ohjelman päivitys olis pitäny tehdä ja nyt takuu ei korvaa kuin puolet."
Kusettivatkohan muuten? Eikais se nyt jostain softasta voi ola kiinni että kone laukee? - gs birotor
ei ittu kirjoitti:
"Volvon selitys oli että moottorinohjaus ohjelman päivitys olis pitäny tehdä ja nyt takuu ei korvaa kuin puolet."
Kusettivatkohan muuten? Eikais se nyt jostain softasta voi ola kiinni että kone laukee?Tuo on karua nykypäivää monen merkin kohdalla, eli jos ei ole moottorin softa päivitykset ajantasalla, niin pitkälti pesevät kätensä takuusta.
- Tosi tyytyväinen
Viides V70 menossa. Olen ajanut edellisillä 50 000 - 120 000. Ei yhdessäkään isompia vikoja. Suurin remontti oli takajarrusatuloiden uusiminen tuossa yli 100 000 ajetussa. Yhdessä ohjaus kiskoi oikealle, ei sitä saatu koskaan oikein kunnolla säädetyksi.
Hyviä ja luotettavia autoja. Tämä uusin 2012 mallinen on ärhäkkä ja pienikulutuksellinen kärry bensaturbolla.- voihan kiesus
oliskos mitään vanhempaa ketjua tarjolla??
- jhjhjhjhjhj
voihan kiesus kirjoitti:
oliskos mitään vanhempaa ketjua tarjolla??
Onhan tuohon ketjuun tullut n. 30 viestiä tämän vuoden puolella. Turha sitä on avata uutta ketjua, jos vanhakin on hengissä.
Vai eikö kestä katsoa, kun "premium" merkki onkin "hieman" epäluotettava. - Anonyymi
Tule takasin puhumaan miesten kesken kun olet ensin ajanut jokaisella 400 tuhatta....120 000 ei ole yhtään mitään auton kestävyydelle vai oliko jo merkkejä laukeamisesta?
- Ojier1
Minulla Volvo V70 vm.03 ja täristää niin perkeleesti....
Vaihdettu parit kesärenkaat..jopa cotinentaalit ja eikun täristi ja sit talvirenkailla sama juttu.
Iskarit vaihdettu , alatukivarret vaihdettu ja vetarit käytettiin irti ja tarkistettiin , ei kulumista...tärinä jatkuu ja on pahimmillaan 65km:n ja n.90km:n nopeuksissa.Auttakaa , ei ole varaa vaihtaa koko autoa- ruotsin helmi
Ei muuta selistystä kun se on VOLVO.
- annikki taas
Onko tarvikevanteet? Saattaisiko vanteista puuttua keskitysmuovipalat. En tiedä nimeä, mutta jos harrastelija on vaihtanut renkaat, voi ao. osat olla jääneet pois tai lytyssä jossain vanteen ja akselin tienoilla.
- Ojier1
annikki taas kirjoitti:
Onko tarvikevanteet? Saattaisiko vanteista puuttua keskitysmuovipalat. En tiedä nimeä, mutta jos harrastelija on vaihtanut renkaat, voi ao. osat olla jääneet pois tai lytyssä jossain vanteen ja akselin tienoilla.
On alkuperäiset Volvon aluvanteet ja kesärenkaissa tietysti erit , joten ei liene vika niissä.
Tuntuu siltä ,että tärinä tulee herkemmin jos tiessäkin on vähän ns. pyykkilauta,,
Takana on Monroen iskarit olleet n. vuoden ja ajettu on 10000km
/ edessä " sassin " iskarit uudet. - puttra1
Soikeat vanteet jos ei tasapainotus ja renkaiden vaihto auta.
- puttra1
puttra1 kirjoitti:
Soikeat vanteet jos ei tasapainotus ja renkaiden vaihto auta.
Onko vanteet Alesio merkkiset.
- piriviiva
ruotsin helmi kirjoitti:
Ei muuta selistystä kun se on VOLVO.
tuu sit huutelemaa ku omaat jotain kokemusta volvosta
- Anonyymi
Olisit ostanut auton etkä volvoa.
- r.isto
usean volvon omistajana.....rengas tärinät monasti vanteiden vika...keskiö malli vanteet varsinkin...lähes kaikki aluvanteet tulee kiinasta...tai slt suunnalta...tietty renkaissakin vikoja...v70 mallin etupään osat kulutusosaa...muijan autos ei kestä...kuin parivuotta...itellä kerran vaihdettu ja km jo yli 450...automaaatti laatikon öljyt kannattaa vaihtaa hiukka tiheemmin kuin ohjekirjassa...kokonaisuudessaan tyytyväinen volvoihin....toki vanhat takatuupparit kestävempii...yksikertasempii...omat autot tuontivehkeit...km määrät arveluja....mut eihän sit ikuista autoo oo tehtykään miss ei vikoja ilmene.
- Älä kadehdi
Itselläni tasapainotus tuotti ongelmia paikallinen kumikorjaamo ei saanut tasapainoon,joten lomareissulla menin Itävallassa rengashuoltoon ja saivat ongelman korjattua.
Toinen asia on jos ostat jonkun t5 tms.eipä ne edelliset omistajat yleensä osta niitä tallissa pidettäväksi ts.saa kai aika kovaa kyytiä.
Oikeen nauratti vanhoja juttuja lukiessa se Toyotaan vaihtanut kun naapurit alko taas tervehtiin. Ei ne ensimmäisiä naapureita ole jotka kadehtii Volvoa ja lakkaa tervehtimästä- Anonyymi
Hahahaaa...kadehtii volvoa...voi v----- Käyppä autoliikkeessä kokasemassa autoa joka maksaa 200 tuhatta ja kerro miltä tuntui oikea auto kiinalaiseen rimpulaan verrattuna.
- TANE %%&&%%&&
Justiinsa....Kokemuksia Volvo v70 d5 -02. Km 270tkm ja kyllä voin sanoo,et rahaa meni. Ajoin autolla n.50tkm ja joka katsastukseen uppos hilloa p....eesti. Suutin hommaa oli (5-600€) kappale,NIVON KALLITTAA iskareita,jarrulevyjä/paloja,ainaista KOLINAA keulasta joka loppui hetkeksi kovalla rahalla ja repullisella osia,turbon laakereita,polttimoita,kiristin hirtti urahihnalla kiinni =melkein jakopään remmin väliin=500€. Muutaman kerran jätti jopa tielle. Toisella kerralla suutin losahti ja toisella tuo urahihna.
Olen pitänyt Volvoa laadukkaana autona vuosien saatossa ja uuden volvon hintakin sanoo samaa,mutta alkaa oleen kohta kuppi täynnä,kun viikoittain vikavalot palaa ja nytkin palaa viesti moottori vaatii huollon....ainiin tuttuni volvon tapaan cruise lopetti yhteistyön.- VULVOVULVO
Komppaan Tanea tuon laadun suhteen. Miten sulla Tane nuo suuttimet alko "oireileen" vai oireiliko olleskaan?
- Ken on viaton?
Jaa mä olenkin sitten onnekas omallani (-03) ajanut 97000km oston jälkeen ja ostaessa oli 130000km mittarissa ja eipä tuohon ole tarvinnu hirmuisia summia upottaa.Töissä yhdellä tyypillä oli uusi Audi ja jo uutena joutui seisomaan pajalla automaattilaatikon vian takia viikko tolkun,ja muissakin sen diudeissa on ollut hämminkiä jos toista.
- T5 -02
Sama täällä. Perushuollot tehty ajallaan ja meno on maittanut. Muutama sata kilsaa vielä matkaa maagiseen 200tkm ylitykseen.
Etupää kolisee jonkun verran, mutta ei haittaa. Mittariston juotokset on uusittava jossain vaiheessa (kello sekoilee/trippi-mittari ei toimi). Hinta n. 100€.
Positiivinen puoli onkin tuo tila. Mahtuu kaikki 4 hengen tavarat ( joulupaketit) kyytiin helposti.
- Näin on näreet
niinpä tänä päivänä on turha luulla yhdestäkään merkistä että olisi viaton.
- rauskiko
aivan.osta minkä merkkinen loota hyvänsä niin aina tulee vikoja.ennemmin tai myöhemmin.kumma juttu sinänsä.
- Hapanta,hapanta
Sehän tässä naurattaakin kun kinataan jonkun merkin(yhden ainoan) vioista setvimättä ja tietämättä mitä kaikkea muissa on.
- c5v6
Sehän tässä naurattakin kun Volvon omistajia kyrsii viat. Minullakin c5 v6 sitikassakin sataantuhanteen kilometriin rekisterilapun valo oli palanut. Pomppas jopa katsastuksessa ja sotki rekisteriotteen. Että ei ne ranskalaisetkaan viattomia ole.
- Baskeri hömöt
c5v6 kirjoitti:
Sehän tässä naurattakin kun Volvon omistajia kyrsii viat. Minullakin c5 v6 sitikassakin sataantuhanteen kilometriin rekisterilapun valo oli palanut. Pomppas jopa katsastuksessa ja sotki rekisteriotteen. Että ei ne ranskalaisetkaan viattomia ole.
Ettet vaan tullu tuolta Saksan seisoja osastolta kirjottelemaan,aja vaan patongillasi pimeinä ne onkin parhaimmillaan.
- c5v6
Baskeri hömöt kirjoitti:
Ettet vaan tullu tuolta Saksan seisoja osastolta kirjottelemaan,aja vaan patongillasi pimeinä ne onkin parhaimmillaan.
Niin ajankin. En ole vielä vaihtanut. En muuten ole koskaan patongilla avannut vuoteen konepeltiä. Eikä kukaan muukaan ole sitä tehnyt muulloin kuin katsastuksessa on pakko.
- #################
c5v6 kirjoitti:
Niin ajankin. En ole vielä vaihtanut. En muuten ole koskaan patongilla avannut vuoteen konepeltiä. Eikä kukaan muukaan ole sitä tehnyt muulloin kuin katsastuksessa on pakko.
Ootko manne kun noin kovasti valehtelet sulla mitään autoa ole rollaattori paremminkin.
- turha vouhottaa
c5v6 kirjoitti:
Sehän tässä naurattakin kun Volvon omistajia kyrsii viat. Minullakin c5 v6 sitikassakin sataantuhanteen kilometriin rekisterilapun valo oli palanut. Pomppas jopa katsastuksessa ja sotki rekisteriotteen. Että ei ne ranskalaisetkaan viattomia ole.
Itse ostan autot noin 100tkm ajettuina, on nuo kalliimmat kilometrit takanapäin. T5 rullattu lisää kilometrejä ja mittarissa nyt 330 tkm, eipä ole tarvinnut pajalla seisottaa;normihuollot ja jotakin pientä päälle. Autonsa huollattaa ajoissa ja merkistä riippumatta ne kestävät yllättävän paljon.
- patonki
c5v6 kirjoitti:
Niin ajankin. En ole vielä vaihtanut. En muuten ole koskaan patongilla avannut vuoteen konepeltiä. Eikä kukaan muukaan ole sitä tehnyt muulloin kuin katsastuksessa on pakko.
Parhaat ranskalaiset saa grilliltä...
- Palapeliautoja
c5v6 kirjoitti:
Sehän tässä naurattakin kun Volvon omistajia kyrsii viat. Minullakin c5 v6 sitikassakin sataantuhanteen kilometriin rekisterilapun valo oli palanut. Pomppas jopa katsastuksessa ja sotki rekisteriotteen. Että ei ne ranskalaisetkaan viattomia ole.
Vähälläpä oot päässyt, mun C5V6:ssa jouduin vaihtamaan rekisterikilven valon lisäksi oikean etuparkin. Tein sen tänään ennen katsastusta, vilkkupolttimoiden oranssipinnoite kuulemma haalistunut, "vaihda jossain vaiheessa" sanoi katsastusmies. Vm. on -05 ja 113 tkm.
Ja mitä sitikoita nämä C5V6:det muka enää? Sama Aisinin 6-lovinen automaattiilaatikko kuin mm. Volvoissa ja ZF:n Servotronic -ohjaus niinkuin Bemareissa ja Audeissa. Hydractive 3 jousitus toki, mutta hydraulijousituksiakin löytyy myös ainakin Rolls Roycesta. Autot on nykyään kuin tietokoneet - kasataan aika pitkälti vakio-osista. Taitaapa näitä Douvrinin tehtaan 3-litraisia V6-moottoreitakin olla aika monessa merkissä.
- entinenvolvomies
Itellä oli suorakylkinen V70 ja ihan huutonauru meinasi päästä, kun joku piti bensavollea pienikulutuksisena vehkeenä. Kyllä ne kaikki Volvon vitoskoneet on janoisia.
Suorakylkinen oli vielä aika hyvä auto. Itsellä oli reilun sadantuhannen matkalla seuraavat tapahtumat:
- Automaatti-ilmastoinnin keskusyksikkö petti. Olisi maksanut maltaita, mutta pistin purkuosan. Ei ollut automaatti enää sen jälkeen.
- Sähköikkunoitten katkaisijat ovat leluja.
- Huohotinputki jäätyi ja kone sylki öljyt ulos. Täystuholta vältyttiin.
- Alustan osia meni kuin bensaa.
- Jarrut vaati remonttia tämän tästä, mutta se johtui aikaisemmasta huonosta pidosta.
Läskiposti on paljon huonompi, ekaa vuosikertaa on nimitetty kaikkien aikojen ongelmallisimmaksi autoksi. Olin kerrans ellaiset taksin kyydissä talvella ja kiire oli Kokkolan lentokentälle. Kuski valitti, ettei auto kulje kuin 70 km/h - vetoluistonesto hajalla. Volvon automaattilaatikot toimii ehjänäkin huonommin kuin muun merkin risana.- gs birotor
Enpä ole ikinä kuullut tuollaista väitettä ,että kaikkien aikojen ongelmaisin auto?
Olisi sinulla laittaa jokin lähde josta edes voisi saada jonkin tason faktaa väitteelesi?
Vielä kun vertaat sitä siihen , että esim Peugeot 307 sanotaan 2000luvun huonommaksi autoksi, joten miksei volvo edes sitä voita?
Ps. En kiistä ,ettei vikaa olisi vaan tuo väitteesi oli sellainen jonka kuulin ensimmäisen kerran... - Niinpä niin
gs birotor kirjoitti:
Enpä ole ikinä kuullut tuollaista väitettä ,että kaikkien aikojen ongelmaisin auto?
Olisi sinulla laittaa jokin lähde josta edes voisi saada jonkin tason faktaa väitteelesi?
Vielä kun vertaat sitä siihen , että esim Peugeot 307 sanotaan 2000luvun huonommaksi autoksi, joten miksei volvo edes sitä voita?
Ps. En kiistä ,ettei vikaa olisi vaan tuo väitteesi oli sellainen jonka kuulin ensimmäisen kerran...Paljon näkyy olevan taas kevät huurussa olevia kaksisuuntaisesta mieliala häiriöstä kärsiviä.
- just joo
Noi laatikot on japsien aisin nimellä jota käytetään tosi monessa automerkissä..
Esin lexus, toyota, suzuki, saab , rellu, opel, mitsu, yms yms
http://www.ajovalo.net/automaattivaihteistot2.htm
Volvo käyttää myös GM automaatteja.. Ei valmista omia automaatteja
"Volvon automaattilaatikot toimii ehjänäkin huonommin kuin muun merkin risana. " - Anonyymi
gs birotor kirjoitti:
Enpä ole ikinä kuullut tuollaista väitettä ,että kaikkien aikojen ongelmaisin auto?
Olisi sinulla laittaa jokin lähde josta edes voisi saada jonkin tason faktaa väitteelesi?
Vielä kun vertaat sitä siihen , että esim Peugeot 307 sanotaan 2000luvun huonommaksi autoksi, joten miksei volvo edes sitä voita?
Ps. En kiistä ,ettei vikaa olisi vaan tuo väitteesi oli sellainen jonka kuulin ensimmäisen kerran...niin niin.....valhettahan ne kaikki viat aina...ja mikään ei maksa volvoon mitään...ilmaiseksi kulkeekin...kun ei käynnistä ollenkaan.
- entinenvolvomies
Ei voi vituttaa noin paljoa, että Volvoissa on vikoja. Läskiposken ekaa vuosimallia on pidetty ongelmallisimpana mallina samalla tavalla, kuin Mersun ensimmäistä ML pidettiin euroopassa paskimpana premium autona. Ei siihen tarvita kuin lehtimiehelle sattunut vikainen yksilö.
Sen sijaan useampikin käyttäjä on pitänyt läskiposkea epäluotettavampana kuin suorakylkistä V70:tä. Tätä viimeisintä mallia on ainakin nokivasaroissa vaivannut polttoainelinjan ongelmat. - VOLVERIINI
No tiedä niistä vioista. Itsellä V70 2008, 2,4 d, 180000 kohta lasissa ja ainoa vika on ollut johdon katkeaminen kuskin ovesta.
Muuten ei ole ollut mitään moitetta, huollot tehty ajallaan, ja pirssi pelittää täysillä.
Olen omistanut V70 aiemminkin, ja myös muita saman luokan autoja, mutta nykyinen kun menee vauhtoon, niin kyllä sieltä uusi Volvo taitaa tulla.- kokemustaomaava
On se kumma kun täältä löytyy noin hyviä Volvoja mistä ihmeestä olette ne hankkineet. Minun kokemukset olivat todella huonot kyseisestä autosta täytyy sanoa että paljon meni rahaa autoiluun kun Volvolla ajoi. Myös ystävä piiristä löytyy aika surullisia tapauksia Volvojen suhteen. Ennen Volvo oli luja auto vaan ei ole enää.
- Minustako Volvomies?
1998 V 70 farkku oli juuri äsken kyllä hyvä ajaa. Mieli tekisi perheelle ostaa. Reilut 400 tuhatta takana ja kyyti oli mainiota. Moottori on 2.4 litrainen,manuaali laatikko. Syököhän rajusti? Käykö osilta kalliiksi jos ite huoltaa? Pelottaa vaan nuo em. jutut jatkuvista remonteista. Lambda kuulemma tähänkin vaihdettu juuri 50 km. sitten. Kuuluuko tuo em. Volvo näihin ongelmamalleihin. Mikäs toi läskiposki tai suorakylki on?
Mutta. Kun ummikkona vertaan Carina 2:n, jolla ajettu 350 tuhatta, niin meno 100 tuhatta enemmän ajetulla Volvolla tuntui uudella autolla ajamiselta. Vaikkakin olen vannoutunut Toyota-mies ja edellinen Carina II pätkytti pieneillä kuluilla 500 tuhanteen, ennenkuin kori oli jo turhan laho. Nykyiseenkin Carinaan on kallein vaihdettu osa vetoakselin murros, 60 euroa. Jakohihnalla olen ajanut 150 tuhatta ja pitäisi kyllä vaihtaa, mutta vaihdattaminen ,n.250e, tuplaa auton hinnan, joten pitää harkita vielä... tai tehtävä kallis ja hankala työ itse.
Mutta jos tillaisen volvon laittais, niin ei tarttis Carinan hihnaa uusia. Onkos täällä ketään, joka olisi ajellut PALJON , 500-700 tkm tollaisella 5pyttyisellä Volvolla. Onko ne jutut vaan höpinöitä? Etukäteen kiitos vastauksesta- entinenvolvomies
-98 on vielä suorakylkinen, sen nyt näkee, kun katsoo autoa. Vollen kone on 1980-luvun suunnittelua ja on janoinen. Minulla jäätyi huohotin kovalla pakkasella ja öljyt pihalle. Käynti ei koskaan palautunut ennalleen, mutta ajoi sillä silti. Alustan niveliä se syö aika paljon.
Volvoissa ei yleensä ruoste vaivaa, siinä suhteessa auto on rakennettu ja suunniteltu hyvin. Sähkölaitteet kannattaa katsoa kunnolla läpi ostaessa, ovat kuitenkin kallita korjata ja vikaherkkiä. Ajaa sillä, mutta ei se ole halpaa kokonaisuutena. Volvon jälkeen ostin jenkin ja sen jälkeen mersun ja vollen kulut oli samaa luokka kuin näissä. Moölemmat muut paljon isommilla bensakoneilla, mutta eivät ne vie kuin vähän enemmän. Korjaukset sen sijaan halvempia.
- Ruostumaton
Kyllä kestää, jokunen vuosi sitten Tukholman taksissa useit yli milj. kilometriä ajettuja. Toki ohjeen mukaan huollettu.
- turhan ruikuttaja
2006 d5, 320 tkm mittarissa, ei mitään erityisen ihmeellisiä vikoja ole ollut, ainoastaan normaalia kulutusosien vaihtoa. Olen ollut ihan hemmetin tyytyväinen tähän volvoon.
- V70+
Volvo v70 2001 2.4 10v 270 tkm ajettu: jakopäänhihna kannattaa vaihtaa 60tkm välein,itsellä oli ollut vähillä ettei ollut hihna mennyt poikki.Kun vein huoltoon niin meinasivat että ei tarvitse vaihtaa mutta kun avasivat koneen niin hämmästyivät ja soittivat että kyllä tämä onkin vaihdettava kaikkine osineen sekä samalla värinävaimennin.Oli ongelmana myös se,että autosta vuoti öljyä niin vääränlaisella avaajalla avattu öljynsuodattimen suoja sekä oli vuoto vaihdelaatikon ja moottorin välistä.Muuten volvo on toiminut todella hyvin ja paras auto mikä minulla on koskaan ollut.Keskimäärin vie bensaa 10l/100km eli ei kauhean paljon auton kokoon ja painoon nähden.Huoltokustannukset tosin ovat melko hintavia merkkiliikkeessä.
- 200tkm on sisäänajoa
Aika vanhahko viestiketju.. mutta oma V70 Ocean Race mallia 2002, uutena ostettu ja 200.000km mittarissa. Vaihdettu kertaalleen koiranluut ja nailonpuslat, kun ajettu alle 100tkm. Etupään pallot ja tukivarret jne kun mittarissa 150tkm. Viime kesänä 195tkm:n kohdalla 1-lambda ja takajarrulevyt.
Automlootan öljyt 100tkm ja jarrupalat pariin kertaan ja renkaita pari-kolme sarjaa..
Kaasuläppäkotelon olen puhdistanut varmaankin kolme kertaa...akun vaihdoin viimevuonna, kun oli Biliassa tarjouksessa..
BSR tuunattu...ja hyvin kulkee
Auto on ollut jo monta vuotta vain kesäajossa, sellaisena parempana autona... - ajettu on
v70 on iso auto jolla on hyvä ajaa. oma d5 04 automaatti, rullattu 270 tkm ja kestää kestää.
Honda frv:llä on tullut ajettua myös, on uskomattoman tilava, mutta yli 100 km/h nopeuksissa kottero.
molemmat hyviä käyttötarve ratkaisee - numa2
v70 d5 vm2002 automaatti ajettu406tkm ja on pelannu pikku remontteja lukuunottamatta hyvin. nyt on ilmenny semmonen vika että sammuu kesken ajon, mutta lähtee heti käyntiin. onko tiedossa mahdollista vikaa?
- Heico/BSR
Paljonkio polttoainetta on tankissa kun tuo tapahtuu?
Onko inforuudussa mitään tekstiä?
- P K Corolla
Tyttö oli laquunaa ostamassa. Oli keskusyksikköö pakoputkee ym ym uusittu. Siisti sisältä ja sillee. Tapasi meganemiehen. (auto ollut uudesta asti, joten kokemusta riitti) Pitkä vikalista ja ainakin kaksi hinauskertaa korjaamolle. Varoitti, että laqunassa asiat vielä pahemmin. Meganemies kysyi hinurimieheltä (vanha ja kokenut) Mitä merkkiä joudut useimmin tienvarresta hakemaan? Vastaus oli että V O L V O J A..Jäi se rellukin ostamatta.
- V702.5T255hp
Eihän suomessa ajeta muulla kuin volvolla, siksi niitä on myös hinattavaksikin joskus.
- vähävikainen volvo
On nyt -09 2.0D volvossa 299 700 km taulussa. Yksi koiranluu vaihdettu, pissapojan suuttimet, rekisterikilven valon pohja, tuulilasi. Kivasti porskuttaa peli menemään. Kesällä ajattelin alkaa vaihtamaan, ennenkuin 400 000 tulee mittariin :) Takuuaikana en seurannut aktiivisesti tehtyjä korjauksia.
Olen todella tyytyväinen...edellinen autoni oli opel zafira...yö ja päivä siis autojen suhteen... AlfaRomeota ajttelin kokeilla seuraavaksi...ehkä olen hullu, vaan kerranhan täällä eletään :D - Kaarle suuri
Eka v70 alla ja lähemmäs 200 tonnia kohta mittarissa, kulutus maltillinen noin 7 litraa talvellakin jopa näin auton vanhoilla päivillä (vm2009). Muuten erinomainen ajettava mutta todella uraherkkä verrattuna Hondaan mikä oli aiempi auto
Se tuli muuten yllätyksenä että Volvohan kiihtyy todella hyvin, moottori rääkyy kuin viimeistä päivää mutta kyllä lähtee (milloinkohan lähtee moottorista osat...)
kolmenkympin ostokseksi hyvä, seuraava auto on tosin joku mikä on korkeampi. Tähän on vaikea mennä istumaan.- Valepukkiko kyllä
Ja Kuarlehan puhuipaskoo suun täydeltä sulla mitään autoa ole höpö,höpö.
- Kokemusta 3 x v70
vaihda ne 225 renkaat 205siin niin lakkaa olemasta uraherkkä.
- Onnellinen V70
350 tuhatta ja takaluukun pehmusteet irtos! Jatketaan matkaa. Hinta oli 2400. 170 hp kulkee hyvin ja vakionopeudetkin toimii vielä. Ostakaa ihmeessä näitä halpiksia. Hintaansa nähden huippuja:)
- wwillip
Suosittelen Hondaa, Itselläni oli Volvo v70. Kyllä siinä vikoja piisasi. Ei päivääkään ettei joku vikavalo palanut,automaattilaatikko on aikapommi niitä on hajoillut pilvin pimein eikä ole halpa. Volvon laatu on nykyään surkea.
- pönttö sekasin
Jaaha siinä yksi seka käyttäjä mitä sieniä olet syönyt(?).
- Anonyymi
pönttö sekasin kirjoitti:
Jaaha siinä yksi seka käyttäjä mitä sieniä olet syönyt(?).
Pääsi eroon volvopommista niin loppui lääkkeiden käyttökin...
Meninpä minäkin lankaan,kun uskoin puheita Volvon laadukkudesta. No. Toiset pistää rahansa peleihin,ja viinaan,mutta kun ostat Volvon niin tiedät mihin rahasi laitat. V70 -06 200000-300000km tapahtunut mm seuraavaa. Jäähdyttimestä repesi pääty 800e. Moottorin kumityynyjä vaihdettu. Vaihteistoöljyt(automaatti) pihalle kaksi kertaa. Kaikki etupään nivelet uusiksi 1000e. Venttiilin nostimet hajosi 2000e. Tuli ilmoitus,hiukkassuodatin tukossa. Tehot hävisi,ja jotenkin pääsin nilkuttamaan korjaamolle. Onneksi löytyi vähän käytetty suodatin repullinen nmt kgb cia lsd hiv ym paine-ero venttiilejä ja mitä niitä nyt nimiä osille on keksittykään2000e. Lisäksi lukematon määrä ikku harmeja. Nitisee,ja natisee kun päreori,varsinkin talvella. Radiosta katosi valot,vähän enemmän jos annat kaasua,niin ilmestyy näyttön moottorijärjestelmä vaatii huollon. Joskus konepesun jäjkeen parkkitutka elää päivän omaa hauskaa elämänsä. Tässä osa kokemuksista Volvon erinomaisudesta. Osta Volvo voimanpesä,korjaa sitä koko kesä. On se kyllä hyvä ajaa,silloin kon se suostuu liikkumaan.
- PaskaVolle
Kuulostaa volvolta. Ylipainoinen lotjo malmikasa joista menee jatkuvasti niveliä ja tukivarsia, lisäksi ahtaat takatilat isossa autossa.
- Säännöllinen huolto
Lapset,lapset koittakaahan rauhottua kun ette osaa pitää laitteistanne huolto.
- Volvolla ajan
Itselläni on d5 farmari 2002 ajettu 550000km manuaali.
Ei se niin kauhean huono vielä ole ollut,mutta natisee sielä täällä,toki ei ole samanveroinen kun vanhemmat volvot.
Voihan se olla että kun sitä alkaa vikaa tulemaan niin sitten se on menoa.Kone kyllä on erinomainen ja tehokas ,kuluttaakin vähän.- Anonyymi
550 tuhatta ajettu on jo niin lousku että vie mehua aikas reilusti.
- Volvolla ajan
No nyt tuli kesken ajon teksti,moottori vaatii huolon,no enpä tidä että minkä se nyt vaatis kun öljyt ja putsarit ja moniurahihnat on juuri vaihdettu.
Otti kieroksia vain hieman yli 3000 mutta sammutin sitten ja sen jälkeen otti normaalisti kierosta.
No ei auta kun ajella ja seurata mitä se tekee,onhan sen kilometrit jo 550000km mutta muutoin vedot on oleet todella hyvät.- V70xkolme
Sitikoissa ei ole vikoja... Sitikan hinta laskee VIIDESSÄ vuodessa niin paljon, että siinä on jo toisille monta tuhatta euroa tasoitusta...per vuosi... Nyt allani on 397tkm ajettu V70 D5 ja ei pahaa sanottavaa. Menee tosi pienellä ja liikkuu hyvin ripeästi, varsinkin nyt lastutuksen jälkeen. Alla pyörii 18 -tuumaiset pyörät, joilla auto on hyvä ajaa. Urissa huono, mutta mua ei ainakaan ole kukaan koskaan pakottanut ajamaan niissä urissa... Ystävillä ja työkavereilla on autoja jokalähtöön. On Fordia, Toyotaa, Ooppelia, ymym. Kaikissa on vikoja, jopa niissä mersuissakin. Yksikään Volvoistani ei ole jättänyt koskaan "tielle" ja niillä olen ajanut yhteensä yli 400tkm. Vanha -98 Awd R lykkäsi öljyt tosiaankin pihalle, tai siis virranjakajaan huohottimen jäädyttyä. Korjauskustannukset olivat stefa 10 euroa ja jakajan kansi plus pyörijä 40 euroa. Ne olivat alkuperäiset, 220 tkm ajetut, joten vaihtoaika oli muutenkin liki. Volvot olivat ennen lujempia, se on tosi, mutta niin olivat muutkin. Toyotat eivät kestä enään mitään ja täällä on epäreilua vertailla autoja joilla ajetaan 4 tkm vuoteen ja Volvoilla se 70 tkm... Ainakin mä ajan ja siksi valitsin sen. Se on turvallinen ja mukava.
- ,,,sssss..o
V70xkolme kirjoitti:
Sitikoissa ei ole vikoja... Sitikan hinta laskee VIIDESSÄ vuodessa niin paljon, että siinä on jo toisille monta tuhatta euroa tasoitusta...per vuosi... Nyt allani on 397tkm ajettu V70 D5 ja ei pahaa sanottavaa. Menee tosi pienellä ja liikkuu hyvin ripeästi, varsinkin nyt lastutuksen jälkeen. Alla pyörii 18 -tuumaiset pyörät, joilla auto on hyvä ajaa. Urissa huono, mutta mua ei ainakaan ole kukaan koskaan pakottanut ajamaan niissä urissa... Ystävillä ja työkavereilla on autoja jokalähtöön. On Fordia, Toyotaa, Ooppelia, ymym. Kaikissa on vikoja, jopa niissä mersuissakin. Yksikään Volvoistani ei ole jättänyt koskaan "tielle" ja niillä olen ajanut yhteensä yli 400tkm. Vanha -98 Awd R lykkäsi öljyt tosiaankin pihalle, tai siis virranjakajaan huohottimen jäädyttyä. Korjauskustannukset olivat stefa 10 euroa ja jakajan kansi plus pyörijä 40 euroa. Ne olivat alkuperäiset, 220 tkm ajetut, joten vaihtoaika oli muutenkin liki. Volvot olivat ennen lujempia, se on tosi, mutta niin olivat muutkin. Toyotat eivät kestä enään mitään ja täällä on epäreilua vertailla autoja joilla ajetaan 4 tkm vuoteen ja Volvoilla se 70 tkm... Ainakin mä ajan ja siksi valitsin sen. Se on turvallinen ja mukava.
Onko Volvoista tehty "liian" hyviä kun valmistajalta loppui rahat?
- Tonneittainturhiaosi
Vuosia taistelin tärinöiden kanssa. Lähes kaikki osat vaihdettu. Vetarit,yms Vanteita laatu renkaita. Lopulta kyllästyin ja laitoin halvimmat 195/65r15 StarFire kummit. Ei ole ikään ollut noin hyvä. Halpa ja hyvä 250e sarja.
- KlonksKlonks
Päästiin eroon -05 volvo v70 autosta. Jatkuvasti kuului kilinää ja kolinaa. Milloin mitäkin pikkuvikaa jo joskus isompaa. Korjaamolla kun vaihdattaa 1 nivelen tai tukivarren, niin hyvä kun pääsee korjaamon pihaa kauemmas ja kuuluu jo kolina toisesta päästä. Lisäksi ylipainoinen lotjo ja surkeat takatilat isossa autossa. Parasta penkit ja hyvä kestävä diesel moottori.
- Vovllovovolmids
Ei oo kyl ollu mitään vikaa 2014 mallin v70:ssä
- nojustiijuu
No ei tuon ikäisessä pitäskään olla mitään vikaa
- Anonyymi
nojustiijuu kirjoitti:
No ei tuon ikäisessä pitäskään olla mitään vikaa
Ostin volvon uutena eilen...ei ole vielä ollut vikaa, ajoin 2km.
- Murtola
Minun Volvolla V70 ei ole ajettu vielä kun 356000km. Mutta tyytyväinen olen.
Kaasuläppäkotelon vaihto syksyllä 2015 suurinta remonttia.
Automaatti laatikkoon vaihdatan öljyt huuhtelemalla. Jarrusatuloita ja levyjä sekä paloja tietysti. Alatukivarret eteen molemmille puolin ja muutama koiranluu.
Katsastusmies kehuu autoani hyväkuntoiseksi, onhan sillä jo ikää 15 vuotta.
Meno jatkuu vielä toisen mokoman. Hakkaa vieläkin ajomukavuudellaan monen uuden. - Vulva
Ei oo mitään vikaa V70 -2016. On tosi hyvä. Ajettu jo 5000 km. Ostan vuodenvaihteessa kyllä uuden ihan vaan kaveriksi talliin. Kaikki muut merkit on surkeita ja muuten se kitinä taitaa tulla sieltä viereiseltä penkiltä kun pelkää kovassa vauhdissa.
- 235634634
Kaikista vähävikaisimmat V70 ovat toisen sukupolven V70 ennen faceliftiä, eli 2000-2004. Näin ainakin kokeneen korjaamopitäjä-tuttuni mukaan joka on itsekin Volvo-kuski. (Asun muuten pohjanmaan ruotsinkielisellä rannikolla missä 50% ajelee Volvolla joten täällä niistä riittää kokemusta). Nämä olivat vielä Ruotsissa valmistettuja ja käsittääksen -05 alkaen Belgiassa?
Mutta kuitenkin 2000-2004 ovat ne vähävikaisimmat, itseltä löytyy -02. Toki näissäkin on vikoja ja pahin niistä on kaasuläppäkotelo missä osat kuluu loppuun jopa alle 200tkm, suunniteluvirhe. Oireina palava moottorivalo ja toimimaton vakionopeudensäädin. Puhdistus auttaa ehkä hetkellisesti mutta koska siellä osat kuluu hajalle tarvitaan uusi kaasuläppäkotelu mikä ei ole mikään edullinen korjaus. Toinen ongelma on airbag järjestelmän viat, sekin voi tulla kalliiksi.
Muuten on suht vähävikainen auto, ainakin tuo 2000-2004 kun V70 oli parhaimmillaan ja kaikista vähävikaisin. - Jaaaago
Ostin 2009 vm 2003 D5 automaatti V70, ajettu korilla 465tkm. Moottori ja laatikko oli vaihdettu kolarin takia ja niillä silloin ajettu noin 300tkm. Nyt korin mittarissa 734tkm ja käy ja kukkuu hyvin! Kertaalleen olen laatikkoon öljyt vaihtanut, muutama iskari, toinen alatukivarsi, jakohihnat tottakai ym perushuollot. Ehkäpä hulettomin auto tähän mennessä.
- OnkoPommi
v70 malli ja ajettu 1200km....malli on 2017.ei vikoja.Pelottaa kyllä jo että koska laukee...
- ehdottaja
tarviiko paljon puhutuista enää puhua. voisi jo vaihtaa aihetta.
- Anonyymi
Hajosiko volvosi jo vai eikö asuntolaina jousta kopperon korjaus kuluihin?
- Volvo-V70
Kyllä se huolloista (tai niiden tekemättömyydestä)on kiinni kestääkö. Itsellä ei ole ollut mitään yllättäviä ongelmia (huom. yllättäviä). Uskoisin että tämä huolloista kiinnipitäminen pätee myös muihinkin merkkeihin. Ennen vuotta 98 meillä oli Toytota joka oli vm 84 ja ei senkään kestävyydessä ollut muuta moitittavaa kuin se että se ruostui puhki.
Myös oma kaasujalka ja ajotyyli vaikuttaa, sekä se että vetääkö paljon asuntovaunua tai painavia peräkärryjä, mitään ei ole vedetty meidän autoilla kun ei ole kummaskaan peräkoukkua.
Vaimolla on meidän vanhempi V70 mk1 98 ja ittellä mk2 V70 04 (mielestäni viimeinen oikea V70, meinasin aikanaan vaihtaa vanhemman 09 malliin mutta järki voitti). Huollot on tehty molempiin aikanaan ohjelman mukaan ja nykyisin Volvo essential huollossa autot käytetään kerran vuodessa keväisin , samalla ilmastoinnin täysi huolto ja hihnojen vaihto jos tarvetta on. (öljyt vaihdetaan 10000 välein ja automaattilaatikon öljyt 5 vuoden välein). Muut viat korjataan sen mukaan kun ne huomataan tai antavat kuulua itsestään. Molempiin autoihin vaihdettu isompana remonttina iskarit/jouset, etuvetonivelet. Vanhempaan volvoon vaihdettu kaikki takapään puslat ja nyt 2017 tammikuussa sisälämmittimen kenno kun se vuoti. Ruostetta (luojan kiitos) ei ole kummaskaan autossa ja niin kauan kun ruostetta ei ala ilmaantumaan niin ei ole tarvetta vaihtaa. Sähkövikoja ei ole ollut kummassakaan polttimoiden vaihtamista lukuunottamatta.
Vanhemmassa Volvossa alkaisi olla koko moottorin remontti ajankohtainen sen takia että ainakin venttiilit falskaa (savuttaa kun on seisonut pitempään ja laittaa käyntiin) mutta järkevämpää olisi kai hankkia uusi auto. - Anonyymi
Vaihtakaa V70 malliset S60:iin. Lisänä vielä etanoli vermeet ja kyytiä piisaa!!!Vasta 470000 km mittarissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212257- 701146
- 1101016
- 47994
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72989Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p56937KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12911Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31900Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50846