Semantiikka = merkitysoppi, jossa tutkitaan sanojen merkitystä.
Näillä palstoilla on sotkettu kaksi aivan erimerkityksistä sanaa, nimittäin sensuuri ja poisto.
Palstalta on poistettu nettiketin vastaisia viestejä ja kun näin on tehty on syytetty sensuroinnista.
Ei toivottu henkilö julistetaan diplomaattikielellä persona non grataksi.
Olen ollut ymmärtävinäni, että Ylläpitokin on katsonut tällaisen sanattoman julistuksen tarpeelliseksi - kaikki viestit asianomaiselta poistetaan.
Edellinen on siis käsitykseni, ei miltään taholta saatu tai pyydetty tieto.
Semanttinen hälykö?
12
1230
Vastaukset
- Maalaismies*
Nythän näkyy pahimpia keskusteluhäiriköitä jo syytettävän oikeudessa. Jumalan pilkka on eräässä aiheena, koska laki sellaisen kieltää. Varsinainen syy näyttää kuitenkin olevan yleinen mellakointi, toisten vähättely ja estäminen.
Näin on meneteltävä, koska itsepintaista häirikköä ei muuten saada kuriin. Nähtäväksi jää, jos sittenkään.että häiriköt saadaan kuriin.
Esim. täällä Suomi24:llä on kymmeniä tuhansia kirjoittajia, joista pieni klikki on palstoilla pelkästään häiriköintitarkoituksissa.
Hyvä juttu, että saadaan joku ennakkotapaus käsiteltyä tuomioistuimessa.- Riwka
MdK-MdK kirjoitti:
että häiriköt saadaan kuriin.
Esim. täällä Suomi24:llä on kymmeniä tuhansia kirjoittajia, joista pieni klikki on palstoilla pelkästään häiriköintitarkoituksissa.
Hyvä juttu, että saadaan joku ennakkotapaus käsiteltyä tuomioistuimessa.Mistähän johtuu että häiriköinti-ja riitely sivuilla on eniten kirjoittajia ja lukijoita.
Minä ainakin luen ne kaikki, ja nähtävästi moni muukin koska ne ovat niin suosittuja.
Jumalan pilkka on minusta vähän hankala juttu.
Jos jumala on kaikkivaltias hän viis veisaa meidän maan matosten pilkkaamisesta.
Pahempaa on toisen vakaumuksen pilkkaaminen.
Siitä kai siinä enemmän on kyse.
Aika tylsäksi menisi jos kaikki kirjoittajat olisivat kuin samasta puusta veistettyjä.
Vastenmielistä on aina oikeassa oleminen ja sellaisten ominaisuuksien arvostelu joille itse ei voi mitään
Esim.kirjoitusvirheistä naljailu. Riwka kirjoitti:
Mistähän johtuu että häiriköinti-ja riitely sivuilla on eniten kirjoittajia ja lukijoita.
Minä ainakin luen ne kaikki, ja nähtävästi moni muukin koska ne ovat niin suosittuja.
Jos jumala on kaikkivaltias hän viis veisaa meidän maan matosten pilkkaamisesta.
Aika tylsäksi menisi jos kaikki kirjoittajat olisivat kuin samasta puusta veistettyjä.
Vastenmielistä on aina oikeassa oleminen ja sellaisten ominaisuuksien arvostelu joille itse ei voi mitään
Esim.kirjoitusvirheistä naljailu.Tuo ihmisluonne kun taitaa olla sellainen, että riidat ovat kiinnostaneet kautta aikojen.
Tappeluita järjestetään ja katsellaan, luetaan mielellään.
Seurataan silmä tarkkana, kuinka titaanien taistossa käy, kuka voittaa?
No news is good news!
Sopuhan on tylsää, kun ei mitään tapahdu, ei siinä ole mitään uutisoitavaa!Riwka kirjoitti:
Mistähän johtuu että häiriköinti-ja riitely sivuilla on eniten kirjoittajia ja lukijoita.
Esim.kirjoitusvirheistä naljailu.Ei ole olemassa mitään häiriköinti-ja riitelysivuja, joita mainitset.
Ei sivuja lueta sen takia , että ne ovat suosittuja vaan siksi, että riitelyissä käytetään "sanan säilää", joka joskus terävänäkin säihkyy. Hyvä sanailu on eräänlaista taidetta.
Toisten uskonnollisten vakaumusten loukkaaminen on käsittämätöntä, sitä en ole "meillä" nähnyt - onneksi.
Jos perustelee oikeassa olemisensa niin perusteekoon vastapuoli omansa - riitelemättä.
Samanlaisuutta ei tarvita, pikemminkin päinvastoin, eriarvoisuus on toki pahasta.
Kielivirheet: Jos käyttää esim. liikaa pilkkuja niin, että koko lauseen merkitys kärsii, siitä voinee huomauttaa. Parempi pilkuitta!
Yhdyssanat kirjoitetaan yhteen. Jos joku kirjoittaa ne kaikki erilleen, siitä saanee huomauttaa. On varmasti parempi kirjoittaa kaikki yhdyddanat yhteen kuin erikseen.
Jälkimmäinen huomautukseni ei koske Sinua.
Kirjoitusvirheiden arvostelu ei ole yleistä ja palstalaiset puolustautuvat hyvin.
Yritän minäkin pysyä asioissa - turhaa puuttumatta, malka on itselläkin.- Riwka
Ruuneperi kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään häiriköinti-ja riitelysivuja, joita mainitset.
Ei sivuja lueta sen takia , että ne ovat suosittuja vaan siksi, että riitelyissä käytetään "sanan säilää", joka joskus terävänäkin säihkyy. Hyvä sanailu on eräänlaista taidetta.
Toisten uskonnollisten vakaumusten loukkaaminen on käsittämätöntä, sitä en ole "meillä" nähnyt - onneksi.
Jos perustelee oikeassa olemisensa niin perusteekoon vastapuoli omansa - riitelemättä.
Samanlaisuutta ei tarvita, pikemminkin päinvastoin, eriarvoisuus on toki pahasta.
Kielivirheet: Jos käyttää esim. liikaa pilkkuja niin, että koko lauseen merkitys kärsii, siitä voinee huomauttaa. Parempi pilkuitta!
Yhdyssanat kirjoitetaan yhteen. Jos joku kirjoittaa ne kaikki erilleen, siitä saanee huomauttaa. On varmasti parempi kirjoittaa kaikki yhdyddanat yhteen kuin erikseen.
Kirjoitusvirheiden arvostelu ei ole yleistä ja palstalaiset puolustautuvat hyvin.
Yritän minäkin pysyä asioissa - turhaa puuttumatta, malka on itselläkin.Kyllä häiriköinti-ja riitelysivuja on aina joskus, mutta harmikseni ne poistetaan melkein välittömästi.
Älä ota näitä minun juttujani turhan vakavasti. - ulkosuomalainen
Ruuneperi kirjoitti:
Yritän minäkin pysyä asioissa - turhaa puuttumatta, malka on itselläkin.Olen lukenut tatapalstaa jonkin aikaa,mutta en ole kieli ja kielioppivirheitteni takia uskaltanut ottaa osaa keskusteluihin.Olen vuosikymmenia asunut ulkomailla.Uskaltaisikohan tulla mukaan?
- matteus
ulkosuomalainen kirjoitti:
Olen lukenut tatapalstaa jonkin aikaa,mutta en ole kieli ja kielioppivirheitteni takia uskaltanut ottaa osaa keskusteluihin.Olen vuosikymmenia asunut ulkomailla.Uskaltaisikohan tulla mukaan?
...kielioppivirheistä ei kannattaisi pitää kovin paljon melua.
Tärkeintä on ymmärrettävä ja muita loukkaamaton viestin sanoma. Meidän joukossa on varmaan jollakin sanasokeus, jolloin hänen on mahdotonta tuottaa virheetöntä tekstiä. Emme kai halua pahoittaa sellaisen keskustelijan mieltä vinoilemalla? On myös kirjoittajia, joilla on sydämen lämpöä ja sydämen sivistystä, mutta puuttuu kouliintus oikeinkirjoituksen tarkkoihin sääntöihin, haluammeko estää heidän viestintänsä?
Kirjoittele aivan huoletta, ulkosuomalainen! Äläkä lannistu, jos joskus tulee lunta tupaan ja jäitä porstuaan, viestisi sanoman ymmärrämme varmasti! ulkosuomalainen kirjoitti:
Olen lukenut tatapalstaa jonkin aikaa,mutta en ole kieli ja kielioppivirheitteni takia uskaltanut ottaa osaa keskusteluihin.Olen vuosikymmenia asunut ulkomailla.Uskaltaisikohan tulla mukaan?
Olen kyllä puolustanutkin kaikkien oikeutta kirjoittaa. Se mitä Matteus viestissään sanoi pätee varmasti palstalla.
Lupaan parantaa tapojani tässäkin suhteessa. Tervetuloa kirjoittamaan!- Riwka
Ruuneperi kirjoitti:
Yritän minäkin pysyä asioissa - turhaa puuttumatta, malka on itselläkin.Minulle on yks hailee missä kukin pilkkujaan pitää tai kirjoittaako sanat yhteen vai erikseen.
Yritän parhaani mukaan selvittää asian mitä henkilö yrittää kirjoitusellaan sanoa.
Voi jäädä vaikka kuinka hyvä juttu huomioimatta kun pitää ensin tarkastaa kielioppi ja yhdyssanat.
Siitä pitääkin tehdä johtopäätökset kirjoittajan sivistys-ja henkisesestä tasosta.
Sanoit että on helpompi lukea kun oikeinkirjoitus on hallussa.
Ei minulle ole koskaan tuottanut vaikeuksia.
Itse asia jää huomioimatta kun ihminen on jo punnittu ja kevyeksi havaittu.
Ei täällä muut sitä harrasta kun sinä Ruuneperi, ainakaan päivittäin. - Remmari
Riwka kirjoitti:
Minulle on yks hailee missä kukin pilkkujaan pitää tai kirjoittaako sanat yhteen vai erikseen.
Yritän parhaani mukaan selvittää asian mitä henkilö yrittää kirjoitusellaan sanoa.
Voi jäädä vaikka kuinka hyvä juttu huomioimatta kun pitää ensin tarkastaa kielioppi ja yhdyssanat.
Siitä pitääkin tehdä johtopäätökset kirjoittajan sivistys-ja henkisesestä tasosta.
Ei täällä muut sitä harrasta kun sinä Ruuneperi, ainakaan päivittäin....että vastataan viestiin ennen kun se on luettu.
Ei ole harvinaista, että viestiin tulee kärttyisä vastaus, ja se kärtty onkin samaa mieltä kuin viestin lähettäjä. - Hyvin usein vastataan yhteen sanaan ja jätetään loppu lukematta. Riwka kirjoitti:
Minulle on yks hailee missä kukin pilkkujaan pitää tai kirjoittaako sanat yhteen vai erikseen.
Ei täällä muut sitä harrasta kun sinä Ruuneperi, ainakaan päivittäin.Armoa, ei Siperiaan
Armoa ei, Siperiaan
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639606Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde493060Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja422841- 612649
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012055- 1061964
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251893Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä531450Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281241