Olen rv 39 4. Eilen neuvolassa mitattiin verenpaine ja se oli koholla. Kehoitettiin seuraamaan kotona, mutta ei käsketty tekemään sen kummempaa. Mitkä ovat korkean verenpaineen rajat raskaana olevalla? Mitä haittaa on korkeasta verenpaineesta?
korkea verenpaine
6
1016
Vastaukset
- mammuutti77
jos alapaine nousee yli /100 ni on raskausmyrkytyksen vaara...miul oli viime raskaudessa ja valkuaista virtsassa...nyt taas tarkkailussa paineiden takia:(
- ....
Kovin henkilökohtaisia, ja oleellista on millainen muutos on edellisiin nähden. Itse sain osastokomennon, kun nousi yläpaine yli 120 nopeasti, alapainetta en muista. Vertailukohtana on kuitenkin "normaalit" paineet, jotka ovat minulla aina alle sadan. Siihen päälle maksa-arvojen kohoaminen johti käynnistämiseen, tosin viikkojakin oli jo lähes 42.
- yleensä
naisilla pidetään ihannepaineena 120/80. En ole kuullut, että se tuosta juuri eroaisi. Itsellä on liian alhainen paine eikä se kyllä ole raskauden myötä noussut, nyt viikkoja 22 2.
- Rv 25
ei raskaalla olevalla ihmisellä 140/90, raskaalla olevasta en tiedä - voisi olla samatkin. Samoin jos verenpainenousee viime mittauksesta paljon, silloin laitetaan lisätutkimuksiin/osastolle sairaalaaan.
- hmm
..minulla paine ollut aina suht alhainen, n. 70/ 115, mutta muutama vuosi sitten sen kohoaminen enteili veritulppaa. Että kannattaa verrata aiempiin arvoihin ja raskaus tai e-pillerit on aina riski- vaikka ikää olisikin sillä hetkellä vain 24 v.. eikä tupakoi jne.
- anya
Tosiaankin, verenpaineen äkillinen nousu on ratkaisevampaa kuin se, miten korkealla paineet on. Itselläni ovat lähtöpaineet aina olleet korkeat, n. 150 - 160/90 - 100. Paineitten kohoaminen loppuraskaudessa lukemiin 180/110 ei ole aiheuttanut mitään erityistoimia, ainoastaan verenpaineen tarkkailua. Ei lepoa eikä lisätutkimuksia, kun olo on ollut hyvä eikä ole tullut valkuaista pissaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849