Vahvat ovat parempia

Oluen ystävä

Tykkääkö joku muu myös vahvoista olueista niin kuin mä? Juon mielummin Elephant 7,2 %
tai mikä on yli 5 %.

Jos ei löydy heti vahvaa tyydyn karhuun III 4,6%
Vahvoista ei tule krapulaa niin helposti mutta noista niin sanottu "tamman kuseista" tulee krapula.
Onks muita naisia jotka tykkäävät vahvoista olueista?

11

847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olutta,tottakai!

      Pidän kyllä vahvoista oluista juuri niiden täyteläisen maun takia,mutta minulla on se helmasynti,että yleensä juon olutta valitettavasti
      humaltuakseni.Siihen tarkoitukseen käytän lähes aina
      III-olutta,koska jostain syystä pidän siitä,että saa
      juoda määrällisesti paljon.
      Vahvoja oluita otan sitten vain pullon-pari ihan
      nautiskelumielessä,mielestäni tummat ovat parhaita.

      • __-__-___--_____----

        ennemmin juo vahvaa alussa ja kun tulee laskuhumala niin sit juo vettä paljon niin ei tule nestehukkaa ja krapulakin on silloin lievempi


    • ne parempia

      Parhaat maistamani oluet sijoittuvat kyllä IV A tai vielä useammin IV B-luokkaan. Kuten esim. Alkon kaikki vehnäoluet sekä englantilaiset loistavat alet belgialaisia trappisteja unohtamatta. Jopa 11 t-% Kasteel Beer on vallan mainiota digestiivinä. Eli kyllä ne hienoimmat oluet löytyvät Alkosta saatavien joukosta.

    • nesteet

      Eiköhän tuo krapula ole siitä kiinni, kuinka paljon juo alkoholipitoista juomaa...eli kun juot keskaria, sitä pitää juoda enemmän, kuin jos juo vahvempaa, jotta tulee samanlaiseen humalaan.

    • alkkis,,,,

      Todellakin! Kun tottuu vahvoihin, keskari maistuu vedeltä. Sitä paitsi vahvat ovat suhteessa halvempiakin: 2 pulloa keskaria maksaa reilusti enemmän kuin 1 vahva, jossa on alkoholia 2x enemmän.....

    • ylivahvat?

      "Ylivahvat" lagerit on aika omituinen ilmiö. Niitä myytänee lähinnä laivalla. Vahvuus istuu parhaiten vaaleista oluista esim. Bock -tyyppiseen. Omaan suuhun istuu vahvoista mm. Koffin porter, joka on talvella lämmittävän mukava olut.

    • Viskaaja

      Tiesit varmaankin, että myös Bock kuuluu lager oluisiin - tosin vahvoihin sellaisiin. Porter onkin aivan toinen juttu.

      • ölppää naamariin

        En tiennyt -nyt tiedän! Siis Bock oluet on lager -oluita OK. Miten ne sitten eroaa kevyemmistä lagereista kuin vain tuon alkopitoisuuden osalta? Elefantti ei kuitenkaan liene Bock?


    • Viskaaja

      Bock:in kantavierre on normaalia pohjahiivaolutta vahvempia. Tämän takia voidaan yleistää, Bock on tuhdimpaa kuin perus pohjahiivaolut jota esim Elefantti edustaa hyvin.
      Bock:eja löytyy moneen lähtöön.

    • yrmydimmu

      ehottomasti tuo elephant on vallan mahtaa

      venäläinen baltika on myös hyvää pidän paljonkin siitä jos se on tuoretta

    • Tosivahv

      Karhun tosivahva 8,8% vie mennen tullen normi oluet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3199
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2811
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2628
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1570
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1426
    Aihe